Hop til indhold

Agilitykonkurrencer fælles - sommer / efterår 2012


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 959
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det var sku en blandet landhandel idag for mit vedkommende.....

 

1 løb SP: duffy er mega sej, hurtig, fremme osv... Så kom slalom... Løber forkert ind (nok min fejl), sendes ind igen... Bryder ud... Forfra... Endelig lykkedes det! Resten af banen: mega sej, hurtig, fremme... Og hurtigste tid... ØV!

 

2 løb AG: sej indtil tunnel/nr 8... Duffy løber tilbage ud, stiller sig og gør af "de dumme hunde", ind igen og videre i samme gode flow... Nr 16 slalom... Løber ud 3 gange!!!! Hvad sker der for slalom idag? Disk...

 

3 løb tunnelkuller: den får hele armen og vi vinder med et fejlfrit løb og klart hurtigste tid!

 

4. Løb spring og teknik: Jeg er en spasser og for en væring på balancen, ..... Hva F... har jeg gang i??? Aner ikke hvor min hjerne var, smed lige sejren væk med det stunt. Har sjældent været så irriteret og sur på mig selv..

 

Er helt i chok mht slalom. Duffy er ellers 100% stabil på slalom, men idag var hun simpelthen så ufokuseret.. Æv... Så vi skal ned og træne lidt inden vi går i seng, så vi kan være klar til DKK i Hillerød i morgen..

 

Men ellers en hyggelig dag, fik dog nogle ordentlige regnskyl med hagl og jeg skal gi' dig :-/

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har haft en fin dag i Esbjerg - dagens bedste nyhed var at kaffen var gratis :mrgreen: Lille hyggeligt stævne, med meget små klasser og fine forhold og plads til luftning og leg med hundene... Dog lidt af en vandretur fra parkrering til plads, men ikke værre end at man orkede det ;-)

 

AG2 - overtændt hund, der rejste sig i start og åbenbart trippede fremad (unseen by me) og dermed rev første pind da hun fik sit værgo... Fik sit balancefelt og A-felt (dommeren mente dog ikke A var der - det forstår jeg ikke, men skidt nu med det, vi havde jo 5 fejl allerede) og så sluttede hun af med også at springevippefeltet... så 15 nyyyyydelige fejl :roll: ikke den bedste start :stupid:

 

AGÅ var en løbebane - perfekt til Karla - men havde allerede besluttet at tiden måtte være sekundær - så hun blev holdt i meget kor snor og ned og stå på alle felter. Det gav pote - alle 3 felter sad i skabet og tiden var ikke engang voldsomt slem... det rakte ihvertfald til en 2. plads :-D

 

SPÅ - fin bane - endnu en gang løb, løb, løb. Vi kom igennem med en enkelt nødbremse ;-) Og kunne hive sejren i hus.

 

SP3 - Karla synes ikke der var grund til at gøre slalom færdig, da den endte nede i en tunnel, så den tog jeg om. Det koster jo i tid, så vi måtte nøjes med en 3. plads med vores 5 fejl.

 

598393_10150886581962054_581222053_9972497_1831274049_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har været en god dag for HF'ere i Roskilde. Både Line Lykke, CAS og jeg selv var på sejrsskamlen :5up:

 

Agility letøvet: 1. plads :banan: med 5 fejl (nedrivning)

 

Spring letøvet: Fejlfrit og en 2. plads.

 

Fart og teknik: Louie havde bølleørene på allerede inden start. Forsøgte at tyvstarte med selen på og snor hængende efter sig (har han godt nok aldrig gjort før :lol:). Det burde jo være en piece of cake-bane for os, vi kan jo godt alle forhindringerne, men Louie var noget nær ustyrlig, og da han fik sit værs'go strøg han med lynets hast fra startspringet direkte ind i port 2 i slalom, som faktisk bare lå lige for :lol: Derefter var han også en lille bølle, der havde en fest, men jeg gad ikke løbe den færdig, da vi jo var diskede på teknik-delen, så jeg ville hellere skåne ham.

 

Tunnelkuller: Liiiiiidt langsom Louie, men fejlfrit......lige indtil allersidste spring :roll: Banen bestod af to spring, en million tunneller og så to spring til sidst. Louie fik kæmpet sig over det anden sidste spring, men klodsede så bremserne i foran det sidste, mens jeg bare løb videre ud af banen :lol: Jeg måtte gå tilbage og lokke ham over det. Stakkels vuf. Jeg nåede ikke at se, hvilket nr. vi blev, men nok nr. 3 eller 4 (med 5 fejl).

 

Så lidt træls afslutning på en ellers god dag. Det er en måned siden han blev rettet, hvor hun kun rigtig kunne få rettet bagparten. Vi måtte komme tilbage efter en måned, så det skal vi lige have en tid til engang i næste uge, hvor hun så forhåbentlig også kan komme til at få rettet forparten. Vi skal ellers også til stævne i morgen, men springhøjden bliver højere end i dag (fordi det er DKK), så jeg regner med kun at løbe de to klasseløb og droppe de to åbne løb (selvom der er mulighed for DM-udtag. Æv, kunne ellers være sjovt at få bare et enkelt, sådan for blæreeffektens skyld. Vi har næsten ikke haft mulighedenen for at få et i år, fordi jeg har trukket ham fra stort set alle åbne løb).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Tillykke med placeringerne til jer alle :5up:

Uh, nu begynder jeg også at kunne se starten igen, til at kunne komme til at deltage i konkurrencer igen - og dermed denne tråd! Vi begynder til agility efter sommerferien :banan: ok, der går jo så nok et års tid inden vi kommer i konkurrencer, da Ayo jo skal fylde 18 mdr. først, og hun kun er 7½ md. nu. Men bare det at vi kommer i gang med træningen, det bliver super spændende! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har været en god dag for HF'ere i Roskilde. Både Line Lykke, CAS og jeg selv var på sejrsskamlen :5up:

 

Ja for fa'en hvor var vi seje! I var altså virkelig gode - jeg glæder mig til det bliver mig en dag :-)

Udover os herinde var også 2 ud af 3 af mine trænere på skamlen og 1 fra vores fortsætter hold.

 

Jeg er så stolt over vi kunne vinde! OG vi fik ingen disk idag (selvom jeg nok burde have fået det!?), som jeg ellers havde forventet!

 

Det var mit første stævne nogensinde. Jeg stillede op i Debutant Spring lille og Debutant Tunnelkuller lille.

Der var ingen forskel på begynder og debutant i tunnelkuller (vel?), men der var (heldigvis) forskel på springbanerne.

 

Nala og jeg har kun været til Agility-træning 5 gange, men det synes jeg sgu ikke man kan se på hende. Jeg har hele tiden synes hun var mega sej. Jeg fravalgte dog at deltage i Agility i dag, for at undgå bl.a vippen som vi ikke har arbejdet så meget på endnu.

 

SP Debutant: Vi får to væringer i løbet - samlet er der 15 forhindringer. To er tuneller, et flyv og et hjul. Resten er spring. 2 spring løber hun lige forbi uden at hoppe over det. Klart min fejl. Jeg er for langt fremme og får ikke guidet hende ordentlig derhen. Herefter går det godt med noget lidt kringlet handling hvor man skal over de samme spring flere gange og skifte handling et par gange - frygtede jeg lidt for, men det gik godt. Utroligt! Og så var der da også en 90 gr tunnel - første gang hun overhovede prøvede sådan en - no problemo! Efter et par spring mere var der en lige tunnel, et flyv og så et hjul. På hjulet fik vi endnu en væring. Nala løber igennem det, uden at hoppe igennem hjulet - øv! På tilbagevejen ser det ud til at hun går igennem det igen, men jeg husker det ikke præcis og dommeren dømte det ikke. Hvis hun gjorde det, burde jeg nok være blevet disket. Det blev jeg heldigvis ikke og ender med at VINDE - hurra. Klart hurtigste tid og lavest fejl. Samlet 10 fejl i tid 35 sek - banen var sat til 50 sek. 2. vinder var også fra HKL hun fik 15 fejl og havde tiden 53 sek. Jeg er SÅ stolt af Nala. Og så fik vi endda en pokal (beklager CAS!) :banan:

 

Her er videoen: [video=youtube_share;lmADMkh0w-k]

Desværre er mine filmere ikke så vågne, så de starter først med at filme ca. halvejs på banen ... Til sidst kan i se min væring på hjulet - desværre er det for langt væk til jeg kan se om jeg burde have en disk på den!

 

Tunelkuller Debutant: En million-milliard tuneller - samlet var der vidst 20 forhindringer. Kæmpe tak til CAS for at hjælpe mig i banegennemgangen!! Vi får (åbenbart) 2 væringer og 5 fejl. Igen er jeg måske heldig for jeg burde vist have haft 3 væringer!? Jeg får en væring på først 90 gr's tunnel hvor hun ender med at komme ud af samme hul som hun kom ind af - hun når dog ikke at træde helt ud derfra, så måske er det der jeg kun får 5 fejl og ikke en væring? Herefter får vi en væring på den anden 90 gr tunnel (mener jeg) som hun løber forbi. Tilsidst får vi en væring på allersidste spring (som der blev skrevet bestod tunnelkuller af en trillion tunneller afsluttet med to spring) - det var bare mega ærgerligt. Jeg når ikke at løbe hende op, og fremad-kommandoen har vi desværre ikke arbejdet ret meget på. Jeg tror forøvrigt også jeg fik råbt tunnel til hende i stedet for spring. Haha! Alt i alt 15 fejl i tid 57,44 - banetiden var 200 sek. Jeg fik en 2. plads, men vi var også kun to der gennemførte. Jeg synes dog hende jeg løb imod burde havde stillet op i begynder. Hun havde et helt fejlfrit gennemløb i en super tid .. Hvis jeg var så sej var jeg da klart selv i begynderklassen! Men jeg er stolt :-) Hun har aldrig set så mange tunneller før og har før i dag ikke taget noget der var helt knækket, men hun var sgu sej og mistede ikke fart overhoved - hun er en lille spurter :-)

 

Vejret var ærgerligt ja, men jeg synes altså bare det var en super dag. Jeg er stadig helt høj og er bare så stolt af min lille hund. Jeg har fået mange "burde du allerede stille op nu", "er det ikke lidt tidligt", "er i klar", osv. og det synes jeg faktisk vi gjorde lidt til skamme! Hun præsterede ihvertfald langt over hvad jeg havde turde håbe på. Og så var hende jeg vandt over i SP en der har trænet og gået til stævner i laaang tid. Hun går på fortsætterholdet i klubben - hæhæ :slem:

 

Det var så god træning for os begge og hun var så sej. Jeg er en meget stolt hundemor i dag :lun:

 

Ej hvor er det snyd Amocca... Jeg vil også ha en pokal!!!!!!

 

Hæhæ - jeg fik en pokal :drille: Det kan godt betale sig at være debutant!

 

Midsommercup 2012 018.jpg

 

Nala var dog væsentlig mere begejstret for al guffen vi også vandt!

Redigeret af Tigerdyr
Tilføjet video af gennemløb
Link til indlæg
Del på andre sites

Ej hvor er det snyd Amocca... Jeg vil også ha en pokal!!!!!!

 

I så fald kan jeg anbefale DCH Odder eller DCH Esbjerg. Tror det er de eneste to stævner jeg kan huske, hvor der har været pokaler til vindere i samtlige klasser inkl. åben. Ellers er det normalt kun kl1 - og det er endda ikke altid...

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er altid pokaler til de tre bedst placerede i kl 1 her i DcH(eller dvs. noget med tekst på) i kreds 6. Der er vist ikke mange der gider besvære sig med at købe pokaler(knap nok til kl 1) for folk er nogle brokkehoveder. Så tit får vi noget andet i stedet. Vandt fx en masse Rosendahl sidste år( der skulle man desuden have også i de åbne klasser)

Link til indlæg
Del på andre sites

Om en halv times tid bliver jeg hentet og så går turen mod Fakse. Anna, det kan godt være du mener en konkurrence med omkring de 60-70 er småt(det er altså store sager her på øen og nærmest umuligt at nå op på i DcH), vi skal kun være 29 :drille: Så vi bliver formentlig hurtigt færdige...

 

Jeg ville gerne prøve at få en til at filme Bassen, men de har glemt at trykke på bland, så alle os fra Vordingborg skal løbe lige efter hinanden... Det gør det så tilgengæld nemt at huske hvem man skal løbe efter. Der burde dog være en mulighed for at få filmet SP2, da vi er de eneste der skal løbe her...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jepsen

En hvad?? En DM udtagelse ..... Øhh men så løb vi jo fejlfrit. I EN ÅBEN! :banan:

 

Åh en god dag i Esbjerg. Selv om hunden i første AG 1 løb var .... Skal vi ikke bare sige "oppe og køre". I går besluttede han sig for, at alle SORTE OG HVIDE hunde skulle sættes på plads. Inden første løb gøede han af alt og alle. Han ville over og puste sig op, så ALLE kunne se, det var HANS klub!

 

Første AG 1 en disk. Ingen kontakt med ham, da han kun ville vise de sort/hvide, hvem han var. Jeg havde faktisk ikke nogle forhåbninger til resten af dagen, da jeg ved, han ikke er til at få ned fra det røde felt, når vi er ude.

MEN ..... AG åben fejlfri. Jeg er ikke sikker på, hvordan det gik til, men noget må jeg have gjort rigtigt :D Han lyttede til mig og sendte jeg ham frem, så tog han alt på vejen. Det var feeeeed :D

 

1 fejl i SP 1 og SP åben. Jeg er svært godt tilfreds med min vov vov :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Om en halv times tid bliver jeg hentet og så går turen mod Fakse. Anna, det kan godt være du mener en konkurrence med omkring de 60-70 er småt(det er altså store sager her på øen og nærmest umuligt at nå op på i DcH), vi skal kun være 29 :drille: Så vi bliver formentlig hurtigt færdige...

 

Jeg ville gerne prøve at få en til at filme Bassen, men de har glemt at trykke på bland, så alle os fra Vordingborg skal løbe lige efter hinanden... Det gør det så tilgengæld nemt at huske hvem man skal løbe efter. Der burde dog være en mulighed for at få filmet SP2, da vi er de eneste der skal løbe her...

 

29? :shock: i alt? Det er jo mindre end der var i åben klasse stor i går og det synes jeg var et mini lille stævne... Vildt nok.... Vi var ca. halvdelen af hvad jeg ville sige var "normalt". I åben mellem var vi 15, normalt ligger den på omkring de 30... Der var godt nok også stævne i Lemvig og i Hillerød igår - og det her stævne var jo langt ude vestpå... Så folk er nok draget forskellige steder hen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om det har noget at skulle sige at det kun var et kredsstævne...

 

Jeg må nok hellere synge med i koret af DISK-DISK-DISK-DISK... I de to AG-klasser var det mit eget valg. Han sprang feltet på A'et i AG1 og så hev jeg ham tilbage, for så kunne det være han kunne huske det i AGÅ. Det kunne han så ikke, og så tog vi det lige om der. I begge springklasser snød han mig og tog det gale hul på en tunnel. Men i begge klasser en super sød hund at få handlet rundt, han var rigtig glad og vigtigst af alt, vi så intet til hans halteri i løbet af dagen.

 

I alle klasserne strålede han når han var færdig og der var ingen tvivl om at han bare havde det skide skægt... Og han kan jo ikke gøre for at ingen har lært ham at det er en god idé at lade være med at tage det tunnelhul der lige er på vejen, selvom ens mor råber NEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJJJJJJ!!!!!!!!!!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Resultater fra Hillerød.

 

AgÅ: Det løb droppede jeg, for at skåne Louie frem til klasseløbene.

 

Sp2: Jeg trak os fra løbet efter et par forhindringer, for han kunne ikke rigtig komme over springene, satte sig på røven og begyndte at frustrationshyle :cry:

 

Ag2: Springhøjden var lavere her, så jeg tænkte, at vi kunne tage et par forhindringer og så gå ud, hvis det ikke gik. Måske koncentrerede jeg mig derfor ikke så meget i banegennemgangen (eller også var banen simpelthen for kringlet), for Louie ville gerne løbe, men jeg præsterede at glemme banen og give os 10 fejl, så det blev til en 6. plads. Men det er okay, for niveauet var højt, og det var en bane, hvor mange blev disket :-D

 

SpÅ: Igen var springhøjden lidt lavere, så jeg tog chancen. Fejlfrit løb :banan: En 16. plads, men et halvt sekund fra vores første DM-udtag. Bittert...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...