Hop til indhold

Udstyr til løve


Lykkeliv
 Share

Recommended Posts

Jaanniiiiii (og andre løveejere)... Hvad skal jeg egentligt bruge til sådan et kræ? Altså, jeg ér med på de der standard hundeudstyrsting, men jeg tænker udover?

 

Hvis man gerne vil have sin løve i hvalpeklip ala Halfdan, skal man vel bruge en trimmer? Og hvad med børster og den slags? Vil gerne være artig og sørge for at kræet ikke går i filter for mig.

 

Bruger jeres dækkener på gåture og til træning? Janni, gør dine?

Jeg har lidt et håb om, at lave en hardcore ligeglad med vejret vov ala. Asta. Mon det er total utopi?

 

Han skal i hvert fald have et dækken til når han sidder i bilen før/efter hundetræning. Jeg har et Skrylle til Gatoren, og det er helt fint også i -100 grader, ville det mon være nok til en løve? Eller skal jeg ud i noget tykkere til ham, Obtrack fx?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 70
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

børster og karte får du med fra janni. jeg bruger bare en saks til at klippe, fordi jeg er et dovent svin der ikke har fået købt en trimmer, de er virkelig dyre.

 

angående dækken vil jeg mene, at det er svært at undvære. halfdan er også hardcore ligeglad med vejret, men han bliver virkelig afkølet hurtigt, særligt når han bliver våd. et regndækken uden polstring til lune dage (til træning f.eks. ryster halfdan af kulde, hvis det virkelig regner - selv om sommeren) og så et vind og vandtæt vinterdækken burde kunne gøre det - men det er jo så ikke lige noget der haster, når du får sommerhvalp. halfdan har vinterdækken på fra omkring 5-8 grader, lidt afhængigt af pelslængde, han kunne nok godt undvære til det var lidt koldere, men han er glad for sit, og jeg er glad for, at han bliver mindre våd og svinet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger ikke trimmer til Duffys pels, egentlig bruger jeg bare en alm. saks og så den børste, karte og kam der følger med i hvalpepakken... Der gik pænt lang tid før Duffy blev klippet første gang, hvalpepelsen er super nem :-D

 

Duffy er ret kuldskær og bruger dækken om efteråret/vinter/forår (på de kolde dage om foråret)... Hun har et hurtta vinterdækken og et BOT dækken, jeg kender ikke Skrylle, men nu når du får hvalp til om sommeren kommer der til at gå lidt tid før det bliver relevant med et dækken jo, og ville selv vente med at spendere alt for meget for et dækken før hvalpen er udvokset :-D Duffy havde Buster dækkener som de første og de var ganske fine...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, børste og karte følger med - tjek.

 

Saks? Ej, det kommer da aldrig til at gå!? Jeg kommer jo til at skamklippe det stakkels kræ :lol: Fandens også, at jeg har solgt trimmeren jeg brugte til Stella på mave og numse. Den var død god.

 

Ja ja, jeg havde skam heller ikke tænkt mig at gå ud og købe et dækken NU. Har i øvrigt heller ikke råd - SU kombineret med 2500 kr i dyrlægeregninger for en poteskade er fedt! :roll:

Jeg kan bare godt lide at være forberedt (læs! overspringshandle opgaveskrivning, ved at lure på hundeudstyr og dækkener) :engel:

 

Janni, kom hid. Jeg kan da ikke forestille mig, at du giver alle 457 løver ( :mrgreen: ) dækken på, når I skal ud og gå? Fryser dine også forår/efterår/vinter?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jaanniiiiii (og andre løveejere)... Hvad skal jeg egentligt bruge til sådan et kræ? Altså, jeg ér med på de der standard hundeudstyrsting, men jeg tænker udover?

 

Hvis man gerne vil have sin løve i hvalpeklip ala Halfdan, skal man vel bruge en trimmer? Og hvad med børster og den slags? Vil gerne være artig og sørge for at kræet ikke går i filter for mig.

 

Bruger jeres dækkener på gåture og til træning? Janni, gør dine?

Jeg har lidt et håb om, at lave en hardcore ligeglad med vejret vov ala. Asta. Mon det er total utopi?

 

Han skal i hvert fald have et dækken til når han sidder i bilen før/efter hundetræning. Jeg har et Skrylle til Gatoren, og det er helt fint også i -100 grader, ville det mon være nok til en løve? Eller skal jeg ud i noget tykkere til ham, Obtrack fx?

 

Eeelsker shop-amok til løver :banan: Lige før man bliver nød til at have en til, så man kan shoppe IGEN :klap:

 

Mange af de ting der skal bruges er med i hvalpepakken - kam, karte, negletang, flåt-fjerner-dims, supersug, tranportbur osv :-D

Så du skal næsten bare koncentrere dig om det sjove udstyr :mrgreen:

 

Men dækkener, et vinter og et regn er godt at have.. Vinterdækkenet bruger jeg når der er sne eller/og frost, på gåture i snor, eller ved transporttid og ventetid.. Dækkenet sørger for at der ikke sidder isklumper i pelsen og i gå-tempo fryser han. Men løber han løs, holder han varmen fint selv.

Regndækken er for din skyld :mrgreen: Pelsen på løverne er ikke ret besværlig, men regnvåd x mange på en kedelig regnvejrsdag er alligevel noget der kan skabe god bund for filt :P

Hvis den er i køterklip er regndækken ligegyldig, men vinterdækken er så nødvendigt vil jeg mene

 

Men en løve har bare behov for samme ting som alle andre hunde + ekstra bling, blær og luksus (og du skal have efter Angel? Køb bling med det samme :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har købt en trimmer og et par forskellige skær - tror det er 4 og 10. Og så bruger jeg en saks til de svære steder

- jeg har kke noget trimmebord, fordi jeg er alt for nærig til det. Men jeg har et robust campingbord, som jeg lægger en badeværelsesmåtte på - det fungerer fint.

 

Mine bruger kun dækken, når det er 0 grader eller derunder. Hvis vi bare lige løber en tur, så er det ikke nødvendigt, men er det en snusetur, så begynder de hurtigt at ryste, hvis det er frost.

Jeg bruger de kamme og karter, som jeg fik med fra Janni - altså jeg har købt nye siden, men det er samme slags.

Link til indlæg
Del på andre sites

det går fint med saks, det blir sådan lidt charmerende hakket :lol: og en god saks er alligevel ret fin at have til intimklip, ansigtsklip osv.

 

janni påstår jo hårdnakket, at hendes løver aldrig fryser :mrgreen: men når de tonser rundt 457 styks uden snor, er det jo også lidt noget andet end vores kedelige lufteture. som minibillen vil jeg sige regndækken lige så meget for din egen skyld, en gennemblødt løve er virkelig klam. vi har bare et billigt et fra zooplus og vi bruger det nok 5-10 gange om året, men lige de dage ville jeg nødigt undvære det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Eeelsker shop-amok til løver :banan: Lige før man bliver nød til at have en til, så man kan shoppe IGEN :klap:

 

Mange af de ting der skal bruges er med i hvalpepakken - kam, karte, negletang, flåt-fjerner-dims, supersug, tranportbur osv :-D

Så du skal næsten bare koncentrere dig om det sjove udstyr :mrgreen:

 

Men dækkener, et vinter og et regn er godt at have.. Vinterdækkenet bruger jeg når der er sne eller/og frost, på gåture i snor, eller ved transporttid og ventetid.. Dækkenet sørger for at der ikke sidder isklumper i pelsen og i gå-tempo fryser han. Men løber han løs, holder han varmen fint selv.

Regndækken er for din skyld :mrgreen: Pelsen på løverne er ikke ret besværlig, men regnvåd x mange på en kedelig regnvejrsdag er alligevel noget der kan skabe god bund for filt :P

Hvis den er i køterklip er regndækken ligegyldig, men vinterdækken er så nødvendigt vil jeg mene

 

Men en løve har bare behov for samme ting som alle andre hunde + ekstra bling, blær og luksus (og du skal have efter Angel? Køb bling med det samme :klap:

Ej, jeg tror min løve skal være ret meget anti-bling agtig :oops:

 

Jeg tænker det her til vinterdækken: Rogle

Asta har det her, det er noget tyndere, tror I ikke det bliver for tyndt?: Skrylle

 

Regndækken siger I... Bum bum... Hvilke bruger I til jeres?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, jeg tror min løve skal være ret meget anti-bling agtig :oops:

 

Jeg tænker det her til vinterdækken: Rogle

Asta har det her, det er noget tyndere, tror I ikke det bliver for tyndt?: Skrylle

 

Regndækken siger I... Bum bum... Hvilke bruger I til jeres?

 

er de vind- og vandtætte? ellers er der vist en del herinde der har hurttas vinterdækken. vi har som sagt et fra buster, det er fint nok, passer i hvert fald godt og generer ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik også sommerhvalp, men jeg købte på en udstilling et regndækken og neopren dækken fra Buster til 125 kr i alt.. De fungerede så godt i hvalpetiden og kostede så lidt at det varligegyldigt, at han kun kunne bruge dem et par måneder :-D

 

Jeg synes absolut ikke Charlie er kuldskær, men når han er træt eller totalt gennemblødt, så fryser han..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, jeg tror min løve skal være ret meget anti-bling agtig :oops:

 

Jeg tænker det her til vinterdækken: Rogle

Asta har det her, det er noget tyndere, tror I ikke det bliver for tyndt?: Skrylle

 

Regndækken siger I... Bum bum... Hvilke bruger I til jeres?

 

Vinterdækken skal bare være varmt, vand- og vindtæt så dur det :blink: (med mavevarmer også). Jeghar haft hurtta til Charlie i år, eneste minus er at der ikke er åbning til selen, det har buster.. (jeg måtte fikse sele, kun til formål at have over dækkenet :lol:). Bruger man halsbånd er det helt fint

 

Jeg har haft buster regndækken til Charlie, det har virket upåklageligt.

 

Og så har jeg en vandtæt overall fra hurtta til Charlie også. Bliver brugt når det er virkelig klammo vejr (og på udstilling i klammovejr er tanken, selvom der intet klammovejr kommer i år.

Link til indlæg
Del på andre sites

er de vind- og vandtætte? ellers er der vist en del herinde der har hurttas vinterdækken. vi har som sagt et fra buster, det er fint nok, passer i hvert fald godt og generer ikke.

Vind ja, regn naaah, tror jeg ikke :hmm:

 

Asta bruger kun dækken når hun skal vente i bil, og en sjældent gang imellem ude, hvis vi skal stå meget stille. Havde egentligt tænkt at løbebabyen skulle det samme :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg klipper også med saks til pelsen og en god almindelig hår/skæg (som jeg havde i forvejen) trimmer til øjnekrog og mellem tæerne.

 

Derudover har jeg været rigtig glad for heldragten med lange ben. Den er fantastisk, når der er mudder, sne osv. Selv når de er helt kortklippede er det ubegribeligt, hvor meget de kan slæbe med ind:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vind ja, regn naaah, tror jeg ikke :hmm:

 

Asta bruger kun dækken når hun skal vente i bil, og en sjældent gang imellem ude, hvis vi skal stå meget stille. Havde egentligt tænkt at løbebabyen skulle det samme :hmm:

 

det er jo et forsøg værd :lol: jeg er ret sikker på, at du kommer til at opleve, at han fryser meget hurtigere end asta. og så tror jeg, at du bliver glad for den mudderbeskyttelse et vinterdækken yder. jeg kender vist ingen der har bichon og ikke bruger vinterdækken, tror jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man køber vel bare, hvad man vil have og synes er bedst til egen løve :-D

 

Det der passer til Charlie, passer ikke nødvendigvis på Duffy.. Der er forskel på størrelse og bygning af de små kræ jo, så det med at hive hund under arm og ud og prøve når det er aktuelt..

 

Jeg fik et godt råd af Rams herinde, lad være at købe ting i dyrere ende af skalaen, unghund på 9 måneder og samme hund, med samme højde og længde på 2-3 år, er viiidt forskellige og kan ikke passe samme sele (særligt hannerne er vist sene til at sætte krop, synes jeg at have fået afvide :hmm: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg klipper min med maskine og klipper gerne rimelig kort, så er der længere tid til jeg skal igen. Er han nyklippet skal han have dækken på hvis det er nær frysepunktet. Men hele vinteren fik han lov at blive halv langhåret og havde ikke brug for dækken, medmindre det regnede kraftigt.

 

Jeg bruger forresten Skrylle og Billebjerg, de er rigelig varme og vandtætte til min.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg klipper min med maskine og klipper gerne rimelig kort, så er der længere tid til jeg skal igen. Er han nyklippet skal han have dækken på hvis det er nær frysepunktet. Men hele vinteren fik han lov at blive halv langhåret og havde ikke brug for dækken, medmindre det regnede kraftigt.

Seee - dét kan jeg li' :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Aj seriøst? er der nogen der tror jeg gider give mine dækkener på når de skal ud?

 

Ingen af mine får dækken, regntøj eller noget andet på..jo vent Angel har næsten ALTID sløjfedims i håret..Men tror ikke den varmer særlig meget...:mrgreen:

Mine bevæger sig når de er ude..og hvis vi træner elelr går tur står jeg aldrig stille ret længe...

I bilen kunne jeg forestille mig at det var en idé..vi har konstant varme i bilen så det er ikke et problem her... Eller hvis den blvier drivvåd og står stille.. Mine hopper forresten i åen, søen og havet om vinteren..De løber hvis det bliver koldt når de kommer op

 

Mine er inde i huset, hvor jeg også er..Og jeg fryser altid..SÅ om vinteren er her 32 grader indefor..Men de fryser nu ikke udenfor alligevel..

 

En trimmer vil jeg sige..Hvis du køber en Oster A5 f.eks kan du få skær til som klipper et par cm eller 3..alt efter hvad vej du klipper...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...