Hop til indhold

Tandhygiejne


aanonymoss
 Share

Recommended Posts

Ben er rigtigt gode, men hos os er dagens hyggestund at få børstet tænder inden sengetid, og vi får ikke lov til at springe over!

Det virker! Ingen tandsten her i huset:mrgreen:

 

Jeg kan anbefale en baby tandbørste og noget velsmagende tandpasta til hunde. Start ligeså stille på hjørnetænderne, og lad hunden hygge sig med at slikke guffen i sig fra tandbørsten, så den lærer at det er hyggeligt

 

God fornøjelse

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle hunde har tendens til tandsten og intet hjælper. Det er dér dyrlægen kommer ind i billedet.

 

En enkelt af mine, han får tandsten, selvom han får barf og har fri adgang til varieret udvalg af gnaveben (som han er den mest flittige til at gnave i), selvom jeg børster på livet løs og har givet ham plaque off, så må han til dyrlægen og have skidtet fjernet :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det lige til at gå til eller? Har tænkt på at prøve, men er lidt nervøs for om jeg kan gøre mere skade end gavn:genert:

 

Hvis du kan rode rundt, inde i din hunds mund, er det meget let at gøre, og nej du kan ikke gøre skade hvis du starter lidt forsigtigt ud og prøver dig frem, det kan godt bløde en smule ved tandkødskanten, men det gør det jo også, når vores tandlæge roder rundt i nærheden af vores tandkød ;) Men når man lige får taget på det, tager det ikke ret lang tid at få det væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

I kan jo bare starte lidt langsomt ud, lad jeres hund slikke leverpostej eller lignende fra tandbørsten, og så snart den hygger sig med det begynder i at røre kort ved en hjørnetand. Det er vigtigt at hundens grænser ikke overskrides, og at i slutter af med den del som hunden synes er hyggeligt.

 

Fandt lige et link til en træningsguide: Sund mund hos hund og kat - Bygholm-dyr.dk - Dyrehospital i Horsens

 

Hos os startede vi med hundepostej, men petosan hundetandpasta med kyllingesmag kan klart anbefales:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Hvad kan man gøre for at passe på bellas tænder, er to år og har lidt plak på tænderne.

Jeg futter lige ind fra højre uden at have læst de øvrige indlæg, men blot for at sige, at du skal gøre nøjagtigt, som hvis det var dine egne tænder, der var lidt plak på. BØRST DEM. :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores problem er at bella ikke vil have vi rør hende i munden:-(

Så køb noget hundetandpasta med leverpostejssmag, put noget på fingeren og lad Bella slikke det af. Stik efterhånden fingeren ind på fortænderne og fortsæt så på den vis. På samme måde, når du går over til tandbørsten. Lad hende slikke tandpastaen af, børst forsigtigt fortænderne osv. osv.

 

Go' vind med projektet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skraber det af mine hundes tænder, med en tandskraber, når det dukker op.

 

Er det lige til at gå til eller? Har tænkt på at prøve, men er lidt nervøs for om jeg kan gøre mere skade end gavn:genert:

Jeps, det er lige til at gå til, men vent med den operation, til Bella har vænnet sig til pille-rode-rage i munden med både finger og siden tandbørsten. Ellers bliver hun nok lidt for skræmt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...