Hop til indhold

Hund i løbetid


Gæst Lutti
 Share

Recommended Posts

Hejsa :-)

Jeg er ikke ligefrem en ørn til at søge på google, så derfor skriver jeg her (ved ikke lige om det hører under pleje, men det var det jeg synes passede bedst)

Jeg har en 1½ år gammel blandningstæve som lige er kommet i løbetid. Jeg har hende fra et internat, så for mig er det hendes første løbetid.

Hun er ekstremt dårlig til at rense sig selv, og da hun normalt får lov til at være i sengen, har jeg allerede måtte skifte lagen 3 gange på et par dage pga hun har blødt i 'min' del af sengen...

Har I nogen forslag til hvordan man evt. kan lære hende at rense sig selv osv? Vil helst gerne undgå at skulle til at lære hende at gå med bukser, da det både koster penge (hvilket ikke lige er det jeg har mest af for tiden) og er besværligt - vil meget hellere kunne prale af at hun selv kan ;-)

Alle forslag er velkomne, nemme som besværlige - alt kan bruges, undtagen forslag om sterilisering da pengepungen ikke rækker så langt før om et lille halvt års tid tidligst :-)

 

Pote-knus Michelle og Nala

Link til indlæg
Del på andre sites

Min har også lige været i sin anden løbetid og hun plejer også, at sove hos mig.

Hun bløder også en del, men jeg tror ikke at du kan undgå det helt.

Nu ved jeg ikke lige hvor stor din tæve er men du kunne ligger et gammelt lagen i den del af sengen, hvor hun plejer, at være og måske et stiklagen eller et stykke voksdug nedenunder så det ikke går igennem ned til madrassen.

Hvis du ikke har nogen af delene, altså stiklagen eller voksdug, kan en stor affaldssæk også bruges til underlag :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om man ligefrem kan lære dem at holde sig rene..? :hmm: I så fald vil jeg også gerne lære hvordan man gør, for min Iso er en rigtig gris! Mine to tidligere tæver var gode til det, og der var sjældent pletter, andet end 1-2 stykker dér hvor de sov om natten. Men Iso er noget helt andet, her ligner nærmest en slagtehal når jeg kommer hjem fra arbejde! På et tidspunkt måtte jeg alligevel købe løbetidsbukser til hende, da vi skulle træne i en indendørs hal, hvor hun var i løb. Der opdagede jeg at det altså ikke var så tosset... Så nu er jeg faktisk begyndt at gi' hende dem på indimellem, når hun bløder som mest, om natten, eller når vi er på besøg hjemme hos andre. Det er faktisk ikke hverken ret besværligt eller dyrt. De kostede ikke al verden (under 100,-), og så bruger jeg bare Aldi's helt billige trusseindlæg i dem. Det største problem er nok at jeg skal huske at ta' dem af hende når hun skal luftes... :stupid: :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen hunde er bedre til at holde sig rene der end andre. Jeg tror ikke det er noget man kan lære dem.

Den billigste løsning mht til løbetidsbukser, er at købe underbukser til drenge i passende størrelse (dur ikke til småhunde), og så lade halen gå ud gennem tissehullet.

Link til indlæg
Del på andre sites

For tiden har jeg jo to tæver i huset. Min egen som er intakt holder sig selv fint ren, mens den steriliserede som oftest er noget møget bagi. Jeg spekulerer lid tpå om det er fordi hunden måske ikke har nemt ved at komme til, feks på grund af et problem med ryggen? Feks spondylose i mildere grad eller sådan noget? Det her var lige så meget et spørgsmål som et svar!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...