Hop til indhold

SLE Systemisk Lupus Erythematosus


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

Tror du ikke, at Teiturs "stilhed" kan være fordi Alnokken hjælper på hans kløe? Hvis han er stille, så kløer han sig ikke så meget, vel?

Silke har aldrig haft problemer med mavesmerter når hun har fået Alnok. Men hun har jo også en strudsemave og har kun haft seriøs diarré 1 gang i hendes 10-årige liv. Så hende kan vi nok ikke rigtig regne med..

 

Hvis Teitur kan løbe og svømme, og hvis han hverken kaster op eller skider tyndt, så er det måske ikke så alvorligt med maven.

 

Husk lige også at få snakket med dyrlægen i morgen om hvilket antihistamin han vil anbefale til Teitur, når det skal være til at sove på. F.eks. Postafen eller Sepan.

 

Men det kan da også være at Alnok alligevel er godt nok? Hvordan sov Teitur i nat? Hvis han sover godt, så har han måske brug for mindre mad. Man bruger ikke så mange kalorier når man sover.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 582
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Stella

Nej det er ikke stille på en god og træt måde, det er stille, som kun Teitur kan være stille når han har det skidt. Han bevæger sig langsomt, ligger sig stille ned, sidder lige så stille i sofaen, sidder stille og venter mens han får snor på osv.

 

Han blev ikke sløv de første to dage han fik det og han virker ikke mere sløv end han " plejer ".

Han klør sig stadig en del, særlig om aften efter vi er gået i seng. Jeg synes ikke det der Alnok har virket som forventet. Han klør sig også altid en hel del om morgen, men lige for tiden ikke så slemt om selve natten. Men skyller ham over inden vi går i seng hver aften.

 

 

Det bliver altid bedre om aften, han er langt mere frisk om aften og har det også fint lige nu og været med mig nede på værestedet og blive nusset af en masser mennesker og har det helt fint lige nu.

 

Jeg tror han har mavesmerter, jeg tror det er det som gør det. Både dyrlægen og hende Britt har sagt at Teitur godt kan opleve mavesmerter og ikke andet, altså simpelthen bare ondt i maven, uden at der hverken er opkast eller andet, men at når det så er med opkast og savlen osv, så er det rigtig slemt.

 

Britt som jo har talt med Teitur, har sagt at Teitur siger at når han oplever mavesmerter er det oftes om morgen og så ville han bare sove.

Og ja det er jo også det jeg ser, altså værst om morgen og formiddagen hvis han har ondt, så ligger han sig ind i min seng og sover til omkring kl 14 og så virker han altid meget mere frisk og så er der sjælden noget resten af dagen, sådan har det også været i dag.

 

Lige nu tror jeg ikke der er noget alvorligt, men jeg bliver alligevel bekymret når han spiser som han gør, men ja jeg tror desværre blot det er en del af ham.

 

Jeg tror ikke det har noget med Alnok at gøre, men dyrlægen sagde at jeg selv skulle vælge mellem de forskellige antihistaminer da det var helt og aldeledes forskelligt hvordan hunde reagerede og hvad de reagerede bedst på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

:megaked: Årh det er altså ikke sjovt, kan snart ikke holde det ud, han klør og klør og klør sig. Hverken binyrebarkhormon eller antihistamin kan tage det længere. Har været på apotektet i dag og købe en kløestillende creme, fik anbefalet en bestemt, men den havde de ikke, så måtte købe en anden, har smurt lidt i yderkanten af øret, for at se om han reagere negativt på det, hvis ikke, smører jeg hans ører i aften.

 

Det må være forfærdelig at være Teitur. Ved ikke hvad jeg skal gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

:megaked: Årh det er altså ikke sjovt, kan snart ikke holde det ud, han klør og klør og klør sig. Hverken binyrebarkhormon eller antihistamin kan tage det længere. Har været på apotektet i dag og købe en kløestillende creme, fik anbefalet en bestemt, men den havde de ikke, så måtte købe en anden, har smurt lidt i yderkanten af øret, for at se om han reagere negativt på det, hvis ikke, smører jeg hans ører i aften.

 

Det må være forfærdelig at være Teitur. Ved ikke hvad jeg skal gøre.

 

Du skal have fat i noget andet antihistamin. Jeg ville foreslå Postafen, fordi det virker sløvende. Så kunne han få det om aftenen, og så ville det måske tage kløen en del af formiddagen også. Postafen virker sandsynligvis ikke i 24 timer. Og det ville jo også være usmart, hvis Teitur så bare sov døgnet rundt.....

 

Jeg synes bare, det er dyrlægen der skal rådgive om hvor meget Teitur skal have...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Åh, hvor er det bare synd.:cry: Har det noget med injektionerne at gøre tror du?

 

Ved simpelthen ikke hvad du skal gøre. Kan han holde til at gå en lang tur og blive lidt træt eller er det først om aftenen igår mhp pollen ?

 

Årh.. :ae:

 

 

Ja han kan fint holde til at gå tur, men han kan ikke finde ro til at sove, jeg tror jeg sov 2 timer i nat, han rendte rastløst frem og tilbage og frem og tilbage og gned læber og kløede ører og rystede på hovedet og om igen.

 

I formiddags var vi med toget og ikke engang det kan distrahere ham fra kløen, han brugte det meste af turen på at klø læber hen af gulvet og op af sædet og hen af mine sko.

 

Det er så synd for ham :megaked: er dybt ulykkelig over det. Ja jeg tror det har noget at gøre med vaccinerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Hm, øv altså. Men du kan jo se når du stopper med alnok, om han får det bedre. Det er aldrig til at vide noget som helst med de sarte maver.

 

Alnok har hvert fald ingen positiv effekt på noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Du skal have fat i noget andet antihistamin. Jeg ville foreslå Postafen, fordi det virker sløvende. Så kunne han få det om aftenen, og så ville det måske tage kløen en del af formiddagen også. Postafen virker sandsynligvis ikke i 24 timer. Og det ville jo også være usmart, hvis Teitur så bare sov døgnet rundt.....

 

Jeg synes bare, det er dyrlægen der skal rådgive om hvor meget Teitur skal have...

 

Var på to apoteker i dag, men de havde kun benadryl og alnok og noget jeg aldrig havde hørt om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Det er nogle timer siden jeg smurte lidt creme på øreflippen på indersiden og han har ikke reagere negativt på det. Er træt af at de ikke havde det som en anden herinde har anbefalet og som synes det virker. Aner ikke om det her virker, men købte det alligevel for at prøve.

 

Tror det er godt jeg har fået købt hypoallergeing i dag, for det er som om Teitur mave slet ikke kan klare mere fish4dog, han skal lave stort hele tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Cremen er også lokal bedøvende og må bruges på læber og i mund, der står i indlægsseddlen at tandlæger bruger det til at bedøve gummer inden selve bedøvelsen med nål. Der står dog at man kan risikere at blive følelseløs i op til to timer efter, når man bruger det i munden eller svælget.

 

 

 

Nå nu har jeg smurt et tyndt lag i hver ører, han ører de brænder fordi han klør sig sådan, så det kan da næsten kun blive bedre, det her er både kølende, kløestillende og lokalbedøvende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Orrk, en hund pr stik er nok lige til at klare, tak:mrgreen:. Jeg havde sådan set frygtet noget i stil med en tusse.. Så er der jo én grund mindre til ikke at gøre forsøget..

 

Hvordan har Luna reageret på sprøjterne? Hvornår har hun prøvet dem?

 

Silke har fået sit 2. stik i dag, men nu ligger hun selvfølgelig bare og snorksover, så jeg aner ikke hvordan hun har det. Og så hurtigt virker det vist heller ikke.

 

Min dyrlæge er skøn med dyrene, men hun er en klovn til at skrive regninger:vedikke:... Ikke godt.. Hun skulle jo helst overleve økonomisk.

 

Og jeg bliver bekymret, når jeg kommer der tit, og jeg må rykke for regninger i flere måneder, --fordi hun ikke liiiige har haft tid til at kikke på det...

Så kan jeg da godt se, at jeg nemt kan komme af med flere tusinde..

Undskyld mit sene svar.

 

Luna fik sin første omgang cartrophen (4 stik) for 3 år siden. Hun havde fået et vrid i venstre knæ og var beordret hvile i 2 uger. Det var så samtidig med at hun blev overfalde, min dyrlæge mente at hun nok havde fået en lettere korsbåndsskade, og så kom hun på cartrophen i 4 uger. De tog hævelsen og sådan, men det blev ikke helt i orden, så vi susede til Fakse og Ken Lindeblad, der undersøgte hende og sagde, at hans teori var, at hun i forbindelse med overfaldet har fået et vrid i hasen (ligesom når vi forstuver anklen), så ro, smertestillende, ingen leg og waterwalk. Men massage måtte hun godt få.

 

Og så har hun fået det her i starten af året pga ryggen (jeg troede i starten hun havde ondt i maven, men nej det var ryggen, så hun fik blokade 1 gang og cartrophen sprøjter i 6 uger. De har også virket. Men har så også haft en effekt på hendes lever:???: Men det er en heeelt anden historie.

 

Hvor om alting er, så har vi haft god effekt af Cartrophen:-D

 

************************************************

 

Stella, jeg har læst hele tråden og jeg aner simpelthen ikke, hvad jeg skal skrive:cry: Du kæmper SÅ meget for din lille dejlige Teitur. Og jeg håber I snart kan se en bedring.. Er du begyndt at give ham RC Hypo'en?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

 

Stella, jeg har læst hele tråden og jeg aner simpelthen ikke, hvad jeg skal skrive:cry: Du kæmper SÅ meget for din lille dejlige Teitur. Og jeg håber I snart kan se en bedring.. Er du begyndt at give ham RC Hypo'en?

 

 

Tak søde Jeanette :bighug:

 

Ja jeg er lige begyndt at give ham RC hypo, har først haft penge til at købe det i dag, så han fik det til aftensmad og så lidt af fish4dog blandet op, men mest RC, og det røg også ned i næsten et hug.

 

 

Lige nu er det hele bare noget forbandet l......græspollen er på sit højeste og vaccinerne giver ham ekstra kløe, det er virkelig hårdt. At se sin lille skat klø sig så meget og ingenting kan gøre, årh det skærer mig i mit hjerte, ville tage alt kløe i hele verden hvis Teitur kunne slippe.

 

Når det hele ramler som det har gjort før, og som jeg føler det gør lige nu, så bliver jeg umådelig trist og tænker hele tiden om Teitur ville have bedst af at få fred og samtidig tænker jeg at det fanmede skal være løgn, at sådan en forbandet møgallergi skal tage livet af ham og nu er vi nået SÅ langt, vi er jo i gang med vaccinerne og om bare knap en måned er græspollen tallet faldet drastisk. Vi SKAL bare igennem det her, for forhåbenligt går der ikke lang tid før det bliver bedre.

 

Men ville snakke med Britt igen og hører hvad Teitur siger og om han ønsker at forsætte. Lige nu er jeg bare helt ned i kulkælderen og græder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

:banan::banan: vi har haft den bedste nat i laaaaaang tid, han har sovet som en sten efter jeg smurte hans ører i det der creme og hans læber, ingen kløe ingenting, bare sove sødt. :banan:

 

 

Så havde jeg en sjov oplevelse kl 5 i morges. Vågede ved han sad og småpev inde i stuen ( vågner når han giver det mindste kny ) og jeg tænkte straks ånej der er noget galt. Jeg går ind og hvad ser jeg så?. Teitur sidder og stirre stift op på foderposen med RC hypo og logre helt vildt da han ser mig, jeg siger " nej ikke mad nu, vi skal ind og sove " og jeg går tilbage og Teitur lusker slukøret med og lagde sig ned, 5 minutter senere tripper han tilbage og sidder inde i stuen og piver forventingsfuld og jeg giver ham lidt foder og så går vi ind og sover tungt til kl 10.

 

Skønt skønt skønt, er så glad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Nej hvor er det bare dejligt at høre :klap:

Det er så dejligt hver gang der er noget positivt i denne her tråd :-D

Hvad var det cremen hed?

 

 

Hej ja det er det nemlig, elsker at kunne skrive noget positivt og når det går godt :-D

 

Cremen hedder Xylocain 5 %

gav 51 kr for 35 gram på apotektet, den er kløestillende og lokalbedøvende og smertestillende

 

Den indeholder kun lidocain, propylenglycol, macrogol og renset vand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Nåå, den kender jeg godt (Xylokain) Den har jeg selv liggende til myggestik og andre kløeting.

Ja, haha. Det var da lidt kært, selv om det var tidligt han vækkede dig :hjerte:

Ja men jeg er typen der kan sove hvor som helst og når som helst, så jeg går bare tilbage og sover igen inden for 5 minutter, så det er ikke slemt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...