Hop til indhold

Seriøst skruk!


Barky
 Share

Recommended Posts

Efterhånden er jeg så skruk at jeg ikke rigtig taler om andet end den hund jeg vil have. :lun:

Jeg har absolut intet formål med denne tråd, andet end at komme af med mine tanker. Så er I advaret.

:roll:

 

Jeg har aldrig nogensinde haft en hund, selvom jeg har tigget og bedt om hunde siden jeg kunne tale. Jeg var det der irriterende barn som løb hen til alle hunde, og hilste hvis jeg måtte. Jeg blev engang bidt af en shæfer som lille pige, fordi at jeg legede med den, og den ved et uheld ramte min hånd i stedet for pinden jeg holdt. Ikke om det skræmte mig, det var jo et uheld! Ikke hundes skyld. Søde sjove hund som gad lege med mig. :hjerte:

 

Jeg kan også huske at jeg havde mine egne usynlige hunde, som fulgte mig overalt.

:oops:

 

Og har jeg besøgt nogen som har hund, har jeg altid hængt op og ned af det stakkels kræ. :oops: Men jeg vil jo bare lege og hilse og kramme og lege og hilse og kramme og IHHH...!!! Jeg elsker hunde! :banan:

 

Jeg griber stadig enhver lejlighed til at hilse på hunde, dog spørger jeg altid først om jeg må. Jeg vil jo ikke forstyrre nogen hvis de er igang med at træne eller hunden ikke bryder sig om det eller noget lignende.

 

Dog er jeg lidt ked af at jeg lugter af ilder på tøjet, for mange hunde bryder sig ikke om duften af dem/kender ikke duften, så bliver de lidt urolige overfor mig. :genert:

 

Jeg skal have en hund, det er kun et spørgsmål om tid ved jeg. Jeg vil ikke have hund samtidig med at jeg har ilderen, for hunden er et tidskrævende dyr og ligeledes er ilderen. Men det betyder ikke at jeg ikke kan forberede mig på at få min egen første hund! Så det har jeg gjort i noget tid.

Jeg har købt "Hvalpen" af Lone Greva, og jeg lufter indimellem hundene på Rødovre internat, så jeg kan få noget "praktisk" erfaring med hunde. Det synes jeg er rigtig vigtigt, så jeg ikke bliver sådan en som er helt blank og ikke har "hånde-laget" når jeg får min første hund hjem.

 

Jeg kender en hundetræner/ adfærdsbehandler, som jeg kan rå råd hos, og hende har jeg tænkt mig at udnytte.

:slem:

 

Et af de ting jeg har spekuleret mest over er race. Det er meget svært at tune sig ind, når man ikke har haft hund før, og ikke har den vilde erfaring med hunde. Men jeg har set filmen "Før du køber hund" fra DKK, og har i det hele taget gennemtærsket RIGTIG mange racer.

 

Det er jo vigtigt at det er en race som passer ind i mit liv, selvom jeg godt ved at jeg indretter mig efter hundens behov. Det gør jeg altid når det kommer til dyr. Hvis I bare vidste hvad jeg har indrettet mig til efter ilderne. :roll: Det er ligefør at jeg slet ikke ved hvordan man lever livet UDEN ildere. :lol:

 

Jeg har altid været tiltrukket af terriere, men jeg ved ikke om jeg kan med dem når det kommer til daglig basis.

Det får jeg så mulighed for at afprøve til juli, hvor jeg skal passe en Jack russel og en fox-blanding i en uges tid herhjemme. Om jeg glæder mig? HELT SINDSSYGT MEGET! (de er heldigvis kattevante, men mine katte er ikke hundevante. De skal nok få sig en overraskelse. :lol:)

 

Men jeg har pretty much fået tunet mig ind på whippets. Jeg er så forelsket i racen. :lun: Alt hvad jeg læser om dem tiltaler mig, og jeg glæder mig til at komme på besøg hos opdrættere og få besøgt dem på hjemmebasis.

Jeg var til DKK's store udstilling på Roskilde Dyrskueplads for nogen uger siden, og jeg stod bare i Whippetringen og var ved at dåne over alle de skønne smukke dejlige hunde.

 

Jeg glæder mig til at skulle arbejde med en hund, og træne med dem, og forme dem, lære dem at kende, at gå ture i al slags vejr, lære min hund at kende, dens personlighed, særheder osv.

