Hop til indhold

Foderundersøgelse, er I friske??


Charlotte1970
 Share

Recommended Posts

  • Svar 181
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kan osse sagtens finde på at blande en skefuld dåsemad i tørfoderet hvis det kan få hunden til at spise, det almindelige dåsemad har så lave værdier at det ikke rigtig kan få balancen til at skride. Men jeg har altid undret mig over om der var hunde der virkelig kunne leve af den slags. Jeg passede en lille langhåret gravhund for nogle år siden, den fik sgu discount-frolic som foder, sådan nogle røde bløde nogle man til nøds kan bruge som godbidder. Den kørte så osse i et gear der mindede om børnehavebørn på vingummibamser :vedikke:

jeg må da indrømme at jeg ikke lige forstår hvad du mener, dåsemad af en god kvalitet er da ikke dårligere end tørfodder af en god kvalitet, forskellen er at ved dåsemad betaler du en masse for vand, dvs hunden skal i gram have betydeligt størrer mængter end hvis det var et tørfoder og de ekstra gram er jo vand men får den mængten så kan den da akkurat lige så godt leve af det som af tørfoder:)

indrømmet det er en dyr måde at fodre på men dårligere er det efter min mening ikke:)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg må da indrømme at jeg ikke lige forstår hvad du mener, dåsemad af en god kvalitet er da ikke dårligere end tørfodder af en god kvalitet, forskellen er at ved dåsemad betaler du en masse for vand, dvs hunden skal i gram have betydeligt størrer mængter end hvis det var et tørfoder og de ekstra gram er jo vand men får den mængten så kan den da akkurat lige så godt leve af det som af tørfoder:)

indrømmet det er en dyr måde at fodre på men dårligere er det efter min mening ikke:)

 

Jamen det er jo netop det jeg har skrevet, der er så lave værdier i foderet og det indeholder vel ombring 80% vand at en hund af almindelig størrelse næppe kan rumme den mængde foder der skal til for at den får dækket sine behov. Det er jo derfor jeg spørge hvilke racer det er der lever af dåsemad, jeg er nysgerrig efter at vide om det er miniature-racer eller hunde af almindelig størrelse.

 

Og bare for at understrege, så kender jeg ikke noget til alverdens specialproducerede vådfodervarianter, jeg har bare vendt de alm. dåser om der står i de lokale supermarkeder. Af åbenlyse årsager fodrer jeg ikke mine hunde med dåsemad ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Er det så dåsemad eller noget andet?

 

Det er typisk dåse/pose mad

 

Jeg bruger lukullus - og Natures Menu - mine hunde får det som hovedmåltider ind i mellem - det giver lige en god pause til alt det tørre og det er super godt når man har mavehunde som jeg har

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er typisk dåse/pose mad

 

Jeg bruger lukullus - og Natures Menu - mine hunde får det som hovedmåltider ind i mellem - det giver lige en god pause til alt det tørre og det er super godt når man har mavehunde som jeg har

 

Ja nu læste jeg lige din tråd om wolfsblut, så dit valg giver meget god mening. Er maveproblemer typisk for racen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Ja nu læste jeg lige din tråd om wolfsblut, så dit valg giver meget god mening. Er maveproblemer typisk for racen?

 

Nej det er ikke typisk for en beagle. Beaglen er en meget sund race i forhold til så mange andre. Hvorfor det lige er blevet sådan kan jeg ikke komme med bud på - men mange gange er sådanne ting nedarvet vil jeg formode :vedikke:

Charlie den ældste har slet ingen problemer i den retning - han har en stærk mave - men trives fint på de samme fodertyper.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen det er jo netop det jeg har skrevet, der er så lave værdier i foderet og det indeholder vel ombring 80% vand at en hund af almindelig størrelse næppe kan rumme den mængde foder der skal til for at den får dækket sine behov. Det er jo derfor jeg spørge hvilke racer det er der lever af dåsemad, jeg er nysgerrig efter at vide om det er miniature-racer eller hunde af almindelig størrelse.

