Hop til indhold

Flækket tand med mere.

Ulla H
 Share

Recommended Posts

Sikke en dum weekend.

I fredag havde jeg Debbie i sofaen til hyggeudredning af filtre og kiggede hende lige i munden.UPS, en fortand ved siden af hjørnetanden sad meget underligt og virkede løs. Hun er højløbst. Så ringede svigersønnen fra Holland og spurgte om jeg ville tage en lørdagsbabysitning, så han kunne inviterer min datter ud. Ja da. Han har været væk ca 3 uger.

Nå, jeg hentes og da jeg kommer hjem har hundene væltet børnehegnet til Debbie og begge hendes sønner haft mulighed for parring med deres mor. Heldigvis havde de 3 hánhunde tilsyneladende ikke været oppe at sloges om hende.

Idag har hun fået fjernet sin skadede tand og så skal vi igang med disse for en sikkerhedsskyld abortindsprøjtninger ad 2 omgange.

Jeg ser virkelig Dr Dyr for tit. Jeg har nu også fundet en ca 7000 kr regning fra Lauras livmoderinfekftion. Og bankreserverne er dybt i bund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en dum weekend.

I fredag havde jeg Debbie i sofaen til hyggeudredning af filtre og kiggede hende lige i munden.UPS, en fortand ved siden af hjørnetanden sad meget underligt og virkede løs. Hun er højløbst. Så ringede svigersønnen fra Holland og spurgte om jeg ville tage en lørdagsbabysitning, så han kunne inviterer min datter ud. Ja da. Han har været væk ca 3 uger.

Nå, jeg hentes og da jeg kommer hjem har hundene væltet børnehegnet til Debbie og begge hendes sønner haft mulighed for parring med deres mor. Heldigvis havde de 3 hánhunde tilsyneladende ikke været oppe at sloges om hende.

Idag har hun fået fjernet sin skadede tand og så skal vi igang med disse for en sikkerhedsskyld abortindsprøjtninger ad 2 omgange.

Jeg ser virkelig Dr Dyr for tit. Jeg har nu også fundet en ca 7000 kr regning fra Lauras livmoderinfekftion. Og bankreserverne er dybt i bund.

Øv..det var da ikke så godt. :ae:

Hverken med tand eller parring eller for den sags skyld Dr. Dyr`s høje regninger.

Hvad skyldtes den løse tand ?

Ja, man kan hurtigt blive en del fattigere, alene i år har jeg været hos dylle med en kat og 2 hunde, har ikke fået regningen endnu.

Vi kan dog få delt regningen hvis den er meget stor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder ikke som om I er specielt heldige lige nu. Vi kender godt til de mange og dyre dyrlægebesøg. Man vi jo bare gerne sine hunde det bedste, men for søren hvor koster det tit rigtig mange penge.

Hvis ikke det er den ene hund, så er det den anden...

Er Laura kommet ovenpå efter sin operation?

Sender jer lige en masse af de her :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Laura har det fint uden livmoder. Hun er pudsig nok blevet mere sexet, ala at lægge op til hanhundene, men ville nok også havde været i løb nu.Hun har ikke haft hvalpe og bliver 9 år den 21/3. Hun ha hverken haft skærm eller bodytrøje på .

Debbie fik igår fjernet sin tand. Tror, jeg har fundet ud af hvad uheldet kommer af.Jeg har et havehegn i haven mellem hus og garage, så hundene ikke kan rende ud til vejen og gø af alle der kommer forbi. I denne indkørsel ligger store sten.Når denne låge står åben og hundene er i baghaven, men hører noget fra vejen, farer der derud og stenene flyver bag dem. Så faktisk heldig , det ikke var et øje, der blev ramt. Nu må hun så igen til dr Dyr med disse hormonindsprjøjtninger for en sikkerheds skyld, for jeg magter ikke et kuld nu. Og slet ikke med en søn , der endnu ikke er avlsgodkendt som fader.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender alt for godt det med pengene, man bliver hurtig ruineret når man besøger en dyrlæge. Ak ja, bare det Teitur har kostet, det ville jeg helst ikke tænkte på. Forstår dig virkelig godt, det er hårdt.

Du er vist rendt ind i en stime ala en ulykke kommer sjælden alene.

Stort trøstekram til dig :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja- den er god nok , for igår knækkede jeg en kindtand.Den virker som rodbehandlet. Godt der er lidt forår i luften indimellem, ellers fik jeg da en vinterdepri -

Nu skal den skide løbetid bare overståes, det er ikke hyggeligt med 3 hanhunde i huset og en attaktiv tæve, der gerne vil det hele.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der 2 tænder til ca 7000 kr /stk i vente. Og skylder stadig ca 10000 kr i skat.

