Hop til indhold

Ligger sig pludseligt


Gæst
 Share

Recommended Posts

  • Svar 252
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Knapt så god dag i dag, alt det positive er som forsvundet, Han har ingen energi i dag og han legede slet ikke med Luna i går... Han lå sig dog ned en gang i går men adskillige gange i dag. Nu må vi se, jeg er startet op på skånekost igen i dag for at se om det kan hjælpe en smule.

Han er stoppet med kun at ligge sig ned i bede-stilling men er nu skiftet over til at han ligger sig, smører hovedet ned i jorden, om på siden, om på ryggen og "vrikke" med kroppen. Lidt ligesom hvis en hund ruller sig i noget godt, bare langsomt, uden lyd (Jack brummer altid lidt imens normalt) og bare lige et par gange, "springer" om på maven igen uden at rejse sig op. Det kan gentages 1-3 gange hvor han skal have pause efter også kan gå med videre.

Men dette er sket min. 4 gange i dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo ikke nødvendigvis tilbagefald..... Men.. det smertestillende og binyrebarkhormonet har tilsammen givet Jack mulighed for at have en normal dag..

 

Men jeg er stadig urolig for, om det kan være den der jævelske hjerteorm. Den forsvinder nemlig hverken ved smertestillende eller ved binyrebarkhormon. Og hvis der ER voksne orm, der sidder fast i hjertet, så VIL Jack jo være træt. Især hvis han rører sig for meget.....

 

Jeg synes ikke, at du skal lade Jack lege med nogen før I har fundet ud af hvad der er galt. Eller før han kan klare sig uden medicin og uden symptomer. Det er alt for farligt for ham at lege mens han er på medicin, når I ikke ved hvad der er galt...

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har ikke læst hele tråden...men kun lidt hist og her... og du skriver at det startede efter han havde været alene... kan han havde været hoppet op og falden bagud og landet på ryggen??? det er denvej mine tanker går.... at han måske har fået en skade på ryggen... også fordi at han ligger sig ned og også ligger hovedet ned til poterne.. og det passer også sammen med at han rullerrundt og prøver at få det "væk fra ryggen" kendte en gravhundeejer for år tilbage hvis hund også begyndte at ligge hovedet helt ned til jorden...og det var pga en flækkede ryghvivel i nakken... hun måtte vælge mellem at lade hunden være i bur/korte lufte ture i sele i 1½ månede (mener jeg det var) og så langsom genoptræning eller en aflivning... og da hunden var ung valgte hun buret og hunden var symtomfri derefter... men pyha hvor var den god til aktivitets brættet og andrer stille aktiviteter da den kom "fri"

 

hvis det er hjerteorm plejer hunden at blive forpustet og halse en hel del... gør han det???

Link til indlæg
Del på andre sites

Boble: Med hjerteorm ER der ikke rigtig noget "plejer".. Så længe de voksne orm "kun" sidder i hjertet, så er der ikke nogen symptomer ud over hvad der kan være ved andre hjertesygdomme.......

Det er først når æggene klækkes og larverne generer lungevævet at der kan opstå vejrtrækningsproblemer og hoste.

 

Jeg mener, ar Jack blev røngtenfotograferet tidligt i forløbet. Men jeg ved ikke rigtig om det kun var hjerte og lunger, eller om ryggen også er blevet fotograferet...

 

 

Mette: Hvordan var det med de billeder, der blev taget af Jack omkring d. 13. april? Du har ikke nævnt at I har talt om dem? Hvis man har en smule erfaring i sygdommen, så kan man muligvis se udvidede blodkar på hjertet hvis der er tale om hjerteorm.

 

Jeg så Silkes billeder sammen med dyrlægen. Og jeg kunne tydeligt se blodårerne på hjertet. --Men jeg kunne selvfølgelig ikke se, om de var udvidede. Det kunne dyrlægen.

 

--Hvis din dyrlæge er det mindste i tvivl om, om blodårerne er udvidede, så var det måske en ide at behandle Jack som om han har hjerteorm. Hvis han ikke har hjerteorm, så er behandlingen jo ret så ufarlig. Den kurerer ham bare ikke så. Så er hjerteormen jo i det mindste udelukket.....

 

Men fordi han måske HAR hjerteorm, så er det vigtigt at dyrlægen får rådgivning om behandlingen fra en anden dyrlæge med erfaring i sygdommen inden I går i gang med ormekuren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh nej, pokkers at der skulle komme tilbagefald :-( Hvad er planen så nu?

 

Planen er at jeg ringer til dyrlægen i morgen og hører hvad han mener om det hele, andet kan jeg ikke rigtigt gøre

 

jeg har ikke læst hele tråden...men kun lidt hist og her... og du skriver at det startede efter han havde været alene... kan han havde været hoppet op og falden bagud og landet på ryggen??? det er denvej mine tanker går.... at han måske har fået en skade på ryggen... også fordi at han ligger sig ned og også ligger hovedet ned til poterne.. og det passer også sammen med at han rullerrundt og prøver at få det "væk fra ryggen" kendte en gravhundeejer for år tilbage hvis hund også begyndte at ligge hovedet helt ned til jorden...og det var pga en flækkede ryghvivel i nakken... hun måtte vælge mellem at lade hunden være i bur/korte lufte ture i sele i 1½ månede (mener jeg det var) og så langsom genoptræning eller en aflivning... og da hunden var ung valgte hun buret og hunden var symtomfri derefter... men pyha hvor var den god til aktivitets brættet og andrer stille aktiviteter da den kom "fri"

 

hvis det er hjerteorm plejer hunden at blive forpustet og halse en hel del... gør han det???

 

Han kan sagtens have faldet og landet forkert! Min dyrlæge mener at det er smerter, en rygskade, nakkeskade eller lignede da han ikke halter og alle prøver er fine. Han bliver hurtigt forpustet men han er ikke forpustet hele tiden. Men han er forpustet når han ligger sig. Jeg hælder også mere mod en rygskade netop fordi han vrikker sig som om han klør sig der hvor det gør ondt.

 

Boble: Med hjerteorm ER der ikke rigtig noget "plejer".. Så længe de voksne orm "kun" sidder i hjertet, så er der ikke nogen symptomer ud over hvad der kan være ved andre hjertesygdomme.......

Det er først når æggene klækkes og larverne generer lungevævet at der kan opstå vejrtrækningsproblemer og hoste.

 

Jeg mener, ar Jack blev røngtenfotograferet tidligt i forløbet. Men jeg ved ikke rigtig om det kun var hjerte og lunger, eller om ryggen også er blevet fotograferet...

 

 

Mette: Hvordan var det med de billeder, der blev taget af Jack omkring d. 13. april? Du har ikke nævnt at I har talt om dem? Hvis man har en smule erfaring i sygdommen, så kan man muligvis se udvidede blodkar på hjertet hvis der er tale om hjerteorm.

 

Jeg så Silkes billeder sammen med dyrlægen. Og jeg kunne tydeligt se blodårerne på hjertet. --Men jeg kunne selvfølgelig ikke se, om de var udvidede. Det kunne dyrlægen.

 

--Hvis din dyrlæge er det mindste i tvivl om, om blodårerne er udvidede, så var det måske en ide at behandle Jack som om han har hjerteorm. Hvis han ikke har hjerteorm, så er behandlingen jo ret så ufarlig. Den kurerer ham bare ikke så. Så er hjerteormen jo i det mindste udelukket.....

 

Men fordi han måske HAR hjerteorm, så er det vigtigt at dyrlægen får rådgivning om behandlingen fra en anden dyrlæge med erfaring i sygdommen inden I går i gang med ormekuren.

 

Hans billeder var af bug og hjerte/lunger og det var intet at se overhovedet

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg var barn faldt jeg og slog ryggen ret kraftigt. Jeg fik aldrig tjekket om der var noget galt, men i mange år efter kunne jeg ikke hoppe på trampolin f.eks. og jeg blev hurtigt forpustet, forstået på den måde, at det ikke var lungerne, men jeg følte ikke jeg kunne trække vejret pga. ryggen...

 

Jeg synes efter den måde han er begyndt at reagere på, at det minder meget om ryg/nakke skade, da han vrikker sådan og han er begyndt at ryste sig hvis man trækker ham i selen. Jeg ved det ikke jeg håber bare at dyrlægen i morgen har en ide om hvad det kan være. Det eneste der bare er så træls er at min forsikring ikke dækker ledproblemer, grundet hans tidligere vokseværk...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu mener min dyrlæge ikke at det er ryggen fordi så ville han undgå at ligge på ryggen. Han snakker gigt nu men vi blev enige om at han får ham hen onsdag mellem 8 og 9 og beholder han hele dagen og selv går med ham så han kan se det ske. Så håber jeg bare han ligger sig, det ville være så typisk at han bare går fint.

Link til indlæg
Del på andre sites

han ligger sig, smører hovedet ned i jorden, om på siden, om på ryggen og "vrikke" med kroppen. Lidt ligesom hvis en hund ruller sig i noget godt, bare langsomt, uden lyd (Jack brummer altid lidt imens normalt) og bare lige et par gange, "springer" om på maven igen uden at rejse sig op. Det kan gentages 1-3 gange hvor han skal have pause efter også kan gå med videre.

 

Jeg har flere gange hørt fra kiropraktorer, at en hund der har noget der sidder skævt i ryggen gerne ruller sig, som du beskriver dér... Var det måske noget at overveje, at høre hvad en kiropraktor kunne sige om ham? :vedikke:

 

Og så skal I ha' en masse :x:'ere, håber der snart bli'r fundet ud af hvad der er galt med ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har besluttet mig for at aflyse tiden hos dyrlægen onsdag da jeg ikke tror på gigt. Jeg tager derimod andre metoder i brug hos Jacks adfærdsbehandler som har anbefalet mig at bruge en kiroprator som hun får besøg af som jeg skal ringe i morgen. Min hund har ikke gigt bare sådan ude af det blå

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har besluttet mig for at aflyse tiden hos dyrlægen onsdag da jeg ikke tror på gigt. Jeg tager derimod andre metoder i brug hos Jacks adfærdsbehandler som har anbefalet mig at bruge en kiroprator som hun får besøg af som jeg skal ringe i morgen. Min hund har ikke gigt bare sådan ude af det blå

 

 

Du bor i Nordjylland, ikke?? Jacob fra Århus Dyrehospital kommer forbi Aalborg Dyrehospital hver 14. dag og tilbyder kiropraktik. Han er en af de dygtigste i landet og uddanner også andre dyrlæger. Sørg for at bruge en kiropraktor der er dyrlægeuddannet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo jeg bor i nordjylland men er ved at prøve og få fat i eva løber hun er også uddannet dyrllge

 

 

Det lyder godt. Jeg ved nemlig, at der er en del uudannede, der tilbyder noget i stil med kiropraktik og det ville jeg holde mig langt væk fra.

Jeg går fast med mine hunde ved Jacob og det gør en kæmpe forskel. Jeg har også en hund med et udefineret problem i bevægeapparatet, og med regelmæssige behandlinger kan jeg holde ham nogenlunde velfungerende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder godt. Jeg ved nemlig, at der er en del uudannede, der tilbyder noget i stil med kiropraktik og det ville jeg holde mig langt væk fra.

Jeg går fast med mine hunde ved Jacob og det gør en kæmpe forskel. Jeg har også en hund med et udefineret problem i bevægeapparatet, og med regelmæssige behandlinger kan jeg holde ham nogenlunde velfungerende.

 

Jeg har snakket med kiropraktoren og vi blev enige om at jeg skal skifte dyrlæge og få ham røntgenfotograferet, så jeg får ringet til Gistrup i morgen hvor han var indlagt og ser om de vil tage ham ind

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja hun siger at det kan være hjertet, bugspytkirtelen eller diskoskollapse eller en flækket ryghvivl og når han er blevet tjekket for betændelse i bugspytkirtelen så kan det kun være de andre ting ifølge hende og jo hun ville da godt tjekke ham men hvis hun fandt noget ville hub ikke røre det før vi har set billeder af hvad det er.

 

Og tusind tak stella ja jeg har kontakt til den ene af damerne men hun har fået mange kunder så hun har også lang ventetid

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...