Hop til indhold

Hvad skal man tænke over?


AnjaCS
 Share

Recommended Posts

löwchenmiljøet slår mig som særskilt nedtursagtigt og viiiirkelig dramatisch - men det kan man selvfølgelig bare prøve at holde sig helt udenfor. for mig ville en større bekymring rent udstillingsmæssigt være al pelsplejen.

 

hvorfor ikke bare en hanhund så, ifht. din venindes hunde?

 

Jeg skal også have en hanhund :) Men sådan en har hun jo også ;) han er bare lidt mere tolerant end tæven.. hehe..

 

Og han kan godt med små hanner. En stor han ville ikke kunne gå.

 

Drama er virkelig ikke min stærke side.. Forsøger helst at undgå sådan noget :S

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske? Det er noget veninden skal vurdere.

Hendes hunde er jo ikke frådende monstre, men vi ses rigtig ofte, så det er vigtigt at vores hunde kan sammen, så det er om få det bedste udgangspunkt. Og det er at jeg holder mig laaaaangt væk fra en voksen tæve, for Fie ville nok hade den for livet. Af et godt hjerte, men stadig had.

 

 

uuuh, jeg er alt alt for skidt til at følge med herinde, den der baby tager al min tid. er der så meget drama blandt løverne?

Jeg er ikke god til drama, og det indtryk jeg får når jeg er med min veninde på udstilling (hun har rotter) er at det er ret laidback uden for ringen. Inden i ringen er man selvfølgelig konkurrenter, men når de træder ud er der ikke noget fjendtlighed, og nye udstillere velkommes og hjælpes gerne.

 

jeg kan ikke lige finde dem og de burde nok heller ikke blive trukket frem i lyset igen :lol: men jeg sad med åben mund og polypper over dem.

 

hvis du overvejer fb så prøv at skrive til hopsa, hendes mor har lige købt en og jeg har indtryk af at de brugte lang tid på at finde en god opdrætter

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker, at løven det er en fantastisk race - og man bestemmer jo selv, om man vil deltage i "dramaet".

Og nu er det vist kun et par enkelte, som deltager og som er en del af det fnidder, som man kan læse, og jeg tænker, at det jo ikke rigtig har nogen indflydelse på, om man kan lide racen eller ej

 

Det er selvfølgelig noget, som man må tage med, hvis man vil udstille - men handler det ikke bare om, at der måske står nogle stykker et stykke væk, og som ikke så godt kan lide de andre ?

Nu udstiller jeg ikke selv, så jeg har ikke oplevet det i virkeligheden, men jeg synes, at det lyder til, at de fleste løveejere hygger sig på udstillingerne (i hvert fald dem, som har fået hund fra Janni - men er det ikke også den store gruppe på udstillingerne :vedikke:)

Det lyder i mine øre så hyggeligt, at jeg ind imellem overvejer at forsøge at tæmme mine kræ, så vi en dag kan komme med og deltage i hyggen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bille

Jeg har 2 voksne löwchen. Den første blev købt tænkt kun som familie-sofahund, og jeg fik den som hvalpeklippet efter eget ønske. Nogle mdr. efter begyndte tanken om at opdrætte löwchen og dengang var der udstillingskrav, så hun blev klippet i løveklip og var 7 mdr.gammel på sin første udstilling. Super spændende og drønforvirrende med alle de præmieringsregler, synes egentlig stadig det er forvirrende :blink:

 

Der er ingen drama på udstillingerne, jeg hader drama og fnidder og er så optaget af at vi snart skal i ringen, så jeg lægger ikke mærke til noget. Der er altid en masse søde mennesker i løvelejren og god stemning :-D

 

Men hvis du vil udstille, så er der krav om løveklip, jeg klipper selv mine og vil gerne hjælpe dig, ligesom Janni hjalp mig. Når først linierne er der, er det ingen problem at holde selve klipningen. Det er ikke sværere at holde den lange pels, mange mener det faktisk er nemmere, fordi de bliver klippet de steder, de filtrer mest.

 

Men de skal bades ca. hver 7.-10. dag, går der længere tid kan man mærke det på pelsen og det tager længere tid at rede dem ud. Jeg karter mine hveranden dag af ca. 20-30 min varighed og det er rigtig hyggeligt. Det er meget forskelligt, hvor meget tid löwchen-ejere bruger, men det her passer for os.

 

Efter et bad skal de føntørres, våd løvepels filtrer. Dagen før en udstilling bruger jeg gerne minimum 1 time alt inkl. Jeg har ikke gjort det så længe, så andre er formentlig hurtigere.

