Hop til indhold

Det at bruge sele

AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Jeg er startet på konkurrencehold i DcH, og har derfor været nødt til at anskaffe en sporsele (det var også på tide).

Valget faldt på en Hurrta Lifeguard, som matcher halsbånd og snor:hjerte:

Jeg har haft en del problemer med at hun trækker i snor. Træneren gav mig så et råd om, at træde et skridt tilbage når hun tager øjenkontakt, og så gå videre når hun kommer hen til mig.

Normalt har jeg snorekvæl på hende når vi er til træning, men jeg satte snoren over i selen, og det gik over al forventning.

I morges satte jeg selen på da vi skulle gå tur, og ialt stoppede jeg kun 2 gange fordi hun trak. Normalt er det ved 20 gange på en tur!

Så om det er trænerens råd eller selen bed jeg egentlig ikke, men jeg tror egentlig at det er selen.

Så jeg er blevet omvendt. Totalt! Jeg er 100% tilhænger af selen! Den er fantastisk, og så er det ho en bonus at den klæder hende:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bedste er at hun elsker den!

Blev dog noget stram i betrækket da menneske nr. 5 sagde "HAN er vel nok sød". Hvad er det ved pink halsbånd, navneskilt og sele der signalerer han?!!!!

Og nu har jeg opgjort mit Hurrta-grej (se løst snak), og er i chok:lol:

Har i øvrigt i dag bestilt en ny pink line til træning. Min Hurrta er for lang (120 cm), så jeg kommer hele tiden til at vikle den op, og det er no go til konkurrence.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Anne. Har lige et spørgsmål. Nu fik Barney ny sele igår (fordi jeg synes den gamle sad a H-til), og de modeller jeg TROEDE min vovse skulle have, sad bare ikke ret godt på ham. Så valgte endte til sidst på en hurtta sele ligesom den af din.

Nu kommer spørgsmålet så; han virker glad og tilfreds med at have den på og den er vel nok nem at sætte på. Jeg er bare kommet til at tænke på at spænden jo lige sidder ved venstre forben, og er lidt i tvivl om den mon genere ham? Han virker ikke spor gereret, så det er ikke derfor jeg kom til at tænke på det... synes du den gerere din schæfer-pige??

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella har en størrelse 100 og der er ikke meget plads til at vokse i, men 110'eren var lige stor nok.

Den sidder ca i to fingres afstand fra forbenet, og jeg tjekker jævnligt om det skulle være noget der niver hende.

Men hun fungerer perfekt med selen (dog ikke til Rally), og jeg er simpelthen så ualmindeli glad for den:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst cv2002
Jeg er startet på konkurrencehold i DcH, og har derfor været nødt til at anskaffe en sporsele (det var også på tide).

Valget faldt på en Hurrta Lifeguard, som matcher halsbånd og snor:hjerte:

Jeg har haft en del problemer med at hun trækker i snor. Træneren gav mig så et råd om, at træde et skridt tilbage når hun tager øjenkontakt, og så gå videre når hun kommer hen til mig.

Normalt har jeg snorekvæl på hende når vi er til træning, men jeg satte snoren over i selen, og det gik over al forventning.

I morges satte jeg selen på da vi skulle gå tur, og ialt stoppede jeg kun 2 gange fordi hun trak. Normalt er det ved 20 gange på en tur!

Så om det er trænerens råd eller selen bed jeg egentlig ikke, men jeg tror egentlig at det er selen.

Så jeg er blevet omvendt. Totalt! Jeg er 100% tilhænger af selen! Den er fantastisk, og så er det ho en bonus at den klæder hende:hjerte:

Anne. Jeg tror det er selen, og til dels at du måske har en anden holdning når du går ud af døren nu du ved hun ikke trækker. Noget andet er at hunde der har trukket meget i halsbånd gør det for at komme væk fra trækket, så selen kan være dejlig for hende og så længe du arbejder med hende om at gå pænt og ikke trække skal det nok holde. Hvis du derimod ikke træner med det, vil hun på et tidspunkt også trække i selen. Det er min tro omkring det at trække.

Dejligt at du har fået sele på :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites