Hop til indhold

løbetid hvor længe ??


bellas mor
 Share

Recommended Posts

Ja så kom Bella i løbetid for første gang,:roll: kan bare ikke huske hvor længe det varer, er der nogle der vil svare,

vi går til træning og må selvfølgelig ikke komme medens dette står på, så hvor mange uger skal vi vente :mad:

hvilken bukser bruger jeres hund, ?? bella rykker dem væk så hun kan slikke sig ,så der kommer stadig blod på tæpperne. ØV

Link til indlæg
Del på andre sites

Normalt vare en løbetid 3 uger, men der kan selvfølgelig godt variere. Min egen er i løbetid i 4 uger.

 

De der bukser kender jeg ikke noget til, jeg har nemlig været så praktisk at putte klinker og trægulv i hele huset. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja vi må desv ikke komme til træning :confused: når Bella er i løbetid de siger at de andre hunde ikke vil sammenarbejde så, men øv det er jo mange gange der gå fra samtidig med at vi jo har betalt for det, så der skal nok tænkes grundigt over hvornår næste gang kan blive,:vinken:

 

Der er mange klubber der ikke vil have løbske tæver, men jeg syntes mest det er når det er unghundehold - der har folk generelt rigeligt at gøre med at få kontakt til hunden osv. Som oftest er de velkomne hele tiden når hundene bliver ældre og man bedre kan forvente at de hører efter, samt at ejeren har bedre styr på deres hunde.

 

Men det er kedeligt, men sådan er det når man er tæveejer.

 

de fleste brugshundeklubber har ingen "udelukkelse" af løbske tæver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan også vælge at få sin tæve steriliseret, og så skal man aldrig bekymre sig om den slags mere :5up:

 

Tjaaa, men det gør manjo ikke hvis man regner med der skal trækkes et kuld hvalpe på den :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange dyrlæger anbefaler mellem f¢rste og anden l¢betid. Dermed nedsætter man risikoen for kræft til næsten ingenting (endnu lavere f¢r f¢rste). Jo flere l¢betider, jo h¢jere risiko senere i livet. Sterilisation beskytter 100% er også livmoderbetændelse, som rammer mange ældre intakte tæver.

Hun er jo bare et lille fnug nu, men det er aldrig for tidligt at begynde at unders¢ge sine muligheder, og danne sig en informeret mening, det kan jo godt tage lidt tid at få al den viden man synes man beh¢ver inden sådan et indgreb. :-)

 

Alle mine 3 er steriliserede, og personligt kunne jeg ikke tænke mig det anderledes! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvornår kommer en hvalp i løbetid for første gang, ved godt det ikke er ens for alle hunde.. Akira er 8 måneder. og vi aner ikke om hun har været, er eller snart kommer i løbetid.. skal lige siges hun er meget meget renlig.. min svigermor sagde de fandt aldrig ud hvornår deres gamle hund var i løbetid, fordi den var så renlig.. kan man godt undgå at opdage det..??

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvornår kommer en hvalp i løbetid for første gang, ved godt det ikke er ens for alle hunde.. Akira er 8 måneder. og vi aner ikke om hun har været, er eller snart kommer i løbetid.. skal lige siges hun er meget meget renlig.. min svigermor sagde de fandt aldrig ud hvornår deres gamle hund var i løbetid, fordi den var så renlig.. kan man godt undgå at opdage det..??

 

Jeg har hørt om flere der ikke opdager deres tæve er i løbetid, så det kan åbenbart godt lade sig gøre :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvornår kommer en hvalp i løbetid for første gang, ved godt det ikke er ens for alle hunde.. Akira er 8 måneder. og vi aner ikke om hun har været, er eller snart kommer i løbetid.. skal lige siges hun er meget meget renlig.. min svigermor sagde de fandt aldrig ud hvornår deres gamle hund var i løbetid, fordi den var så renlig.. kan man godt undgå at opdage det..??

 

Ja vedr. min gamle hund troede jeg også hun sprang løbetiden over flere gange, men hun holdt sig bare ren selv, dyrlæge undersøgte at hun var i løbetid, så, JA, det kan lade sig gøre.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna har næsten lige været i sin 2. løbetid hun blødte kun en lille uge, og var klar derefter det var Flaffy også :mrgreen: Jeg havde dem adskilt efter den første uge og 10 dage frem.

 

Det er besværligt med både han og tæve når der er løb, men jeg vil gøre mit til de kan forblive intakte.;-) Så pigerne blev passet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna har næsten lige været i sin 2. løbetid hun blødte kun en lille uge, og var klar derefter det var Flaffy også :mrgreen: Jeg havde dem adskilt efter den første uge og 10 dage frem.

 

Det er besværligt med både han og tæve når der er løb, men jeg vil gøre mit til de kan forblive intakte.;-) Så pigerne blev passet.

 

Jeg har ikke meget at gøre på denne side, da jeg har en hanhund. Men jeg vover alligevel at liste mig herind. :lol:

 

Er det ikke først efter at de er holdt med at bløde, at tæven er interreseret i at blive parret med hanhunden. Mener at have læst at tæven kommer af med noget klar væske og at hendes kønsorganer svulmer op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke meget at gøre på denne side, da jeg har en hanhund. Men jeg vover alligevel at liste mig herind. :lol:

 

Er det ikke først efter at de er holdt med at bløde, at tæven er interreseret i at blive parret med hanhunden. Mener at have læst at tæven kommer af med noget klar væske og at hendes kønsorganer svulmer op.

 

Tæven er i løbetid (bløder) ca 21 dage. Normalt siger man hun er højløbsk ved 9-12 dagen, dette kan dog rykkes fremad i takt med at tæven bliver ældre. Når tæven er højløbsk skifter blodet oftest til en strågul farve, og så er det man skal passe på mænderne :mrgreen:

 

Hvornår tæven er højløbsk vil altid variere fra hund til hund, men ca. midt i perioden. Desuden plejer "folk" gerne at holde deres tæve væk fra hannerne op til ca. 1 uge efter blødningerne er stoppet - sådan for en sikkerheds skyld :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke meget at gøre på denne side, da jeg har en hanhund. Men jeg vover alligevel at liste mig herind. :lol:

 

Er det ikke først efter at de er holdt med at bløde, at tæven er interreseret i at blive parret med hanhunden. Mener at have læst at tæven kommer af med noget klar væske og at hendes kønsorganer svulmer op.

 

Jo Luna var klar efter en uge, og der blødte hun ikke mere, men var jo stadig i løb. Så jeg passede på i alle 3 uger. Det er jo tit i den midterste uge tæven blir parret. Luna er min første intakte hunhund, men jeg kan forstå de svinger lidt hvornår tæverne er højløbske.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvor længe går der mellem at en hund er i løbetid ???

jeg syntes allerede det er taget meget a med Bella, så jeg ved heller ikke hvor længe hun har været i løbetid før jeg opdagede det, men hanhundene er meget intr.i hende:roll: lige nu.

 

Tæver kommer som reglen i løbetid 2 gange om året med ca 6 måneders mellemrum.

 

Det kan være hun er højløbsk nu og der skifter det til at blive en strågul farve, det vil i løbet af en uges tid gå over til at blive blod igen. Så hvis hun er igang med den 2. uge af løbetiden kan det meget vel være dette og så er det du skal passe meget på, det er nu æggene er befrugtningsklare.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...