Hop til indhold

HJÆLP :'(


Gæst SGJ
 Share

Recommended Posts

Kære hundeelskere! Jeg er ikke sikker på om jeg må lave tråd om det her,men jeg prøver alligevel,da situation er virkelig alarmerende. I har nok hørt om hvordan sneen har ramt rigtig hårdt mange lande i Europa, men jeg skriver her til jer (med knust hjerte) på vegne af de flere tusinde gadehunde som man kan høre hyle fanget 1 meter under sneen,i Bosniens hovedsted SARAJEVO :((Landet er erklæret i undtagelsestilstand ! Sneen er som sagt over 1 meter nu og det fortsætter med at sne de næste 10 dage :(( Der er folk som giver dem noget mad når de møder nogen på vejen og vi har kontakt til en pige og hendes veninder,som hver dag køber foder og går ture igennem byen,der hvor man kan komme til, og fodrer de stakler de møder. De giver dem lidt mad,krammer dem,fjerner isen fra deres frøsne pels, og så er de nødt til at efterlade dem der og håber på at se dem næste dag i live igen. Hun siger at så længe de ikke er sultne så skal de nok klare sig igennem vinteren,da de så har kræfter nok i det mindste til at kæmpe mod kulden, for penge til hundepensioner er der ikke,så de kan få dem ind i varmen. Desværre så er det også sådan at hun selv er løbet tør for foder og mangler penge til at købe noget mere. Derfor bedes I SÅ UTROLIGT MEGET,at donere hvad I kan, så vi kan samle lidt penge og sende til vores lille engel i Sarajevo som er deres eneste håb for at overleve i disse dage :( Jeg er ny her på siden, og ved ikke om man kan og hvordan man får sat billeder i, men jeg er sikker på at jeres hjerte ligesom mit ville være fuldstændig knust,hvis I så de stakler ligge i sneen helt forfrosne og sultne :(((

I er meget velkommen til at skrive til mig hvis I har lyst til at være med og donere lidt penge. Enhver krone tæller <3

P.S. Giver alle oplysninger om mig ved privat besked,og gør alt for at bevise at pengene bliver sendt til pigen. Vi er mange der er med om dette,og der er gruppe på facebook også.

På forhånd tak

:hjerte:tuga3.jpg

tuga.jpg

tuga2.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er utroligt hjerteskærende at læse din besked og se disse billeder, men for at blive taget seriøst er du nødt til at indsætte nogle links der kan dokumentere at eventuelle bidrag virkelig går til at hjælpe hundene.

 

Enhver kan finde billeder på internettet og lægge ind og sige, at de mangler penge til at fodre disse hunde, for derefter at sætte pengene i banken og grine hele vejen hjem.

 

Desværre!! Sådan er det med internettet. Uden skudsikker dokumentation lægger jeg ikke en krone, uanset hvor ondt det gør at se de billeder.

Link til indlæg
Del på andre sites

1000 tak for dit svar! Det giver håb! Jeg kan ikke helt finde ud af hvordan jeg sender en privat besked,så vil du venligst sende bare en tom til mig så jeg kan svare på den :-) Kan rigtig godt forstå du tvivler,men vil ALDRIG forstå mennesker som snyder sig frem til penge ved hjælp af andres lidelser :-( Privat sender jeg dig gerne en kopi af mit pas også hvis du vil :-)

Billeder jeg har sæt i er fra hende piges profil fra facebook. Hun har rigtig mange da hun er ude med dem hver dag. Det ene med tekst på har jeg lånt fra et bosnisk blad som fik taget det i går og teksten betyder "Det er ok så længe vi har hinanden" (hunde) :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må tilføje at jeg på en måde skammer mig lidt over at skrive her og søge hjælp,er ikke vant til sådan noget,har altid bare givet og givet til andre,men nu vil jeg bare glemme min stolthed og anerkende at jeg ikke kan hjælpe dem allesammen selv og jo flere jo bedre for det handler om dem og ikke mig og som sagt enhver krone taler. Hvis vi når og samle ind nogle penge,så vil jeg bede pigen om regningen lige så snart hun har fået købt foder og jeg vil sætte den ind her så alle kan se den.

Link til indlæg
Del på andre sites

tiki3.jpg I går mødte hun også en HUSKY. Utroligt,at sådan en flot racehund er gadehund. Så hvis I også har lyst at adoptere en hund,skal I endelig bare sige til så finder vi ud af det :) På de andre billeder er pigen jeg snakker om.

husky.jpg

tuga4.jpg

tiki.jpg

tiki2.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

for at man kan tage dit indlæg seriøst, må du lægge dokomentation frem offentligt, dvs et kontonummer til indbetaling, samt et offentligt regnskab med navn og adr. på ansvarlige eprsoner i "projektet", bare at sende penge til en anonym privatperson er der forhåbentlig ikke nogen som vil.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej. Pengene kan overføres på dette KONTONR. 3420716737 REG.NR. 9402

