Hop til indhold

Min største frygt! Løbetid..


HNP
 Share

Recommended Posts

Eller næsten ;-)

 

Jeg er bare så nervøs for jeg ikke vil opdage det når hun går i løb. Har læst på nettet, men er stadig nervøs :oops:

 

Hun skal ingen hvalpe have nogensinde, og tænk hvis hun er i løb og jeg ikke har opdaget det :shock:

 

Er opvokset med hanhunde :-D

 

KAN det godt lade sig gøre man ikke opdager det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Maggie snød mig lidt med ca. 1 uge fordi hun blødte meget lidt, men jeg lagde mærke, at hun begyndte at slikke sig meget, hun hævede lidt og brystvorterne kom frem.

 

Hvis du ved, at hun ikke skal have hvalpe, ville jeg overveje at sterilisere hende, når hun har været igennem den første løbetid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella styrt-blødte i 4 uger, og snød ingen:???:

 

Men når nu hun er hvid, bør det være ret nemt at opdage blodet. Der vil uværgeligt også komme lidt pletter på gulvet, og hun vil slikke sig rigtig meget. Dertil hæver patter og ......øhh...... tissetøjet......

 

Og så begynder hanhundene jo at vise hende interesse:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror ikke du skal være bange for ikke at opdage det. Hvis hanhundene pludselig hele tiden vil bespringe hende mere end de plejer så begynder du at holde øje. En sjælden gang imellem kam en hund komme i det man kalder hvid løbetid, hvor den ikke bløder, men stadig er interessant i hanhunde næser og kan parres og i nogle tilfælde med resultat.

 

Meeen mest sandsynligt er der pludselig blod på din dyne eller gulvet som ikke har andet forklaring end hende;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min intakte tæve bløder også, så det ligner et slagtehus.

Rigtig hyggeligt, når det samtidig er str. XXXL vi taler om :roll:

 

Hvad størrelse hund har du?

Jeg vil påstå at hunden ikke skal være ret stor og samtidig meget renlig for ikke at opdage en løbetid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg frygter det også. Går og kigger og kigger.

Freya skal også steriliseres - men denne her første løbetid, skal lige overstås. Eller bare begynde. Den lille havde spildt marmelade på gulvet soveværelset i morges (spørg ikke, hvordan, jeg er selv rimelig :hmm:) og det blev inspiceret meget, meget grundigt! Det var først da det toiletpapir, jeg tørrede op med blev lilla, jeg igen slappede af :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er simpelthen nødt til at spørge:

 

Hvorfor har du fået en tæve hvis det er din (næsten) største frygt?

 

Cille er et bette nips på 2 kg, og selv med hende er der ingen tvivl når hun går i løbetid.

Hun tisser mere - markerer overalt og så begynder hun at hæve. Efter et par dage begynder hun at bløde.

 

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella styrt-blødte i 4 uger, og snød ingen:???:

 

Men når nu hun er hvid, bør det være ret nemt at opdage blodet. Der vil uværgeligt også komme lidt pletter på gulvet, og hun vil slikke sig rigtig meget. Dertil hæver patter og ......øhh...... tissetøjet......

 

Og så begynder hanhundene jo at vise hende interesse:-)

 

Nemlig vi vågner ved Freja slikker sig MEGET ..ser ikke blod . men vi har lagt hvidt håndkælde , hvor hun sover er her er pletter på om morgnen.

Og er ikke i tvrivl når vi går tur Freja gør alt fortælle hanner hun er lækker miss Brabrand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er simpelthen nødt til at spørge:

 

Hvorfor har du fået en tæve hvis det er din (næsten) største frygt?

 

Cille er et bette nips på 2 kg, og selv med hende er der ingen tvivl når hun går i løbetid.

Hun tisser mere - markerer overalt og så begynder hun at hæve. Efter et par dage begynder hun at bløde.

 

Gitte

 

Mine hunde er også små og kun 1 gang har jeg set blod. Sidste gang, de var i løb kunne jeg kun se det på, at de var lidt hævede, slikkede sig og humpede hinanden konstant:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine mellemstørrelse tæver, jeg har haft 4 forskellige intakte tæver i huset i alt, gennem tiden, én har jeg ikke været i tvivl om var/gik i løbetid når hun gjorde, men de 3 andre har skjult/skjuler det noget mere -to af dem så meget, at jeg har været/er i tvivl, selv med intakte hanhunde i huset!

Eller, det vil sige, en af de 3, viste det forholdsvis tydeligt med sin opførsel og reaktion på sine omgivelse, med meget mere snusen og markeren på gåture, men rent blodmæssigt, tror jeg at jeg så i alt 3 dråber blod fra hende, igennem 4 løbetider... Og når/hvis tæven er godt langthåret på bagdelen og man ikke har for vane at gå at kigge på deres kønsdele til hverdag, kan det godt være svært at bedømme om de reelt er hævet det første stykke tid.

 

Men ellers vil jeg umiddelbart mene at standarten må være, at det er rimeligt nemt at opfange, når en unghund går i sin første løbetid.

Link til indlæg
Del på andre sites

En af Audreys "bekendte" (de leger ikke sammen) var en dag væsentligt mere interesseret i hende, end han plejer. Ejeren spurgte, om hun var i løbetid, hvortil jeg svarede "Neeeeej nej da, der er vist længe til". Dagen efter begyndte hun at bløde. :rolleyes:

 

Nu er Audrey min første tæve, så jeg ved ikke om det hører til normen, men hun var på intet tidspunkt interesseret i andre hunde på den måde under løbetiden. Nu holdt jeg hende selvfølgelig fra hanhunde og hundeskove etc., men hun var et par gange nede og lege med en veninde, og hvor hun nogle gange lægger halen til side for en tæve under løbetid, var Audrey lige så beskyttende omkring sit bagparti, som hun plejer at være. Men nu er hun jo en halvstor hund, og de bliver vist senere modne end mindre racer, så det hænger måske sammen med det....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er simpelthen nødt til at spørge:

 

Hvorfor har du fået en tæve hvis det er din (næsten) største frygt?

 

Cille er et bette nips på 2 kg, og selv med hende er der ingen tvivl når hun går i løbetid.

Hun tisser mere - markerer overalt og så begynder hun at hæve. Efter et par dage begynder hun at bløde.

 

Gitte

 

Hvorfor skulle jeg ikke have fået en tæve? :hmm: En skal jo være den første...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle jeres svar. Jeg håber ikke hun er en man ikke opdager det på, men ellers gør hanhunde mig nok opmærksom på det. Bare det er før de hænger sammen! :pray:

 

Hun skal også steriliseres :5up: Hvis hun går meget tidligt i løb bliver det først efter d. 2 løbetid, ellers efter d. 1. løbetid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min intakte tæve bløder også, så det ligner et slagtehus.

Rigtig hyggeligt, når det samtidig er str. XXXL vi taler om :roll:

 

Hvad størrelse hund har du?

Jeg vil påstå at hunden ikke skal være ret stor og samtidig meget renlig for ikke at opdage en løbetid.

 

Hun er vel en 17 kg nu som ½ år gammel og 50 cm høj. Lyder hyggeligt med så meget blod :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella gik i løb da hun var 8 mdr., så Molly's er nok lige om hjørnet.

 

Du skal være opmærksom på at hun kan ændre adfærd, fx virke trykket, ked af det, opmærksomhedssøgende osv. Bella virkede også til at have lidt ondt.

 

Vi brugte en løbetidstrusse fra maxi zoo pg lavede hullet til halen lidt større. Og så lagde jeg tynde trusseindlæg i - når det var de tykke af slagsen pillede hun dem af:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Tænk sig jeg opdagede det sørme uden større drama :slem: Opdagede ved et tilfælde en lille bitte smule udflåd der så lidt brunlig ud igår. Og idag tjekkede jeg så igen og nu bløder hun rigtigt. Min lille hund er blevet en voksen dame :lun:

 

Nu skal jeg så hvis nok til at læse op på det der med løbetid igen igen. Nogle gode råd?

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh. Hold hende i snor, lad hende ikke være alene i haven (har hørt om fremmede hanhunde, der bryder ind i haver til løbske tæver).

 

Hvis du opdager friske pletter på gulvet, så prøv at vise hende dem og ellers lad hende selv klare det.

 

Hun kan muligvis blive lidt lad og deprim, men der tordner jo også en pokkers masse hormoner rundt i hele hendes lille krop..

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænk sig jeg opdagede det sørme uden større drama :slem: Opdagede ved et tilfælde en lille bitte smule udflåd der så lidt brunlig ud igår. Og idag tjekkede jeg så igen og nu bløder hun rigtigt. Min lille hund er blevet en voksen dame :lun:

 

Nu skal jeg så hvis nok til at læse op på det der med løbetid igen igen. Nogle gode råd?

 

Ros hende, når hun gør sig selv ren. Altid snor på når I er ude og gerne en ekstra snor i lommen til vildfarne hanhunde. Jeg har prøvet at stå kl. 6 om morgenen på morgenturen og blive opsøgt af en (heldigvis venlig) lysten hanhund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes da nok det vil være træls hvis hun ikke kan være i haven alene, der er både hegn og hæk for den. Tror ikke der er nogen der kan komme ind. Dufter hun allerede godt nu? Og vil hun gøre det i er det 4 uger? Skal hun så ikke mere hilse på hunde vi møder?

 

En ekstra snor og mobil på lommen altid. For vi møder desværre løse hunde sommetider :skraek:

 

Har allerede rost hende for at gøre sig ren,bagefter skyndte hun sig at gøre det igen så hun kunne få mere ros og kæl :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...