Hop til indhold

Nogen der kan hjælpe Budek ?


Tullemus
 Share

Recommended Posts

...så han kan komme med til Dk alligevel, forhåbentlig sidst i marts måned...enten ved, at have ham i pleje, indtil han bliver adopteret eller nogen som vil adoptere ham.

 

 

Budek skulle hjem i denne måned, men desværre måtte familien sige fra på grund af sygdom. Nu søger vi et blivende hjem til Budek eller en plejefamilie.Vi håber Budek kan komme med hjem. Han trænger sådan til kærlighed.

budek.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad kræver det af en at være plejefamilie? Jeg vil jo gerne hjælpe, og ved godt hvad det vil sige at have en dybt traumatiseret hund der har mistet al livsmod - og også hvilken glæde det er at se lyset tænde i hans øjne - men sådan rent praktisk? Vi har jo allerede 1 hund på min adresse og får hvalp i huset på et tidspunkt også, men hvis han desperat mangler et hjem, ville jeg da gerne passe på ham. Er bare i tvivl om, om det ville være særlig optimalt hos mig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil lige sige, at det kan kræve en del at være plejemor for voksne hunde fra underlige steder, hvor de ikke er vant til mange mennesker. Renlig i start kan ikke påregnes, eller at hundene ikke går på borde og i vindueskarm, at de hader gæster og laver udfald af stress mod dem, at man kan adskille den fra sine egne hunde, ofte at man ikke selv har een af samme køn. At de kan spise hver for sig. Det må påregnes at internathunde er gale og bange for børn osv.

Nogengange glider de fin ind og tilpasser sig, men andre gange kræves måneders arbejde for at få dem til at fungerer.

De er betydeligt nemmere med unghunde og hvalpe efter min mening.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vores Obie kom her, var det jo ikke meningen, at han skulle blive. Så han var i pleje her.

Jeg tror ikke, at der kræves andet end, at man har tid og lyst, til at passe hunden,( og selvfølgelig med tanke på, at hunden kan have visse uvaner), indtil en mulig adoptant viser sig.

Men jeg vender lige tilbage med flere oplysninger angående det praktiske, når jeg har hørt fra hende der står for adoptionerne.

Hun ved mere om det end jeg gør, har lige sendt hende en sms.

Er det en tævehund du har ?

Link til indlæg
Del på andre sites

At jeg skriver lidt om alt , hvad der kan gå galt er faktisk kun for hundens skyld, da omplacering akut for voksne plejehunde, hvis noget går galt, er meget problematisk for hunden.

Det er ikke for at afskrække nogen, men for at tænke igennem, om man har tiden og rammerne til dette.

Og når det lykkes er det vidunderligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

At jeg skriver lidt om alt , hvad der kan gå galt er faktisk kun for hundens skyld, da omplacering akut for voksne plejehunde, hvis noget går galt, er meget problematisk for hunden.

Det er ikke for at afskrække nogen, men for at tænke igennem, om man har tiden og rammerne til dette.

Og når det lykkes er det vidunderligt.

 

Jeg er helt enig med dig Ulla.

Da Obie stadigvæk kun var i pleje her, var det mig der skulle tale med adoptanterne og jeg nævnte jo selvfølgelig også de negative ting, som jeg havde observeret, som at han gøede, når han var alene,( det gjorde jo ikke noget her, for vi bor i hus og er ikke så meget væk ) så han skulle ikke ud til nogen der boede i lejlighed eller rækkehus, hvor han skulle være meget alene hjemme.

Og alene på den baggrund, blev 2 mulige adoptanter valgt fra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er en tævehund, men hvalpen jeg skal have er en han. Jeg er meget hjemme, da jeg jo er studerende, så alt vil kunne tages i helt langsomt og roligt tempo, men som sagt ved jeg ikke om det er for forstyrrende for ham at komme hjem til os. Men hvis du tager en snak med repræsentanten, og hun mener at det er helt fint, så giver du bare lyd. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er en tævehund, men hvalpen jeg skal have er en han. Jeg er meget hjemme, da jeg jo er studerende, så alt vil kunne tages i helt langsomt og roligt tempo, men som sagt ved jeg ikke om det er for forstyrrende for ham at komme hjem til os. Men hvis du tager en snak med repræsentanten, og hun mener at det er helt fint, så giver du bare lyd. :)

 

Har lige snakket med den adoptions ansvarlige og hun sagde, at det helst skulle være på Sjælland, at plejefamilien skulle findes, da hun bor i Nordsjælland og har tilsyn, med plejefamilierne.

Vil lige foreslå hende, at de skriver det på hans profil.

Budek kan selvfølgelig sagtens blive adopteret både til Fyn og Jylland, ingen problemer der.

Men tak for din interesse :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...