Hop til indhold

Præsentation fra Slagelse


Annette
 Share

Recommended Posts

Hej til alle på HF. Nu har jeg luret rundt herinde i et godt stykke tid og suget til mig i de forskellige kategorier. Nu er en nærmere præsentation vist på plads.

 

Jeg, Annette, bor i Slagelse sammen med min mand og vores datter på snart 12 år. Om ca. 8-9 uger skal vi have vores første hund. En Golden Retriever. Vi ved ikke endnu om vi skal have en hanhund eller en tæve. Det får opdrætteren bestemme. Hun udvælger den hund hun syntes passer bedst til os.

 

Jeg er uddannet pædagog og har arbejdet ca. 14 år i forskellige børnehaver, men valgte for snart 5 år siden at arbejder hjemme som dagplejer da jeg gerne ville give min datter det samme som jeg havde som barn, nemlig en mor der var hjemme når skolen sluttede. Min mand pendler til København hver dag og har gjort det de sidste 12 år.

 

Vi, min datter og jeg, har i ca. 8 år opdrættet marsvin med stamtale (yep den er go nok) og har et stort hjerte når det gælder dyr. Vi har ventet på det rette tidspunkt hvor vi kunne/kan byde et nyt familiemedlem velkommen. Det skal ikke være en hemmelighed at vores datter har villet have hund for lang tid siden. Men vi har slået koldt vand i blodet og har ventet til nu, hvor hele familien er klar.

 

Vi har valgt Golden Retrieveren (efter at have læst og læst og læst om alverdens hunderacer) da vi syntes det er den hund vi passer bedst til. Vi er enormt spændte da det er første gang. Vi har så valgt at tage det store "arbejde" og anskaffe os en hvalp. Vi har besøgt en del opdrættere, set deres hunde og fået fortalt en masse om racen og selv fået stillet de først 100 spørgsmål. Og vi har stadig spørgsmål. Og mange af de spørgsmål falder sikkert af herinde. Syntes at disse forum er en enorm stor vidensbank.

 

Ja, det var så lidt om mig og min familie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Velkommen til. Lyder virkelig til at i har sat jer ind i det hele og det nu er drømmehunden i venter :5up:

Glæder mig til at høre mere til jer og ikke mindst hvalpen - og HUSK nu billeder! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B
Har set de nævnte muligheder. Overvejer seriøst at kontakte Hundekurven på Toelstangsvej. Tror hun er rigtig god.

 

Jeg kan kun anbefale Hundekurven på Toelstangsvej :-D Hvis I havner i hænderne på hende er I godt på vej :-)

 

Ellers er jeg enig med Hopsa - SOR Hundeskole kan også anbefales.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for input. Da vi vil blive førstegangs hundeejere er det meget vigtigt at vi får valgt den rette træner/træning. Vi har ikke forudsætninger for at vurderer om det "er godt nok".

Vi vil jo rigtig gerne ende ud med en velstimuleret og velopdragen hund vi kan tage med os rundt omkring.

 

Og nu veeeeeenter vi bare. Tæven havde termin i forgårs men ved jo godt at det kan svinge en enkelt dag. Måske bliver vi ringet op i dag at vi skal være "forældre".

Uha, håber jeg. Og så bliver der bare ventet de næste 8 uger. SUK!

Link til indlæg
Del på andre sites

Wheeeee, så er jeg lige blevet ringet op. Mor Twiggy har i eftermiddag født 7 tæver og 3 hanner. Alle med rigtig gode vægte over gennemsnittet.

Og mor Twiggy har det godt, dog noget træt da fødslen kun tog bare 4,5 time:shock:.

 

Nåååårh, altså. Det var bare så dejligt endelig at få besked. Og så venter vi:banan::banan::banan:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ups, kan ikke linke pga. for få indlæg. Men vi skal have hvalp fra Kennel Peka's i Maribo.

 

 

 

Vi har besøgt forskellige opdrættere. Og det var den der lå længst væk vi så valgte. Typisk for os.

Det vi godt kunne lidt var, at alle hunde var til stede og viste sig at være meget kontaktsøgende og kælne. Det var den eneste opdrætter der viste en købsaftale, en købsaftale der også indeholdt at vi skulle forpligte os til at få røntgenfotograferet hvalpen på hofer og albuer.

 

Jeg kan godt lide at der bliver stillet krav der er til fordel for opdrætte,t selv om det giver os en ekstra udgift. Tillige havde opdrætter bøger fremme hun anbefalede. 2 af dem havde jeg allerede og har gennempløjet dem adskillige gange. Så vi forventer at vi skal have en han. Det vi har fået fortalt af de forskellige opdrættere vi har besøgt er, at en han er noget mere fremme i skoene og lidt mere trofast end en tæve. Og han skal hedde Messi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...