Hop til indhold

Hvem kan hjælpe Bitka?.


Ascha
 Share

Recommended Posts

Jeg ved at jeg skal holde snuden fra at kigge, men nu kom jeg alligevel til at se på denne hund:

 

Gadehunde.dk

 

Altså,... jeg tror ikke jeg kan sove i nat og søger selvfølgelig en dispensation i morgen (jeg må kun holde 1 hund) for jeg har tudet over hende Bitka, lige siden jeg fik læst hendes historie.

 

Det er dog ret usandsynligt at jeg får lov til at anskaffe, selv en så gammel hund, og beder derfor Hunde-Forum om hjælp.

 

Er der nogen der kan håndtere at give en hund der er så skadet, et nyt hjem, hjælper jeg gerne til med min tid og begrænsede viden (selvfølgelig, afhængig af hvor folk bor). Jeg er også indstillet på at betale alle udgifter til hende, bare der er en der vil give hende muligheden for at slippe for at bo på det internat. Please,... jeg kan slet ikke have det. :cry:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Åh lille nus :-( Jeg ville gerne, men jeg er ikke sikker på at hun ville finde det så festligt med Voodoo, han er virkelig en in-your-face-hund og manden er på ingen måde tændt efter flere hunde. Måske du kunne bumbe tilfældigt ind i ham på en gåtur og få ham overbevist?

 

Hvis andet kan gøres, hvis hun kunne stå i vores navn og du passede hende eller hvad i alverden ved jeg, så ville jeg mega gerne hjælpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Har selv siddet og tudet over hendes skæbne...

Og har seriøst overvejet om tornadoerne kan være opdragne nok til, at kunne byde hende velkommen og give hende nogle gode år.

 

Men er bare så bange for, at Bamse bliver for voldsom og måske ikke vil acceptere så stor en hund i sit hjem.

 

Men gid jeg dog kunne hjælpe - Tror bare ikke jeg tør.

Tænk nu hvis det ikke går, så har hun været igennem en frygtelig lang og traumatisk rejse, til ingen verdens nytte.

Det kan jeg heller ikke holde ud at tænke på :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ascha, ved du hvad , jeg har også været inde og kigge på Bitka i dag, men det har jeg nu været flere gange og mit hjerte bløder for hende. Vi har før haft 4 hunde. Men vi har jo lige adopteret Rex og kan først adoptere igen om et halvt år.

Men med det hun har med i bagagen , er 3 hunde nok lidt for meget.

Man kan altså også blive plejefamilie for en hund dernede fra, så den kommer væk fra internatet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh lille nus :-( Jeg ville gerne, men jeg er ikke sikker på at hun ville finde det så festligt med Voodoo, han er virkelig en in-your-face-hund og manden er på ingen måde tændt efter flere hunde. Måske du kunne bumbe tilfældigt ind i ham på en gåtur og få ham overbevist?

 

Hvis andet kan gøres, hvis hun kunne stå i vores navn og du passede hende eller hvad i alverden ved jeg, så ville jeg mega gerne hjælpe.

Din mand har jeg ikke lyst til at prøve at påvirke, men jeg tænkte at Bitka efter et stykke tid hjemme hos f.eks. mig,... ville kunne tåle almindelig hundeopførsel.

 

Har selv siddet og tudet over hendes skæbne...

Og har seriøst overvejet om tornadoerne kan være opdragne nok til, at kunne byde hende velkommen og give hende nogle gode år.

 

Men er bare så bange for, at Bamse bliver for voldsom og måske ikke vil acceptere så stor en hund i sit hjem.

 

Men gid jeg dog kunne hjælpe - Tror bare ikke jeg tør.

Tænk nu hvis det ikke går, så har hun været igennem en frygtelig lang og traumatisk rejse, til ingen verdens nytte.

Det kan jeg heller ikke holde ud at tænke på :megaked:

Den lurer jeg også lidt ved, for hvis en usikker hund der har været vant til at blive trynet, skal bo sammen med en hund der ikke har været vant til at man forsvarer noget som helst,... altså Thailo fatter jo ikke at en pind f.eks. kan være noget andre hunde anser for at være en værdi man kan forsvare,... så ønsker jeg jo ikke at nogen af hundene skal få dårlige oplevelser.

 

Ascha, ved du hvad , jeg har også været inde og kigge på Bitka i dag, men det har jeg nu været flere gange og mit hjerte bløder for hende. Vi har før haft 4 hunde. Men vi har jo lige adopteret Rex og kan først adoptere igen om et halvt år.

Man kan altså også blive plejefamilie for en hund dernede fra, så den kommer væk fra internatet.

Jamen, kan du overtage hende om 6 mdr. tager jeg hende hjem. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror hun skal til en sted , hvor der kun er en ældre blid hanhund. Ikke ikke så meget at skulle forholde sig til og uden konkurrence fra hunde der er meget på.

Hvor er det tragisk at en gammel hun skal ende sit liv sådan et overfyldt sted.Hun er garanteret voldsomt plaget a gigt , fra de lange fastlandsvintre, hun har boet ude. Her ville hun aldrig kunne trives, der sker for meget .

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nok været inde og tilføje til mit indlæg, det har du så ikke fået med, men jeg tror ikke, at det vil være smart med 3 hunde, der hvor hun skal hen, med det hun har med i bagagen.

Måtte også lige vende det med min bedre halvdel, som så ikke mener , at vi skal have flere hunde sådan lige forløbig, desværre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan noget TIS...

 

Skulle bare aldrig have klikket på det der link - hvornår lærer jeg det :damn:

 

Hun ville have godt af at komme hjem til Bosse og mig - men Luna er her jo også - og kan være lidt skarp ifm. mad.

 

Jeg håber og ønsker for hende at hun får et fantastisk hjem med masser af nus kæl og tryghed. Stakkels lille pige...:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror hun skal til en sted , hvor der kun er en ældre blid hanhund. Ikke ikke så meget at skulle forholde sig til og uden konkurrence fra hunde der er meget på.

Hvor er det tragisk at en gammel hun skal ende sit liv sådan et overfyldt sted.Hun er garanteret voldsomt plaget a gigt , fra de lange fastlandsvintre, hun har boet ude. Her ville hun aldrig kunne trives, der sker for meget .

 

Tror også hun ville være bedst tjent med, at være alene hund eller som du siger, hvor der er en stille og rolig hanhund.

Der ville også være for meget tumult her med Tulle der er overaktiv. Den bedre halvdel siger også nej, men hold op hvor er jeg fristet.

Kunne hun bare komme væk fra internatet, f.eks i pleje eller på hundehotel i Polen, så var meget nået.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror hun skal til en sted , hvor der kun er en ældre blid hanhund. Ikke ikke så meget at skulle forholde sig til og uden konkurrence fra hunde der er meget på.

Hvor er det tragisk at en gammel hun skal ende sit liv sådan et overfyldt sted.Hun er garanteret voldsomt plaget a gigt , fra de lange fastlandsvintre, hun har boet ude. Her ville hun aldrig kunne trives, der sker for meget .

 

Tror også hun ville være bedst tjent med, at være alene hund eller som du siger, hvor der er en stille og rolig hanhund.

Der ville også være for meget tumult her med Tulle der er overaktiv. Den bedre halvdel siger også nej, men hold op hvor er jeg fristet.

Kunne hun bare komme væk fra internatet, f.eks i pleje eller på hundehotel i Polen, så var meget nået.

I beskriver lige det hjem jeg kunne tilbyde. :slem: Jeg tror sgu nok at hun kunne finde sig til rette hos Thailo og mig,... hvis altså bare jeg kan snøre boligkontoret. :hmm:

 

 

Tullemus: Du gav mig lige en idè, med at sponsorere et ophold på hundehotel, men jeg kan se at hun allerede er dækket fuldt ind. Ehm, tror du billederne og teksten er fra sådan et sted eller har de bare "glemt" at skrive/ vise hvordan hun fungerer på hundehotellet. :hmm:Altså, jeg stiller ikke dig personligt til ansvar, men spørger fordi det virker til at du ved noget om hvordan procedurerne fungerer.

 

Forstår ikke helt denne

Fødselsårstal: ca 2003

Bitka er omkring 6 år gammel

Den har jeg også undret mig lidt over, men jeg tror bare det er fordi de glemmer at revidere deres beskrivelser af hundene. Der er mange af den slags fejl, hvis man læser om de enkelte hunde.

 

Årh :megaked::megaked::megaked:

Jeg har lige videresendt historien til verdens sødeste hundemor. Hun har godt nok en anden tæve på 9 år som også er blind og kommer fra Thailand, men mon ikke at de to måske endda kunne få glæde af hinanden?

 

Det ville jo være herligt.

 

Noget generelt; jeg synes det er dejligt at folk har skrevet at de gerne vil hjælpe Bitka, selvom de ikke har mulighed for det. Det er før sket at folk er blevet irriteret over at folk kommer med "dårlige undskyldninger",... jeg synes det siger noget om at der sidder folk herinde med store hjerter der banker for hundene. :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ascha, hvor er du vidunderlig :bighug::kys::hjerte:

Håber og krydser fingre for at der er nogen herinde der kan hjælpe dig med at hjælpe Bitka :x:

 

He he, nu skal du ikke falde ned af stolen af begejstring (ved ikke om du har nærlæst hele tråden) for hvis beskrivelsen af Bitka er fra internatet og hun nu er på et hundehotel, så vil jeg jo vide hvordan hun har det dèr, inden jeg selv går i krig med boligkontoret (jeg skal jo have mit flatter engang når Thailo ikke er her mere, eller,.... det var ihvertfald planen). :genert: :hmm: :vedikke:

 

Jeg står dog ved at jeg gerne dækker alle udgifter resten af hendes liv, hvis der sidder en venlig sjæl der har mulighed for at give Bitka et godt hjem, men måske ikke har midlerne. Ligeledes hjælper jeg gerne med min viden/ evt. træning og med at passe hende hvis vedkommende ikke bor for langt væk. Hun skal have det bedre end det man ser og kan læse sig til, det er helt sikkert. Tænk, at sådan en "skide køter" kan holde èn vågen om natten. :lol::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ascha, jeg er enig med Potil, du har et stort varmt hjerte :hjerte:

 

Jeg skal nok finde ud, af om Bitka er på hotel eller ej , har lige skrevet til den adoptionsansvarlige og venter på svar.

Med hensyn til alderen, så stod der på Rex´s hjemmeside, at han var fra år 2005, men da jeg fik ham hjem, stod der i hans pas, at han var fra 2003 og vores egen dyrlæge har skudt ham til, at være mellem 8-10 år. Det kan være svært, at bedømme hvor gamle de er, da mange af dem har haft et hårdt liv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ascha, jeg er enig med Potil, du har et stort varmt hjerte :hjerte:

Egentlig ikke, det er lige hende her.

 

Jeg skal nok finde ud, af om Bitka er på hotel eller ej , har lige skrevet til den adoptionsansvarlige og venter på svar.

Super, tusind tak.

 

Med hensyn til alderen, så stod der på Rex´s hjemmeside, at han var fra år 2005, men da jeg fik ham hjem, stod der i hans pas, at han var fra 2003 og vores egen dyrlæge har skudt ham til, at være mellem 8-10 år. Det kan være svært, at bedømme hvor gamle de er, da mange af dem har haft et hårdt liv.

 

Det er jo det der kan være svært, og det studser jeg egentlig heller ikke over. Derimod ville det være rart hvis der kunne laves nye beskrivelser på de hunde der kommer på hotel (det gør der jo også, men måske ikke på alle)?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Åhh Acha altså...

 

Det varmer sådan at du vil gøre så meget for en hund du aldrig har mødt :kys:

 

Har selv gået med tanken om, at få en plejehund, hvis arbejdsløsheden skulle melde sig når mit vikariat udløber...

