Hop til indhold

Hvor længe alene?


Gæst Louise86
 Share

Recommended Posts

Gæst Louise86

Sagen er den, at én i min familie synes at vi er pylrede, fordi vi fik Taiki passet i dag, hvor vi var hjemmefra 5½-6 timer til en fødselsdag.

 

Det var min mor som passede ham i vores hjem, han sov det meste af tiden og de nåede lige at gå en enkelt tur. Men de hyggede sig. Min mor er førtidspensionist og elsker dyr, men magter ikke selv en hund, så hun er helt vild med Taiki og kalder stædigt sig selv for hans mormor.

Samtidig ville det også være hende som passede ham i tilfælde af, at vi skulle rejse eller være ude længere tid.

Det er 2. gang hun passer ham.

 

Samtidig synes dette familiemedlem, at vi er fjollede, fordi vi går op i, at Taiki max er alene hjemme i 2 timer ad gangen. Det er ikke svært, for min kæreste arbejder som nattevagt og jeg er studerende, pt. i praktik i en SFO hvor jeg møder om eftermiddagen. Taiki er max alene 1-1½ time om morgenen, i dagene hver 2. uge (tidsrummet fra jeg tager afsted, til min kæreste kommer hjem fra job, han arbejder kun hver 2. uge) - og så hvis vi lige skal i vaskekælderen, købe ind osv.

 

Han har ingen alene-hjemme problemer, har været tidligt tilvænnet det og selvom han er glad, når vi kommer hjem efter ½ time eller mere, er han ikke synderligt påvirket af det. Vi har nogle gode rutiner.

 

 

Taiki har været alene hjemme op til 2½ time en sjælden gang imellem, men jeg tror sagtens at han kunne være alene i længere tid.

 

Det er simpelthen en prioriteringssag herhjemme, at han ikke er det nu hvor han stadig er en hvalp (og så fordi, at vi er pylrede, så det er også af hensyn til os selv).

 

 

Er vi totalt idioter, er det bare lækkert at vi kan gøre det sådan her eller er vi måske bare lidt fjollede hundeforældre. :vedikke: