Hop til indhold

Hunden snuser gæsterne bagi - ok eller fy?


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

  • Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg elsker min hund, og det her er også min hunds hjem, men det er MIN hund og dermed MIT ansvar. Jeg synes der er forskel på hvilke gæster der kommer. Min familie må selv "styre" barney. Han hopper op af min ene søster fordi hun ALTID lader ham gøre det og roser ham. Til gengæld ved han godt at det ikke kan betale sig at hoppe op af nogen som helst anden. Når han ser min far bliver han overvild, mens han hilser mere stille på min mindste søster og min mor. Alt dette tillært adfærd, da far har leget meget vild hilseleg, og mor og mindste søster ikke har snakket med ham før han er rolig. Det skal siges at han kender min familie meget godt, da vi nærmest altid har ham med ved mine forældre, og da det også er dem der passer ham hvis vi har behov for det. Det er ligesom hans andet hjem, og han kender dem lige så godt som han kender min kæreste og jeg.

 

Når vi ellers får gæster på besøg så må han trække sig. Det er vigtigt for mig at mine gæster føler sig velkommen og kan sætte sig i sofaen uden 30 kg. vild teenage retriever ud over det hele.

Jeg har et par veninder som ikke er så vild med hunde. De hilser gerne på ham, men så vil de også gerne at han trækker sig. Dette synes jeg er helt fair - de kommer jo trods alt for at besøge mig og ikke vuffi :)

Det er vigtigt for mig også at kan få besøg og at hunden ikke er anmasende. Jeg skal nok sørge for rigelig kvalitetstid til ham, det er bare ikke lige mens vi har gæster. Da han stadig er meget ung, og der pt er "lukket pga. ombygning" i hans hoved, sker det at han lukkes i køkkenet (hvor der er et børnegitter indtil stuen, og lejligheden er lille så han er stadig tæt på). Til daglig er han selvfølgelig med i stuen.

Jeg holder ikke på at hunden skal sætte dagsordenen og jeg mener at jeg har et ansvar både overfor min hund og mennesker der kommer i mit hjem.

Og jeg gør hverken hund eller veninder en tjeneste ved at være "ligeglad". Jeg har ikke lyst til at min hund er til besvær for nogen, det mener jeg ikke gavner nogen.

 

Hvis min hund skulle have lov til alt der var naturligt for ham, så ville jeg helst ikke bo sammen med ham ;) og hvis jeg ikke kunne acceptere at mine veninder havde andre grænser med min hund end jeg selv har, så vil jeg bare lade være at invitere dem og så bo alene med min hund. Jeg er dog selv rigtig glad for et kompromi og synes det er dejligt at kunne være sammen med både hund og veninder :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Der er ingen af Jer der vil besøge/have besøg af mine hunde, kan jeg høre :genert: De hopper op, og vil kramme, og sidde på skødet. Charles ELSKER at besøge andre menneskers huse :banan: men vi er altid over ham, for at han ikke fristes til at lette ben... selvom det ikke er sket endnu, er han jo bare en hund.

 

Vi passer jo ofte hunde for andre mennesker, og for et par mdr siden kom der to hunde ind. Den ene starter med at tisse på gulvtæppet. Ejerens reaktion? "jeg tænkte nok han ville gøre det, han skal altid tisse efter han har siddet i bilen" øhhh say what!?! :damn: Så gå da igennem haven! eller gå en runde i indkørslen eller lignende..

 

 

p.s. Ja Malene, hundene bliver helt sikkert i bilen :sjov: (men skulle de undslippe, må de gerne råbes af :lol:)

 

Nu var ordene ikke møntet på dine hunde eller på andre hunde herfra HF :-)

 

.... og så lyder dine hunde ret lig mine egne mht krammeriet og sidde på skød :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Syntes da det er dejligt, at der er mindst en anden, der har det som jeg selv har det - så er jeg da ikke helt alene :mrgreen:

 

Jeg syntes det er svært det med, at sige direkte til folk, at "a´s hunde må godt komme her, men b´s og din hund må ikke".

 

Tidligere har alt og alle været velkomne her, men oftere og oftere syntes jeg bare, at det er lettere, at det kun er vores egne hunde, der er her - så slipper jeg for, at holde øje og skælde ud og efterfølgende, når hund og ejer er taget hjem, at ærgre mig over, at skælde egne hunde ud over, at de nu fristes til, at markere ovenpå de steder, hvor den fremmed har markeret.

 

Det er heller ikke nemt, at være gæstehund her - heller ikke i vores have/på terrassen. Vores hunde har læst fra dag 1 at man ikke tisser eller andet på terrassen - dvs op af krukker, bænke, havemøbler, hoveddøren osv, altså ting som er samlet nede på terrassen, men at alt det foregår oppe bagerst i haven, men det har fremmede hunde jo ikke lært og selvom alle hundeejere siger, at deres ikke vil markere, så sker det alligevel 9 ud af 10 gange...

 

Vores hunde hygger sig jo som regel med andres hunde i haven, men som jeg skrev tidligere, så syntes jeg, at det bliver mindre og mindre hyggeligt pga enkelte, der ikke forstår det.

Jeg overvejer virkelig, at 'forbyde' alle hundevennerne hjemme og vi så bare mødes på gåture osv - så slipper jeg da for at ærgre mig.

Jeg er med dig ;) og har faktisk et par "gæstehunde" som jeg skal have "gjort op med".

 

Den ene ér allerede forvist fra huset ud i haven, fordi voldsavlen, fælden, stresstrissen rundt, hoppen i sengen og ødelagt legetøj (barns og hunds) ikke lige er min kop thé. Udenfor pisser og skider den overalt - kan jeg godt acceptere. Men derudover henter den brænde i vores brændeskur og spreder det overalt i haven, graver i vores bed (er godt nok kun sket én gang, but still), lægger sig i og knækker lavendlerne og gøer konstant og savler ruderne til fordi den gerne vil ind.

Asta nyder selskabet, ja, men da de ikke kan være inde uden at være vilde, gider hun hurtigt ikke mere og egentligt er det mest af alt synd for hende, at hun skal tvinges til at blive ude, for at den ikke skal begynde at gø endnu mere.

 

Jeg tænker dog, at jeg ikke vil tage denne konfrontation. Når der kommer mini-vaps indenfor en overskuelig fremtid, vil den være for voldsom, og så er den prut jo ligesom slået :mrgreen:

 

Den anden er sådan rimeligt ok, nok mest fordi han er lille/mellem str. Når han er belastende, og fx står og voldgøer af barnet eller Asta, så putter jeg snor på ham.

Ejeren synes måske nogle gange det er lidt synd-ing, men accepterer at jeg gør det. Jeg gør det i øvrigt også når jeg er hjemme ved dem, for der gøer han af mig. Og der accepterer ejer det også.

 

Når jeg har Asta med ude, er hun enten i snor, i bur eller dækket af. Er der andre hunde, er det sjældent at disse er så velopdragne, at de kan lade hende være, så der hedder det bur. I hundeløse hjem, dækker jeg hende typisk af et eller andet sted og der bliver hun. Af og til er forstyrrelserne for svære, og så skal der snor til. Så bliver hun bundet, til en sofa eller til mig.

Jeg gider simpelthen ikke bruge tid og energi på at rende rundt og holde øje med, om hun nu gør det ene og det andet, stjæler mad og hvad har vi.

 

Kommer der gæster her der ikke er hundeglade, får Asta at vide at hun skal blive i et rum, i stuen fx, som ligger lige ved køkken/alrummet. Hvis folk vil ae eller snakke, kan de gå ned af to trappetrin og snakke med hende, de der ikke er interesserede kan sidde ved spisebordet og være fri for hundeselskab. Det fungerer godt for alle parter, fordi hun stadig er "med" uden at være i vejen.

 

Asta har det i øvrigt med at dutte folk i skridtet, men kun dem hun virkeligt kan lide :roll: Det får hun altså at vide, at jeg ikke vil have. Ligesom jeg heller ikke vil have hun voldsniffer dem i røven.

Hun vil også gerne gå hest, det får hun lov til, men hvis gæsterne siger fra, er det helt ok.

Redigeret af Lykkeliv
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er lidt svært når vi får besøg af folk der ikke kan lide hunde. Skipper er vældig glad og kan virke lidt voldsom, men hvis han får lov til at hilse og krudte af så går der max 2 minutter så smider han sig i kurven og er stille og rolig resten af tiden (medmindre folk selv lægger op til leg). Hvis jeg derimod lukker ham i haven, sætter ham i snor, eller holder ham bag babygitteret så stresser han rundt under hele besøget. Jeg gør derfor en del for at få folk til lige at acceptere de 2 minutter, men altså hvis folk decideret er bange så accepterer jeg naturligvis det. Det skal lige siges at han ikke "overfalder" folk han hopper bare lidt omkring, men med 35 kg kan det godt virke voldsomt på ikke-hundemennesker.

 

Når vi er ude er jeg meget over ham, han får ikke lov til bare at trisse rundt og finde på unoder. Han opfører sig dog generelt rigtig pænt, og han har endnu ikke strintet i folks hjem (men vi besøger vist også kun hjem med hanhunde :hmm:) Nu fælder han jo en del så jeg tager ham kun med hvis jeg ved det er helt ok med værten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ingen af Jer der vil besøge/have besøg af mine hunde, kan jeg høre :genert: De hopper op, og vil kramme, og sidde på skødet. Charles ELSKER at besøge andre menneskers huse :banan: men vi er altid over ham, for at han ikke fristes til at lette ben... selvom det ikke er sket endnu, er han jo bare en hund.

 

Vi passer jo ofte hunde for andre mennesker, og for et par mdr siden kom der to hunde ind. Den ene starter med at tisse på gulvtæppet. Ejerens reaktion? "jeg tænkte nok han ville gøre det, han skal altid tisse efter han har siddet i bilen" øhhh say what!?! :damn: Så gå da igennem haven! eller gå en runde i indkørslen eller lignende..

 

 

p.s. Ja Malene, hundene bliver helt sikkert i bilen :sjov: (men skulle de undslippe, må de gerne råbes af :lol:)

 

jo, jeg vil gerne! her må man både sniffe og sætte mudderpoter på mit tøj og ... ja, strinte må man sgu også godt, når nu det er en festlig lejlighed. og jeg tænkte præcis det samme, jeg skal vist forskåne resten af hf for miniputdjævlen :lol:

 

 

Hvor er jeg glad for at I to kom på banen, jeg begyndte at føle mig helt alene om at have en hund der godt kan lide intenst samvær :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Hvor er jeg glad for at I to kom på banen, jeg begyndte at føle mig helt alene om at have en hund der godt kan lide intenst samvær :blink:

 

Det skal du skam ikke føle ;-)

 

Bravo er (som enkelte herinde også ved) MEGET glad for, at dele ud af sig selv og indtager gerne både stående og siddende gæster...det er nok mere moderen, der er lidt hys :genert:

 

Får Bravo lov at bestemme, så foregår gæstebesøg på den måde, at gæsterne sætter sig ned og så kan Bravo ellers kravle fra den ene gæst til den anden, mens han meget generøst uddeler kys og lign. og han kan blive ved i timer!

 

... af samme årsag, så bliver han ofte bedt om, at loppe hen i seng, når der kommer 'ikke-hundegæster' eller gæster, som ikke ligefrem syntes det er det fedeste, at blive æltet godt ind i våde hundekys og hundehår.

 

Så når det kommer til stykket, så ser Bravo og jeg ret så forskelligt på menneskebesøg :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skal du skam ikke føle ;-)

 

Bravo er (som enkelte herinde også ved) MEGET glad for, at dele ud af sig selv og indtager gerne både stående og siddende gæster...det er nok mere moderen, der er lidt hys :genert:

 

Får Bravo lov at bestemme, så foregår gæstebesøg på den måde, at gæsterne sætter sig ned og så kan Bravo ellers kravle fra den ene gæst til den anden, mens han meget generøst uddeler kys og lign. og han kan blive ved i timer!

 

... af samme årsag, så bliver han ofte bedt om, at loppe hen i seng, når der kommer 'ikke-hundegæster' eller gæster, som ikke ligefrem syntes det er det fedeste, at blive æltet godt ind i våde hundekys og hundehår.

 

Så når det kommer til stykket, så ser Bravo og jeg ret så forskelligt på menneskebesøg :mrgreen:

 

Ja, det kan jo godt give anledning til lidt problemer i ny og næ :lol:

 

Hos os er det ekstremt sjældent at vi får gæster der ikke er begejstret får at blive overmøsset, så når det endelig sker, så er vi simpelthen nødt til at tage Luna i snor for hun har aldrig lært at beherske sig, da det jo er så sjældent der er nødvendigt :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Det passer! Jeg er blevet "Bravo'et" :klap: :lun:

 

Og du indbød ham vist selv.. men det gjorde dine sidekammerater vist ikke... eller var det Freud der inviterede?! :hmm:

 

Er ikke selv til våde hundekys :badr:

Eller blive trampet på :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Ja, det kan jo godt give anledning til lidt problemer i ny og næ :lol:

 

Hos os er det ekstremt sjældent at vi får gæster der ikke er begejstret får at blive overmøsset, så når det endelig sker, så er vi simpelthen nødt til at tage Luna i snor for hun har aldrig lært at beherske sig, da det jo er så sjældent der er nødvendigt :vedikke:

 

Vores bliver bare bedt om, at gå hen i seng - jeg gider ikke rigtig snore :genert:

 

At der så kommer diverse laaange suk og andre små lyde, der tydeligt viser, at det er hundemishandling af værste skuffe, som vi udsætter de små uskyldige engle for - det må vi forsøge at ignorere de første par minutter, indtil de opdager, at det ikke nytter :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...