Men synes det er svært, når man har en hund der er lidt selektiv med, hvem han kan lide.

Mange af de uønskede hunde er jo større, mørke hanhunde og sådan en dur' ikke i vores hjem.

 

Men en mindre og lidt sky hund, kunne sagtens passe ind og få lidt selvtillid her indtil den kunne finde et fast hjem.

 

Synes bare det er helt vildt svært, når man ikke har muligheden for at se om hundene fungere sammen først...

 

Så stor ros til dig, for at komme med sådan en tilbud, for at give en hund mulighed for en god alderdom :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ascha: :bighug: Jeg har kigget på Bitka mange, mange gange, men med små børn, er det slet ikke realistisk :( Jeg håber sådan, at hun kan få et godt otium

Kan godt se at dit hjem ikke lige er passende, men tak fordi du ikke bare er ligeglad.

 

Jeg har ihvertfald bestemt mig for at det der skal komme til at stå noget andet, mere positivt, fulgt af nogle mindre hjerteskærende billeder. Det kan jo være at det allerede er sket og at det viser sig at hendes historie bare ikke er blevet opdateret, men ellers må der gøres noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhh Acha altså...

 

Det varmer sådan at du vil gøre så meget for en hund du aldrig har mødt :kys:

 

Har selv gået med tanken om, at få en plejehund, hvis arbejdsløsheden skulle melde sig når mit vikariat udløber...

Men synes det er svært, når man har en hund der er lidt selektiv med, hvem han kan lide.

Mange af de uønskede hunde er jo større, mørke hanhunde og sådan en dur' ikke i vores hjem.

 

Men en mindre og lidt sky hund, kunne sagtens passe ind og få lidt selvtillid her indtil den kunne finde et fast hjem.

 

Synes bare det er helt vildt svært, når man ikke har muligheden for at se om hundene fungere sammen først...

 

Så stor ros til dig, for at komme med sådan en tilbud, for at give en hund mulighed for en god alderdom :5up:

Jeg har aldrig været tændt på idèen, fordi jeg bor til leje og så er der så mange hysteriske mennesker der kan finde på at klage over ingenting. Det ville jo være uheldigt hvis man forpligtigede sig til at tage en hund i pleje, men måtte returnere hunden fordi der kom klager over den. Så er man jo ikke til nogen hjælp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror faktisk, at hun er på hundehotel og at de 2 første billeder er der fra, men man kunne godt savne lidt opdatering, det har du ret i.

Jeg vender tilbage ligeså,snart jeg får svar.:-D

Åhh, det håber jeg. Hun ser jo også langt mindre ulykkelig ud på de første billeder, så det kunne jo være......

 

Tusind tak fordi du tager dig tid til at finde oplysninger om hende.:kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en bekendt der har haft flere gamle polske hunde. I skal lige vide at de pzykiske beskrivelser dernede fra, kan ændre sig meget, når hunden flyrttes og får et hjem. Hermed ikke ment at beskrivelserne er forkerte, men hunden har længe ikke vist sit normale jeg. Det samme skete for år siden med min venindes polske rothweilerhan Rottek.

Jeg har en veninde der skriver polsk og hun skrev og oversatte Pia´s spørgsmål vedr, hvad de vidste om Rottek.Rottek kom for at få et hjem den sidste tid, han var godt slidt overalt, alligevel fik han næsten 5 år her og hvis passet var korrekt?? så blev han 12 år, hvilket lyder lidt usædvanligt for en så slidt hund.

Husk , de fleste ældre hunde dernedefra har ikke gået tur i årevis og deres muskler er væk , de er ofte alt for tynde eller for fede, og det er meget langsom genoptræning, der skal til.

Tænk hvis nogle kendte et ældre par, der gik hjemme og kunne drømme om at hjælpe???Så den i starten her i foråret kunne tøffe rundt med dem og nyde haven.

ALLE MÅ I TÆNKEBOX, og samtidig huske at denne er bare een af de mange gamle svigtede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...