Hop til indhold

efterlysning gul labrador tæve forsvundet fra sin hundegård syd for Ringsted


Gæst eneri
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Vores ene gule labradortæve er desværre forsvundet her i eftermiddag fra sin hundegård. Hundegården er lukket og vores to øvrige hunde er der stadig, så vi må desværre formode at nogen har lukket hende ud....

 

Hun er meget tillidsfuld og lydig og af den spinkle type.

 

Politiet har desværre ikke modtaget nogen anmelderser om en løs hund af hendes beskrivelse endnu.

 

Hvis nogen ser eller hører om en hende må i meget gerne kontakte os på tlf 40732072 eller 30952072.

 

Hun er som skrevet forsvundet fra sin hundegård ca 10 km syd for Ringsted i Farendløse.

 

Håber meget at nogen kan hjælpe....

Irene og Jesper

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak.

Vi frygter desværre at hun er stjålet, specielt fordi døren umuligt kan åbnes af hundene indfra, og skal lukkes manuelt udefra. Den kan ikke bare smækkes i....

 

Vi krydser dog fingre for at vi får hende tilbage meget hurtigt....

 

Irene

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har sendt sms til dem vi kender i nabolaget, efterlyst hende via her og heste-nettet, og så selvfølgelig politiet...

 

Derudover har vi kørt og gået nabolaget tyndt og kald og kaldt , samt ledt i grøfter og buskab om hun kan være kørt over og efter ladt.... Vi er ikke på facebook, så ved ikke lige hvordan det virker....

 

Jeg ved ikke hvor ellers vi kan efterlyse hende.... Hun er selvfølgelig chip mærket.....

 

Forslag modtages meget gerne.....

 

Irene

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for hjælpen.... Ved du om det er muligt at efterlyse hendes chipmærke hos dyrlægerne på nogen måde?

Alle vil kunne kalde hende til sig uanset om de har hund med eller ej. Hun er meget lydig og tillidsfuld....

Kan desværre ikke finde ud at at sætte billeder ind. (Og tænker nok heller ikke helt klart og rationelt lige nu....)

Irene

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for hjælpen.... Ved du om det er muligt at efterlyse hendes chipmærke hos dyrlægerne på nogen måde?

Alle vil kunne kalde hende til sig uanset om de har hund med eller ej. Hun er meget lydig og tillidsfuld....

Kan desværre ikke finde ud at at sætte billeder ind. (Og tænker nok heller ikke helt klart og rationelt lige nu....)

Irene

 

Jeg ved ikke om man kan efterlyse hendes chipnummer, men jeg synes du skal prøve at ringe til dyrlægerne i omegnen. Også bare så de kan holde lidt øje

 

Æv jeg havde håbet at komme ind til en opdatering om at hun var fundet:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er efterlyst hos Falck og jeg har ringet til de lokale dyreklinikker men desværre uden held. Politiet har ikke fået nogen meldinger om hende heller......

 

Jeg kan ikke få fat i Dansk hunderegister, men prøver løbende......

 

Det er en meget mærkelig oplevelse det her... og enormt frustrerende....

 

Irene

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er desværre ikke fundet, og ingen har set hende i området, hvilket jo desværre bekræfter vores formodning om at hun er fjernet fra området.

 

Så vi leder stadig med lys og lygte og kører rundt i en større og større radius og har været rundt med opslag diverse steder....

 

En trist trist oplevelse....

 

Den med låsen på hundegården indføres også her, men tror desværre ikke det kan forhindre tyveri. Kun at børn eller andre for sjov lukker hunden ud.

 

Irene

Link til indlæg
Del på andre sites

Fire dages mareridt er endelig slut - Vi har fået vores Piri hjem igen.... Naboen/genboen har haft hende hele tiden, og har åbentbart ikke ment det var naturligt at kontakte politiet eller andre for at finde ud af om den var savnet. Og at vi har hund er åbentbart ikke noget de har observeret selv om vi har været nabo/genbo i flere år.....

 

Men hun har ikke lidt overlast, og hun er passet godt i de fire dage og vi har lås på hundegården....

 

Tusind tak til alle jer der har fulgt med, og har efterlyst hende omkring jer....

 

Irene

 

PS: Har iøvrigt fundet ud af at ens dyrlæge kan efterlyse hunden hos de øvrige dyrlæger i hele landet. Det er jo rart at vide.....selv om jeg ikke håber nogen nogensinde skal opleve det vi har været igennem de sidste fire dage..... Og ja det er dumt vi ikke har ringet på hos naboen/genboen, men vi regnede faktisk med, at vi selv om vi ikke render sammen privat trods alt vidste så meget om hinanden, at sådan noget som hvilken hund man har er almindelig viden...

 

Irene

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Fire dages mareridt er endelig slut - Vi har fået vores Piri hjem igen.... Naboen/genboen har haft hende hele tiden, og har åbentbart ikke ment det var naturligt at kontakte politiet eller andre for at finde ud af om den var savnet. Og at vi har hund er åbentbart ikke noget de har observeret selv om vi har været nabo/genbo i flere år.....

 

Men hun har ikke lidt overlast, og hun er passet godt i de fire dage og vi har lås på hundegården....

 

Tusind tak til alle jer der har fulgt med, og har efterlyst hende omkring jer....

 

Irene

 

PS: Har iøvrigt fundet ud af at ens dyrlæge kan efterlyse hunden hos de øvrige dyrlæger i hele landet. Det er jo rart at vide.....selv om jeg ikke håber nogen nogensinde skal opleve det vi har været igennem de sidste fire dage..... Og ja det er dumt vi ikke har ringet på hos naboen/genboen, men vi regnede faktisk med, at vi selv om vi ikke render sammen privat trods alt vidste så meget om hinanden, at sådan noget som hvilken hund man har er almindelig viden...

 

Irene

 

Hvor dejligt hun er hjemme igen! :klap:

 

Men hvor bliver man bare rystet, når man høre om sådanne naboer - Det går jo over min forstand, at man ikke lige høre naboer, dyrlæger og politi ad om de kender noget til hunden.

Det er da skrækkeligt!!

 

Men i det mindste er hun hjemme igen!

 

Har i fundet ud af, hvordan hun er kommet ud?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ifølge naboen har de samlet hende op ude på vejen.

Men i følge to af hinanden uafhængige , ved ikke hvad man kalder dem, men nogen som via telepati har haft kontakt med Piri inden vi fik hende retur, har fortalt os at Piri i billeder har vist dem at en mand har taget hende ud af hundegården, sat snor på hende og taget hende. Men opklaret bliver det aldrig, og nu har vi lås på hundegården.

 

De to som har taget kontakt til Piri har fået et billed af hende, og der er flere sammenfaldende og rigtige oplysninger i det de begge siger helt uafhængigt af hinanden... Utroligt at nogen kan det.... og vi skylder dem begge en stor stor tak for deres hjælp. De gav mig håb i mit livs værste oplevelse.... og så kan man tro på det eller ej. Jeg tror...nu...

 

Irene

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...