Hop til indhold

Hjælp, min hvalp æder hvad den kan få fat i !!


Gæst Heidi og Rex
 Share

Recommended Posts

Gæst Heidi og Rex

Ved godt at Rex kun er 14 uger men alligevel........

 

Han har ødelagt så mange ting efterhånden.. Det seneste er min vinterjakke, den lå hen over sofaen i nat, da Rex skal ud og tisse om natten. Han har siddet i bur i nat og derfor lå den der, men min mand var ude og tisse med ham kl 4,50 og lukkede ham ikke i buret igen og her gik det så galt. (jeg havde været ude med ham kl 2,00) Ved det er vores egen skyld da jeg selv havde lagt min jakke der. Men hvorfor er det lige de tager de ting de ikke må??? Han har selv legetøj, bidelegetøj og div bideklude., som han iøvrigt er glade for.

 

Rex plejer kun at komme ud 1 gang om natten, men han var urolig i buret i nat, så derfor var han ude de 2 gange i nat..

 

Har I nogle forslag til hvorfor han bide vores tilg i stykker ???

Link til indlæg
Del på andre sites

Han ved jo ikke hvad han ikke må tage.... I hans verden er alt han kan nå hans, medmindre en anden har det - man må ikke stjæle... Så hvis det ligger så han kan nå det, så må han tage det. Og ting der lugter af hans mennesker har uden tvivl ekstra høj værdi...

 

Lige med den situatuation du beskriver her, synes jeg i skal være konsekvente med, at om natten så sover man! og kl 4-5 stykker - det er altså nat! Så når man kommer ind igen fra tisning, så ryger man tilbage i seng. Og derudover er der ikke meget at gøre ud over at træne "nej" og så opbevare ting udenfor hundehøjde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Heidi og Rex
Han ved jo ikke hvad han ikke må tage.... I hans verden er alt han kan nå hans, medmindre en anden har det - man må ikke stjæle... Så hvis det ligger så han kan nå det, så må han tage det. Og ting der lugter af hans mennesker har uden tvivl ekstra høj værdi...

 

Lige med den situatuation du beskriver her, synes jeg i skal være konsekvente med, at om natten så sover man! og kl 4-5 stykker - det er altså nat! Så når man kommer ind igen fra tisning, så ryger man tilbage i seng. Og derudover er der ikke meget at gøre ud over at træne "nej" og så opbevare ting udenfor hundehøjde...

 

Ja vi har som udgangspunkt også fjernet ALT han ikke nå tage, men han lå jo i sit bur, så jeg tænkte at den kunne godt blive liggende, da jeg jo skulle op i nat. Og min man tænkte ikke over det.. RIGTIG ØV for min jakke.

 

Vi øver nej hver dag så håber det hjælper med tiden. og hvad angår hans seng/buret, så er det første gang han har været i det om natten. Derfor fik han lov til de 2 tisseture i nat. Han er ikke så meget for at lægge i det når vi køre bil, så det er i samråd med vores hundetræner, at han skulle være i det i nat. og ja så ville bonusen jo også være at han ikke lavede balade om natten..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en på 13 uger, han kommer ud kl.22.30, nogen gange kommer han ud kl 4.30, og ind igen og sove videre, andre gange skal han ikke ud før vi skal op, og i week enden, kan han godt ligge til kl 8.

Mht at bide ting i stykker, så er det bare de de gør, fordi at de kan, ingen bagtanker med det, her i huset koster hver hvalp 1-2 sko, som regel ikke de samme, der røg lige én af mine nye sandaler igår :(, og jeg ved jo godt, at de skal være på mine fødder, eller i hvalpesikker højde, sådan er det, man skal tænke på alting, og det lærer man ofte på den hårde måde :blink:. Men tillykke med ham han ser skøn ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Heidi og Rex
Jeg har en på 13 uger, han kommer ud kl.22.30, nogen gange kommer han ud kl 4.30, og ind igen og sove videre, andre gange skal han ikke ud før vi skal op, og i week enden, kan han godt ligge til kl 8.

