Hop til indhold

Agilitykonkurrencer fælles - sommer / efterår 2012


Amocca
 Share

Recommended Posts

Aha. 1-2. september er hermed noteret i kalenderen som dage jeg skal bruge til at sige "woooooww" hele dagen :-) Jeg MÅ bare ned og se de dygtige hunde!

 

Ja, os med små hunde kan ikke gøre så meget mod de hurtige Sheltier, andet end at håbe de ikke løber fejlfrit ... Jeg synes nu tit at de fejler, så det kan man da håbe på også ville ske til DM hvis det var, du kom med. Uanset hvad vil det da være en fed oplevelse ja :-)

 

En åben klasse er så vidt jeg har forstået en "tilfældig" bane hvor alle niveauer kan løbe i?

Hvis det er dem man skal løbe for at komme med til DM, betyder det så at der ikke løbes i klasser til DM? Altså SP1, AG1, SP2, AG2 osv.?

 

En åben bane må alle løbe, men den svarer til klasse 2 niveau. Og nej, der løbes ikke i klasser til DM. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 959
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sonja, hvis i allerede har to udtag i agility, hvorfor kan i så ikke komme med? Det forstår jeg ikke ( Er godt nok også træt, så måske jeg bare ikke kan læse) :-)

Skal man både have to udtag i agility og spring for at kunne komme med til DM?

 

Og tillykke med idag, Anne snakkede noget om at I havde fået et udtag idag.. Sejt gået siger jeg bare :-)

 

Ja, man skal have både to udtag i Agility og to i Spring for at komme med. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Ja, man skal have både to udtag i Agility og to i Spring for at komme med. :-)

 

EJ.. Hvor underligt at det skal være sådan.. Altså det synes jeg...

 

Var Betina oppe idag? Eller er det først senere på måneden at de skal havde deres debut?

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld Line... Er døddtræt og kunne derfor ikke læse ;-) Men hvor I seje altså!!!

Det kan jeg sørme godt forstå! Jeg var helt færdig igår ovenpå bare én dag til stævne. Du har været afsted to dage - pyha!

At du overhoved er vågen lige nu, vil jeg sige er imponerende!

 

.. Men selvom jeg ikke vandt fik jeg da også en flot placering i tunnelkuller debutant. Jeg er meget glad for min 2. plads som din hjælp klart hjalp mig til! Ud af 3 i klassen var vi 2 der gennemførte (ZamZam trak sig). Jeg endte jo med i tunnelkuller at få 2 vægring og 5 fejl og løb den på 57,44 sek (banetid var 200 sek).

Jeg er bare så lykkelig over at vi til vores første stævne har fået to gennemførte løb med hjem - det var langt mere end jeg havde turde håbe på!

 

Jeg har skrevet til Dansk Hunde Skole og sagt tak for et godt arrangement. Jeg takker dem for deres debutantklasse og opfordrer til de vil lave den igen. Jeg synes altså det var alletiders, med den klasse. Jeg håber andre også vil tage den til sig!

 

Vi venter nok lige lidt endnu, med at dukke op i begynder :blink:

Louie: det var bare så sur numse med de 0.55 tidsfejl - men så flot ellers!
Jeg beklager alle mine grønskolling-spørgsmål: Hvilke fejl giver tidsfejl?

 

Jeg må lige sætte mig og få læst alle de regler der engang. Pyha!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er du sød :)

 

Det er nok kun fordi du ikke har set ham, når han rigtig slår sig løs (han er lidt hurtigere så).

Vi ved ikke hvad det er kommet af, men han var låst i hele kroppen. Hun fik løsnet lidt op, men ikke helt, så glæder mig til vi skal tilbage. Må hellere få bestilt en tid.

Hvis igår var en "dårlig dag" for ham glæder jeg mig godt nok til at se ham i fuld firspring :shock: :5up:

 

Stakkels lille mand :( Rigtig god bedring med ham ...

Link til indlæg
Del på andre sites

At du løber over banetiden. At LL har fået 0,55 sekunders tidsfejl betyder, at hun har løbet 0,55 sekunder langsommere end banetiden.

Ok - stort tak for tålmodigheden :blink:

 

Hvordan fungerer det med tidsfejlen så? Får man 5 fejl for at løbe over banetid, får man bare ekstra tid lagt oveni eller sker der ikke noget andet ved det, end at man så bare har en dårlig tid?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke til alle med alle de fine placeringer :klap: Og hvor skægt er det lige, at da Sonja skriver at DM er i Roskilde i starten af september, tænker jeg: "nej det er da ej!" :lol: Men det er så fordi jeg anser DCH's DM for DM og ikke DKKs :lol: Til jyderne og fynboerne kan jeg nævne, at det er i Grindsted / Billund d. 22-23. sep.

 

Og Før Line spørger: Adgangskravene er 3 x udtag i spring og 3 x udtag i agility i de åbne klasser til DCH stævner :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det antal sekunder du bruger ud over banetiden omregnes til fejl. Hvis banetiden er 36 sekunder og du løber i fx 39,42 sekunder, så får du 3,42 tidsfejl...

Ok - så det betyder at selvom man slet ikke har fejl på banen, vil det stadig ikke tælle som et fejlfrit løb, fordi man så har en tidsfejl?

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for tålmodigheden allesammen. Pyha - Sikke en grønskolling jeg er!!

 

Amocca: Godt du lige skrev det med udtagelseskriterierne. Du vidste bare jeg ville spørge :blink:

Men så har jeg lige et tillægsspørgsmål: Hvorfor er kravene højere end til DKK? Er der flere stævner/muligheder for udtag? Er det lettere baner? Lavere spring? Mindre forventninger? Eller har de bare højere krav?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor er kravene højere end til DKK? fordi det er det "rigtige" DM :mrgreen: nej, jeg ved det ikke :lol:

 

Er der flere stævner/muligheder for udtag? Hvis du bor i jylland, så er der ihvertfald, hvis du altså er villig til at køre land og rige rundt for at komme til stævnerne.

 

Er det lettere baner? Nej

 

Lavere spring? Nej

 

Mindre forventninger? Nej

 

Eller har de bare højere krav? Åbenbart

Link til indlæg
Del på andre sites

Sidste år var vi vel omkring 80 hunde i alt til DM, 20 i lille, 20 i mellem og 40 i stor tror jeg...

 

Dags dato er der 15 små hunde, 13 mellemhunde (deriblandt mig og Karla :mrgreen:) og 18 store hunde der er kvalificeret...

 

Edit. fandt lige programmet fra sidste år. Der var 30 små hunde, 20 mellem og 40 store. Så i alt 90 hunde

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med alle de flotte resultater :banan:

 

 

Spørgsmål: Må Bastarder godt være med til DKK's DM ?:shock:

 

Indtil videre ja, men eftersom bastarder er blevet udelukket fra DM i rally hos DKK i år, så går dte nok samme vej med agility'en skal du se... godt vi har DCH...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...