Hop til indhold

Tyvstarter til konkurrencer


Hoppebolden
 Share

Recommended Posts

Altså jeg er jo en klovn og løber med "for at redde situationen"... Dvs lade hende slippe afsted med det :damn: Ved egentlig ikke hvorfor... Eller jo, er meget uerfaren og nervøs til konkurrencer. Måske jeg også har tænkt "at jeg skal da ha' noget for pengene"? Man betaler jo en mindre bondegård til DKK stævner, og jeg har nok tænkt, at jeg gider ikke tage til stævner for at blive disset "med vilje".

 

Her er et meget godt "billede" af hvordan det ser ud når hun skrider :mrgreen:[ATTACH=CONFIG]83008[/ATTACH]

Jeg forstår godt dine overvejelser med økonomien. Både DGI og DcH laver for-sjov stævner, hvor det eneste man kan vinde er erfaring. Træn, med alle de gode råd du har fået, derhjemme og lad så starten være det vigtigste mål til stævnet. Gør det nemt for din hund, men hvis hun smutter, må I forlade banen - end of story. Det problem forsvinder ikke af sig selv, er min erfaring. God træning:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Spilop nævner det med at få halsbåndet af - der havde jeg også problemer med min gamle. Det forstyrrede hende at få trukket det over hovedet, derfor gik jeg over til klikspænde, hvilket bare glider af. Så det kan også være en idé, at se hvilket halsbånd der forstyrrer hunden mindst. Ikke at det afhjælper problemet i sig, men så er der da én forstyrrelse mindre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tid til en lille update efter dagens 4 løb....

 

4 løb - og INGEN tyvstarter!

 

Hallo, er jo helt oppe og køre :-)

 

Alle 4 gange inden start løftede jeg Duffy op, tog snoren af, og satte hende ned og - mens jeg stadig havde "fat" i hende - fik hende til at sitte. Helt stille og roligt. Gjorde mig meget umage for at være helt rolig. Inden jeg slap - og rejste mig - sagde jeg "bliv" og med håndtegn "vent", og havde fokus på hende hele tiden... Kunne gå væk fra hende - front mod hende hele tiden - og frem på banen uden at hun så meget som rokkede med et øre.

 

Er bare såå stolt :-)

 

En helt igennem succesfuld dag!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tid til en lille update efter dagens 4 løb....

 

4 løb - og INGEN tyvstarter!

 

Hallo, er jo helt oppe og køre :-)

 

Alle 4 gange inden start løftede jeg Duffy op, tog snoren af, og satte hende ned og - mens jeg stadig havde "fat" i hende - fik hende til at sitte. Helt stille og roligt. Gjorde mig meget umage for at være helt rolig. Inden jeg slap - og rejste mig - sagde jeg "bliv" og med håndtegn "vent", og havde fokus på hende hele tiden... Kunne gå væk fra hende - front mod hende hele tiden - og frem på banen uden at hun så meget som rokkede med et øre.

 

Er bare såå stolt :-)

 

En helt igennem succesfuld dag!

 

Super!! Så har du fundet en måde det funker på til stævner - indtil videre! ;-) Jeg ville bli' ved med at træne det rigtig meget, så du kan få en helt sikker startlinie også til stævner, som du har til træning hvis jeg forstod det rigtigt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tid til en lille update efter dagens 4 løb....

 

4 løb - og INGEN tyvstarter!

 

Hallo, er jo helt oppe og køre :-)

 

Alle 4 gange inden start løftede jeg Duffy op, tog snoren af, og satte hende ned og - mens jeg stadig havde "fat" i hende - fik hende til at sitte. Helt stille og roligt. Gjorde mig meget umage for at være helt rolig. Inden jeg slap - og rejste mig - sagde jeg "bliv" og med håndtegn "vent", og havde fokus på hende hele tiden... Kunne gå væk fra hende - front mod hende hele tiden - og frem på banen uden at hun så meget som rokkede med et øre.

 

Er bare såå stolt :-)

 

En helt igennem succesfuld dag!

 

Super flot :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...