Hop til indhold

Ventetid - hund fra udlandet?


Valhrona
 Share

Recommended Posts

Hvor længe skal man vente på en hund fra udlandet? Altså hvis man forelsker sig i en hund fra fx. Spanien, Grækenland eller Polen? Der er vel forskellig karantænetid fra de forskellige lande? Kunne I som har fået en hund hjem mon fortælle mig hvorfra og hvor længe I måtte vente på vovsen, inden han/hun kom hjem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kun prøvet fra Belgien, men hun kom hjem da hun var 8½ uge ;-)

 

Det er vist de færreste lande her i nærheden der operere i karantæne, udover Sverige og England vel :hmm:

 

Men ellers er det jo bare at spørge opdrætteren i det land du ønsker hund fra, de må næsten være inde i reglerne for export fra deres land.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så må det vide på internaterne, hvordan reglerne er for export fra deres land :-)

 

Det tror jeg skam også (det håber jeg da i hvert fald! :stupid:) Men nogle gange samler de jo også sammen og sender en flok afsted osv., så derfor var jeg mere ude efter erfaringer fra nogen, som har prøvet at adoptere fra udlandet og har været proceduren igennem. Der er dels karantænetid mht. vaccinationer m.v., men der er jo også en proces omkring godkendelse, transport osv., som jo også tager tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Valrona.

Det normale er, at flere hunde skal samles til ledsagelse fra landet, da der skal være en personansvarlig for hundene med i flyet. Og de forskellige organisationer skal så sørge for flycases til hundenes størrelse der passer.

Da jeg for 7 år siden adopterede Nana, var beskeden at hun først ville komme i slutning af af feb. . Jeg var godkendt lige inden Julen. Men den 5 jan ringede de om jeg kunne tage hende 12 jan, altså mindst en måned før. For da kom hun.

Da jeg fik besked vedr Snoopy skrev jeg jeg ikke kunne den 28/6 , pga af Brøndbyudstillingen, og pjat, den 24/12 .

Svar fra GH, han kommer den 28/6 for det passer med flycases.Og alt efter hvor hunden befinder sig jkan der være lang rejse til deres lufthavn.

Nana boede på øen Chios, og blev så pakket dagen før til flere timers kørsel til deres havn. Skibsafgang kl 23.00 og ankomst til Pireus næste morgen. Herfra kørsel til Athen lufthavn for forberedelse til flyet, og landing ca kl 17 i Kastrup.

Så nogle får en lang kedelig tranport.

Link til indlæg
Del på andre sites

Glemte lige . Da min veninde adopterede polske Rottek , ville hun ikke vente på deres kørsel til DK. Hun ville hente ham hurtigt. Og desværre gik noget helt galt i sprogforvirring eller???for da hun fløj til Warshawa for at hente ham 1 ste gang , var han der ikke. Anden gang gik det godt. Men det blev da lidt dyrt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Valrona.

Det normale er, at flere hunde skal samles til ledsagelse fra landet, da der skal være en personansvarlig for hundene med i flyet. Og de forskellige organisationer skal så sørge for flycases til hundenes størrelse der passer.

Da jeg for 7 år siden adopterede Nana, var beskeden at hun først ville komme i slutning af af feb. . Jeg var godkendt lige inden Julen. Men den 5 jan ringede de om jeg kunne tage hende 12 jan, altså mindst en måned før. For da kom hun.

Da jeg fik besked vedr Snoopy skrev jeg jeg ikke kunne den 28/6 , pga af Brøndbyudstillingen, og pjat, den 24/12 .

Svar fra GH, han kommer den 28/6 for det passer med flycases.Og alt efter hvor hunden befinder sig jkan der være lang rejse til deres lufthavn.

Nana boede på øen Chios, og blev så pakket dagen før til flere timers kørsel til deres havn. Skibsafgang kl 23.00 og ankomst til Pireus næste morgen. Herfra kørsel til Athen lufthavn for forberedelse til flyet, og landing ca kl 17 i Kastrup.

Så nogle får en lang kedelig tranport.

 

Ja det er ikke bare sjov med den transporttid. Men bare de ikke får traumer af transporten de små..

Link til indlæg
Del på andre sites

Glemte lige . Da min veninde adopterede polske Rottek , ville hun ikke vente på deres kørsel til DK. Hun ville hente ham hurtigt. Og desværre gik noget helt galt i sprogforvirring eller???for da hun fløj til Warshawa for at hente ham 1 ste gang , var han der ikke. Anden gang gik det godt. Men det blev da lidt dyrt.

 

Hold da op! Det må bare ikke ske!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved jo ikke, hvem du evt venter på og hvor gammel den er?? og hvorfra??

Men de 14 plejehvalpe jeg har haft fra Kastruplanding, her påfaldende hurtigt været på dupperne.Og faktisk har jeg de fleste gange haft 2 , altså fra samme kuld, det bedrager vel også til trygheden.

Min ældste hund Molly , nu på vej til 12 år, er virkelig hvalpeskruk og har haft stor indflydelse på deres ve og vel.Hun er nu for gammel til at være reservemor, men sidste år i marts havde jeg da de sidste 2 banditter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hundene fra Polen skal ikke i karantæne, hvis de skal til Danmark, så vidt jeg ved er det kun Norge der har de regler.

Hvis du adoptere en polsk hund, går der ca. en måned ( plus minus) ,de forsøger, at få så mange hunde hjem som muligt, da det er billigst.Fragten er medregnet i adoptionsprisen og det samme er vaccinationer , pas, chip, ormekur,og neutralisering.

Hundene bliver fragtet herop i bil og bliver typisk afleveret et sted på Sjælland.

Link til indlæg
Del på andre sites

Glemte lige noget.

Vi blev godkendt til adoption den 7 dec. sidste år og hentede Rex i Horsens den 3. Januar. Det var så fordi, at en polsk mand fra Jylland skulle holde jul og nytår i Polen og samtidig skulle han have foder med derned fra Jette Damgaard i Horsens, som er den der står for indsamlingen i Jylland og så ville han gerne tage hunde, med tilbage, så vi blev spurgt om vi ville have ham med hjem der. Selvfølgelig ville vi det. Der kom 5 hunde med hjem.

Ellers skulle vi have ventet, til der kom hunde hjem næste gang og det var så her sidst i Januar.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...