 

Og bare for at understrege, så kender jeg ikke noget til alverdens specialproducerede vådfodervarianter, jeg har bare vendt de alm. dåser om der står i de lokale supermarkeder. Af åbenlyse årsager fodrer jeg ikke mine hunde med dåsemad ;-)

jeg fatter hat af hvad du mener, hvis man ser på hundefodder så ser man på kvalitet hvis man er mig, dvs jeg har ingen ide om hvad et supermarkedsfodder indeholder, men jeg ved at kvalitets dåsemad indeholder gode råvarer det er dyrt fordi man jo bataler for en del vand, men ærligtalt mine hunde har ingen problemer med at spise de ca. 400 g dagligt de skal have af fx det her: GourMix

 

Fordingsvejledning:

Hvis der udelukkende fodres med GourMix Luksusmenu fuldfoder skal en hund som vejer 20 kg. ca. have 400 gram om dagen. Alle hunder er dog forskellige, så denne angivelse er kun vejledende. Du bør altid fodre din hund efter huld og behov.

så måske er det bare en ide du har?

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg fatter hat af hvad du mener, hvis man ser på hundefodder så ser man på kvalitet hvis man er mig, dvs jeg har ingen ide om hvad et supermarkedsfodder indeholder, men jeg ved at kvalitets dåsemad indeholder gode råvarer det er dyrt fordi man jo bataler for en del vand, men ærligtalt mine hunde har ingen problemer med at spise de ca. 400 g dagligt de skal have af fx det her: GourMix

 

Ej men hold nu op, der er vel ingen grund til at blive irriteret?

Jeg har jo hunde på størrelse med små elefanter så selvfølgelig går jeg ikke op i dåsemad. Jeg havde en undren/et spørgsmål og har osse fået svar.

Det var ikke et angreb på dem der måtte benytte sig af en given fodermetode eller et bestemt produkt, jeg ville bare vide hvordan det fungerede for dem der brugte dåsemad som eneste foderkilde.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg fatter hat af hvad du mener, hvis man ser på hundefodder så ser man på kvalitet hvis man er mig, dvs jeg har ingen ide om hvad et supermarkedsfodder indeholder, men jeg ved at kvalitets dåsemad indeholder gode råvarer det er dyrt fordi man jo bataler for en del vand, men ærligtalt mine hunde har ingen problemer med at spise de ca. 400 g dagligt de skal have af fx det her: GourMix

 

Fordingsvejledning:

Hvis der udelukkende fodres med GourMix Luksusmenu fuldfoder skal en hund som vejer 20 kg. ca. have 400 gram om dagen. Alle hunder er dog forskellige, så denne angivelse er kun vejledende. Du bør altid fodre din hund efter huld og behov.

så måske er det bare en ide du har?

 

Jeg har faktisk netop problemer med mængder! Mine hunde (borderne) har enormt svært ved at spise de mængder de skal have, for at holde vægten. Derfor er jeg blevet nødt til at skifte til højenergi. De skal have 400g. alm. foder og det kan de simpelthen ikke spise, selvom de er madglade.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen det er jo netop det jeg har skrevet, der er så lave værdier i foderet og det indeholder vel ombring 80% vand at en hund af almindelig størrelse næppe kan rumme den mængde foder der skal til for at den får dækket sine behov. Det er jo derfor jeg spørge hvilke racer det er der lever af dåsemad, jeg er nysgerrig efter at vide om det er miniature-racer eller hunde af almindelig størrelse.

 

Og bare for at understrege, så kender jeg ikke noget til alverdens specialproducerede vådfodervarianter, jeg har bare vendt de alm. dåser om der står i de lokale supermarkeder. Af åbenlyse årsager fodrer jeg ikke mine hunde med dåsemad ;-)

Hopsa det er der er fremhævet her forstår jeg ikke. Der findes som Kleo også siger god og dårlig kvalitet på dåsemad akkurat som med tørkost. En hund kan sagtens leve af dåsemad hvis kvaliteten på indholdet er i orden. Uanset hundens størrelse - det er heller ikke kun små hunde der kan råfodres :slem:

Det har slet ingenting at sige om hunden er stor eller lille i forhold til fysiologi og ernæring. Men ja absolut økonomisk! God dåsemad er dyr. Meget dåsemad er meget dyrt :blink:

 

Hvor stor mængde hunden skal indtage har at gøre med hvor stor optagelighed fodret har OG KVALITETEN på råvaren som er puttet i....

Link til indlæg
Del på andre sites

Et eksempel på det med optagelighedens betydning( dog med tørkost) har jeg set på Loke:

Han fik førhen Hills Performance - det foder som indeholder mest fedt og protein i deres serie og det var han nødt til at gå på for ikke at ligne en sæk knogler. Alligevel var han nødt til at spise hele 800 gr om dagen for bare at se rimelig ud. Da jeg skiftede til GourMix kunne han nøjes med 300 gr + en skefuld rapsolie. Det siger sig selv at der må være en verden til forskel på optagelighed og kvalitet i næringsstoffer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hopsa det er der er fremhævet her forstår jeg ikke. Der findes som Kleo også siger god og dårlig kvalitet på dåsemad akkurat som med tørkost. En hund kan sagtens leve af dåsemad hvis kvaliteten på indholdet er i orden. Uanset hundens størrelse - det er heller ikke kun små hunde der kan råfodres :slem:

Det har slet ingenting at sige om hunden er stor eller lige i forhold til fysiologi og ernæring. Men ja absolut økonomisk! God dåsemad er dyr. Meget dåsemad er meget dyrt :blink:

 

Hvor stor mængde hunden skal indtage har at gøre med hvor stor optagelighed fodret har OG KVALITETEN på råvaren som er puttet i....

 

Suk..... hør lige, jeg er ikke ude på at finde en der kan forklare mig om hundefoder, det har jeg helt fint styr på og selvfølgelig handler alt om kvalitet, det siger da sig selv.

Jeg skrev jo netop hvad min opfattelse af dåsemad er for at beskrive udgangspunktet for mit spørgsmål.

Og bare for at understrege, så kender jeg ikke noget til alverdens specialproducerede vådfodervarianter, jeg har bare vendt de alm. dåser om der står i de lokale supermarkeder.

 

Jeg har ingen interesse i en debat om kvaliteten i det ene foder kontra det andet, jeg var blot nysgerrig på hvordan det fungerede for dem der fodrede med dåsemad, mere er der altså ikke i det :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej men hold nu op, der er vel ingen grund til at blive irriteret?

Jeg har jo hunde på størrelse med små elefanter så selvfølgelig går jeg ikke op i dåsemad. Jeg havde en undren/et spørgsmål og har osse fået svar.

Det var ikke et angreb på dem der måtte benytte sig af en given fodermetode eller et bestemt produkt, jeg ville bare vide hvordan det fungerede for dem der brugte dåsemad som eneste foderkilde.

godt ord igen, det er faktisk svært at tage helt seriøst fordi dåsemad af god kvalitet faktisk kan sammenlignes med barf i massefylde, dvs mængterne er nogenlunde de samme som de ville skulle have hvis det var barf man fodrede med:)

så derfor min undren, jeg aner ikke hvor du har ideen om at hunde skal have enorme mængter hvis de skal have dåsemad fra, det skal de ikke ikke hvis det du sammenligner med er barf i alt fald:)

Link til indlæg
Del på andre sites

godt ord igen, det er faktisk svært at tage helt seriøst fordi dåsemad af god kvalitet faktisk kan sammenlignes med barf i massefylde, dvs mængterne er nogenlunde de samme som de ville skulle have hvis det var barf man fodrede med:)

så derfor min undren, jeg aner ikke hvor du har ideen om at hunde skal have enorme mængter hvis de skal have dåsemad fra, det skal de ikke ikke hvis det du sammenligner med er barf i alt fald:)

Helt enig - forskellen på god dåsemad og BARF er jo bare at dåsemad er forfordøjet fordi det er tilberedt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Hundepigerne
Ja det er der ingen tvivl om, ellers var de 1000 forskellige foderprodukter der er på markedet sikkert ikke blevet det helt store hit, og der ville ikke være den ene tråd efter den anden på forskellige hundefora vedr. valg af foder ;-)

 

Hvad tror du grunden er til at dine hunde fungerer bedre på tilberedt mad end på råt?

 

Igen er jeg bare glad for at mine fungerer aller bedst når jeg stikker dem deres hele rå ørred, for jeg tror aldrig jeg kom ud af køkkenet hvis jeg skulle tilberede det samme som dig til 5 hunde der skal have omkring 15000 kalorier til sammen i døgnet :lol:

 

 

Ifølge min dyrlæge så kræver det meget energi for hunde at fordøje BARF.

Og for nogle hunde, som mine, kræver det for meget energi. Derfor egner de sig ikke til at BARFe.

De ville ikke have energi nok til at holde sig raske.

 

Derimod trives de fantastisk godt på hjemmelavet hundemad (der ikke kræver så meget energi at fordøje fordi den i så høj grad er tilberedt) og maden har været en del af behandlingen af Susis gigt.

Hun er nu 12 år og hun mærker ikke til gigten, fordi jeg hele tiden bruger de tangenter jeg har til at regulere. Herunder maden og nogle tilskud.

 

Jeg elsker at lave hundemaden selv, det er en stor tilfredstillelse at tilberede den og vide helt præcist hvad det er de får og bruge den erfaring jeg har fået. Men om jeg ville se den samme fornøjelse i det hvis jeg havde 5 store hunde er nok tvivlsom :lol:

 

Det er også en stor fornøjelse at se deres glæde over deres mad, den kender du også med BARFen.

 

 

 

Nu ser de i øvrigt tørfoder som slik, de tigger tørfoder :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ifølge min dyrlæge så kræver det meget energi for hunde at fordøje BARF.

Og for nogle hunde, som mine, kræver det for meget energi. Derfor egner de sig ikke til at BARFe.

De ville ikke have energi nok til at holde sig raske.

 

Derimod trives de fantastisk godt på hjemmelavet hundemad (der ikke kræver så meget energi at fordøje fordi den i så høj grad er tilberedt) og maden har været en del af behandlingen af Susis gigt.

Hun er nu 12 år og hun mærker ikke til gigten, fordi jeg hele tiden bruger de tangenter jeg har til at regulere. Herunder maden og nogle tilskud.

 

Jeg elsker at lave hundemaden selv, det er en stor tilfredstillelse at tilberede den og vide helt præcist hvad det er de får og bruge den erfaring jeg har fået. Men om jeg ville se den samme fornøjelse i det hvis jeg havde 5 store hunde er nok tvivlsom :lol:

 

Det er også en stor fornøjelse at se deres glæde over deres mad, den kender du også med BARFen.

 

 

 

Nu ser de i øvrigt tørfoder som slik, de tigger tørfoder :lol:

Jeg elsker osse at fodre mine hunde og høre dem ligge og tygge og gnave i langt tid når de er blevet fodret, det er bare en så ligegyldig følelse at skovle tørre piller i deres skål..

Havde jeg en enkelt eller to hunde af mindre størrelse der ikke fungerede på råt, ville jeg osse hellere vælge din fremgangsmåde end tørfoderet, det er nemlig rart at vide hvad det er man fylder i hunden :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Hundepigerne
jeg fatter hat af hvad du mener, hvis man ser på hundefodder så ser man på kvalitet hvis man er mig, dvs jeg har ingen ide om hvad et supermarkedsfodder indeholder, men jeg ved at kvalitets dåsemad indeholder gode råvarer det er dyrt fordi man jo bataler for en del vand, men ærligtalt mine hunde har ingen problemer med at spise de ca. 400 g dagligt de skal have af fx det her: GourMix

 

Fordingsvejledning:

Hvis der udelukkende fodres med GourMix Luksusmenu fuldfoder skal en hund som vejer 20 kg. ca. have 400 gram om dagen. Alle hunder er dog forskellige, så denne angivelse er kun vejledende. Du bør altid fodre din hund efter huld og behov.

så måske er det bare en ide du har?

 

Det er ligesom hjemmelavet mad, der er vand i, det er der også i BARF naturligvis.

 

Hvis en hund typisk får 150 gr tørfoder, skal den typisk have 300 gr hjemmelavet mad, hvis den i stedet skal have hjemmelavet.

 

Der findes mere og mere kvalitets vådfoder.

Jeg håber at der en dag også laves mad der svarer til hjemmelavet hundemad af den type jeg fodrer med og som mange efterhånden bruger i forbindelse med behandling af deres hunde :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var vildt nok at se fordelingen, hold da op vi fodrer med meget forskelligt. Og det kom bag på mig, at størstedelen faktisk fodrer råt/barfer.

 

Ang. dåsemad, så jo, de dåser (jeg har set) man kan købe i supermarkedet, er på højde med det foder man kan købe samme sted. Tvivler på særlig mange herinde fra fodrer med det. Vi giver også lukulles når vores skal være alene hjemme, men det er måske 50g de får hver, så det ser jeg ikke som et måltid.

 

Har faktisk engang i panik købt en dåse vådfoder i Brugsen eller lignende, Motor - som ellers har hardcore mave - fik totalt sprut diarre, det var så dumt, så måtte hunden på skånekost. Så lærte jeg det til en anden god gang :lol:

 

 

Men altså, om man fodrer hjemmelavet, råt, vådt, tørfoder - alle fodrer jo ud fra det de mener er bedst for deres hunde, så den med ligegyldige følelser, det bliver lige en tak for helligt for min smag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men altså, om man fodrer hjemmelavet, råt, vådt, tørfoder - alle fodrer jo ud fra det de mener er bedst for deres hunde, så den med ligegyldige følelser, det bliver lige en tak for helligt for min smag.

 

Altså, hvor pokker er det vi taler forbi hinanden?

Opfattes det som kritik når der stilles spørgsmål til hvordan forskellig slags fodring fungerer, for halløj, det er jo bare spørgsmål lissom ved alt andet man kan spørge til når ikke man selv har prøvet det?

 

Find nu lige JA-hatten frem og lad være at tage alt personligt eller som angreb, nu synes jeg alligevel jeg har forsøgt flere gange at forklare det ikke er det der er formålet med mit spørgsmål...

 

At jeg personligt rigtig godt kan lide at råfodre mine hunde og at jeg nyder at se dem spise deres mad, og derfor får det omvendt af at fodre med tørt kan da ikke genere nogle, det fatter jeg altså ikke et kuk af. Hvordan kan det gå hen og blive helligt? Hvorfor skal min mening nedgøres, jeg mindes ikke at have uddelt personlig kritik til jer for de valg I træffer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, hvor pokker er det vi taler forbi hinanden?

Opfattes det som kritik når der stilles spørgsmål til hvordan forskellig slags fodring fungerer, for halløj, det er jo bare spørgsmål lissom ved alt andet man kan spørge til når ikke man selv har prøvet det?

 

Find nu lige JA-hatten frem og lad være at tage alt personligt eller som angreb, nu synes jeg alligevel jeg har forsøgt flere gange at forklare det ikke er det der er formålet med mit spørgsmål...

 

At jeg personligt rigtig godt kan lide at råfodre mine hunde og at jeg nyder at se dem spise deres mad, og derfor får det omvendt af at fodre med tørt kan da ikke genere nogle, det fatter jeg altså ikke et kuk af. Hvordan kan det gå hen og blive helligt? Hvorfor skal min mening nedgøres, jeg mindes ikke at have uddelt personlig kritik til jer for de valg I træffer?

 

Nu er det vist dig som ikke læser hvad der står, men bliver irriteret over at folk skriver noget om dåser. Tager dig ikke personligt og hvad skulle jeg føle som et angreb? Jeg fodrer selv med råt.

 

Det sidste var til dig ja, og det var sådan set bare lidt din formulering jeg synes var lidt streng - en som man har hørt den så mange gange og i så mange variationer - en lille henkastet bemærkning om at tørt er så kedeligt og stakkels hunde (eller er det ejere?), jeg synes den er ærgelig. Glæder mig da selv over at mine hunde kan lide maden, men af den grund ser jeg ikke dårligt på tørfoder. Faktisk synes jeg det er nemmere at lave nogle store søg med tørt, det får vi aldrig gjort med råt.

 

 

Men et eller andet sted, jeg ved ikke om det er tilfældigt, men det er vist et par gange jeg nu har fået lignende svar fra dig om angreb og følelser... hvis du føler folk misforstår dig, så kunne du prøve at formulere det på anden måde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det sidste var til dig ja, og det var sådan set bare lidt din formulering jeg synes var lidt streng - en som man har hørt den så mange gange og i så mange variationer - en lille henkastet bemærkning om at tørt er så kedeligt og stakkels hunde (eller er det ejere?), jeg synes den er ærgelig. Glæder mig da selv over at mine hunde kan lide maden, men af den grund ser jeg ikke dårligt på tørfoder. Faktisk synes jeg det er nemmere at lave nogle store søg med tørt, det får vi aldrig gjort med råt.

 

Jeg skrev det som en respons på en sætning fra "hundepigerne" : Det er også en stor fornøjelse at se deres glæde over deres mad, den kender du også med BARFen.

Det var hverken en henkastet spydighed eller stikpille, stiller jeg mig kritisk over for hvad andre gør så henvender jeg mig til dem hvis de er til stede. I øvrigt ville det da være jævnt underligt om jeg syntes det var synd for hunde der fodres med tørfoder, det bliver mine egne osse ind til de bliver et års tid og lige nu har jeg to unge hanhunde der får noget tørfoder om formiddagen og deres råfoder om aftenen. Du kan ikke finde et eneste sted hvor jeg kritiserer dem der fodrer anderledes end mig. Men i øvrigt ville det vel ikke være ulovligt? Jeg mener...... mon ikke de fleste på et hundeforum som dette ville respondere med negativ kritik hvis en bruger skrev at denne fodrede med pedigree eller supermarkedfoder og ikke kunne forstå hvorfor hunden besørgede 4 gange i døgnet og havde dårlig pels?

 

Ift. det med følelser... nu var det vist dig der havde en mening om hellige følelser..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ift. det med følelser... nu var det vist dig der havde en mening om hellige følelser..

 

:) Det ved jeg ikke heeeeelt hvad der menes med - men jeg gider ikke rigtigt ud i en eller anden større debat og sætningshenvisninger osv, så jeg lader bare det være det pip jeg kom med i denne tråd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så så, - nu ikke blive uvenner :lun: Denne tråd er jo bare lavet som en lille undersøgelse af hvad I kære HF'er fodre med. Af ren og skær interesse fra min side. Og netop ikke en debat.

 

Lidt øv hvis den drukner i misforståelser af ord.... :genert:

 

Sorry :) Synes, som skrevet, det var spændende at se.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen det er jo netop det jeg har skrevet, der er så lave værdier i foderet og det indeholder vel ombring 80% vand at en hund af almindelig størrelse næppe kan rumme den mængde foder der skal til for at den får dækket sine behov. Det er jo derfor jeg spørge hvilke racer det er der lever af dåsemad, jeg er nysgerrig efter at vide om det er miniature-racer eller hunde af almindelig størrelse.

 

Og bare for at understrege, så kender jeg ikke noget til alverdens specialproducerede vådfodervarianter, jeg har bare vendt de alm. dåser om der står i de lokale supermarkeder. Af åbenlyse årsager fodrer jeg ikke mine hunde med dåsemad ;-)

 

hvis du nu prøver at læse hvad du selv skriver :) se det markerede, når jeg læser det du skriver her så opfatter jeg det som at du ikke tror på at hunde kan leve af dåsefoder fordi du mener at kvaliteten er meget lavere på foderet og det desuden indeholder alt for meget vand:) jeg prøver så at forklare dig at kvaliteten på et godt dåsefoder ikke er dårligere end kvaliteten på et tilsvarende tørfoder den eneste forskel er at dåsefoderet er tilsat vand:) dvs der er intet dårligt ved dåsemad og selfølgelig kan hunde da leve af det, de skla bare ikke drikke så meget vand ved siden af:)

Derfor min kommentar jeg fatter faktisk hat af hvad pokker du egentlig mener, hvorfor mener du at dåsemad er så dårligt at hunde "næppe kan rumme den mængte der skal til forat de kan leve af det"? hvor har du den ide fra? jeg forstår den ikke, dåsemad af god kvalitet er udmærket hvis du har penge til at betale for vand:) og selfølgelig kan hunde da leve af det rigtig godt enda:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...