Hop til indhold

Hvad må hanhunde tisse op af?


Retrieveren
 Share

Recommended Posts

Jeg er nu på min 4. hanhund som nu er 11 måneder og så småt ENDELIG er ved at fatte det med at lette ben, selvom han har lagt an til det og markeret de sidste par måneder. Nu mangler han bare at forstå at benet skal blive til et "frø-lår" når man tisser og ikke bare stikke lige ud i luften bagud :P

 

Men i den forbindelse snakker jeg meget med Barney om HVOR det er okay at tisse. Da han var yngre tissede han jo kun når han skulle tisse og så var det lige der hvor vi var nået til. Men nu er det jo markering og det synes jeg er lidt en anden sag, og han er jo en stor hund (retriever).

 

Kan tit se mærker fra andre hanhunde som har pisset op af postkasser, hegn, hække, blomsterbede, buske, træer, lygtepæle osv. Jeg ved selv hvor jeg mener det er oka og hvor jeg mener at min hanhund ikke skal lette ben, men kunne godt tænke mig at høre hvad I andre mener?

 

Så hvor må jeres hanhund lette ben? Og jer uden hanhund, hvor synes I det er oka?

Link til indlæg
Del på andre sites

Har det nogenlunde som Stenshoej. Hække får han lov til, men hegn, biler, postkasser osv. - nix. Ej heller skrald, der er jo for helvede nogle skraldemænd, der skal samle det op.

 

Offentlige bænke, fx., er også no-go :mrgreen: Men lygtepæle er ok, imo.

 

Jeg har aldrig i mit liv set et tissemærke på hverken hegn eller hække/buske - virkelig, aldrig. Jeg har endda forsøgt at holde øje med de steder, hvor Møffe har været "taken in crime". Nothing :vedikke:

 

Kun i vores have, hvor Møffe lader vandet og ikke markerer, kan man se det på græsset nogle steder. Men der efterlader han så også nærmest dagligt en sø :mrgreen: Seriøst, han kan nogen gange stå og tisse i, ja, i hvert fald over et minut! Det kræ kan godt nok holde vand i sig nogle gange!

Redigeret af bernerazuro
Link til indlæg
Del på andre sites

Har det nogenlunde som Stenshoej. Hække får han lov til, men hegn, biler, postkasser osv. - nix. Ej heller skrald, der er jo for helvede nogle skraldemænd, der skal samle det op.

 

Offentlige bænke, fx., er også no-go :mrgreen: Men lygtepæle er ok, imo.

 

Jeg har aldrig i mit liv set et tissemærke på hverken hegn eller hække/buske - virkelig, aldrig. Jeg har endda forsøgt at holde øje med de steder, hvor Møffe har været "taken in crime". Nothing :vedikke:

 

Kun i vores have, hvor Møffe lader vandet og ikke markerer, kan man se det på græsset nogle steder. Men der efterlader han så også nærmest dagligt en sø :mrgreen: Seriøst, han kan nogen gange stå og tisse i, ja, i hvert fald over et minut! Det kræ kan godt nok holde vand i sig nogle gange!

 

What she said !

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Som tidligere ejer, af en hæk på et hjørne ud til et område hvor der blev luftet mange hunde, så kan jeg desværre sige, at tilstrækkeligt meget hanhunde tis, kan slå en hæk ihjel.

Pisse irriterende og ret bøvlet, i og med man jo ikke kan plante en ny hæk, da den også dør af at blive over tisset og hegn bliver misfarvet og grimt.

 

Så de fleste hække/hegn må min hanhund ikke tisse op af, hvis det er på de her knude-punkter hvor alle nabolagets hanhunde også tisser.

Det samme gælder træer på offentlig stier, som nogle gange har det lidt svært.

 

Og så lige folks postkasser, cykler og biler, dem holder vi os også fra, synes folk skal have lov at have deres ting i fred.

 

Men derudover er der temmelig frit slag og jeg tænker ikke videre over det. :vedikke:

Lygtepæle osv. må han hjertens gerne slå sig løs på, da jeg indtil videre ikke har set en lygtepæl gå ud af at blive strintet på :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Diskussionen har været før, mine må tisse på alt, bortset fra sådan indlysende folks jakker/tasker. Ved min hoveddør er der en hæk, som Zamzam har tisset på adskillige gange om dagen i over et år, andre tisser der også (nøjagtigt samme sted) og hækken lever fint. De må også tisse på cykler og barnevogne, postkasser og biler, sådan generelt ting der står udendørs må der tisses på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Diskussionen har været før, mine må tisse på alt, bortset fra sådan indlysende folks jakker/tasker. Ved min hoveddør er der en hæk, som Zamzam har tisset på adskillige gange om dagen i over et år, andre tisser der også (nøjagtigt samme sted) og hækken lever fint. De må også tisse på cykler og barnevogne, postkasser og biler, sådan generelt ting der står udendørs må der tisses på.

 

Alvorligt?

 

But why?

Link til indlæg
Del på andre sites

øhm, fordi jeg ikke synes tis er så frygteligt slemt, jeg bor så i byen, hvor folk lystigt brækker sig og tisser på ting, så hundestrint er ubetydelige småting.

 

Haha det lyder sgu som et dejligt sted :-D

 

Jeg synes bare det er respektløst af lade dyret pisse på folks ting. Havde jeg en barnevogn parkeret et sted og kom ud og så en hund tisse op af den ville jeg edder godt nok blive noget stram. Det samme med min bil, jeg er klar over man kører gennem mindre lækre ting indimellem, men jeg kunne aldrig finde på at lade min hund tisse op af et dæk, der skal jo for pokker luft i på et tidspunkt og ja, jeg synes bare godt man må respektere andre menneskers ejendom.

Link til indlæg
Del på andre sites

Forstår ikke lige det med biler :hmm:

Min har aldrig så meget som gjort antræk til at ville strinte op af en bil..

Og postkasser!

Hvor højt kan jeres hunde skyde??

 

Nå.. Nemmere at nævne, hvad han ikke må tisse på..

 

Cykler, barnevogne.. Tøjstativer og hvad butikker ellers har på gaden.

Alt hvad der står indenfor matriklen hos folk. Skraldespande, havenisser osv

(Altså i indkørselen. Han får ikke lov at løbe i folks haver)

 

Hvad han især ikke for lov til, er at tisse indendørs til udstillinger..

Jeg får simpelthen lyst til at losse folk i røven, når de ikke holder øje med deres hanhunde sådanne steder.

I Fredericia så jeg en hanhund lette ben op af et stativ med bamser. Desværre stod jeg for langt væk til at nå at få fat på ejeren, og gi ham min ucensorerede mening

Link til indlæg
Del på andre sites

Hugo må overalt - så længe det ikke er på ting, som jeg risikerer at skulle købe - dvs tøjstativer osv. Inden for er det naturligvis 110 % forbudt altid. I træningshaller får han ikke en gang lov at stå og snuse - det samme når han er med som demohund til foredrag osv - der er reglerne klare.

 

Men ude må han tisse hvor han vil - vi er nogle rigtige tisse-terrorister er vi Hugo og Helle - tissetroldene! Pas på - de pisser på alt:-)

 

Eller HUNDEN gør:-) haha

 

Jeg lader ham dog ikke gå ind i folks haver - han går langs hækken du ved. Og efter han har læst avisen forleden om hunden i Varde, der fik stød, går han mere forsigtigt til lygtepæle.... LOL

Link til indlæg
Del på andre sites

Diskussionen har været før, mine må tisse på alt, bortset fra sådan indlysende folks jakker/tasker. Ved min hoveddør er der en hæk, som Zamzam har tisset på adskillige gange om dagen i over et år, andre tisser der også (nøjagtigt samme sted) og hækken lever fint. De må også tisse på cykler og barnevogne, postkasser og biler, sådan generelt ting der står udendørs må der tisses på.

Ja, vi har haft diskussionen før :lol:

 

Hvis jeg så din hund lette ben op af min barnevogn, cykel eller bil, ville min fod pludseligt sidde meget meget løst. Om jeg ville sigte efter ejer eller hund kommer vist an på omstændighederne, men rasende vill jeg i hvert fald blive. Synes det er SÅ respektløst og virkeligt klamt.

 

Asta får ikke lov til at lette ben op af andre folks ejendele, og som udgangspunkt heller ikke inde i folks haver. Hækkene kan jeg vist ikke sige mig helt fri for, og heller ikke lygtepæle, eldimser osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, vi har haft diskussionen før :lol:

 

Hvis jeg så din hund lette ben op af min barnevogn, cykel eller bil, ville min fod pludseligt sidde meget meget løst. Om jeg ville sigte efter ejer eller hund kommer vist an på omstændighederne,

Ejeren!!! Vælg ejeren, for hunden aner jo ikke, at den gør noget, som er forkert.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst celinamoon

Jeg har ikke en hanhund selv og har aldrig haft det, men hvis jeg havde/får det engang så får den ikke lov at lette ben op ad offentlige bænke eller private ting såsom hegn/hæk, biler/cykler/barnevogne eller lignende, da jeg synes det er dybt respektløst at lade sin hund tisse op ad andre menneskers ting. Og jeg ville nu nok også overveje det en ekstra gang ved lygtepælene, når man nu kan se hvor galt det kan gå :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

halfdan må også strinte op af stort set hvadsomhelst. han vælger primært hussokler, buske, træer, elkasser, lygtepæle, den slags. ting han ikke må tisse på: storskrald, potteplanter, butiksstativer, løse borde og bænke (dem der står i parkerne må han godt - han tisser jo lavt), barnevogne og elscootere og sådan noget. generelt løse ting som der er stor sandsynlighed for, at folk skal røre ved efterfølgende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det heldigvis ikke ofte at jeg færdes i byen, så når mine hanhunde er ude fremmede steder, så er det oftest fra bilen og ned til stranden gennem et sommerhuskvarter og der gider jeg ikke have at de letter ben op af hække og hegn på vejen. De må vente til vi når ned på stranden og så må de tisse på alt det de gider - undtagen bådene, der ligger oppe i sivene.

 

Jeg synes også det er virkelig respektløst at lade sin hanhund tisse op af andre folks ejendele. Nøj, jeg ville blive tosset, hvis jeg opdagede at en hundeejer lod sin hund tisse op af min bil. cykel, barnevogn, osv.! Hække og til dels hegn langs fortove kan jeg acceptere, men ikke alle de andre ting man møder på sin vej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg lader ikke selv min hund tisse op ad køretøjer, men det er kun fordi jeg ved at nogle kan blive sure, for egentlig forstår jeg det ikke (ah okay, barnevogne tager folk jo med ind, så lige den forstår jeg godt). Regnen skyller det jo af og man skifter vel næppe hjul uden at vaske fingre bagefter.

 

Min hund får ikke lov til at tisse på ting som andre skal røre ved, f.eks. blomsterkummer og affaldssække eller grus, sand og sten som jeg kan se skal bruges til anlæg. Desuden betyder det meget for hvor meget hensyn jeg tager, hvordan folk holder deres udenoms-områder. Er det folk der holder meget orden, tager jeg hensyn til at det åbenbart betyder noget for dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...