Gæst little-wagner Skrevet Maj 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Maj 29, 2012 Det her er Så Bølle Bølle er nu 9/10 måneder vi fik ham som 5 måneder og det var nok det dummeste vi har gjordt, Fordi han var bange for mænd, og til at starte med var det jo min fars hund. Men det ente med at blive min hund, min far sagde jeg godt måtte få ham fordi mig og Bølle har god kemi sammen, vi træner godt samme og han går altid hvor jeg går plus han føler sig mest tryk ved mig. Men af den grund stopper vi ikke med at træne ham for han må ikke være bange for mænd, det er ikke fordi han er aggressiv han går i panik eller det gjorder han der hvor fik ham. Men idag er det jo 1000 gange bedre idag må min far rører ham med begge hænder og over det hele, nogen gange må min far godt give ham et kys men nogen gang gå han også lidt tilbage også kan de lege sammen og det bedste af det hele er at han søger min far nu. For nu er det nemlig Bølle der komme hen til ham så det er jo rigtig dejligt. Jeg håber og tror en dag han vil blive en normal hund som ikke er bange for mænd Men ellers er Bølle en rigtig dejlig hund, Han kan godt være dovne, han elsker at lege, god til træning, går pænt og vil lege med alle de hunde han møder og det bedste af det hele han er lærenem og er en rigtig god brugs hund. Jeg træner lydighed med ham det skal man jo når man har en rottweiler. Jeg træner også Agility med ham jeg vil godt man ike bruger rottweiler til agility men han elsker det meget, vi har det sjovt sammen når vi træner også tror jeg også godt han kunne blive rimlig godt til fordi han er smidig også er han Rigtig hurtig. Jeg ved også godt rottweiler er for tunge til det men jeg synes at han klare det godt også sjovt nok synes ike jeg han er så tung igen. Vi bruger meget tid på træning. Men er rigtig glad for ham På Denne træning video træner jeg ham i stå Pænt, jeg trænkte på hvis jeg en gang skal udstille ham. Jeg ved godt at det er ikke for godt endnu men jeg er sikker på vi skal nok komme efter det. Jeg har trænet rottweiler før og andre hunde men sjovt nok jeg har aldrig træne dem til at stå som de skal på udstillinger http://www.youtube.com/watch?v=kjujwW1lsRE Der er nogen gang hvor jeg prøver på at få ham til er fylde Snorern ud men det er lidt svært som i kan se. Vil også have han skal tage bag poterne længer tilbage men det skal nok komme Han rigtig navn DENIM Grajnfenberg FCI Hans far hedder LENZ von den Hassberghohen Og hans mor hedder NEGRA Ekland Billeder fra i går omkring 7 måneder Han var godt nok stor da han var Fem måneder Første dag hjemme ved os Det var så lidt om min dejlig rotte :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Maj 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2012 Hvor ser han sød ud Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Maj 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2012 Han ser rigtig dejlig ud... Og det lyser ud af dit indlæg, hvor meget du holder af ham og af arbejdet med ham... :5up: Velkommen til Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Maj 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2012 Hehe... Så lige at du har været medlem siden 2009, så jeg skal jo slet ikke byde dig velkommen Synes bare det lød ret meget som en præsentationstråd af din hund, så jeg troede du var ny Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst little-wagner Besvaret Maj 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2012 Hehe så længe har jeg slet ikke brugt forum det først sidste år jeg rigtig kom til men ja jeg er jo ny her inde med Bølle her, så tak skal du have Det er altid dejligt med en varm velkomst Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
fhk2507 Besvaret Maj 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2012 Velkommen til Bølle, et passende navn til en rotte :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst little-wagner Besvaret Juni 25, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 25, 2012 Lidt træning fra i lørdags http://www.youtube.com/watch?v=foAJeNvgiKw&feature=plcp Hehe Klumpe vil så gerne være med Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
fhk2507 Besvaret Juni 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 26, 2012 God video:5up: rigtig god kontakt i har, han er rigtig fokuseret på dig:klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst little-wagner Besvaret Juni 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 26, 2012 God video:5up: rigtig god kontakt i har, han er rigtig fokuseret på dig:klap: Tak skal du have :5up: Det er er sådan at jeg vil have han skal gå efter min hånd så i sidste ende jeg slet ikke skal sige noget til ham bare give tegn med hånden. Men det fedste af det hele at han har lyst til at træne, hvergang jeg skal ud i haven håber han altid at vi skal træne for hans lyst er stor. Det er det fede ved rottweiler at de så gerne vil og vil prøver at gøre det så godt som muligt men de er da også bare en god race de rottweiler :klap: En gang rottweiler altid rottweiler:hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
fhk2507 Besvaret Juni 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 26, 2012 ja helt sikkert, jeg vil også sige at deres sind er rigtig godt, tålmodig og min er meget rolig omkring vores søn. så jeg kunne ikke forestille mig at have en anden race. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst little-wagner Besvaret Juni 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 26, 2012 ja helt sikkert, jeg vil også sige at deres sind er rigtig godt, tålmodig og min er meget rolig omkring vores søn. så jeg kunne ikke forestille mig at have en anden race. Det er jo det, super race. Men min rottweiler i desværre ikke så rolig da han var 5 måneder fik jeg ham og vi tror han har været ude for nogen lidt grime ting, selv om han kom fra avler. Han have ikke prøvet at være i menneske hænder, men med hunde er han bare god og med mennesker skal han lige se an. Men nu er han omkring 10 måneder og han har gjordt stort fremskridt, Nu søger han mennesker meget selv. Det er også bare en utrolig sød hund i har Når han bliver ældre vil i så bruge ham som brugs hund eller bare som rigtig god familie hund? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juni 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 26, 2012 Ih han er smuk:lun: Og sikken iver:-D Og en dejlig glad labber:lun: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst little-wagner Besvaret Juni 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 26, 2012 Ih han er smuk:lun: Og sikken iver:-D Og en dejlig glad labber:lun: Tak to friske hunde og glade hunde :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
fhk2507 Besvaret Juni 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 26, 2012 Det er jo det, super race. Men min rottweiler i desværre ikke så rolig da han var 5 måneder fik jeg ham og vi tror han har været ude for nogen lidt grime ting, selv om han kom fra avler. Han have ikke prøvet at være i menneske hænder, men med hunde er han bare god og med mennesker skal han lige se an. Men nu er han omkring 10 måneder og han har gjordt stort fremskridt, Nu søger han mennesker meget selv. Det er også bare en utrolig sød hund i har Når han bliver ældre vil i så bruge ham som brugs hund eller bare som rigtig god familie hund? Tak skal du have, ja det er meningen vi vil bruge ham, vi har valgt ham efter hans stamtavle, begge hans forældre er brugshunde og har begge to bestået IPO3, hans mor deltog også i rottweiler dm i spor for ca 6 uger siden, så vi håber og mener også at kunne se noget af det samme i ham, vi er begyndt at træne hos Michael Warburg, som selv i mange år har deltaget i DM og WM for rottweilere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst little-wagner Besvaret Juni 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2012 Det lyder så fedt Hvad er det han hedder hele hans Navn din hund?. Hehe gid det var mig som kunne lære IPO men der hvor jeg bor er der bare ikke nogen der træner ders hund til det så skal man køre over 100 km hver gang Men det lyder fedt, Husk bare at sætte en masse billeder op, det er fedt at følge jer når han skal være en rigtig brugs hund Og håber da at det kommer til at gå rigtig rigtig godt for jer :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
fhk2507 Besvaret Juni 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2012 Det lyder så fedtHvad er det han hedder hele hans Navn din hund?. Hehe gid det var mig som kunne lære IPO men der hvor jeg bor er der bare ikke nogen der træner ders hund til det så skal man køre over 100 km hver gang Men det lyder fedt, Husk bare at sætte en masse billeder op, det er fedt at følge jer når han skal være en rigtig brugs hund Og håber da at det kommer til at gå rigtig rigtig godt for jer :5up: Han hedder Rottholm's Homer. Vi også rigtig glade for han bor lige i nærheden (ca 30 min. i bil) for han er utrolig dygtig til at lære fra sig, samtidig ved man jo hans metoder virker, det viser hans egne hunde jo. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Juni 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2012 Det lyder så fedtHvad er det han hedder hele hans Navn din hund?. Hehe gid det var mig som kunne lære IPO men der hvor jeg bor er der bare ikke nogen der træner ders hund til det så skal man køre over 100 km hver gang Men det lyder fedt, Husk bare at sætte en masse billeder op, det er fedt at følge jer når han skal være en rigtig brugs hund Og håber da at det kommer til at gå rigtig rigtig godt for jer :5up: Hvor bor du henne? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst little-wagner Besvaret Juni 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2012 Hvor bor du henne? det er sådan at lige nu bor jeg i polen. Men når jeg er tilbage i dk så er det i Glostrup Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Juni 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2012 det er sådan at lige nu bor jeg i polen.Men når jeg er tilbage i dk så er det i Glostrup Aaah okay Der skal jeg ikke lige kunne sige, hvordan det ser ud med træning! Men når du kommer tilbage til Glostrup er der masser af muligheder! Det ser super ud, det I laver! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst little-wagner Besvaret Juni 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2012 Aaah okay Der skal jeg ikke lige kunne sige, hvordan det ser ud med træning! Men når du kommer tilbage til Glostrup er der masser af muligheder! Det ser super ud, det I laver! Takker :5up: Det er okay er bare glad for du vil hjælpe mig Men kan du skrive nogen forslag når jeg kommer til glostrup med hund. Mange gang skal man være med i en klub ikke? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Juni 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2012 Det er okay er bare glad for du vil hjælpe mig Men kan du skrive nogen forslag når jeg kommer til glostrup med hund. Mange gang skal man være med i en klub ikke? Jo, du skal nok enten gå gennem schæferhundeklubben eller rottweilerklubben. Jeg hører lige Martin, når han kommer hjem - han ved mest om, hvor det er bedst Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst little-wagner Besvaret Juni 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2012 Jo, du skal nok enten gå gennem schæferhundeklubben eller rottweilerklubben. Jeg hører lige Martin, når han kommer hjem - han ved mest om, hvor det er bedst Okay mange tak :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Juni 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2012 Okay mange tak :5up: Men du kan jo sagtens træne spor og lydighed med ham alene, så er han jo super sej til det, når I kommer hjem - så er det bare gruppe c (bidearbejdet) I mangler Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst little-wagner Besvaret Juni 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2012 Der var på et tidspunkt hvor jeg vil lære ham at bide i en snor mens jeg løber med den skulle han bide udefter det og blive holde fast til jeg sagde til. Men jeg har jo ikke tjek på det der så er bange for jeg gøre noget forkert. Lydighed er jeg rigtig godt i gang med :5up: ja også har du ret så mangler jeg træne spor det vil jeg begynde på idag men så jeg bare træne ham med han skal finde godbider eller mennesker eller hvordan ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Juni 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2012 Der var på et tidspunkt hvor jeg vil lære ham at bide i en snor mens jeg løber med den skulle han bide udefter det og blive holde fast til jeg sagde til.Men jeg har jo ikke tjek på det der så er bange for jeg gøre noget forkert. Lydighed er jeg rigtig godt i gang med :5up: ja også har du ret så mangler jeg træne spor det vil jeg begynde på idag men så jeg bare træne ham med han skal finde godbider eller mennesker eller hvordan ? Jeg synes du skal holde dig til at lege med ham med f.eks. en bidepølle e.l. Lære ham at trække godt i den (du skal holde igen, ikke ruske rundt med ham), holde den helt inde i munden (fuldt greb) og slippe, når du beder ham om det eller når den er passiv (dvs. når du ikke længere laver modtræk) Spor - han skal følge din eller en andens fært med næsen helt nede i hvert fodspor. I praksis betyder det, at du skal lave små korte spor til en start, hvor du sætter fødderne lige efter hinanden, uden at det bliver på en lige linie - giver det mening? I hvert fodspor (hæl eller tå, det er et religionsspørgsmål) lægger du en lille, lækker godbid (ikke alt for iøjnefaldende og ikke alt for svær at spise). Gå sporet med ham i en løs line - han skal spise hvert godbid ellers holder du ham let tilbage. Senere kan du begynde at lave sporet længere, lave buer og senere knæk, eller fjerne lidt af godbidderne, så du f.eks. kun har i hver 3, 4, 5 fodspor (aldrig lave et mønster - varier det!). Sideløbende kan du lære ham at markere de genstande, han skal finde på sporet - det er små ting - 2 x 10 cm af f.eks. træ, kork, læder eller stof. Oftest vælger man, at de skal dække med genstanden mellem forbenene (stadig i sporretningen - dvs. med ryggen til dig), men man kan også vælge at lade dem samle op og aflevere (her bliver det så sværere at sætte dem på sporet igen). Rottweilers.dk Her ligger lidt forskelligt, du måske kan bruge - f.eks. prøveprogrammet. Nåh ja - du kan også selv lære ham at rundere skjul (de der tingester figuranterne gemmer sig bag). Du kan bare sende ham omkring et træ e.l. Her er lidt forskellige videoer af baby-Haps - bl.a. start på markering af genstande og rundering af skjul. HAPS ☠ Rottweiler Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts