Hop til indhold

To gamle mænd der bare kan "det dèr".


Recommended Posts

Faldt lige over et par videoer med en ældre mand og hans 9½ år gamle flatter der vinder Crufts, 2011. Er helt vild med dem og synes manden viser sin hund SÅ fint. Ingen stramme liner, ikke noget CM-halløj med snoren lige bag ørerne og personligt synes jeg det er dejligt at den hund der vinder, er den eneste der ser ud til at have det sjovt. Kan virkelig ikke få ind i mit hoved at folk ikke synes at det er den smukkeste måde en hund kan vises frem på.

 

Det er sgu da meget godt gået af sådan et par gamle drenge. :klap:

 

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Haha - Hvor er det fint og hvor er den bare glad, glad, glad :klap:

 

Den hale, står bare aldrig stille og elsker den måde manden sidder og nusser og hygger med den :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du må lure i lab-ringen en dag.. Stort set alle hunde blir vist frem med løs line.

Dog glemmer folk efterhånden at holde gejst i deres hunde.

 

I Roskilde om søndagen i bedste tæve konkurrencen stod dommerens 4 bedste tæver og lignede bovlamme køer med halen hængende ned. Uden den mindste udstillingsgejst.

Og bedste tæve blev ikke engang stilt ordenlig op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha - Hvor er det fint og hvor er den bare glad, glad, glad :klap:

 

Den hale, står bare aldrig stille og elsker den måde manden sidder og nusser og hygger med den :lun:

 

Jeg er SÅ enig... :-D Det er den eneste hund, der logrer hele tiden :-D Virkelig skønt at se :lun:

 

Åhhh, jeg ELSKER den hale. Det er bare en glad glad glad hund med en meget sympatisk ejer :lun:

 

Og glade hale kan desværre godt dømmes ned :vedikke: Den får vi næsten hver gang jeg udstiller Chinook, men jeg nægter nu at gøre noget ved det. Chinook har det sjovt og det må han godt vise :banan:

 

Hvor er det livsbekræftende.

 

Heldigvis er glad hale næsten et must hos retrieverne

 

:banan: hvor er de skønne.....den logrende hale fangede også mig med det samme....sådan skal det da være!!

 

Hvorfor må halen ikke logrer? (hos andre en retrieverne) :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

:banan: hvor er de skønne.....den logrende hale fangede også mig med det samme....sådan skal det da være!!

 

Hvorfor må halen ikke logrer? (hos andre en retrieverne) :vedikke:

Hos berneren skal halen helst holdes i ro og hængende, men guskelov er det blevet mere og mere almindeligt at den logre lidt.

Chinook har så en meget glad hale - han skal jo helst fortælle "Her kommer jeeeeeg" :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

:banan: hvor er de skønne.....den logrende hale fangede også mig med det samme....sådan skal det da være!!

 

Hvorfor må halen ikke logrer? (hos andre en retrieverne) :vedikke:

De fleste racer må gerne logre, men det er jo svært hvis der står en handler og holder i halen.

Link til indlæg
Del på andre sites

De fleste racer må gerne logre, men det er jo svært hvis der står en handler og holder i halen.

 

Ja, det er selvfølgelig rigtigt :mrgreen:

 

Men hvorfor vælger man så at holde halen, fremfor at vise at hunden faktisk logrer og synes det er lidt sjovt?? Er det noget med at man så siger en mere lige/lang ryglinje, elller???

 

Og tak fordi I gør mig klogere:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...