Hop til indhold

Tyggeben ..


Gæst Blomsterpigen
 Share

Recommended Posts

Gæst Blomsterpigen
Det har jeg gjort. Men altså jeg kan stadig ikke helt forstå det.. Jeg har virkelig aldrig hørt om det før. Og er ikke helt sikker på hvilken slags okseben du mener?

 

Man kan købe i farm land nogle okseben hvor der ikke er køb på, men sådan et lille ben hvor der er noget lækkert inden i.. Det er lidt svært at forklar, men jeg skal der ud på torsdag, så kan jeg lige tage et billede :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 58
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Man kan købe i farm land nogle okseben hvor der ikke er køb på, men sådan et lille ben hvor der er noget lækkert inden i.. Det er lidt svært at forklar, men jeg skal der ud på torsdag, så kan jeg lige tage et billede :-)

 

Marvben. Dem har vi 3 af som vi genbruger. Fungerer som de der kong (legetøj man putter lækkert i).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Blomsterpigen
... Havde ikke lige set du havde linket til dem, så bare overse det her indlæg. Det er Marvben du mener :damn:

 

Mon ikke at jeg lære det en dag ? :hmm:

 

Hvornår må de så få sådan et? Er det egentligt ikke det samme? Okseknogle med og uden kød? :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke at jeg lære det en dag ? :hmm:

 

Hvornår må de så få sådan et? Er det egentligt ikke det samme? Okseknogle med og uden kød? :confused:

 

Ved ikke om der er regler for hvornår de må få dem. Jeg er sådan en der bare giver kræet det :oops: Min kan dog ikke lide fyldet der er i når de er købt, så det har jeg skrabet ud. Putter så alt muligt spændende i dem og putter dem i fryseren. Benet leger hun gerne med bagefter hvis hun ikke bare ligger sig til at sove, fordi det er så hårdt at slikke fyldet ud :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Blomsterpigen
Ved ikke om der er regler for hvornår de må få dem. Jeg er sådan en der bare giver kræet det :oops: Min kan dog ikke lide fyldet der er i når de er købt, så det har jeg skrabet ud. Putter så alt muligt spændende i dem og putter dem i fryseren. Benet leger hun gerne med bagefter hvis hun ikke bare ligger sig til at sove, fordi det er så hårdt at slikke fyldet ud :lun:

 

Percy er jo fra 11/3 i år, tror du så godt at jeg kan købe sådan et til ham?

 

Uh, jeg vil hellere spørge en ekstra gang for meget inden jeg gør noget :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Blomsterpigen
Mine kan heller ikke lide fyldet - så jeg har bare en kong til hver af dem, som jeg selv fylder op...

 

ej hvor smart, ja man ved jo også godt hvad ens egen hund kan li :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Percy er jo fra 11/3 i år, tror du så godt at jeg kan købe sådan et til ham?

 

Uh, jeg vil hellere spørge en ekstra gang for meget inden jeg gør noget :rolleyes:

 

Ja, sagtens. Min var 10 uger da hun fik et sådan ben. Jeg kom opblødt tørfoder blandet med lidt dåsemad i benet, så fik hun det som et helt måltid. Nu får hun det mere som en "snack", hun er ½ år nu.

 

Vi putter alt muligt i benet nu, det er mere hvad køleskabet har at byde på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan også være heldig at finde rigtige marvben med marv i hos supermarkederne. Der hedder de bare suppeben.

 

Sidst jeg var i Bilka, var jeg heldig at finde en masse marvben, som var skåret lige over. Dem genbruger jeg ved at fylde dåsemad i og så ind i fryseren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min har også en enkelt kong. De er bare så dyre, når jeg fik de andre til kun 15 kr. Men skal en dag have flere kong :5up:

 

Farmland har kopikonger til 20 kr i mellemstørrelse, så de koster sikkert 30 i stor... De får dog bidmærker i sig - noget min original Kong IKKE har efter 3 års brug - så de må ikke have dem uden opsyn. Johna bruger så den originale Kong, da hun bliver meget utålmodig og tænker hun kan bide sig ind til indholdet. Karla får snydekopien, da hun arbejder pænt og stille med tingene....

 

Snydekongen kan indeholde lidt mindre og er ikke helt så "svær" som den orginale, da hulningen inden i kun er en cylinder, den har ikke "bulerne" indvendig.... De sælges også her kan jeg se

 

Original Kong tværsnit

kong1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Carsten Kroghsbo

Mine hunde bryder sig ikke om de ben, der er lavet af oksehud. Jeg har derfor købt nogle marvben hos slagteren og fylder en lille smule leverpostej i. Det tager rigtig lang tid at få det ud, samtidig med at det godt kan gnaves lidt "hyggegnav" i det selv om det er tomt

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku

Hmm har fulgt denne debat og noget jeg ikke kan forstå... Hvorfor giver I jeres hunde "menneske-mad" ? Leverpostaj? eller det købeskabet indeholder?

