Hop til indhold

Hund med på job


Gæst mortenengell
 Share

Recommended Posts

Gæst mortenengell

Jeg er så heldig at jeg har fået lov til at have min hund med arbejde. Det er lidt blandet arbejde, med kontor og lidt kørsel. Kørsel går helt fint. Men når vi er på kontoret, er han alt for nysgerrig, og vil hilse på alt og alle, og er meget opmærksom, hver gang der er en dør der åbner/lukker etc.

Jeg ville jo elske at have en hund der bare lå ved siden af mig og sov/slappede af når vi var på kontoret.

 

Er der nogen der har gode råd/erfaringer med ar lære hunde det?

 

Lige pt. ligger han i sin snor ved mit bord!

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har haft min med da den var hvalp - det var forstyrrende for både mig, kræet og mine kolleger....

jeg fandt ud af at det hjalp at lufte ham grundigt og sætte ham i snor efter at han havde hilst og leget med alle (mange af mine kolleger har hund og er desuden "legebørn") og så i øvrigt vente med at tage ham med til han bliver mere rolig om nogle år :-).

han var her kun nogle timer men jeg var ligeså træt som efter en børnefødselsdag :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du goer det rigtige.. i snor ved din side, og saa skal han bare falde til.... Det er jo interessante lyde, og mennesker, og han skal lige vaenne sig til at han bare skal sove ved din side og slappe af...

 

Hvis du kan ignorere hver gang han begynder at bevaege sig rundt, ville det vaere fint, og saa bare ros ham for at ligge sig til ro igen...

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg havde et transportbur med den blev benyttet som en slags hule, hunden lå i buret og hvis der kom "fremmede" på kontoret eller hunden ikke ville falde til ro af andre årsager lukkede jeg for den, det virkede fint og til sidst var det aldrig nødvendigt at lukke.

Link til indlæg
Del på andre sites

På mit tidligere arbejde havde jeg tit min hund med, og der havde jeg ham også i snor (bundet fast til skrivebordet) + jeg havde et bur stående ved siden af skrivebordet, som han brugte som hule. I starten havde jeg problemer med, at han gøede, når der kom folk ind på kontoret, men så fik jeg buret og satte ham derind som en lille time-out, når han gøede, og det hjalp (skal lige siges, at han elskede at ligge i buret, så det var ikke en slem straf, bare en markering af, at det her ikke vedkom ham). Jeg havde også et lille glas godbidder stående på mit skrivebord, så jeg kunne rose og give godbid, når han ikke gøede af folk, der kom ind. Da han først havde lært det, var det sjældent nødvendigt, men i situationer, hvor jeg vidste, at det var ekstra svært for ham at holde sig i ro, gav jeg ham godbidder som belønning for bare at ligge stille inde i buret. Meget hurtigt lærte han, at når han var med på arbejde, skulle han bare slappe af, så han lagde sig ind i buret og sov det meste af dagen (jeg plejede dog ofte at tage ham ud på en kort tissetur midt på dagen, når jeg hentede min frokost).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mortenengell

Tak for gode råd! Jeg væbner mig med tålmodighed, og ser om han ikke lærer det.

Han ligger også og piver en gang i mellem, men jeg ignorer det bare, og så håber jeg han lærer det. Han har ikke været med så mange gang endnu, så der er tid til forbedring :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der har næsten lige kørt et afsnit af "Det er mig eller hunden!" hvor der var en der havde 3 hunde med på arbejde.

Som jeg lige husker det nu, så fik de et lille rum at ligge i. Så blev der sat en hundecd på, så de kunne slappe rigtig meget af. De skulle max være derinde i 30min.

Der var en kurv 3-5m fra kvindens bord. Hun førte hunden hen på kurven med en godbid, og fik den til at lægge sig ned. Når den lå ned, gik hun tilbage til sit bord og arbejdede videre med ro på. Hver gang den rejste sig, så guidede hun den tilbage på kurven. Det så ud til at virke. Til sidst slappede den bare helt af.

Der blev også forklaret, at det ville være en dårlig idé, at tage dem med hver eneste dag, da de også skulle vænne sig til at være hjemme selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg havde et transportbur med den blev benyttet som en slags hule, hunden lå i buret og hvis der kom "fremmede" på kontoret eller hunden ikke ville falde til ro af andre årsager lukkede jeg for den, det virkede fint og til sidst var det aldrig nødvendigt at lukke.

 

Jeg ville også foreslå et stofbur, som en slags hule:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også været så heldig at kunne have min hund med på jobbet.

Efter den første måneds "barselsorlov" blev den indlogeret i et bur som stod i en krog bag mit skrivebord.

Efter et par uger blev buret erstattet med en snor der var bundet til bordbenet og, igen efter et par uger, blev snoren erstattet af et skilt med teksten "Hvis du vil hilse på hunden så kom indenfor og sæt dig ned på gulvtæppet før du hilser".

Jeg var nød til at være lidt efter besøgende, men hunden lærte hurtigt at ligge og nedstirre folk indtil de kom indenfor.

Døren til mit kontor stod altid åben, men hunden blev indenfor uanset om jeg var der eller ej.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst mortenengell

Helle:

Jeg arbejder i et rengøringsfirma, som indkøber. Så for mit vedkommende er det 80% kontor, og 20 procent kundebesøg. Jeg er aldrig væk fra bilen i mere end 10 min. og der har han ikke noget problem med at sidde pænt og vente på mig :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Jeg ville også foreslå et stofbur, som en slags hule:-D

 

Jeg er enig med disse :) og ellers er det træning og tålmodighed. Jeg kan sige puden, godnat eller an af mange andre kommandoer til mine hunde, og så går det til ro.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...