Hop til indhold

Projekt nabokat


Gæst stenshoej
 Share

Recommended Posts

Gæst stenshoej

Kære HF'ere.

 

til sommer vil jeg jo rigtig gerne sidde på min terasse på de varme dage.

Men naboen har anskaffet sig kat som han har i snor ude på terassen (katte må ikke være løse).

 

så de kommer til at skulle ligge op af hinanden (kun en halv hæk imellem).

 

de prøvede igår.. men det var ikke helt noget Nissan synes han kunne kapere.. han røg ind i stuen hver gang han gøede.. og holdt periodevis op og koncentrerede sig om sit ben,. men det var kun indtil katten bevægede på sig igen..

 

den er så fræk den strækker sig så langt som snoren rækker hen mod ham :lol:

 

 

Men hvad er den bedste metode? eller er det helt håbløst?

 

Orker ikke gøhelvede til sommer.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har brugt god gammeldags nej, vi har katte og de skal være her, mine hunde fik snor på og blev irettesat hver eneste gang de gjorde anstillinger til at ville løbe efter, eller gø af kattene, det tog faktisk ikke mere end en dag så var den på plads:)

Link til indlæg
Del på andre sites

det var det samme med naboen når hun formaster sig ud i sin have, Kleo og Alfen havde en ide om at der skulle naboen altså ikke befinde sig, snor på og et nej hver gang, nu er der intet:) jeg gider nemlig heller ikke bruge en sommer på at høre på gøen desuden kan man ikke være det bekendt over for sin nabo:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde - ligesom Kleo - en mindre uoverensstemmelse med Karla den første sommer da hun var 1 år - om hvorvidt naboerne måtte være i deres haves eller ej. Og vi løste problematikken på samme måde. I snor og " nej". Respekterede man ikke nej, røg man ind med det vuns. Det tog relativt kort tid, så havde hun fanget pointen. Det samme har gjort sig gældende med katte, solsorte osv. Vi bor inde midt i byen med haverne helt helt tæt. Alle skal simpelthen kunne være her!

 

Du kan se her hvor tæt vores haver ligger

Picture 1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kat, og hver gang Cille jagtede hende gennem haven sagde jeg nej til hende. Det samme nu hvor hun render med snuden i røven på den.

 

Hun gøede af folk hver gang de gik forbi min have. Det var også ud og sige meget bestemt NEJ og så ind med hende.

Nu er der intet.

 

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også kat og jeg lader dyrene selv ordne det, dog var der en gæst, som holdt lidt for længe fast i kattens hale, sagde pænt at gæsten skulle slippe og det er den eneste uoverensstemmelse, ellers har katten flyttet sig / zappet og det eneste tidspunkt der er larm fra hund-kat er når de leger fangeleg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også kat og jeg lader dyrene selv ordne det, dog var der en gæst, som holdt lidt for længe fast i kattens hale, sagde pænt at gæsten skulle slippe og det er den eneste uoverensstemmelse, ellers har katten flyttet sig / zappet og det eneste tidspunkt der er larm fra hund-kat er når de leger fangeleg.

 

 

Du har ikke tænkt paa at det er derfor Bamse er saa agressiv/ uberegnelig?

:blink:

Nu går jeg ikke ud fra TSs hund kan komme over til katten (ud over hæk er der et hegn, eller?) Men det ville være sørgeligt, for katten, hvis de skulle ''ordne det selv''. Katten står bundet og er fuldstændig forsvarsløs. De fleste katte, der har en hund efter sig vil flygte. Og mange katte zapper ikke. Mine katte gjorde aldrig.

 

Jeg synes så heller ikke der er nogen dyr, der skal ''ordne noget selv''. Heller ikke 2 hunde. Så ja, snor på og igang med træning. Og er der ikke hegn imellem de to er det snor på for altid.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville træne det lidt som du gør... Vær ude i haven sammen med ham, og få ham til at holde sig ro, evt i form af kontaktøvelser med godbid, og ros ros når han er rolig selvom katten er i nærheden... Hvis Nissan gør, så tag ham ind i stuen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har ikke tænkt paa at det er derfor Bamse er saa agressiv/ uberegnelig?

 

I følge kattefolk er han helt normal og vil bare lege, når han lige zapper en hund - Fønix har sagt fra og Bamse gør ham ikke noget, de andre finder sig i det og Bamse fortsætter selvom jeg skælder ham ud, så nej :engel: Og han er ihvertfald ikke aggresiv, han stod bare der, med en gæst i halen og råbte hjælp, i stedet for at zappe :fyfy: men ved godt, jeg er brutal i min tilgang til katte :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

I følge kattefolk er han helt normal og vil bare lege, når han lige zapper en hund - Fønix har sagt fra og Bamse gør ham ikke noget, de andre finder sig i det og Bamse fortsætter selvom jeg skælder ham ud, så nej :engel: Og han er ihvertfald ikke aggresiv, han stod bare der, med en gæst i halen og råbte hjælp, i stedet for at zappe :fyfy: men ved godt, jeg er brutal i min tilgang til katte :oops:

 

Jaja men du har tidligere omtalt ham som ''katten fra helvede'' osv.

Nå,men vil bare sikre mig at den søde nabokat ikke lider overlast. Det er farligt at binde sin kat, hvis man ikke lige har den 100% under opsyn hele tiden - særligt hvis der er en interesseret hund på den anden side af hækken. Så træning..:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har ikke tænkt paa at det er derfor Bamse er saa agressiv/ uberegnelig?

:blink:

Nu går jeg ikke ud fra TSs hund kan komme over til katten (ud over hæk er der et hegn, eller?) Men det ville være sørgeligt, for katten, hvis de skulle ''ordne det selv''. Katten står bundet og er fuldstændig forsvarsløs. De fleste katte, der har en hund efter sig vil flygte. Og mange katte zapper ikke. Mine katte gjorde aldrig.

 

Jeg synes så heller ikke der er nogen dyr, der skal ''ordne noget selv''. Heller ikke 2 hunde. Så ja, snor på og igang med træning. Og er der ikke hegn imellem de to er det snor på for altid.:-)

 

Bamse er nu hverken aggressiv eller mere uberegnelig end katte er generelt - Petrine er bare ikke det store kattemenneske, så hendes beskrivelser af hans adfærd er nogle gange lidt... farverige. ;-) Faktisk virker Bamse meget harmonisk, tilfreds, tryg og velstimuleret, og han synes, at det er kanonsjovt at lege med hundene - enten ved at ligge på lur og zappe dem, når de går forbi :stupid:, eller ved at lege fangeleg med dem (hvilket han vist synes er lige så sjovt som hundene). Tyson er den gæst, der holdt lidt for længe fast i halen på ham, han er ikke kattevant og forstod vist derfor ikke helt, at den der fangeleg altså ikke gik ud på for alvor at fange Bamse. :stupid: Men der skete ikke noget, Petrine fik Tyson til at slippe, og han er blevet passet der flere gange siden uden problemer, Bamse kommer venligt ud i gangen for at hilse på ham, når jeg kommer med ham (Tyson prøver så at ignorere ham for hårdt, han er ikke vild med stirrende katteøjne).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, jeg synes ikke katte er uberegnelige. Det er ikke min oplevelse med dem vi har haft og kendt.

 

Og når vi ikke kender nabokatten, kan ingen vide hvordan den vil reagere. - Kender heller ikke Bamse, og tror bestemt heller ikke han lider nogen nød. :blink: Men jeg synes det er et dårligt råd at lade nogen dyr selv klare skærene. Specielt kat/ hund som ikke deler samme sprog.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, jeg synes ikke katte er uberegnelige. Det er ikke min oplevelse med dem vi har haft og kendt.

 

Og når vi ikke kender nabokatten, kan ingen vide hvordan den vil reagere. - Kender heller ikke Bamse, og tror bestemt heller ikke han lider nogen nød. :blink: Men jeg synes det er et dårligt råd at lade nogen dyr selv klare skærene. Specielt kat/ hund som ikke deler samme sprog.

 

Nej, jeg er skam også helt enig med dig i forhold til den situation, som tråden handler om. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

haven er halv. så vi har fælles plæne. det eneste jeg har er 6m2 fliser. og en halv hæk.

 

har haft hegn oppe tidligere.. men det er pillet ned nu da det ikke længere havde nogen funktion.

 

og gider ikke hegne 6m2 ind med 1½ m højt hegn. har kun hegn forbi hækken så kan ikke kravler igennem og ødelægger den.

 

han er bundet fast. og han kan bindes så han kun kan nå til hjørnet af hækken på den side hvor katten er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

projekt nabokat er gået således..

 

første dag er beskrevet..

anden dag:

 

sofabordet røg sig en tur inde i stuen.. og Nissan fik hilst på katten som signerede med krædsmærke under øjet.

jeg fik endnu engang skamferet min hånd pga. snoren..

 

Jeg bliver aldrig fan af flex.

nød de første dag hvor han eelskede den..

nu skal jeg ud og invistere i noget andet..

 

min hånd ser helt skrækkelig ud.. fordi jeg selvfølgelig hiver fast i snoren som refleks hvis der sker noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Alt nyt er spændende og tror hvis du prøver at være så rolig du kan i stituationen og ikke laver en anspændt situation ud af det så tror jeg det går over efter noget tid så mister han lidt interessen eller finder det naturligt at den er der..

 

Da vi fik kaniner i haven var hundene meget intereseret Koda peb ennda inddørs de første dage fordi han ville ud til buret, og hver gang de kom ud var det hen til kaninerne efter et par uger er interessen stort set væk eller er kaninerne ude gpr de lige hen og hilser på hinanden men de interesere sig ikke så meget mere det bare blevet naturligt for dem at de er der..

 

Så mon ikke han nok skal lære at slappe af i nærheden af katten

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

det håber jeg.. for vi vil jo gerne begge kunne være ude samtidig..

 

vi blev dog enige om at hvis det ikke gik måtte vi indføre udetider, eller han ville lufte katten på den anden side af bygningen..

 

men håber det går.. det er så hyggeligt med rolig hund der ligger på græsset og nyder tilværelsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...