AnneMangetal Skrevet Februar 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2012 Jeg er startet på konkurrencehold i DcH, og har derfor været nødt til at anskaffe en sporsele (det var også på tide). Valget faldt på en Hurrta Lifeguard, som matcher halsbånd og snor:hjerte: Jeg har haft en del problemer med at hun trækker i snor. Træneren gav mig så et råd om, at træde et skridt tilbage når hun tager øjenkontakt, og så gå videre når hun kommer hen til mig. Normalt har jeg snorekvæl på hende når vi er til træning, men jeg satte snoren over i selen, og det gik over al forventning. I morges satte jeg selen på da vi skulle gå tur, og ialt stoppede jeg kun 2 gange fordi hun trak. Normalt er det ved 20 gange på en tur! Så om det er trænerens råd eller selen bed jeg egentlig ikke, men jeg tror egentlig at det er selen. Så jeg er blevet omvendt. Totalt! Jeg er 100% tilhænger af selen! Den er fantastisk, og så er det ho en bonus at den klæder hende:hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Valishia Besvaret Februar 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 29, 2012 Ej hvor fedt :blink: Jeg vil dog gerne se billeder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Februar 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 29, 2012 Vi tager ind i byen i dag, så tager jeg tusinde billeder af hende:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Helle1985 Besvaret Februar 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 29, 2012 Det er selen! Både Sonne og Ina trak som besat til trods for diverse øvelser, men efter de har fået sele på, trækker de kun når de ser en legekammerat;) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CrazyDogLady Besvaret Februar 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 29, 2012 Nu er din schæfer jo en stor hund (eller bliver det i hvert fald) og eg oplevede medmin grand danois, at hvis hun trak fordi hun så et dyr/legekammerat/osv. så var hun meget nemmere at holde tilbage, end med halsbåndet. Hun vejede trods alt 65 kg., så der var selen guld værd!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Retrieveren Besvaret Februar 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 29, 2012 Jeg stemmer også for billeder:mrgreen: Her trækker vi vældig meget i selen, så den har absolut ingen effekt, desværre. Bruger den dog alligevel for at prøve at passe lidt på ham hundebassen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Februar 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 29, 2012 Da vi holdt pause ved åen, 8000 Århus C. Selv da vi mødte min veninde, trak hun slet ikke. ELSKER min sele:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Valishia Besvaret Februar 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 29, 2012 Da vi holdt pause ved åen, 8000 Århus C. Selv da vi mødte min veninde, trak hun slet ikke. ELSKER min sele:-D Jeg blev lovet billeder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Februar 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 29, 2012 Prøvede altså at smide billeder i mit sidste indlæg, men det duer åbenbart stadig ikke fra iPhone:-( Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Valishia Besvaret Februar 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 29, 2012 Prøvede altså at smide billeder i mit sidste indlæg, men det duer åbenbart stadig ikke fra iPhone:-( Hvor er det en lækker sele Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mou Besvaret Februar 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 29, 2012 super med sele :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Februar 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 29, 2012 Det bedste er at hun elsker den! Blev dog noget stram i betrækket da menneske nr. 5 sagde "HAN er vel nok sød". Hvad er det ved pink halsbånd, navneskilt og sele der signalerer han?!!!! Og nu har jeg opgjort mit Hurrta-grej (se løst snak), og er i chok:lol: Har i øvrigt i dag bestilt en ny pink line til træning. Min Hurrta er for lang (120 cm), så jeg kommer hele tiden til at vikle den op, og det er no go til konkurrence. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Retrieveren Besvaret Marts 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2012 Hej Anne. Har lige et spørgsmål. Nu fik Barney ny sele igår (fordi jeg synes den gamle sad a H-til), og de modeller jeg TROEDE min vovse skulle have, sad bare ikke ret godt på ham. Så valgte endte til sidst på en hurtta sele ligesom den af din. Nu kommer spørgsmålet så; han virker glad og tilfreds med at have den på og den er vel nok nem at sætte på. Jeg er bare kommet til at tænke på at spænden jo lige sidder ved venstre forben, og er lidt i tvivl om den mon genere ham? Han virker ikke spor gereret, så det er ikke derfor jeg kom til at tænke på det... synes du den gerere din schæfer-pige?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Marts 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2012 Bella har en størrelse 100 og der er ikke meget plads til at vokse i, men 110'eren var lige stor nok. Den sidder ca i to fingres afstand fra forbenet, og jeg tjekker jævnligt om det skulle være noget der niver hende. Men hun fungerer perfekt med selen (dog ikke til Rally), og jeg er simpelthen så ualmindeli glad for den:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaO Besvaret Marts 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2012 Jeg har også sådan en pink Hurtta sele, som jeg nu har sat til salg, da Gracie hamrer albuen ind i spændet, når hun løber, også selvom selen ikke sidder helt oppe bag hendes bagben. Jeg tror jeg prøver Y-modellen i stedet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Marts 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2012 jeg er rigtig glad for Ymodellen, hvor spændet ikke kan genere benet Har altid luret på, at den anden model må kunne laves smartere, så spændet kom op på ryggen eller lignende :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Marts 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2012 Karina O - hvilken størrelse sælger du? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Retrieveren Besvaret Marts 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2012 Tak for svar. Som sagt virker det heller ikke til at den genere ham, jeg tænkte bare på det... Y-modellen var desværre ikke god til Barney og sad ikke super godt synes jeg, så derfor jeg valgte den anden her. Han har netop idag løbet frit med den, og det virkede overhovedet ikke til at genere ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst cv2002 Besvaret Marts 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2012 Jeg er startet på konkurrencehold i DcH, og har derfor været nødt til at anskaffe en sporsele (det var også på tide). Valget faldt på en Hurrta Lifeguard, som matcher halsbånd og snor:hjerte: Jeg har haft en del problemer med at hun trækker i snor. Træneren gav mig så et råd om, at træde et skridt tilbage når hun tager øjenkontakt, og så gå videre når hun kommer hen til mig. Normalt har jeg snorekvæl på hende når vi er til træning, men jeg satte snoren over i selen, og det gik over al forventning. I morges satte jeg selen på da vi skulle gå tur, og ialt stoppede jeg kun 2 gange fordi hun trak. Normalt er det ved 20 gange på en tur! Så om det er trænerens råd eller selen bed jeg egentlig ikke, men jeg tror egentlig at det er selen. Så jeg er blevet omvendt. Totalt! Jeg er 100% tilhænger af selen! Den er fantastisk, og så er det ho en bonus at den klæder hende:hjerte: Anne. Jeg tror det er selen, og til dels at du måske har en anden holdning når du går ud af døren nu du ved hun ikke trækker. Noget andet er at hunde der har trukket meget i halsbånd gør det for at komme væk fra trækket, så selen kan være dejlig for hende og så længe du arbejder med hende om at gå pænt og ikke trække skal det nok holde. Hvis du derimod ikke træner med det, vil hun på et tidspunkt også trække i selen. Det er min tro omkring det at trække. Dejligt at du har fået sele på :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Marts 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2012 Jeg tror faktisk også at det er noget med det at kæmpe imod halsbåndet, så jeg har forbudt min mand at bruge andet end sele de næste mange mdr. Når vi træner dressur og rally er vi dog nødt til at bruge halsbåndet, men der har vi jo også kontakt hele tiden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst cv2002 Besvaret Marts 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2012 Jeg bruger også begge dele. Forskellige halsbånd og en sele. Til træning må vi dog selv om det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts