Hop til indhold

Hvorfor- og derfor???


Ulla H
 Share

Recommended Posts

Hvorfor adopterer udenlandske hunde, når vi har så mange herhjemme.

Når man ved, hvad de sydlandske uønskede og også familieejede hunde dernede må gennemgå og tænker på at ens varme sofaelskende hunde aldrig mangler dyrlægehjælp, varme foder og hyggeture, så tænkt hvis ens egen elskede skulle opleve at bo dernede , ofte i helvedes forgård.404433_31099858227933bundet hund.jpg

De 2 sidste billeder er samme hund.. Den har haft halsbånd og bagben bundet sammen, så den ikke går på opdagelse selv.

Hanhund, jagttype , muligvis pointer mixet med kreta hund, håber virkelig den påote reddes og nogle vil give ham lidt kærlighed i livet.

189911_18674græsk jagthund.jpg

gordensetter..jpg

græsk jagthund.jpg

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Aiii men så firkantet kan man jo ikke stille det op Ulla, for ja det kan da sagtens være at de hunde i f.eks Grækenland har det rigtig rigtig skidt - men det får de uønskede danske hunde jo ikke et bedre liv af.

 

Og det er så nemt at vise grimme billeder af mishandlede hunde, for at vinde folks medlidenhed. Men et trist liv som uønsket hund i f.eks Danmark, evt med en helt forkert start på livet, kan give nogle grimme ar på sjælen, men det lader sig ikke så nemt fotografere.

 

Synes det er fint at nogle ønsker at redde hunde fra udlandet, har jeg ikke det fjerneste imod, men lad dog være med at få det til at lyde, som om det er total :stupid: at redde en dansk hund fra en trist tilværelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er få emner jeg har et så ambivalent forhold til som adoption af hunde fra andre lande. I bund og grund så jeg helst at man brugte ressourcerne på at lægge større pres på de enkelte landes regeringer, så de kunne komme lidt op af stolene og ikke bare overlade deres problemer til folk i andre lande (sådan har jeg det også med ulandsbistand og nødhjælp, der ikke lige skyldes jordskælv eller lign.).

 

På den anden side kan jeg selvfølgelig ikke lade være med at blive berørt over den kummerlige tilværelse hundene lever under og ville ønske at jeg kunne give dem allesammen et godt hjem. Især har jeg svært ved at se gamle hunde, under de forhold, uden at det stikker enormt i hjertet på mig, men det gør det somend også hvis jeg ser en gammel hund blive sat til salg på den Blå Avis eller ser èn der sidder på et dansk internat. En gammel hund, især, fortjener bare ikke at blive udsat for, ikke at have en familie der tager sig af den og beskytter den. Det er noget af det mest tarvelige man kan udsætte en hund for. :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Howluvky.

Jeg kender tilpas til danske forsømte hunde-desværre. Har haft mindst 10 danske akuthundene boende her og har måttet beholde de 6 stk , til de ikke kunne mere.Og hver gang tror jeg den lokale dr dyr gnedet sig i hænderne. Og underligt nok var alle de første racehunde.

Bamse gravhund

Charlie cavalier

Tracey cocker

Søsser gravhund

Prudy cocker- kun kort tid

Wilma cocker

flox labmix- kun kort tid

Victor cocker

resten kun kort tid.

Så jeg har prøvet stå med fremmede aflivningstruede hunde mere end en gang.Det var helt tilfældigt , jeg fandt de græske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...