Hop til indhold

Stævnecamping


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jeg har nu overnattet i min bil et par gange til stævner og det fungerer fino bambino. Til stævnet i Ribe var der så en mand der fortalte mig, at han havde set i Tyskland, at man kunne få et telt man kunne sætte fast på sådan en bil som min, så man nærmest havde en camplet... Dte lød jo vældogt smart, så det har jeg lige googlet lidt - og det ser faktisk vældigt interessant ud....

 

5.jpg

 

Det afbillede telt er fra en fabrikant i DK, der er ikke priser på hjemmesiden, så aner ikke hvad det ville koste. Men jeg har fundet en lignende model i Tyskland, til den nette sum af 179 euro - det er knap 1400 kr, så det er jo til at overse....

 

93654_popup.jpg

 

Er der nogen der har nogle erfaringer med disse? Er det ordentlig kvalitet? er det nemt at sætte op selv? osv. Manden argumenterer så, at jeg jo har mit stævnetelt til at sidde og hygge i og så bilen til at sove i, så hvad skal jeg med endnu et telt? Men jeg tænker, at med sådan en her, kunne kræene og jeg sådan set også tage på camping (helt uden stævne), hvis vi skulle få lyst til det...

1.jpg

2.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har ikke forstand på det, men kan du ikke have en af de der små trailere? Så en have det med på Dania. Så foldede de det lige ud og vupti havde de sove pladser til to...

 

Jeg har ikke lyst til en camplet / trailerting - for det første gør det at man pludselig kun må køre 80 på motorvejen, for det andet så bor jeg inde midt i centrum, så jeg har ingen sted at opbevare en sådan... hvade jeg pladsen, så havde jge en lille retro campingvogn :-D Men nej... Det går også fint med at sove i bilen, det fungerer upåklageligt... Dette var mere for at have lidt mere plads end kun bilen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop

Vi har et telt til vores gamle transporter, vi brugte det en gang, så jeg vil nok lidt give din mand ret.

Jeg synes jo ikke ting er spor besværlige at stille op, for jeg får bare Thomas til at gøre det.

Jeg tror vi har det et eller andet sted endnu, så du må gerne lån, så kan du altid se om det er noget for dig

 

Jeg ved bare ikke hvornår det skulle være praktisk

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror absolut det kunne være smart! Tænk f.eks. hvis det regner - jeg har vist hørt om nogen der sov med åben rude i bilen, og fik vådt sæde..?? :drille: Spøg til side, hvis det regner så har du jo teltet at sidde i, f.eks. når der skal spises eller drikkes mokaï i læssevis, og det er vel også rart at slippe for at kravle direkte ind i bilen med våde hunde og våd fører. Jeg så faktisk én der havde et lignende biltelt med til stævne sidste år, for at det ikke skal være løgn så var det hende der overtog Dipsy. Spilop må kende hende, hvis du ikke gør, hendes biltelt så rigtig smart ud, jeg lå lige ved siden af og så det derfor på ret tæt hold. Men kig godt rundt på nettet, der findes mange sider med campinggrej, bl.a. er der en hollandsk butik der skulle være noget af det billigste, husker bare ikke hvad det hedder... Obelink eller noget lignende..? Men kan finde ud af det hvis du vil, eller måske kender nogen anden herinde stedet jeg tænker på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har et telt til vores gamle transporter, vi brugte det en gang, så jeg vil nok lidt give din mand ret.

Jeg synes jo ikke ting er spor besværlige at stille op, for jeg får bare Thomas til at gøre det.

Jeg tror vi har det et eller andet sted endnu, så du må gerne lån, så kan du altid se om det er noget for dig

 

Jeg ved bare ikke hvornår det skulle være praktisk

 

Det vil jeg gerne låne - hvis du tror det kan hejses på min dyt også? Så må vi se om det bare er endnu mere lort jeg så skal karte rundt eller om jeg rent faktisk synes det er en smart ide...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Ja vi skal sgu da så! :mrgreen: Jeg synes altså det er smart - min mand synes det er totalt taberagtigt :lol:

 

Taberagtigt vil jeg ikke kalde det, men ikke praktisk. Slå dig løs

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101

Hvis du allerede har et DKK-lignende telt, så behøver du vel næsten ikke mere? Jeg har tidligere med stor succes praktiseret sådan et i forlængelse af bilen. Man hiver bare flapperne ind over og binder fat i tagbøjlerne. Så er der overslag på...

 

Hvis man skal være luksusdyr kan den hedde to telte i forlængelse af hinanden - i forlængelse af bilen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du allerede har et DKK-lignende telt, så behøver du vel næsten ikke mere? Jeg har tidligere med stor succes praktiseret sådan et i forlængelse af bilen. Man hiver bare flapperne ind over og binder fat i tagbøjlerne. Så er der overslag på...

 

Hvis man skal være luksusdyr kan den hedde to telte i forlængelse af hinanden - i forlængelse af bilen.

 

Jeg har et af royal canins gamle orange telte, så ingen af siderne kan åbnes, så det kan ikke rigtigt sættes i forlængelse af bilen... Men det er sikkert bare en fjollet ide jeg har fået, at det kunne være smart... Men hvis Spilop kan finde deres gamle telt, så skal det da prøves! Så tager Tweesa og jeg sgu på camping med familien Danmark ja vi gør :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101
Jeg har et af royal canins gamle orange telte, så ingen af siderne kan åbnes, så det kan ikke rigtigt sættes i forlængelse af bilen... Men det er sikkert bare en fjollet ide jeg har fået, at det kunne være smart... Men hvis Spilop kan finde deres gamle telt, så skal det da prøves! Så tager Tweesa og jeg sgu på camping med familien Danmark ja vi gør :mrgreen:

 

Lyder som en plan. Ser frem til at se jer på øen!

 

Skal ikke kunne fortælle om det kan lade sig gøre med andre telte end af den type Eukanuba og DKK producerer. Men med dem er det et hit.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke have en drømmeseng med og slå op i dit andet telt for natten?

 

tror faktisk ikke mit stævnetelt er stort nok... men som sagt, så synes jeg egentlig også det er fint at sove i bilen... især fordi jeg tror jeg ville få lidt noia over hundene løse i et telt (uden bund i) om natten. De kan jo begge åbne lynlåse, så selv med bund i teltet tror jeg, at jeg ville have det bedst med at sove i bilen med dem :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop

Telt.jpg

Som du kan se har der været dyr i vores telt, men du må få det ganske gratis, så kan du selv rep hullerne og ofre på det dyre senere hen hvis du bliver bidt af det

Telt 2.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...