Hop til indhold

Udstillingstelt pop-up klik


Lisbeth Storm
 Share

Recommended Posts

Jeg leder efter at udstillingstelt. Det er vigtigt for mig at jeg kan slå det op selv (pop-up). Jeg har kig på både DKKs telt, Olivers, Eukanuba og så har jeg fundet et på www.skødehunden.dk også.

 

Hvad er jeres erfaringer. Jeg hælder nok selv mest til det fra Olivers men teltet fra skødehunden er noget billigere.

Nogle herinde der har dette?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mais og hunden
Jeg leder efter at udstillingstelt. Det er vigtigt for mig at jeg kan slå det op selv (pop-up). Jeg har kig på både DKKs telt, Olivers, Eukanuba og så har jeg fundet et på www.skødehunden.dk også.

 

Hvad er jeres erfaringer. Jeg hælder nok selv mest til det fra Olivers men teltet fra skødehunden er noget billigere.

Nogle herinde der har dette?

Når jeg klikker på det link, kommer jeg til en hjemmeside, der hedder advokatgruppen.dk? :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde i ikke et arion telt??? Det overvejer jeg da det er billigt og ser nemt nok ud. Drømmen er et dkk telt men de bare halv dyre synes jeg :mrgreen:

 

Jo Dorte og jeg har et Arion tilsammen. Men jeg har dårlige skuldre så kunne rigtig godt tænke mig et lettere og nemmere pop-up. Som der naturligvis også kunne sidde labber ind :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Teltet fra skødehunden er super - jeg har det selv. Men det er klart ringere kvalitet end det fra Olivers. Teltet er let at slå op - også alene, men er ikke voldsomt stabilt. Jeg er rigtig glad for mit, men når jeg engang får råd skal jeg have et af de gode.

 

Olivers er nøjagtig magen til teltet af mærket Visent. Det er samme producent. Det er absolut det bedste på markedet, men koster også derefter. Jeg vil dog personligt ikke have et fra olivers, men i stedet et fra Visent - bare fordi det er pænere:blink: agilitytelte

Link til indlæg
Del på andre sites

Fnis, jeg har et helvedes hyr med at sætte mit DKK-telt op - måske mine arme simpelthen er for korte? :genert:

 

Ok, det tager mig ikke så lang tid igen, men jeg synes godt det kan drille lidt og det hjælper at være to, det er ikke bare lige *wush* - men er derudover glad for det :) Og det hjælper nok med træningen, så ofte har jeg desværre ikke fået brugt det...

 

Åhja, og pas på klemmelus... Jeg fik advarslen, glemte at lytte ordentligt til det én enkelt gang og *snap* sagde det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså skal man betale for et telt i den prisklasse som DKK's telt er i - så vil jeg til enhver tid vælge et Visent/Olivers. Det er jo et pop-up telt, hvilket DKK's ikke er!

 

Øhm, nej hvis et pop-up telt er et der slår sig selv op, så nej det er DKK-teltet ikke. Men det er da et kliksystem som de øvrige der er linket til i denne tråd og ganske simpelt at slå op.

 

Jeg ville tage hensyn til hvor meget plads jeg havde behov for. Jeg har jo selv en stor race og flere hunde, jeg har indimellem brug for to store telte. Men havde jeg kun en enkelt hund eller et par mindre hunde, så ville jeg vælge et telt i en mindre størrelse. Der er ingen grund til at slæbe på mere end nødvendigt, og heller ingen grund til at tage mere plads op ved ringsiden end nødvendigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhm, nej hvis et pop-up telt er et der slår sig selv op, så nej det er DKK-teltet ikke. Men det er da et kliksystem som de øvrige der er linket til i denne tråd og ganske simpelt at slå op.

 

Jeg ville tage hensyn til hvor meget plads jeg havde behov for. Jeg har jo selv en stor race og flere hunde, jeg har indimellem brug for to store telte. Men havde jeg kun en enkelt hund eller et par mindre hunde, så ville jeg vælge et telt i en mindre størrelse. Der er ingen grund til at slæbe på mere end nødvendigt, og heller ingen grund til at tage mere plads op ved ringsiden end nødvendigt.

 

Hvis hele banden skal med (det kan ske til rally-stævnerne), så er det Lisbeths to franske bulldogs og mine to labber. Så meget mindre end vores nuværende Arion bliver nok for småt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhm, nej hvis et pop-up telt er et der slår sig selv op, så nej det er DKK-teltet ikke. Men det er da et kliksystem som de øvrige der er linket til i denne tråd og ganske simpelt at slå op.

 

Jeg ville tage hensyn til hvor meget plads jeg havde behov for. Jeg har jo selv en stor race og flere hunde, jeg har indimellem brug for to store telte. Men havde jeg kun en enkelt hund eller et par mindre hunde, så ville jeg vælge et telt i en mindre størrelse. Der er ingen grund til at slæbe på mere end nødvendigt, og heller ingen grund til at tage mere plads op ved ringsiden end nødvendigt.

 

Et popup telt er et der bare popper up. Okay med Visent teltene skal man lige skubbe toppen op, men ellers skal man ikke gøre noget.

DKK teltet kræver en del mere at slå op! Der skal man sørge for at samle alle led og jeg synes det kan være svært at slå det op alene - især hvis det blæser.

Der er ½ meters forskel på de to. DKK teltet er 3x3 og Visent er 2,5x2,5.

 

Jeg har slet ikke tal på hvor mange tømmerlus jeg har fået af de sk*** DKK telte - vi plejer jo at slå 8-10 stykker op, når vi holder prøver!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Vi har et alm fra DKK og er ret glade for det.

 

Det er rimelig nemt og hurtigt at slå op/slå ned, men fremfor alt, så står det stabilt i blæsevejr, hvor det er set så mange gange, at andre telte ryger af h... til.

 

Jeg syntes det er rart, at man med sindsro kan ankomme til en stævneplads fredag aften og slå sit telt op og så vide, at det også står der dagen efter :-)

 

Jeg har ikke prøvet de nye fra Olivers, så skal ikke kunne udtale om de er bedre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fnis, jeg har et helvedes hyr med at sætte mit DKK-telt op - måske mine arme simpelthen er for korte? :genert:

 

Ok, det tager mig ikke så lang tid igen, men jeg synes godt det kan drille lidt og det hjælper at være to, det er ikke bare lige *wush* - men er derudover glad for det :) Og det hjælper nok med træningen, så ofte har jeg desværre ikke fået brugt det...

 

Åhja, og pas på klemmelus... Jeg fik advarslen, glemte at lytte ordentligt til det én enkelt gang og *snap* sagde det.

JEg synes DKK teltet er nemt at slå op og ned alene...

 

jetg tænker mere sådanne - når du siger pop up telte ;O) Base Seconds - Instant tents - Quechua

Det ser smart ud...nærmest sådan pif puf..hvordan får man det proppet ned i posen igen?? husker tydeligt det år Freudika kom slæbende med sådan et pif puf telt..Vupti så stod det der.. Tre dage forsøgte vi at finde ud af hvordan man fik det ned og ind i posen..Endte alligevel med at kyle det ind i bagagerummet:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også IMØ et pop-up! Og lige de Quechua-telte er der flere hundefolk der er begyndt at bruge, de ser edderhyleme smarte ud! Næste gang jeg køber nyt telt bli'r det sådan ét! :5up:

 

Samme gælder her - det fylder intet, vejer intet og er slået op på 3,5sek...

 

Jeg er rigtig glad for mit DKK telt. Det er nemt at sætte op og der er god plads. Men... Det er tungt!! Og den røde farve driver mig til vanvid når solen skinner...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg har et af de nye Olivers telte, og det er altså bare nemt - men jeg havde så et gammelt Royal Canin telt førhen, så alt er selvfølgelig lettere og mindre besværligt end det ;-)

Valget faldt på det, da det var sådan et pop-up, og fordi de havde kampagne-tilbud på det da de fik dem i shoppen... Men er meget tilfreds med det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...