 

Og så får I lige nogen dejlige billeder af nogen af de racer jeg har kigget på og er lun på. (selvom Whippet'en ligger på en klart 1 plads)

 

Whippet

6a00d834527eb169e2011168fb21d7970c-320wi

 

Kromforhländer

kromforlander.jpg

 

Norbottonspids

1norrbottenspet2.jpg

 

Irish soft coated wheaten terrier

irish_softcoated_wheaten_terrier_0.jpg

 

 

Årrrh.... :lun::lun::lun::lun:

Jeg er så skruk at jeg lige nu ville tage hvad som helst, bare der er minimum 3 ben og den siger vov.. :vuf:

 

 

Ja, ehm.. Som sagt ville jeg ikke rigtig noget, jeg skal bare AF med det fordi at jeg ikke kan tænke på noget andet.. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal da have en Whippet så! :5up:

 

Hvad træner man egentlig med sådan en størrelse?

 

Synes, du lyder helt vildt fornuftig, og med den forberedelse du gør dig, vil det bare blive endnu mere fantastisk for dig at få en lille hunde-bebbe hjem! :hjerte:

 

Et vennepar af mig har faktisk to ildere sammen med deres Labrador. De er så søde sammen, og når Audrey bliver passet hos dem, er hun vildt facineret, og vil så gerne lege med dem. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad træner man egentlig med sådan en størrelse?

 

Af hvad jeg har læst mig frem til, så kan man træne næsten hvad som helst med dem. Såfremt at de vil, og man gør træningen alsindig nok. De gider vist ikke så meget gentagelser. Men det kan jeg nu godt forholde mig til. Jeg ville dø hvis jeg skulle gentage det samme igen og igen. LOL!

Men både lydighed, spor, agility er noget jeg har hørt om whippets indefor... :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Og tusind tak for roserne.. :oops: Jeg når jo at blive helt flov! (eller narcisistisk :slem:) :mrgreen:

 

Man kan også have ildere og hund samtidig. Men det bliver bare for meget roderi for mig, jeg er alene og skal også føle at jeg har tiden til dem alle.

Jeg har 3 katte som også gerne vil have noget daglig nus, og dem skal der bestemt også være plads til.

Lige pt, har jeg kun 1 ilder tilbage så hun tager ikke sååå meget tid igen, men hun var her først. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Hvor lang tid har din ilder (forventet) tilbage?

 

Men ihhh hvor kan jeg godt følge dig.

Nøj, hvor var mine år som ung, med ung på, i lejlighed og total ustabilt liv ulidelig når tanken faldt på hund...

 

Og så kom mand og hus og efter et ½ år også hund.

Så blev jeg skruk igen og nr. 2 hund kom.

 

Nu er 1 hund ved at nærme sig senior årerne (iflg. de fleste klubber er han faktisk senior/veteran allerede nu :fornaermet:) og så er jeg skruk igen.

Så om et par dage flytter nr. 3 ind......

 

Så se hvordan det kan gribe om sig!!:engel:

 

Og så er det bare dejligt du gider bruge tiden på at sætte dig ind i, hvad det vil sige at have hund.

En ting er selvfølgelig teori og noget andet er praksis - Men har man sat sig ind i tingene, så går det praktiske typisk lidt nemmere :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Greyhounds

Jeg blev rigtig glad af at læse dit indlæg, og støtter selvfølgelig fuldt op om dit hundevalg - det er en superskøn race. Jeg ville ønske der var flere nye hundeejere der forberedte sig så grundigt både for deres egen skyld men bestemt også for hunden. Al mulig held og lykke til dig og din kommende hund - nu er du jo medlem her, så vi hører vel om det, når det sker. Der er jo også muligheden at adoptere en pensioneret racerhund...... :mrgreen: Så behøver du ikke vente på den perfekte hvalp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor lang tid har din ilder (forventet) tilbage?

 

Det er svært at sige, hun er "kun" 4 år, men hun er netop lige blevet aleneilder fordi at hendes veninde døde af alderdom og kræft.

Så jeg går pt og vurderer om hun kan klare sig uden andre ildere, eller om kattene er selskab nok for hende. Hun har altid boet med andre ildere, og hun går frit i lejligheden. Så vidt jeg kan se, så mistrives hun ikke ligefrem. Men når jeg *ved* at hun virkelig nyder at lege med andre ildere så kan jeg ikke lade være med at have det i baghovedet. Selv om jeg har en veninde med andre ildere som har tilbudt at tage hende, så har jeg også svært ved at beslutte mig for om jeg kan gå af med min lille søde pige som jeg har haft i 4 år.

 

Argh... Det er lidt rodet, men sådan står det til pt.

 

Jeg er alligvel også sygemeldt lige nu, men skal snart have mig et job igen. Jeg savner at arbejde utroligt nok. :shock:

Derudover er mit liv faktisk ret stabilt. Jeg er 25, så jeg har fået løbet de værste horn af. *G*

 

Jeg kender godt til det med at ting kan gribe om sig. *G* Jeg har haft ildere i 8 år og udstillet og opdrættet. Men er så nu nede på min sidste (forløbig - aldrig sige aldrig) ilder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg blev rigtig glad af at læse dit indlæg, og støtter selvfølgelig fuldt op om dit hundevalg - det er en superskøn race. Jeg ville ønske der var flere nye hundeejere der forberedte sig så grundigt både for deres egen skyld men bestemt også for hunden. Al mulig held og lykke til dig og din kommende hund - nu er du jo medlem her, så vi hører vel om det, når det sker. Der er jo også muligheden at adoptere en pensioneret racerhund...... :mrgreen: Så behøver du ikke vente på den perfekte hvalp.

 

Uhhh jeg sad så sent som igår aftes og kiggede på engelske og irske whippet rescue sites... Og dagdrømte om mig og min kommende hund og de skønne år vi kunne få sammen. Jeg kan næste ikke vente til at HUNDEN er her, og det er hverdag og man kender hinanden på alle leder og kanter. Svaghederne og styrkerne.

Min egen loyale pelsede bedsteven! *suk suk suk suk suk!!!*

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså nu ved jeg godt at jeg er lidt ond ved dig, men kik lige engang på Verdi her:

 

http://www.galgo-sos.dk/___NEW/Adoption/Plejehunde/Plejehunde.htm

 

 

hende ville jeg selv tage hvis det ikke lige var for de 3 greyhounds jeg allerede har.

 

Kun til hjem med en anden hund.. Øv! Hun kan ellers med katte, og det er et stooort plus når mine tanker går til omplacerings vuffere... :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Det er svært at sige, hun er "kun" 4 år, men hun er netop lige blevet aleneilder fordi at hendes veninde døde af alderdom og kræft.

Så jeg går pt og vurderer om hun kan klare sig uden andre ildere, eller om kattene er selskab nok for hende. Hun har altid boet med andre ildere, og hun går frit i lejligheden. Så vidt jeg kan se, så mistrives hun ikke ligefrem. Men når jeg *ved* at hun virkelig nyder at lege med andre ildere så kan jeg ikke lade være med at have det i baghovedet. Selv om jeg har en veninde med andre ildere som har tilbudt at tage hende, så har jeg også svært ved at beslutte mig for om jeg kan gå af med min lille søde pige som jeg har haft i 4 år.

 

Argh... Det er lidt rodet, men sådan står det til pt.

 

Jeg er alligvel også sygemeldt lige nu, men skal snart have mig et job igen. Jeg savner at arbejde utroligt nok. :shock:

Derudover er mit liv faktisk ret stabilt. Jeg er 25, så jeg har fået løbet de værste horn af. *G*

 

Jeg kender godt til det med at ting kan gribe om sig. *G* Jeg har haft ildere i 8 år og udstillet og opdrættet. Men er så nu nede på min sidste (forløbig - aldrig sige aldrig) ilder.

 

Hvor gammel bliver sådan en ilder? :genert:

 

Kan godt forstå dit dilemma.

Men du ved jo heldigvis bedst selv om hun trives uden selskab fra artsfæller eller ej - Men det må stadig være en svær beslutning.

 

Og kan sgu' godt forstå du savner arbejde.

Må indrømme, at jeg heller ikke kunne holde ud at gå hjemme ret lang tid af gangen omend man jo kan blive tvunget til det.

 

 

OT, men havde I ikke fundet ud af, at Bamse er nogle år yngre, end I troede?

 

I første omgang jo, men så vendte tidligere ejer tilbage og sagde, at han nok rent faktisk var et ½-1 år ældre end vi havde regnet med i første omgang.

Det passer så også meget godt med hvad dyrlægen bedømmer ham til at være ud fra tænderne, som godt nok er rigtig pæne, men som trods alt tyder på en vis alder.

 

Sååeee..... Et sted mellem 7 og 8½ år er han med god sandsynlighed nu.

 

Det ved Bamse heldigvis ikke selv :lol:

Kan dog godt mærke han ikke er helt så ung mere - Det snyder også fordi man ikke kan se det på ham, fordi han jo ikke kan blive rigtig grå, når han jo er hvid :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor gammel bliver sådan en ilder? :genert:

 

Kan godt forstå dit dilemma.

Men du ved jo heldigvis bedst selv om hun trives uden selskab fra artsfæller eller ej - Men det må stadig være en svær beslutning.

