Hop til indhold

Charlie og Buster holder fest i Frederiksberg Have :-)


Gæst Joey-Salome
 Share

Recommended Posts

Gæst Joey-Salome

Ahhhh - forår. Som I andre STORnyder vi også årstiden og vejret og det at man endelig kan være længe ude uden at fryse. Især Buster er totalt overlykkelig, nu han kan klare sig uden trøje eller dækken og suuuuge sol og varme til sig på turene. I dag var vi i Frederiksberg Have i næsten tre timer med en af mine bedste venner, som fik skudt en masse gode billeder af vapserne.

Så her følger en ordentlig omgang spam af vores tur, enjoy :-D:

 

Da vi først ankom var parken proppet med mennesker, så vi gik "off-road" væk fra de befærdede stier til lidt fredeligere områder med vild skovbund og deeeejlige dufte. Her griber Charlie en solstråle.

537320_10150688619874586_565689585_9229545_539361232_n.jpg

 

 

Glade Buster i bladmasserne.

539622_10150688619134586_565689585_9229530_1681591310_n.jpg

 

 

Buster graver efter mus med stor entusiasme. Da en tyk rod kom i vejen, forsøgte han at bide den væk - "Smut pomfrit fra mit perfekte hul!"

305583_10150688636819586_565689585_9229663_2073170173_n.jpg

 

 

Jagt-vapsen i sit rette element.

544462_10150688619314586_565689585_9229533_1797636523_n.jpg

 

 

Og så en dejlig løbetur i terrænet. Da Buster jo ikke kan gå løs (og man jo faktisk slet ikke må være løs i Frb. have), så må mor jo bare løbe med, fnis.

292269_10150688620659586_565689585_9229550_2083669481_n.jpg

 

 

Charlie er jo ikke så jagtglad som Buster, da han mere er til hyrdning, men han er altid glad for at lege modella. Her foran den fine krokusplæne.

522570_10150688617759586_565689585_9229513_1407722797_n.jpg

 

 

Nede ved åen måtte vi have os en lille pause og en tår vand. "Pyh, hvor bliver man tørstig i det her varme vejr. Godt mor har vand og transportabel skål med."

547146_10150688617559586_565689585_9229511_1880132252_n.jpg

 

 

Og møssere havde vi selvfølgelig også tid til inden vi skulle videre.

539048_10150688621429586_565689585_9229555_1276925075_n.jpg

 

 

Godt tanket op på kærlighed og kildevand var brødrene igen klar til at løbe og tralle i højt humør. "Er du med, lillebror?" - "Jaja, jeg er her, jeg kan godt holde trit selvom du har længere ben!"

548529_10150688621774586_565689585_9229556_1504647560_n.jpg

 

 

"Juhuu - her kommer vi!" Charlie i totalt klunte-hvalpemode.

306186_10150688620534586_565689585_9229549_1214246928_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Og en smule ned i tempo - men nu på sagen med superjagthunden Buster som sporfører. "Kom, der er nogle vilde høns herovre, wuuuhh!"

Bemærk også lige Busters flotte, tykke, langhårede hale. Da han kom, var den noget tyndt pjask, nu er den bare blevet så lækker.

552617_10150688621244586_1935458594_n.jpg

 

 

Så slog vi os ned ved en lille bådebro, hvor mor og onkel kunne sidde uden at blive våde på måsen. Buster ville gerne ligge i græsset. Og række tunge til folk - "bah-bah-bah-bah - hej verden, jeg er lykkens pamfil!"

561203_10150688618514586_565689585_9229524_1543901482_n.jpg

 

 

"Ihhh, hvor jeg elsker varme i Danmark!!"

563208_10150688617999586_565689585_9229516_1892129185_n.jpg

 

 

Charlie kan også lave spas ansigtsudtryk: "Charlie?? Jeg er ikke Charlie, jeg er Dug fra "UP"!"

(på dette billede kan man i øvrigt - hvis man kan abstrahere fra det komiske - se, at Charlie har knækket to tænder forrest i munden. Det er sket i Spanien, før han kom. Jeg ved ikke hvordan, men han har heldigvis ingen mén af det, resterne af tænderne har det fint, har dyrlægerne sagt)

522126_10150688619674586_565689585_9229540_134178523_n.jpg

 

 

Buster får sig lidt mere mor-nusseri ved bådebroen. Og flasher så også lige sine flotte tænder.

542382_10150688618434586_565689585_9229522_490132524_n.jpg

 

 

"Er vi ikke lækre?"

553547_10150688620819586_565689585_9229552_1927323524_n.jpg

 

 

Hverken Charlie eller Buster bryder sig om at svømme, så de blev på bådebroen og hyggede. "Skal vi ikke bare bo her, mor? Her er så dejligt."

532156_10150688621894586_565689585_9229558_1060493061_n.jpg

 

 

"Man kan da godt blive lidt træt her i varmen ... uhm." Vapserne stenede lidt i solskinnet.

524534_10150688622279586_565689585_9229559_918462328_n.jpg

 

 

Og så gik turen ellers snart hjemad - og det er stadig to meeeeget trætte vapser, som ligger her og putter op ad mig i sofaen. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Dejlige billeder - er meget imponeret af, at du kan få så mange billeder af dem i ro :lol: mine to hyperdyr ville jo have været "all over the place" :sjov:

 

Det er det, jeg siger - de er eksemplariske. Altid. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Billederne er lidt svingende i kvalitet, sorry. Fordi jeg fik tilsendt dem i to omgange - de bedste i høj opløsning og dem alle i lidt mindre opløsning. Men der var så nogle, som jeg alligevel gerne ville have med, selvom de langt fra var perfekte, fordi de fortalte historien om hvad vi lavede ... og så gad vi altså ikke lave det store mail-udvekslingsshow. Derfor er nogle af dem lidt uskarpe/pixellerede. Billedet hvor Buster graver er i øvrigt taget med min mobil, fordi det kun var mig, der var i nærheden, da han besluttede sig for at gå på musejagt. Syntes det skulle med - jeg elsker, når billeder er af überkvalitet, men når man ikke har det over hele linjen, så hellere nøjes sine steder og sætte motiverne højest fremfor teknikken. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

 

524534_10150688622279586_565689585_9229559_918462328_n.jpg

 

 

Og så gik turen ellers snart hjemad - og det er stadig to meeeeget trætte vapser, som ligger her og putter op ad mig i sofaen. :lun:

 

Nåååh, hvor er de kære altså. Små darioer. :lun:I ligner alle 3 nogen, der er klippet ud af et modeblad.:hjerte: :mrgreen:

 

Er helt vild med det her billede. Det ligner de har sådan en mystisk aura omkring sig, som om de gemmer på en hemmelighed. :lun:

 

- Sikke en dejlig dag I har haft. I har været vidt omkring ser det ud til. Der er ikke noget bedre end at sidde på sådan en varm træbro og kigge ud på vandet. Smilla vil egentlig tit helst at vi bare sidder et sted, hvor hun kan tulle lidt rundt og grave efter mus, nippe græs og lign. fremfor at vi bare går derudaf. Så det er så skønt, at vi går den tid i møde, hvor man kan sætte sig et sted i solen med en god bog (og madpakke :mrgreen:) og hunden trissende omkring. Det eeelsker jeg. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
hehe... mine er skam også eksemplariske (næsten) altid :engel::sjov:

 

Ajmen, seriøst. Det er de. De er så nemme at være af sted med, de storhygger og tager bare imod alt med megaglæde. Og de slapper af og tager en hviler, når jeg synes, vi skal det, de er ikke sådan nogle voldsomme hyper-hunde. Ingen all over the place her. Jow, lige lidt hvis Buster løb fri, så ville han drøne, fordi han enten vil jage eller kan blive lidt utryg, hvis der sker noget uventet eller der er kaos med mange mennesker. Men ellers intet hyper med dem. Slet ikke Charlie. Busters hyper-drønen skal også nok gå over, men han har kun været her i knap fire måneder, og før han kom var han jo slet ikke vant til at gå tur eller til byliv med mange mennesker og trafik. Så han er stadig sådan "ååååårhhh hvaaaad!"-glad over gåture og at få afløb for jagtinstinktet, samtidig med at han så lige skal blive helt tryg ved larm og store menneskemængder.

 

Generelt er de bare så utroligt rolige og milde af sind. Jeg kan faktisk godt af og til synes, de næsten er lidt kedelige, fordi de ikke laver ballade eller ulykker eller tonser overvildt rundt, fordi det kan være skægt nok at hunde er frække, men på den anden side er det jo dejligt. For de laver masser af skæg, de er bare ikke sådan nogle hærgere. Det er jeg altså meget glad for. Deres sind passer så godt til mit. Vi er nogle hyggere, som helst vil have det lidt tilbagelænet. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Nåååh, hvor er de kære altså. Små darioer. :lun:I ligner alle 3 nogen, der er klippet ud af et modeblad.:hjerte: :mrgreen:

 

Er helt vild med det her billede. Det ligner de har sådan en mystisk aura omkring sig, som om de gemmer på en hemmelighed. :lun:

 

- Sikke en dejlig dag I har haft. I har været vidt omkring ser det ud til. Der er ikke noget bedre end at sidde på sådan en varm træbro og kigge ud på vandet. Smilla vil egentlig tit helst at vi bare sidder et sted, hvor hun kan tulle lidt rundt og grave efter mus, nippe græs og lign. fremfor at vi bare går derudaf. Så det er så skønt, at vi går den tid i møde, hvor man kan sætte sig et sted i solen med en god bog (og madpakke :mrgreen:) og hunden trissende omkring. Det eeelsker jeg. :-)

 

Årh, altså. Tak for de søde ord. Huhu, jeg ville ellers helst ikke fotograferes, så jeg undgik det næsten helt, fordi jeg havde totalt uglet søndagshår og nada makeup i fjæset.

 

Hvor er det sjovt lige med det billede. Jeg var sådan lidt "nåja, lad os da bare tage det med"-agtig med det, fordi Charlie ser så stenet ud. Men nu kan jeg godt se hvad du mener. :-D

 

Ja, vi var hele Haven rundt - af de mindre stier, fordi der var færre mennesker. Det er som du siger SÅ skønt at man kan være af sted i lang tid, så man kan slå sig ned her og der hvor man vil og bare hygge og nyde omgivelserne. Det får mine hunde også meget mere ud af end bare gåtur, men om vinteren er det jo for koldt. Der gider de ikke holde rast, og det gider jeg heller ikke, så der må man bare lave flere indendørs aktiviteter. Men ajjjjj, hvor er det skønt nu hvor man igen også kan leve livet udenfor sådan rigtigt. :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh, altså. Tak for de søde ord. Huhu, jeg ville ellers helst ikke fotograferes, så jeg undgik det næsten helt, fordi jeg havde totalt uglet søndagshår og nada makeup i fjæset.

 

Hvor er det sjovt lige med det billede. Jeg var sådan lidt "nåja, lad os da bare tage det med"-agtig med det, fordi Charlie ser så stenet ud. Men nu kan jeg godt se hvad du mener. :-D

 

Ja, vi var hele Haven rundt - af de mindre stier, fordi der var færre mennesker. Det er som du siger SÅ skønt at man kan være af sted i lang tid, så man kan slå sig ned her og der hvor man vil og bare hygge og nyde omgivelserne. Det får mine hunde også meget mere ud af end bare gåtur, men om vinteren er det jo for koldt. Der gider de ikke holde rast, og det gider jeg heller ikke, så der må man bare lave flere indendørs aktiviteter. Men ajjjjj, hvor er det skønt nu hvor man igen også kan leve livet udenfor sådan rigtigt. :banan:

 

Men det gode ved det her vejr er jo man tit har solbriller på. - Så kører jeg bare sådan en mineral foundation kost hurtigt rundt i ansigtet og så afsted.:cool:

 

Vær du glad for dine hunde kan slappe af ved elever osv. Smilla kan være med overalt og er meget rolig. Men hun opfører sig tit som et understimuleret dampbarn, når vi besøger folk/ har gæster. Det er næsten helt pinligt, når folk jo godt ved, hvor meget tit jeg bruger på min hund og på at træne efter de rigtige principper osv. Så ser det lige pludselig ud som om ingenting virker af det jeg har gjort. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Men det gode ved det her vejr er jo man tit har solbriller på. - Så kører jeg bare sådan en mineral foundation kost hurtigt rundt i ansigtet og så afsted.:cool:

 

Vær du glad for dine hunde kan slappe af ved elever osv. Smilla kan være med overalt og er meget rolig. Men hun opfører sig tit som et understimuleret dampbarn, når vi besøger folk/ har gæster. Det er næsten helt pinligt, når folk jo godt ved, hvor meget tit jeg bruger på min hund og på at træne efter de rigtige principper osv. Så ser det lige pludselig ud som om ingenting virker af det jeg har gjort. :lol:

 

He, jow. Jeg er såååå dårlig til at bruge solbriller, de irriterer mig. Det gør det også at få solen i øjnene, men altså. Men ja, du har ret, jeg burde bruge dem mere på dovne dage :mrgreen:.

Fnis, nååårrrh, ballade-Smilla. :blink:

Ja, de er bare ultranemme at have med på besøg. Vil dog tilstå, at når mine elever er her, så kan vi godt have en smule hyr med, at vapserne gerne vil være med eller have opmærksomhed, og børnene jo sååå gerne vil fjolle og nusse med dem. Men vi har fundet en fin balance, hvor vi så holder lidt nussepauser, og så fungerer det så fint. :-D

Vi har mere problemer med katten, som jo ELSKER, når man breder papirer ud på spisebordet og åbner bøger og i den dur. Bowie skal helst ligge LIGE oven i det, vi er ved at læse eller skrive. :stupid: Og så strææææækker hun sig ud og blotter sin lækre, vamsede mavepels, og så er det jo lidt svært at koncentrere sig om engelsk eller matematik, hahaha. Så går det hele i nus, og så bliver det værre, for når Bowie riiiiigtig er nusseglad, så savler hun som en killing, der skal have mælk. Og hun kan altså savle ret meget, det lille svin, så er regnestykkerne pludselig våde og snaskede.

Det er godt gjort. Mine hunde savler aldrig og ødelægger aldrig noget. Men katten - hun savler, sviner og vælter ting ned fra alting, så de går i stykker. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

He, jow. Jeg er såååå dårlig til at bruge solbriller, de irriterer mig. Det gør det også at få solen i øjnene, men altså. Men ja, du har ret, jeg burde bruge dem mere på dovne dage :mrgreen:.

Fnis, nååårrrh, ballade-Smilla. :blink:

Ja, de er bare ultranemme at have med på besøg. Vil dog tilstå, at når mine elever er her, så kan vi godt have en smule hyr med, at vapserne gerne vil være med eller have opmærksomhed, og børnene jo sååå gerne vil fjolle og nusse med dem. Men vi har fundet en fin balance, hvor vi så holder lidt nussepauser, og så fungerer det så fint. :-D

Vi har mere problemer med katten, som jo ELSKER, når man breder papirer ud på spisebordet og åbner bøger og i den dur. Bowie skal helst ligge LIGE oven i det, vi er ved at læse eller skrive. :stupid: Og så strææææækker hun sig ud og blotter sin lækre, vamsede mavepels, og så er det jo lidt svært at koncentrere sig om engelsk eller matematik, hahaha. Så går det hele i nus, og så bliver det værre, for når Bowie riiiiigtig er nusseglad, så savler hun som en killing, der skal have mælk. Og hun kan altså savle ret meget, det lille svin, så er regnestykkerne pludselig våde og snaskede.

Det er godt gjort. Mine hunde savler aldrig og ødelægger aldrig noget. Men katten - hun savler, sviner og vælter ting ned fra alting, så de går i stykker. :roll:

 

Haha kan se det for mig. Cirkus! :mrgreen: Men bruger du jo næsten også dine søde dyr som en del af indlæringsterapien. Det må du huske at skrive Bowie, Buster og Charlies cv :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Haha kan se det for mig. Cirkus! :mrgreen: Men bruger du jo næsten også dine søde dyr som en del af indlæringsterapien. Det må du huske at skrive Bowie, Buster og Charlies cv :hjerte:

 

Jowjow, ungerne (eller nåja, så små er de heller ikke, de går i 5. og 7. klasse, men de er stadig nogle små, søde unger for mig, hihi) elsker i hvert fald, at dyrene er her, når de kommer. Og at de så lige kan holde pauser og få nusset med pelsdyrene - så er der ingen stress eller præstationsangst over lærdommen. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Missing

Uh der var det gode billede jo i stort :hjerte: Ja de er alle gode, men det, hvor man virkelig kan se DEM :lun:

 

 

 

Charlie kan også lave spas ansigtsudtryk: "Charlie?? Jeg er ikke Charlie, jeg er Dug fra "UP"!"

(på dette billede kan man i øvrigt - hvis man kan abstrahere fra det komiske - se, at Charlie har knækket to tænder forrest i munden. Det er sket i Spanien, før han kom. Jeg ved ikke hvordan, men han har heldigvis ingen mén af det, resterne af tænderne har det fint, har dyrlægerne sagt)

522126_10150688619674586_565689585_9229540_134178523_n.jpg

 

 

 

:sjov: :sjov: Jeg kan....:sjov:...overhovedet....ikke....:sjov: se....:sjov:....tænder :sjov: (hvor er han bare skøn :lun:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Uh der var det gode billede jo i stort :hjerte: Ja de er alle gode, men det, hvor man virkelig kan se DEM :lun:

 

 

 

 

 

:sjov: :sjov: Jeg kan....:sjov:...overhovedet....ikke....:sjov: se....:sjov:....tænder :sjov: (hvor er han bare skøn :lun:)

 

Hehehe - tusind tak. Ja, jeg brød også sammen af grin, da jeg så det billede. Når Charlie er fjoget eller bøvet, så er han det meget ... øh, helhjertet :blink: .

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...