Hop til indhold

Hvilken str. hundetegn?


HNP
 Share

Recommended Posts

Jeg vælger altid str. M til min hund, som er en retriever, og den størrelse passer rigtig godt til hende. Det kommer jo også lidt an på, hvor meget du vil have stående på hundetegnet. De mindste har jo ikke plads til lige så mange bogstaver, som de større størrelser.

 

PS: De der superfede hundetegn med farver og motiver fra Red Dingo er ret tunge i forhold til de fleste andre. Det er meget rart at have in mente, når man også er i tvivl om størrelsen. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vælger altid str. M til min hund, som er en retriever, og den størrelse passer rigtig godt til hende. Det kommer jo også lidt an på, hvor meget du vil have stående på hundetegnet. De mindste har jo ikke plads til lige så mange bogstaver, som de større størrelser.

 

PS: De der superfede hundetegn med farver og motiver fra Red Dingo er ret tunge i forhold til de fleste andre. Det er meget rart at have in mente, når man også er i tvivl om størrelsen. :-D

 

 

Det er netop sådan et med motiv på, passer nemlig ti halsbånd og snor som hun har.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er netop sådan et med motiv på, passer nemlig ti halsbånd og snor som hun har.

 

Jeg har også et. De er smadderdyre men åååh så fede. :5up:

 

Hvor stor er din hund? Når jeg siger, at de er tungere, er det altså ikke flere kg., men hvis du har en lille hund, kan et af de store hundetegn måske blive lidt for voldsomt for den. Dog kan man jo kun skrive på den ene side, så jeg ved ikke, om du vil få plads til det hele på et af de små...

 

Sikke jeg vrøvler i dag. :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også et. De er smadderdyre men åååh så fede. :5up:

 

Hvor stor er din hund? Når jeg siger, at de er tungere, er det altså ikke flere kg., men hvis du har en lille hund, kan et af de store hundetegn måske blive lidt for voldsomt for den. Dog kan man jo kun skrive på den ene side, så jeg ved ikke, om du vil få plads til det hele på et af de små...

 

Sikke jeg vrøvler i dag. :stupid:

 

Hun vejer vel 17 kg og er ½ år gammel. Ved ikke helt hvor stor (lille i mine øjne) hun bliver. Der er ikke plads til hverken mit navn eller min adresse på dem i str. S. Som man jo skal have på, det vidste jeg ikke lige da jeg købte det hun har nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Mine beagler har et emajeret hundetegn str. 3 cm - de vejer 15 kg cirka. Jeg har ikke mit navn og adresse indgraveret på tegnet - kun hundens navn. Navn og adr. har de ved siden af i en adressetønde - hvor også indregistering er påført

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, at M vil passe fint til hende. Når du bestiller hundetegnet, skal du udfylde nogle linjer med det, du ønsker, skal stå på bagsiden. Sådan kan du se, om der er plads til det hele. Husk at dit efternavn og adresse (inkl. postnummer og by) er lovpligtigt, og så er det altså en rigtig god ide at skrive telefonnummer på også. Hvis du bor i lejlighed, kan du (som jeg) nøjes med at skrive vej og nummer på, og undlade etagen.

 

Beaglepacks løsning med en adressetønde er også smart, og ellers kan du overveje to hundetegn, hvis du ikke kan få plads til det hele på et. Man kan få nogle i plastik, som ikke vejer noget, og ikke siger *kling*, hvis det støder sammen med det andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal der være postnummer på tegnet? Der er ikke både plads til postnummer og by på det i str. M. Suk.

 

Der kan stå

 

Mobilnummer (desværre kun mit er der plads til)

Mit navn

Adresse

By

 

Ikke engang hendes eget navn er der plads til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal der være postnummer på tegnet? Der er ikke både plads til postnummer og by på det i str. M. Suk.

 

Der kan stå

 

Mobilnummer (desværre kun mit er der plads til)

Mit navn

Adresse

By

 

Ikke engang hendes eget navn er der plads til.

 

Nu har jeg fundet mit eget frem. Jeg har sørme heller ikke skrevet postnummer på. :genert:

På mit står der:

 

Efternavn

Adresse

By

Telefonnummer

 

Der er delte holdninger til, hvorvidt hundens navn skal stå på hundetegnet. Nogle mener, at det kan skabe tryghed for en hund, som er kommet væk fra sin ejer, hvis den hører sit navn. Andre mener, at det er for risikabelt, da hunden - i tilfælde af at den havner i hænderne på folk med urent mel i posen - er for nem at tage med uden at vække opsyn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad gør du så med navn og adresse, by? Kan man godt få nogle af de små hvor det hele kan stå på?

 

næh, jeg er brand ulovlig ;-) Der står deres navn på den ene side og mit efternavn og mobilnummer på den anden side - som kan ses på billedet herunder. Kald mig naiv, men jeg tror ikke på at nogen ville køre rundt for at finde min adresse, jeg tror på de ville ringe og sige: "kom og hent din køter!"

 

IMG_6006.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er delte holdninger til, hvorvidt hundens navn skal stå på hundetegnet. Nogle mener, at det kan skabe tryghed for en hund, som er kommet væk fra sin ejer, hvis den hører sit navn. Andre mener, at det er for risikabelt, da hunden - i tilfælde af at den havner i hænderne på folk med urent mel i posen - er for nem at tage med uden at vække opsyn.

 

Hvis man er tæt nok på til at se navnet på hundetegnet, så er det vel hip som hap? Mine kan man jo ihvertfald bare tage under armen så.... Den bette kan du bare vise et stykke pølse, så går hun glad med dig ligegyldigt hvad du kalder hende :stupid: den store får du ikke med uden besvær ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man er tæt nok på til at se navnet på hundetegnet, så er det vel hip som hap? Mine kan man jo ihvertfald bare tage under armen så.... Den bette kan du bare vise et stykke pølse, så går hun glad med dig ligegyldigt hvad du kalder hende :stupid: den store får du ikke med uden besvær ;-)

 

Jeg har så valgt, slet ikke at tage stilling til det spørgsmål. :blink: Hedder Auster til efternavn, det er ikke ligefrem langt fra Audrey... Tror det er af gammel vane, at jeg har skrevet mit efternavn på hundetegnet. Da jeg ved, at Audrey ikke er vildt interesseret i andre mennesker, medmindre hun er sammen med mig, tænker jeg, at det egentlig ikke gør den helt store forskel, om hun bliver kaldt ved navn af en fremmed. Hun vil bare hjem til sin moar!

 

Aner det ikke, men de andre info er da vigtigere end mit efternavn

 

Enig. Men det er jo heller ikke mig, som har lavet reglerne. :mrgreen:

 

§ 1. Besidderen af en hund skal sørge for, at hunden, fra den er 4 måneder gammel, er mærket og registreret samt bærer halsbånd forsynet med et skilt, der angiver besidderens navn og adresse.

 

Tror heldigvis ikke, at der er resourcer til, at Kling og Klang kan tøffe rundt og tjekke, at alle hundetegn i Danmark er i henhold til loven... :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har fået det nye hundetegn med posten idag.

 

Der står

 

Efternavn

Adresse

By

Mobilnummer

 

Der var ikke plads till mit fornavn og postnummer. Men altså vil hun render nogle steder vil folk vel også bare ringe til mig jo... Det gamle skilt kommer på selen, for den bruger hun ikke så ofte mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dem fra græske hunde er virkelig tydeligt læselige.De koster 85 kr , for der går lidt oerskud til foreningens redningsarbejde. Tror også de polske "gadehunde" har samme levering, de har jo også brug for penge-penge-penge.

Det er genialt at der er plads til også postnummer, så hvis hunden findes langt fra bopæl skal der ikke søges på 25 solvænget adresser, hvis man ikke lige er ved telefonen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...