Hop til indhold

Thailos skodferie.


Ascha
 Share

Recommended Posts

Tak for alle jeres trøstende ord, det betyder meget.

 

Jeg har allerede skubbet sengen ind til væggen og sat en reol op mod fodenden. Thailos kurv står oppe ved hovedpuderne, så reelt er der kun en lille meter hvor han kan falde ud. Men der kunne jo selvfølgelig godt ligge en tyk hynde, så er vi da helgarderet.

 

Nu har vi været hjemme i to dage og Thailos mentale tilstand er igen som den var før vi tog på ferie. Altså, at han sover så han næsten ikke er til at vække og bliver forvirret et øjeblik, men ellers er klar over hvor tingene er og kan genkende rutiner osv. Igår, da vi var i skoven kom han faktisk selv i tanke om en gammel "leg" for at lokke godbidder ud af mig, hvor han kommer gumlende på en pind, som så skal byttes. Han kan også huske gamle tricks,... så hjernen er vist ved at få fodfæste i hans kranie igen. Jeg blev bare lidt rystet og er forbløffet over at et miljøskift kan have sådan en effekt på en begyndende dement hund.

 

Alarmen er slået fra,... for nu, og jeg er knap så pjevset som igår. Sådan er det jo når man har en gammel og slidt hund, det vil altid gå lidt op og ned. Nu er den største bekymring Thailos begyndende lammelse i bagparten,... jeg ved at waterwalk kunne hjælpe på muskelmassen, men det skal Thailo ikke bruge sine kræfter på i den sidste tid. Han hader at blive våd og skal have lov til at bruge tiden på at gå rundt i skovbunden og nifle.

 

Jeg håber I kan bære over med min svingen frem og tilbage, det vil sikkert ikke blive sidste gang jeg lige har brug for at lufte mine frustrationer,... så er I advaret. :genert:

 

Advarslen er taget til efterretning :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Louise86

De ældre og demente jeg har passet, var så glade ved de vante omgivelser og kunne slet ikke nyde, at være ude. Husker engang, en ældre borger måtte have mig til at overbevise familien om, at hun helst ville holde sin 90 års fødselsdag på plejehjemmet, for selvom de ville diske op med 3 retter på Kong Hans, kunne hun slet ikke overskue at forlade hjemmet "og hvordan kommer jeg også på wc derinde?".

 

Det endte med et kompromis, hvor de lånte plejehjemmets festlokaler og fik maden bragt fra en anden, virkelig god restaurant. Og borgeren havde en helt uforglemmelig dag.

 

Det er da meget sødt, at man synes at de demente, både mennesker og dyr, skal ud at have en på opleveren.. det er bare ikke altid, at de selv synes det er fedt. Det er selvf. ærgerligt, at I så måske ikke kan tage på ferie sammen nu, men det er vel et spørgsmål om kort tid inden det er slut, så det gør vel heller ikke det helt store, at tage en pause fra rejseriet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...