Hop til indhold

Melina- før og nu


Ulla H
 Share

Recommended Posts

Denne tæve på ca 10 kg er skønnet til at være ca 2år.

Se lige hvad udseenet betyder for ens syn på hunden.

Foto da hun blev fundet og indfanget og nu i pleje, og viser sig at være en almindelig familiehund.

 

Den røde cockertæve Lady var så filtret at hun dårligt kunne komme af med afføring. hun er nu elsket farshund på et mindre stutteri. Efter en flot prof trim er hun faktisk en smuk velbygget tæve af sin race.

græsk gadehund.jpg

Melina160112.jpg

Liselottes lady.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Denne tæve på ca 10 kg er skønnet til at være ca 2år.

Se lige hvad udseenet betyder for ens syn på hunden.

Foto da hun blev fundet og indfanget og nu i pleje, og viser sig at være en almindelig familiehund.

 

Den røde cockertæve Lady var så filtret at hun dårligt kunne komme af med afføring. hun er nu elsket farshund på et mindre stutteri. Efter en flot prof trim er hun faktisk en smuk velbygget tæve af sin race.

 

Er det rigtigt forstået at det midterste billede er fra da hunden blev fundet, det første dobbelt-billede er efter den er blevet trimmet og det sidste er som hunden ser ud nu?

Var den to år da den blev fundet, for den er vel ikke to år nu?

Jeg syns den ser fin ud som trimmet unghund i fornuftig foderstand, men på det sidste billede ser jeg en noget overfodret ældre hund.... er det mine øjne der er noget galt med?

Billedet hedder Liselottes Lady så jeg tænker det ikke er den samme hund eller et forkert billede (det sidste)?

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det rigtigt forstået at det midterste billede er fra da hunden blev fundet, det første dobbelt-billede er efter den er blevet trimmet og det sidste er som hunden ser ud nu?

Var den to år da den blev fundet, for den er vel ikke to år nu?

Jeg syns den ser fin ud som trimmet unghund i fornuftig foderstand, men på det sidste billede ser jeg en noget overfodret ældre hund.... er det mine øjne der er noget galt med?

 

ja, det tror jeg :ae: altså, det er da to (meget) forskellige hunde? en blandingshund på de to første, før og efter trimning, og en cocker på det sidste :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aaarh nu læste jeg det hele igen..... jeg går tit galt i dine indlæg Ulla, derfor spør jeg altid hvad du mener ;-)

Emnet handler om Medina og så er der billeder af en filtret hund og det viser sig at det omhandler to hunde og at der ikke er noget billede af hunden der beskrives som filtret?

 

Nå, men anyhoo - cockeren håber jeg er en ældre hund ;-) og jeg ville stadig ønske for den at den kunne få lov at tabe sig et par kilo..

Den langbenede er stadig fin og veltrimmet :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Aaarh nu læste jeg det hele igen..... jeg går tit galt i dine indlæg Ulla, derfor spør jeg altid hvad du mener ;-)

Emnet handler om Medina og så er der billeder af en filtret hund og det viser sig at det omhandler to hunde og at der ikke er noget billede af hunden der beskrives som filtret?

 

Nå, men anyhoo - cockeren håber jeg er en ældre hund ;-) og jeg ville stadig ønske for den at den kunne få lov at tabe sig et par kilo..

Den langbenede er stadig fin og veltrimmet :-)

 

jo, de to første billeder er melina, samme hund, før og efter trimning. sidste hund er lady, som rigtignok ser lidt buttet ud ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik da et chok , da der kom nye billeder af Melina, kunne slet ikke forestille mig, at der var sådan en harmonisk pæn tæve under dette filterlag.

Så, jeg ville lige vise Melina frem, for hun var da dramatisk filtret da hun blev fundet af en græsk hundeven. Hun ligner jo jeg ved ikke hvad. Nu bor hun hos en plejefamilie og er skønnet helt egnet til adoption.

Cockerpigen Lady blev fundet sporpelset, og hun som Melina var helt sammenfiltret også bug og bagben, så de kunne dårligt gå. Og Ladys rumpe var så filtret, at hvis hun havde gået længerer sådan, så kunne hun ikke have afføring, da anus var tilstoppet af filter.

Og Ja- Lady er en ældre tæve, og rigtig småfed var hun ved ankomst til ny ejer i DK. Lady er adopteret gennem græske hundes ældreprogram. Nu er hun i rimelig form og får jo også seriøs foder og motion. Hun havde da hun kom store hudproblemer med sår i huden og nu efter flere gange trim ligner hun faktisk en velbygget og fin ældre model af sin race.

Ville bare vise at pelspleje af visse typer hunde er nødvendigt for deres velbefindende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det bare fantastisk, Ulla!

 

Er det ikke bare sådan nogle billeder og opdateringer på hundene der gør hele arbejdet med gadehunde worldwide værd at kæmpe for ?

 

 

Har i set det afsnit på Animal Planet om den filtrede Shih tzu? Det er så vildt på alle kanter..

 

Det starter rigtigt ½ minutter inde i videoen

 

 

Jeg ELSKER!!! når de redder en hund der er i så frygtelig stand. Jeg får seriøst en lykkerus indeni når de fjerner "skallen" og man ser den nuttede, forsømte lille hund der titter frem inden under :lun:

 

Synes næsten også man kan se på hunden, at den er helt forbavset og lettet over at det ikke smerter overalt i huden når den bevæger sig. :lun:

 

Synd at den så også skal døje med hjerteorm- men det kan jo heldigvis holdes nede med medicin, så vidt jeg har forstået.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg elsker ,når der på sådan en hund som Melina kommer positive svar fra de græske plejemødre.Altså hunden er stueren , venlig, omgåes fint med andre hunde af begge køn,og indimellen også med katte.De bliver også afprøvet på børn.Jeg er sikker på at hun ender her i DK eller i Holland eller Tyskland.Hun er jo en pæn og sød venlig lille hund , som mange kan falde for. Men stadig for mig ufattelig at andre hundejerer i det græske ikke hjælp hende , inden hun endte sådan.

Cockeren Lady ser bedre ud, men hendes hud var betændt af at gå så storpelset og filtret og beskidt. Hun fik et drømmehjem på et mindre hestestutteri på Sjælland og ligner nu bare en almindelig elsket familiehund.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...