 

Og kan sgu' godt forstå du savner arbejde.

Må indrømme, at jeg heller ikke kunne holde ud at gå hjemme ret lang tid af gangen omend man jo kan blive tvunget til det.

 

Det er lidt forskelligt med alderen... Men mellem 4 og 8 år. *G*

Mine andre ildere er døde i en alder af: 4½ år, 6 år, 7 år og 8 år.

Men Maleika har helt sikkert nogen år i sig endnu. :D

 

Ja! Jeg har gået hjemme siden februar, og er bare ved at DØ af kedsomhed.. Jojo... Jeg skal blive rask osv.. Men jeg vil hellere arbejde. *G*

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Nu ved jeg hvorfor at man får hunde fra de er helt små...! Det er så man kan opbygge kondition mens de vokser... :lol:

 

Jeg passer en JRT og en Fox-blanding i denne her uge.. 2 og 3 år... Og mand jeg er kvæstet! :oops: Ok, jeg har også gået hjemme siden februar, men stadig.. :genert:

 

Udover at jeg er noget træt, så er det SKØNT at "lege" hundeejer, og de er så søde og tålmodige med mig, hundene altså.. :5up:

 

Jæn

Vuf1217.jpg

 

Og Fido

Vuf1160.jpg

 

To drengebasser som elsker vilde knurre-slåsse-lege.. :banan:

Vuf1189.jpg

 

Vuf1195.jpg

 

Vuf1188.jpg

 

Vuf1200.jpg

 

 

Jeg VIL altså have min egen hund snart!!!:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Nu ved jeg hvorfor at man får hunde fra de er helt små...! Det er så man kan opbygge kondition mens de vokser... :lol:

 

 

:sjov: So true!

 

 

 

Håber du snart får en hundebasse, du lyder som en virkelig sød person :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Og forstår udmærket, at du gerne vil have din egen hund! Har selv gået hundeløs de sidste par år, indtil for et par måneder siden.. Gør det aldrig igen :genert: Fremover skal jeg mindst have to hunde, så der altid er en derhjemme, når den anden skal herfra.. Det gør simpelthen så meget for min livskvalitet, så det vil jeg bare aldrig mere undvære.. Hehe..

 

Har du så en i kikkerten eller har det lange udsigter?

Link til indlæg
Del på andre sites

Og forstår udmærket, at du gerne vil have din egen hund! Har selv gået hundeløs de sidste par år, indtil for et par måneder siden.. Gør det aldrig igen :genert: Fremover skal jeg mindst have to hunde, så der altid er en derhjemme, når den anden skal herfra.. Det gør simpelthen så meget for min livskvalitet, så det vil jeg bare aldrig mere undvære.. Hehe..

 

Har du så en i kikkerten eller har det lange udsigter?

 

Det nærmer sig mere og mere.. Næste skridt på vejen er at få et job igen, og så begynde at spare op samt besøge opdrættere og købe udstyr og hvad man ellers kan forberede sig med mens man sparer sammen. :5up:

Valget er skrumpet ind til Whippet eller Norbottonspids, så jeg bliver nok nødt til at besøge begge racer, for jeg kan simpelthen ikke afgøre det.

 

Jeg ville jo vente til at jeg ikke havde ildere mere, og begge besluttede sig så for at blive syge med en måneds mellemrum. :megaked: Så 2 aflivninger på een måned var slet ikke med i min plan. Jeg troede jo at jeg ville have ildere i mindst et års tid endnu.:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

 

 

Jeg er også giga sød...!! Og hvis du nogensinde hører andet, så er det løgn og latin.. :engel::cool:

 

Jeg hører ikke så tit efter, så det skal du ikke tænke over :mrgreen:

 

Det nærmer sig mere og mere.. Næste skridt på vejen er at få et job igen, og så begynde at spare op samt besøge opdrættere og købe udstyr og hvad man ellers kan forberede sig med mens man sparer sammen. :5up:

Valget er skrumpet ind til Whippet eller Norbottonspids, så jeg bliver nok nødt til at besøge begge racer, for jeg kan simpelthen ikke afgøre det.

 

Jeg ville jo vente til at jeg ikke havde ildere mere, og begge besluttede sig så for at blive syge med en måneds mellemrum. :megaked: Så 2 aflivninger på een måned var slet ikke med i min plan. Jeg troede jo at jeg ville have ildere i mindst et års tid endnu.:vedikke:

 

Årh øv med din ilder. De er vildt fine. Har aldrig selv haft en men en overbo havde et pragteksemplar. Den gik tur i snor og sådan noget.

 

Norbottenspids, er det en jagthund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...