Mht at bide ting i stykker, så er det bare de de gør, fordi at de kan, ingen bagtanker med det, her i huset koster hver hvalp 1-2 sko, som regel ikke de samme, der røg lige én af mine nye sandaler igår :(, og jeg ved jo godt, at de skal være på mine fødder, eller i hvalpesikker højde, sådan er det, man skal tænke på alting, og det lærer man ofte på den hårde måde :blink:. Men tillykke med ham han ser skøn ud.

 

Rex og jeg går tur kl 22,00 og vi går ikke ind før han har gjort begge dele. (turen tager små 15 min og resten er vi i haven), så siger vi godnat og går i seng. Imellem kl 3 og 5 kan vi høre han rumstere, og så går vi i haven og så retur til sengen igen.. Manden står op i hverdagen kl 5,30, så der bliver han luftet igen (oftes er det her han skider) ...

Ved godt der ingen bagtanke er bad deres bideri i ting, men det er efterhånden en dyr post.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeres hvalp er røget direkte fra ikke i bur til en hel nat i bur, så forstår jeg godt at han har været urolig. Bur kræver gradvis tilvænning.

 

En af mine hunde er i bur når jeg ikke er hjemme. Jeg har vænnet ham til det ved at fodre ham derinde med åben låge. Han får alle sine måltider i buret, derved lærer han at forbinde det med noget positivt, og er ikke ked af at være der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Heidi og Rex
Hvis jeres hvalp er røget direkte fra ikke i bur til en hel nat i bur, så forstår jeg godt at han har været urolig. Bur kræver gradvis tilvænning.

 

En af mine hunde er i bur når jeg ikke er hjemme. Jeg har vænnet ham til det ved at fodre ham derinde med åben låge. Han får alle sine måltider i buret, derved lærer han at forbinde det med noget positivt, og er ikke ked af at være der.

 

Ja det er i samarbejde med min hundetræner, og derfor har han også været ude 2 gange i nat. Han har jo været i buret før (i bilen og her i stuen mange gange), så det er ikke nyt for ham. Det nyr er at han skulle være i det i nat. Jeg sad ved han da kan kom i seng, roste og nussede ham til han sov, hvorefter jeg gik i seng.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når du nu har valgt at tage imod råd fra din træner, bør du måske også bede hende om hjælp til de problemer du får pga. hendes metoder.

 

Jeg kan personligt ikke se en eneste god grund til at lade en lille hvalp sove alene i et bur, men det kan hun åbenbart, og så må hun jo også have en løsning på natteroderiet.

 

En ting, der er værd at overveje hvis man bruger bur meget, er at efter en påtvungen periode af inaktivitet - som burophold jo er - bliver de fleste hunde ekstra aktive bagefter. Det kan hurtigt føre til en ond cirkel hvor ejeren ikke kan holde hundens hyperaktivitet ud, og derfor putter den i bur oftere.

 

PETA har netop startet en ny kampagne mod misbrug af bur. Det har længe været et stort problem i USA, og er desværre også på vej til at blive det her i landet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg ville jo nok rykke kræet ind i soveværelset ved siden af min seng - så vi "sover sammen" - det vil givetvis skabe mere tryghed for hunden.

 

Alle mine hvalpe har sovet i deres bure ved siden af min seng - skulle de ud om natten - blev de bragt ud - og bragt tilbage til buret igen for at sove videre.

 

Det er dyrt at have hvalpe når det går ud over ens ting - Min Oscar åd ikke mindre en 3 af min mands læder punge - div. kredit kort mv. (det er jo af plastik) - pengene lod han ligge :-D - han har ædt hans læderbælter - og et par af mine sko. Darwin har til gengæld ikke lavet sådan noget - det dyreste han har fortæret er et stykke af mit ene gardin i stuevinduet

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Heidi og Rex
Når du nu har valgt at tage imod råd fra din træner, bør du måske også bede hende om hjælp til de problemer du får pga. hendes metoder.

 

Jeg kan personligt ikke se en eneste god grund til at lade en lille hvalp sove alene i et bur, men det kan hun åbenbart, og så må hun jo også have en løsning på natteroderiet.

 

En ting, der er værd at overveje hvis man bruger bur meget, er at efter en påtvungen periode af inaktivitet - som burophold jo er - bliver de fleste hunde ekstra aktive bagefter. Det kan hurtigt føre til en ond cirkel hvor ejeren ikke kan holde hundens hyperaktivitet ud, og derfor putter den i bur oftere.

 

PETA har netop startet en ny kampagne mod misbrug af bur. Det har længe været et stort problem i USA, og er desværre også på vej til at blive det her i landet.

 

Han skal som udgangspunkt være i buret om natten...

 

Da jeg var barn havde mine forældre også hund. og de har aldrig været i soveværelset og det har godt kunne fungere. Så har ser jeg intet problem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Ang. brugen af bur - så skal dette være en positiv opevelse. Mine har alle hver deres bur, som de går til og fra som det passer dem. De spiser her, de hygger sig med tyggeben og de hviler i deres bure -

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Heidi og Rex
Ang. brugen af bur - så skal dette være en positiv opevelse. Mine har alle hver deres bur, som de går til og fra som det passer dem. De spiser her, de hygger sig med tyggeben og de hviler i deres bure -

 

Det jo også gerne det, det skal ende med at være. Men alt begyndelse er svært. Buret står her i stuen og står åbent. Rex har her til formiddag selv gået derind og lagt sig. Hvorpå jeg roste ham og gav han et tyggeben og han faldte isøvn derinde og sov en lille timestid. Så det kommer vel bare stilleog roligt

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil bare lige sige at Mokkah også gladeligt tygger i alt hvad han kan finde... Og lykken for ham er hvis han kan få fat på noget tøj eller en af børnenes bamser...

 

Mht. sove og natteroderi så hjalp det os virkelig meget at flytte Mokkah ind i soveværelset da han var ca. 10 uger og vi accepterede at han havde brug for trygheden. Det gjorde at han gik fra at skulle tisse kl. 22 + 2 +4 og igen kl. 6. til at han var ude sidste gang kl. 22 og så var der ikke noget indtil kl. 6 hvor han vågnede og gik hen til døren og pev... Efter noget tid hos os er han nu rykket ud i gangen ved hoveddøren med et børnegitter ind til stuen (så han kan se stuen og høre os) og nu sover han fra 22 til kl. 5:45 hvor jeg står op. Typisk ligger han bare og glor på mig og gider ikke rejse sig op før ved 6 tiden... :-)

 

Men vi har selvfølgelig heller ikke nogen problemer med ham i buret i bilen... Der har han været tryg fra dag 1 og aldrig sagt noget når vi kører. Han har fundet ud af at når han er med i bilen så er det som regel fordi der skal ske noget sjovt.

 

Held og lykke med det hele. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu forstår jeg så slet ikke en træner, der synes det er optimalt for små hvalpe at sove alene.Kun da for fredens skyld. Hvalpe har jo brug for dels kontakt og tillige tryghed, og så vil jeg så også kunne høre, hvad de evt laver, hvis de vågner.

F,eks med tynd mave eller de har ædt noget , jeg ikke kender til og kaster op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han skal som udgangspunkt være i buret om natten...

 

Da jeg var barn havde mine forældre også hund. og de har aldrig været i soveværelset og det har godt kunne fungere. Så har ser jeg intet problem.

 

 

Hunde er forskellige, skal du huske på, så fordi dine forældre har gjort sådan da du var barn, betyder ikke det er det rigtige for din hvalp. Det lyder som om den trænger til den tryghed det er at være sammen med dig/jer om natten.

Jeg har selv en hvalp på snart 14 uger, han sover i soveværelset i sin kurv, ved siden af sengen, han sover fra kl ca 22 til næste morgen vi står op, uden at komme ud om natten, jeg siger ikke at din vil gøre det samme, men tror stadig på at den mangler at kunne se og lugte jer om natten, så den derved er tryk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...