Hop til indhold

Tyggeben ..


Gæst Blomsterpigen
 Share

Recommended Posts

Gæst Blomsterpigen

Hvornår må hvalpe egentligt få tyggeben, ikke fordi jeg giver Percy det, synes det er rart at vide så man ikke gør noget forkert.. :-)

 

Knus

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 58
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det kan du sagtens give ham nu:) men køb dem uden knuder i enderne, da de kan gnaves af og sluges forkert. Og gerne lidt større tyggeben end du måkse tror han kan klare. Nu har jeg ikke helt styr på hans racer, men hvis han ikke er en meget lille race, så plejer de små politistave af en fingers tykkelse at fungere fint.

Nu går jeg ud fra at vi taler almindelige oksehusben altså:)

 

De helt plyantstynde nogen man kan få, kan være gode at have i lommen til når hvalpen får bideflip, så den kan tygge i sådan en i stedet for ens hænder. Men disse kan være for små for nogen hunde, så den sidste stump skal han måske ikke have lov at have alene. Igen fordi den kan sluges.

 

Men ja, tag endelig ud og køb noget han kan bruge sine tænder på:) Hvis man holder øje med dem i starten og hvordan de håndterer det, så kan det jo aldrig gå helt galt:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Blomsterpigen
Det kan du sagtens give ham nu:) men køb dem uden knuder i enderne, da de kan gnaves af og sluges forkert. Og gerne lidt større tyggeben end du måkse tror han kan klare. Nu har jeg ikke helt styr på hans racer, men hvis han ikke er en meget lille race, så plejer de små politistave af en fingers tykkelse at fungere fint.

Nu går jeg ud fra at vi taler almindelige oksehusben altså:)

 

De helt plyantstynde nogen man kan få, kan være gode at have i lommen til når hvalpen får bideflip, så den kan tygge i sådan en i stedet for ens hænder. Men disse kan være for små for nogen hunde, så den sidste stump skal han måske ikke have lov at have alene. Igen fordi den kan sluges.

 

Men ja, tag endelig ud og køb noget han kan bruge sine tænder på:) Hvis man holder øje med dem i starten og hvordan de håndterer det, så kan det jo aldrig gå helt galt:)

 

Heheh okay det vidste jeg slet ikke :-) Han er en blanding mellem F1 og foxterrier, og her siden vi har haft ham den 7 maj, der har han taget lidt over to kg på, men han er også vokset meget :-)

Ja det er det vi snakker om, jeg ved ikke om du køber godbider i farm land elelr maxi zoo. men der kan man få de forårsben, i flere størrelser :-) Vil det være godt til ham? :-)

 

Troede bare ikke at de måtte få det nu, for har hørt at de ikke må få de okseben der..

Link til indlæg
Del på andre sites

Markeringen: Hvorfor mener du det?

 

Det mener jeg heller ikke helt generelt. Men når det både er en helt lille hvalp og en førstegangshundeejer, så ville jeg gå efter princippet "better safe than sorry".

 

Trådstarter kan sagtens give sin hvalp rå knogler, men det kan måske udløse nogle bekymringer, som hun ikke lige har brug for på nuværende tidspunkt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det mener jeg heller ikke helt generelt. Men når det både er en helt lille hvalp og en førstegangshundeejer, så ville jeg gå efter princippet "better safe than sorry".

 

Trådstarter kan sagtens give sin hvalp rå knogler, men det kan måske udløse nogle bekymringer, som hun ikke lige har brug for på nuværende tidspunkt.

 

Nåe sådan. Tak :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Blomsterpigen
Det bedste til en hvalp er tyggeben af presset hud. Som luckyluna siger, politistave el.lign. Vent med knogler til han er lidt ældre, og husk kun rå knogler, aldrig noget der er kogt, stegt, røget osv.

 

Jeg ville nu købe dem man kan få i butikkerne..

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella er født med en tyggepind i munden:lol: Hun og hendes søskende havde en masse oksehudspinde liggende til fri afbenyttelse. Og så fik de også de dentalsticks fra Rema.

 

Så ingen problemer med dem!

 

Dog kender jeg en dame som gav sin schæfer ben som ung. Det resulterede i to knækkede tænder, hvorefter dyrlægen opfordrede hende til at vente med ben til 1 års alderen. Ved dog ikke selv et klap om hvorvidt det har noget på sig:-) Hunden fik i øvrigt bygget tænderne op igen, da den skulle bruges til konkurrencer og udstilling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Blomsterpigen

Jeg prøver at købe sådan et forårsben, bare et lille et, der er ikke knuder på :-)

For at se hvad han dog vil sige til det.

 

Oksebenet har jeg snakket med mine svigerforældre om, at vente til han er et års tid eller sådan noget :-)

Vil jo nødig ha at han flækker hans tænder ved det, det vil jeg da få det helt dårligt med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg prøver at købe sådan et forårsben, bare et lille et, der er ikke knuder på :-)

For at se hvad han dog vil sige til det.

 

Oksebenet har jeg snakket med mine svigerforældre om, at vente til han er et års tid eller sådan noget :-)

Vil jo nødig ha at han flækker hans tænder ved det, det vil jeg da få det helt dårligt med.

 

Hvorfor skulle han flække tænder ved at tygge i et okseben? Det kan jeg slet ikke forstå du skriver... Han er jo en hund med stærke tænder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Begge mine har fået rå ben fra de var 8 uger - Karla har så aldrig været specielt interesseret i andet end helt bløde ben (fx. kyllingelår eller lammeribben), men Johna har gnavet med velbehag... Der er røget et par hvalpetænder ud på den bekostning, men de skal jo ud... ingen af dem har knækket tænder... Heller ikke hvalpetænderne, de er bare faldet ud under gnaveriet...

 

Men hvis man ikke er tryg ved knogler, så køb de rullede oksehudspinde... De koster 50 kr for 100 styk eller deromkring og holder i en evighed.... Vi har altid haft et hav af dem liggende overalt, så man lige kunne kaste sådan en i gabet på hvalpen hvis den gav sig til at bide...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Blomsterpigen
Hvorfor skulle han flække tænder ved at tygge i et okseben? Det kan jeg slet ikke forstå du skriver... Han er jo en hund med stærke tænder?

 

Læs Annes oplæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Blomsterpigen
Begge mine har fået rå ben fra de var 8 uger - Karla har så aldrig været specielt interesseret i andet end helt bløde ben (fx. kyllingelår eller lammeribben), men Johna har gnavet med velbehag... Der er røget et par hvalpetænder ud på den bekostning, men de skal jo ud... ingen af dem har knækket tænder... Heller ikke hvalpetænderne, de er bare faldet ud under gnaveriet...

 

Men hvis man ikke er tryg ved knogler, så køb de rullede oksehudspinde... De koster 50 kr for 100 styk eller deromkring og holder i en evighed.... Vi har altid haft et hav af dem liggende overalt, så man lige kunne kaste sådan en i gabet på hvalpen hvis den gav sig til at bide...

 

De okseknogler jeg snakker om, det er dem der kan købes ved dyrebutikker hvor der er noget snask inden i, ikke okse køb på selve knoglen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...