Til alle der gerne vil give,skriver venligts i privat besked jeres navn og beløb,så får I mit navn,adresse,tlf nr.,alt hvad I ønsker så jeg kan sikre jer at dette ikke er fup. Har lige fået nogle beskeder hvori blandt andet stod at det måske var en god ide at skrive til TV2 og spørge om de har lyst til at lave en udsendelse om situationen og hvor man kan donere,så det vil jeg selvfølgelig gå videre med. Det var en rigtig god ide,tak skal I have allesammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen hvad skal jeg ellers skrive/dokumentere med end alle oplysninger om mig (privat)? Skrev også før at jeg vil lave en kopi af mit pas også hvis der er. Det forstå jeg ikke. Vi er ikke noget forening eller lignende,bare nogen private personer der gerne vil hjælpe andre som har hjerte det rette sted og lyst men ikke penge til at hjælpe gadehundene. Og jeg er sikker på at ret få af jer her inde også ville sætte al dokumentation om ens selv frem til offentlighed,ligesom jeg heller ikke vil og som sagt før (og skriver det 1000 gange igen om nødvenligt bare hundende får mad til sidst), så giver jeg alle oplysninger om mig privat FØR nogen overfører en eneste krone, I skal bare endelig sige til. Jeg forstå godt at nogen tvivler på mig, men jeg skjuler INGENTING,vil bare ikke frem med mit navn,adresse osv offentligt (igen kun ved privat besked), for ligesom jer så tvivler jeg også på at der ikke er nogen folk der vil misbruge det oplysninger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen hvad skal jeg ellers skrive/dokumentere med end alle oplysninger om mig (privat)? Skrev også før at jeg vil lave en kopi af mit pas også hvis der er. Det forstå jeg ikke. Vi er ikke noget forening eller lignende,bare nogen private personer der gerne vil hjælpe andre som har hjerte det rette sted og lyst men ikke penge til at hjælpe gadehundene. Og jeg er sikker på at ret få af jer her inde også ville sætte al dokumentation om ens selv frem til offentlighed,ligesom jeg heller ikke vil og som sagt før (og skriver det 1000 gange igen om nødvenligt bare hundende får mad til sidst), så giver jeg alle oplysninger om mig privat FØR nogen overfører en eneste krone, I skal bare endelig sige til. Jeg forstå godt at nogen tvivler på mig, men jeg skjuler INGENTING,vil bare ikke frem med mit navn,adresse osv offentligt (igen kun ved privat besked), for ligesom jer så tvivler jeg også på at der ikke er nogen folk der vil misbruge det oplysninger.

nu skal du tænke dig godt om, det er ikke smart at få folk til at overføre penge til din private konto, du skal betale skat af dem så de betragtes som indtægt, det i skal gøre hvis i ønsker at hjælpe, er at lave en forening, og derefter oprette en bankkonto i foreningens navn, der skal laves regnskab elelrs bliver i beskattet af de beløb der kommer ind og det er den person som står som ejer af kontoen som bliver beskattet.

Derfor dur det ikke på den måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm har også lige skrevet med en privat om det samme. Kan godt se hvad du mener. Så må vi bare lave en forening mv. Ville bare hurtigst muligt sende lidt hjælp der ned til dem og tænkte ikke mere over det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Folk er mere end velkommen til at sende penge direkte til hende. Skal jeg sætte oplysninger ind om hendes kontonr. osv? I kan i hvert faldt finde hende på facebook under navn TIJANA REDZIC. På hendes profil billede er en sort/hvid hund og hun taler bosnisk og engelsk :) Har forresten lige set at hun har sat et nyt billede i med en gadehund med brækket ben som er nødt til at komme til dyrelægen ASAP :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er et rigtig godt initiativ! Der er mange hunde verden over, som lider. Desværre er verden sådan idag, at ingen stoler på nogen, før det modsatte er bevist (jeg selv inklusive). Derfor kan jeg også kun opfordre til at stifte en forening, eventuelt få nogen til at lave en hjemmeside og helt konkret beskrive, hvad du/I vil gøre med de penge, som bliver indsamlet. Men dejligt med ildsjæle, som gider gøre noget aktivt for de stakkels hunde, det skal du have ros for. Det er nok desværre bare ikke så enkelt som det lyder..

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Valhrona. Ja,du har fuldstændig ret i at det ikke er så enkelt som det lyder, selv om det ikke burde være så indviklet at skulle yde hjælp til andre,men der findes også love om det og de skal selvfølgelig overholdes. Så nu må vi prøve og gøre det på en anden måde og bruge det gode råd og ideer som jeg har fået her inde.

Synes forresten at det er en helt vildt nyttet hund du holder på billedet :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Valhrona. Ja,du har fuldstændig ret i at det ikke er så enkelt som det lyder, selv om det ikke burde være så indviklet at skulle yde hjælp til andre,men der findes også love om det og de skal selvfølgelig overholdes. Så nu må vi prøve og gøre det på en anden måde og bruge det gode råd og ideer som jeg har fået her inde.

Synes forresten at det er en helt vildt nyttet hund du holder på billedet :)

 

Jamen jeg ønsker dig held og lykke med det! Og igen - dejligt du gider, selvom du render panden mod en mur. Der er desvære bare mange mennesker, som udnytter andre, som vil hjælpe i en god mening og det smitter så desværre også af i form af mistro til dem, som rent faktisk ønsker at hjælpe uden egen vinding for øje.

 

Tak for kommentaren om hunden - det er vores labrador, da vi så hende første gang som 6 ugers hvalp! Så kær var hun! (Det er hun stadig)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er et helt nyt medlem af dette forum. Du skal have ros for dette initiativ, men som så mange har skrevet er det ikke så enkelt. Jeg vil foreslå dig at kontakte Skat for at spørge dem om hvordan du skal forholde dig, hvis du ønsker at samle midler ind til omtalte formål. De bør kunne give dig oplysninger om lovgrundlaget for det. Jeg vil ønske dig held og lykke med dine bestræbelser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...