Men jeg har nu betalt de 310 for en ny stambog på Guffy,.og indsendt ejerattest til DKK . Har opgivet at få den oprindelige stambog fra denne uheldige køber. Og sendt dr dyr regninger til forsikring. Tror, de også dækker tandskaden , den er oplyst som traume.

Og Debbie fik en fuld tandrensning uden beregning.

Er begyndt at klikkertræne Guffy lidt, han er vild med det, og står og skriger vildt højt, når han kan høre at jeg træner lidt med Freddy.Og Guffy har igen fået hvalpetrim og faktisk ser super ud. Mine veninde mener bestemt, at også han har udstillingspotentiale. Han bror blev jo 2 den bedste hvalp i Ørslev på Fyn. Og Guffy er ikke dårligerer sat sammen. Så nu går jeg igen igang med lidt salgsarbejde med alle disse annoncer. Han er sat til 6000 kr.

Ville da gerne beholde ham, men orker ikke 3 hanhunde i huset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der 2 tænder til ca 7000 kr /stk i vente. Og skylder stadig ca 10000 kr i skat.

Men jeg har nu betalt de 310 for en ny stambog på Guffy,.og indsendt ejerattest til DKK . Har opgivet at få den oprindelige stambog fra denne uheldige køber. Og sendt dr dyr regninger til forsikring. Tror, de også dækker tandskaden , den er oplyst som traume.

Og Debbie fik en fuld tandrensning uden beregning.

Er begyndt at klikkertræne Guffy lidt, han er vild med det, og står og skriger vildt højt, når han kan høre at jeg træner lidt med Freddy.Og Guffy har igen fået hvalpetrim og faktisk ser super ud. Mine veninde mener bestemt, at også han har udstillingspotentiale. Han bror blev jo 2 den bedste hvalp i Ørslev på Fyn. Og Guffy er ikke dårligerer sat sammen. Så nu går jeg igen igang med lidt salgsarbejde med alle disse annoncer. Han er sat til 6000 kr.

Ville da gerne beholde ham, men orker ikke 3 hanhunde i huset.

Åh Ulla..jeg vandt desværre ikke i Lotto i sidste uge, kunne ellers godt bruge lidt kapital selv, men så havde jeg gladeligt, doneret lidt finanser, så du kunne få alle de kedelige ting ud af verden. :-) Der er ikke noget som regninger og pengemangel, der kan tappe en for energi.

Du må godt, nok også have nok, at se til med 3 hanhunde og en løbsk tæve.

Jeg kan godt, huske hvordan det var da vi havde 2 intakte tæver og 2 hanhunde sammen. Det var lige før, at man flyttede hjemmefra, når de kom i løb.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ,det går pzykisk lidt fremad her for mig. Har hørt pr mail fra DKK vedr erstatningsstambog, de skal vide, hvem der ligger inde med den oprindelige stambog. Så de har en vis orden i tingene, og godt jeg tog kontakt straks, jeg tog ham tilbage, så de kender historien.

En af dem, der har været at kigge på Guffy har skrevet og spurgt om han er her endnu, og de havde så vist ikke lige bestemt, hvilken race de foretrak. De var nemlig ikke helt enige,. Men hun havde så bestemt ikke glemt ham, og de har jo så ikke fundet anden hund.

Og så har jeg fået støvsuget hele huset efter weekendtrim , og idag selv været til frisør = 180 kr hos en udlændingesalon, den billigste her i Tåstrup. Og det får man jo ikke ordnet meget cocker for, selvom man evt selv vasker og udreder den inden trim.

Så nu ser jeg frem til på løærdag = Spanielklub udstilling med Freddy.

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...

I onsdags blev vi færdige med Debbie´s abortsprøjter og hun har efterfølgende ind i mellem virker lidt ked af det. Dette er selvfølgelig den store hormonpåvirkning, så nu håber jeg så ikke hun får en livmoderinfektion oveni.

Her til morgen havde Molly et rød øje, ligner en bindevævsbetændelse , fandt nogle temmelig gamle øjendråber , så håber det går bedre, ellers dyrlæge i morgen igen-igen -igen-.

Freddy skal øjenlyses her i marts til DKK og hvis går Ok, så skal han også have taget sit HD foto.Og får han status A eller B, så skal der tages Optigen DNA for PRA. Penge , penge penge.

Og ingen henvendelser på søde Guffy.

Link til indlæg
Del på andre sites