 

Aktivitetsniveau er hvad du byder den. Står den på skovtur/strandtur - løs - så man kan spæne rundt og blive lækker sandpelset (de elsker vand) eller korte gåture eller have er helt op til dig og den er lige veltilpas blot man giver dem lidt af det hele. Indrømmet, hvis det p.... ned, så ryger mine en kort tur i haven, så gider jeg ikke skov eller lange gåture også pga. pelsen. Og det er de ligeså tilfredse med. Boldleg er den ene helt vild med. Vandleg er den andens yndlings beskæftigelse :banan:

 

De elsker sofahygge. De er utrolig nemme at træne, de fatter lynhurtigt, de kan gø hvis man giver lov, de har ingen problemer med børn, cykler, lyde generelt. Det er en selskabshund, så alenetræning skal der investeres noget tid i, men alt i alt er det en meget nem race, men man skal være bevidst om pelsplejen.

 

Kan se vi ikke bor så langt fra hinanden, så du er velkommen til at kigge forbi. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

WOW!!!!

 

Havde aldrig i min vildeste fantasi set det der komme Anja:mrgreen:

En løve som en mulig hund hjemme hos dig og Vito:hmm::blink: ( Skrevet med et smil på læben) VILDT!!!!!

 

Jeg kender en løve, og den er super kær, den er dog holdt i hvalpe klip hvilket jeg synes er det pæneste, er altså ikke til de der numser der:engel:

 

Jeg synes bare du skal komme igang med at undersøge hvilken race der passer bedst ind i jeres liv.

Jeg ville vælge en du helt klart kan arbejde med, da du jo godt kan lide at træne, og hvis det først er ude i fremtiden er Vito jo også blevet det ældre, og dermed kan der måske komme lidt mere overskud ind på plus kontoen...

 

Jeg ville nok også gå efter en der ikke var helt hvalp, da det til tider kan være virkelig hårdt med sådan en bette en, men hey, du er jo prof i forhold til menneske babyer:-) men omvendt hvis det skal fungere med H's hunde, og det kun er en hvalp der dur, må du jo bare tage hvalpe tiden med:5up:

 

Spændende, spændende... Og selvf. skal I have en hund på et tidspunkt!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst løven disel

anja jeg er selv enlig mor til en pige på 17 mrd og har en hunkat på 4 år og en løve hanhund på 16 uger og bor på første sal og det går fint jeg har han i løve klip som jeg holder ved lige når det trænger !

jeg er dov hjemme gående så det er nok lidt letter for mig men jeg vil sige at du skal tænke dig godt om det er en lille hund men de skal havde MEGET motion og en anden ting du skal tænke på er hvis du vælger en hvalp så får de en periode hvor de bider og snapper lidt min datter er blevet snappet og bidt et par gange ikke med vilje skal det så siges men han se hende som en havlp som ham selv og vil derfor lege med hende vi er nu nået der til hvor han ved at hun er et menneske og at hun også får lov til at give godbider for at han ser hende sådan ....

men vi elsker vores disel og nyder ham i fulde drag han er en aktiv hund som elsker at gå og løbe men som også godt bare vil ligge på skødet og sove eller gnave i kødben og så elsker han senge han sover i min seng om natten sammen med katte han sover ved siden af mig med hovedet på min pude eller i fodenden men katten og han er en regtit hygge trold om morgenen der vil han nusse og snakke ...

han er også en tik røv fordi min datter syndes den lille pelstot skal havde det hun får eller hvis hun ikke vil havde det ryger det ned til disel så han nyder livet under hendes stol meget der kommer jo en masse godt hehe ........

jeg vil sige hvis du ønsker dig en løve skal du helt klart snakke med janni hun er så god til at hjælpe og til at vejlede om valg af hund og hvis man er i tivel om noget så kan man altid regne med hende og hun laver de skøndeste hvalpe og passer på at hund og ejer passer sammen så godt som det er muligt jeg ville ikke købe løve ander steder

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Eyecatcher

Jeg forstår ikke at I nævner alle de intriger der findes i løveflokken. Har I været på en udstilling og mødt løvelejren :confused: Og kender I til nogle intriger der er blandt løvelejren privat :confused: Der er ingen der har "nosser" nok til at tage de problemer man har, face-to-face. På udstillingerne er det død hyggeligt, med kage, grin og god humør.. Vi prøver at få alle løveejere og kenneler med, om de siger ja eller nej, er op til dem.. Og privat er der nu heller ikke det helt store.. Jeg oplever intet der gør at jeg ville genoverveje mit valg af race, for det er en fantastisk race. Og hvis der er nogle jeg ikke kan lide, ja så kan jeg ignorere det og snakke pænt om dem.

Til gengæld har jeg være i andre race-lejre hvor der er flere intriger og mere drama. Hvor de ikke engang kan snakke sammen osv, men det gør da ikke deres race mindre god af den grund..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Eyecatcher
Tusind tak for svar folks. Jeg har læst det hele :)

 

Jeg er jo slet slet ikke ude i et nyt hundekøb nu, for omstændighederne skal være anderledes først, men man kan jo aldrig starte for tidligt op med at lære og læse op!

Jeg håber at du finder den race, der passer til dig:-) Og så håber jeg ikke at snak om intriger holder dig væk fra løverne, for de er fantastiske og nemme :hjerte: Du kunne bare se Gaia, da du skulle gå med hende :lol::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber at du finder den race, der passer til dig:-) Og så håber jeg ikke at snak om intriger holder dig væk fra løverne, for de er fantastiske og nemme :hjerte: Du kunne bare se Gaia, da du skulle gå med hende :lol::mrgreen:

 

Stakkels forvirrede hund :P haha.. hun undrede sig nu lidt over hvem jeg nu var :lol:

 

og nej intriger skræmmer mig ikke, for jeg gider ikke deltage. Altså, jeg gider ikke involvere mig i sladder og bagtalelse.

 

Det der skræmmer mig mest, er faktisk den der klip. Jeg har også haft kigget i puddel-retningen, og der er det igen den fjollede klip. No offence, men det ER sgu spøjst at de skal se sådan ud!

 

og jeg VED at jeg rigtig gerne vil prøve mig i udstillingsverdenen, så det skal også være noget der fungerer for mig, og som jeg kan holde, i forhold til pelsplejen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Eyecatcher
Stakkels forvirrede hund :P haha.. hun undrede sig nu lidt over hvem jeg nu var :lol:

 

og nej intriger skræmmer mig ikke, for jeg gider ikke deltage. Altså, jeg gider ikke involvere mig i sladder og bagtalelse.

 

Det der skræmmer mig mest, er faktisk den der klip. Jeg har også haft kigget i puddel-retningen, og der er det igen den fjollede klip. No offence, men det ER sgu spøjst at de skal se sådan ud!

 

og jeg VED at jeg rigtig gerne vil prøve mig i udstillingsverdenen, så det skal også være noget der fungerer for mig, og som jeg kan holde, i forhold til pelsplejen.

Det er da også mærkeligt at der går én i den anden ende af snoren som man ikke kender, det plejer jo at være mig eller Kennel-Lowchen :lol: Men I gjorde det nu godt sammen :klap:

 

Godt at intriger ikke skræmmer dig. Men jeg oplever dem nu ikk. Selvfølgelig kan der være lidt, men det er der jo alle steder. Men altså, jeg burde jo se det hvis det var virkelig slemt, man kan jo sige at jeg er del af løvelejren og følger med i det der sker med løverne.

 

Altså de første par gange (læs: mange gange [ATTACH=CONFIG]84988[/ATTACH] ) man ser løverne, der er klippet i løveklip synes man det ser spøjst ud. Det skal jeg indrømme, at det gjorde jeg godt nok også. Men man vænner sig til det og pludselig er det en del af den charme løverne har :-)Det synes jeg i hvert fald :mrgreen:

Jeg synes personligt at en løvepels er nem at holde. Lige når den skifter fra hvalpepels til voksenpels, kan den godt være lidt svær, men den smider jo heller ikke pelsen så de ligger rundt omkring. Men når de først har fået voksenpels og man har sørget for at vænne hunden til at ligge stille når man børster, så kan det klares mens man ser fjernsyn eller læser eller sådan. Og det smarte ved løveklippet er at man klipper "problem-områderne" af. Lår (både indvendig og udvendig) og maven er gode til at filtre, er min erfaring.. Kan jo kun tale på mine egne vegne :-) De skal vaskes en gang imellem og føntørres, så undgår man filtre. Hvis man lader dem lufttørre lidt, så er det super nemt at føntørre en løve.. Og så kommer man i bund og kan tage de små filtre der eventuelt opstår, ved lufttørringen .. Jeg er sikker på at du gerne må prøve at børste en af KL's hunde, så du kan prøve hvordan det er .. Ellers ligger jeg gerne hund til, han er altid sød til at ligge stille og blive børstet :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der med intriger. Det oplever jeg ikke sådan på udstillingerne og jeg er jo jævnligt med.

Jeg oplever lidt, at det er opdrætterne imellem, at der er noget konkurrence, som så viser sig som intriger og ikke sådan intriger generelt mellem alle løve-folk. Jeg har aldrig haft ballade med nogen eller været sat i en slem intrigesituation og det ville jeg da have oplevet, hvis det var så slemt, som nogle får det til at lyde som.

De tråde som har været slemme herinde på hf, er jo også hvor andre løve-opdrættere har smuttet forbi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...