 

Jeg er måske en anelse 4-kantet, men jeg vil ikke give min hund "menneske-mad". Der er kvalitetsfoder lavet til hundene, hvor den får al det, den har behov for. Min hund har formodenligt tendens til overvægt. Og der er flere og flere hunde, der får sukkersyge med tiden(det er dog af kage, chokolade, is m.m.)

 

Det er ikke for at skabe uro i en debat tråd, men blot en undring...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm har fulgt denne debat og noget jeg ikke kan forstå... Hvorfor giver I jeres hunde "menneske-mad" ? Leverpostaj? eller det købeskabet indeholder?

 

Jeg er måske en anelse 4-kantet, men jeg vil ikke give min hund "menneske-mad". Der er kvalitetsfoder lavet til hundene, hvor den får al det, den har behov for. Min hund har formodenligt tendens til overvægt. Og der er flere og flere hunde, der får sukkersyge med tiden(det er dog af kage, chokolade, is m.m.)

 

Det er ikke for at skabe uro i en debat tråd, men blot en undring...

 

Mine hunde har altid tidligere fået menneskemad, vores hund nu får menneskemad og min fremtidige hund vil få menneskemad... Han får selvfølgelig hans eget foder ved siden af, så jeg betragter det bare som en slags tilskud... Jeg er ikke fanatisk med det overhovedet og jeg tror ikke på, at hunde får sukkersyge eller lign. fordi de får menneskemad engang imellem... Vores får det, når vi har rester og det svarer da nok nogle gange til junk food for os, men han får det jo ikke hver dag og så tror jeg altså ikke det skader så meget, som hvis han fik det hver dag...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm har fulgt denne debat og noget jeg ikke kan forstå... Hvorfor giver I jeres hunde "menneske-mad" ? Leverpostaj? eller det købeskabet indeholder?

 

Jeg er måske en anelse 4-kantet, men jeg vil ikke give min hund "menneske-mad". Der er kvalitetsfoder lavet til hundene, hvor den får al det, den har behov for. Min hund har formodenligt tendens til overvægt. Og der er flere og flere hunde, der får sukkersyge med tiden(det er dog af kage, chokolade, is m.m.)

 

Det er ikke for at skabe uro i en debat tråd, men blot en undring...

 

Det er nok mig du hentyder til med "det køleskabet indeholder". Jamen, hvorfor skal hun dog ikke have "menneskemad" ? De sidste jeg lavede kom der udkogt ris, æbletern og lidt A38 i, det er da god hundemad i en kong. Min hund får faktisk en del "menneskemad". Jeg synes faktisk mange hundeting er slemmere end "menneskemad". Laver da også selv mange af hendes godbidder selv, fordi så ved jeg hvad hun får.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Carsten Kroghsbo

Overvægt skyldes nok ikke så meget hvad din hund får, men nok mere hvor meget. I sidste ende, hvad er kvalitetsfoder? Ifølge de retningslinier der er for hundemad skal al foder overholde visse specifikationer og det gør de alle.

Ligger "kvaliteten" så i Netto's billige piller som en hund kan lide eller i dyrlægens dyre piller som hunden i øvrigt sjovt nok også kan lide, men hvor dyrlægerne, af deres egen forening, er blevet pålagt ikke at rose deres eget foder på bekostning af andre mærker, for deres er ikke bedre.

 

I øvrigt deler mine 2 hunde en 1/4 leverpostej om ugen så det tror jeg ikke betyder de helt store i deres kostplan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror helt sikkert også det handler om mængden... Jeg kender en hund, som får 150-200 om dagen - en labrador størrelse, som går/løber mange kilometer hver dag og leger med en flok hunde flere gange om ugen... Så han er altså en temmelig aktiv hund... Han får så lidt foder, fordi han er stærkt overvægtig og gerne skulle tabe sig.. Problemet er bare, at ved siden af tørfoderet får han sovs og kartofler og alle mulige andre rester... Og en bunke godbidder som han bare får serveret, mens han sidder på sin røv... Det ville i mine øjne være bedre, hvis man gav ham lidt mere tørfoder og lidt færre rester og så fik ham til at arbejde lidt for de godbidder...

En hund der er så aktiv, burde virkelig ikke være fed...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror helt sikkert også det handler om mængden... Jeg kender en hund, som får 150-200 om dagen - en labrador størrelse, som går/løber mange kilometer hver dag og leger med en flok hunde flere gange om ugen... Så han er altså en temmelig aktiv hund... Han får så lidt foder, fordi han er stærkt overvægtig og gerne skulle tabe sig.. Problemet er bare, at ved siden af tørfoderet får han sovs og kartofler og alle mulige andre rester... Og en bunke godbidder som han bare får serveret, mens han sidder på sin røv... Det ville i mine øjne være bedre, hvis man gav ham lidt mere tørfoder og lidt færre rester og så fik ham til at arbejde lidt for de godbidder...

En hund der er så aktiv, burde virkelig ikke være fed...

 

Kommer jo også an på hvilken menneskemad hunden får. Hvis det er kartofler med fed saltet sovs er det nok ikke så god en idé, men en kartoffel eller en gulerod er en noget bedre idé. Eller en kotelet, fisk osv

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...