Gæst Sjile Skrevet Juni 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2012 Hej med jer hunde-elsker. Jeg har kendskab til en hund som meget sjælden kommer ude og gå. Det er en tæve labrador formel 1. Hun kommer nok max ud at gå 2 gange om måneden hvis det kan gøre det. Hvad sker der med hunden når hun ikk får meget motion og heller ikk bliver aktiveret så meget? Jeg er både interesseret i det fysiske men og også psykiske? Har hun større risko for at dø tidligere end aktive hund. Håber meget i kan hjælpe mig med min bekymring.. Mange hilsner labardor-elskeren.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sjile Besvaret Juni 1, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2012 Ps. Hun blev 8 i april Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Juni 1, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2012 hvis hun er 8, så er der vel ikke noget problem??? Og hvordan kan du vide dig sikker på at hunden aldrig laver noget, andet end 2 gange om måneden? Gåture er jo som sådan ikke pr. definiion en nødvendighed, afhængig af hvordan man bor oghvad man ellers render og laver.... Om hunden er formel1'er eller ej er lidt ligegyldigt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bøvle Besvaret Juni 1, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2012 Jeg tager også min gamle hund sammen med unghunden ud og bade eller kører rundt i skove eller hundeskov, så det er ikke altid vores hunde går rund hvor vi bor:slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sjile Besvaret Juni 1, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2012 Jeg ville ikke være så personlig, men kan se at jeg ikk rigtigt kan få det bedste udad det, hvis jeg ikk gør det. Det er mine forældres hund. Hun er kun i haven, ingen badning ingen samvær med andre dyr. Grunden til at hun ikk kommer nogle steder er fordi hun trækker og begge mine forældre er syg, som gør dem svage så de magter ikke de ting i deres hver dag der handler så meget om hunden. Det har været sådan altid at hun sjælden kom ud.. Jeg synes bare det er synd for hende, men jeg er i tvivl om der er nogle grund til det. Jeg ved godt hun selv ved hvad hun går glip af. Men er der virkelig ingen fysiske dårlige ting ved at hun ikk bliver aktiveret?!? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sjile Besvaret Juni 1, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2012 Ikke selv ved hvad hun gør glip af* Derudover bor de i hus, der er 70-80 km mellem os, så det er ikk fordi jeg lige kan smutte forbu selv og gøre de ting med hende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juni 1, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2012 Uagtet eventuelle medfødte skavanker, så er det jo altid skidt ikke at få nok motion. Hunde får præcis de samme livsstilsygdomme som mennesker, dvs. større risiko for gigt, hjerte-kar sygdomme med meget mere. Eventuel pludselig hård belastning vil også kunne gøre større skade, da hunden vil være mere "stiv" i det. Manglene psykisk stimulation kommer til udtryk ved nogle hunde gennem hyperaktivitet, destruktiv adfærd m.m. Det kommer dog meget an på hundens sind. Nogle vil bare lade stå til, selvom jeg vil vove den påstand, at det ikke betyder, at de trives godt ved det. Den, der er bedst til at svare på de fysiske problemer vil dog nok være en dyrlæge. Men på en hurtig søgning fandt jeg faktisk lige denne undersøgelse om mennesker og dødelighed, ift. kondi: Kondition og ddelighed Uagtet hundens alder, vil jeg dog mene, at 2 gåture månedligt er ALT for lidt, medmindre hunden har en stor mark at boltre sig på. Så kan det... Gå an. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bøvle Besvaret Juni 2, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2012 Man skal starte stille op med motionen, også hop og spring over ting, men motion er o en god ting g hunden vil få en mere indholdsrig hverdag/livsstil:hundifart: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Juni 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2012 Har dine forældre ikke mulighed for at få nogen til at gå ture med hunden ? naboer eller andre som de kender der bor i nærheden ? jeg har indimellem set anoncer hvor folk tilbyder at lufte hunde mod et mindre beløb , måske kan det også lade sig gøre at finde en person som dine forældre har tillid til på den måde ? men de kan jo også lave fks. søgeøvelser i haven så hunden stimuleres mentalt.Hvis hunden er glad for bolde eller pinde kan man jo også motionere den ved at kaste bold eller pind i haven , hvis den ellers er stor nok til det ( haven altså ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juni 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2012 Kunne du måske prøve at snakke med dem om at finde en hundelufter, som Anne-Lise er inde på? Eller selv spørge om du må tage hende med ud engang imellem? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sjile Besvaret Juni 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2012 .. Hundelufter, jo helt sikkert, men de ser jo ikke et problem i at hunden ikke kommer ud at gå.. Så de tager det ikk helt seriøst.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst SarahCBH Besvaret Juni 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2012 Sådan en havde min nabo også.. eller altså han gjorde det samme ved den. hunden er der tilsyneladende ikke mere ved ikke hvad der er blevet af den. Men jeg har ikke rigtig forstand på sådan noget håber du finder ud af det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts