Gæst Balder2552 Skrevet Juni 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2012 Hej Vil rigtig gerne lærer min hvalp og være alene, den er blevet meget nærgående ved mig, den følger mig over alt og så snart jeg gå piver den? Også lige noget andet, min hvalp har noget flip en gang i mellem hvor den bare løber rundt, er det normalt? Og har været ude og gå ture med den og sådan, men hvor langt må man egentlig gå med en 11 uger hvalp? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Franziska Besvaret Juni 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2012 Sådan er det med hvalpe - de vil gerne være der hvor de er tryk. I starten havde jeg vores hvalp med alle steder (også på toilettet og i bad) så begyndt jeg stille og rolig lukke dørene efter mig (kun lige hurtigt i starten for så at åben døren igen) På den måde lært hun stille og rolig at det ikke er slemt ikke at være sammen med mig hele tiden. Og da hun var tryk ved ta jeg lukkede dørene i lejligheden startede vi på at åben og lukke hoveddøren rigtig mange gange om dagen. Da hun så var ligeglad med den lyd begyndt jeg gå ind og ud af den. Lukkede de føreste gange bare lige døren for så at gå ind af den igen - og så øgede vi tiden hele tiden. (pas på du ikke gøre dette for hurtigt) Og ja ville mene at hvalpeflip er helt normalt, tager det overhånd ville jeg putte snor på og nusse hvalpen til den er faldet til ro.. Angående ture er der mange meninger, jeg gik ikke mere end ca. 100meter og det kunne tage alt mellem 15 til 60 min.. Det kom an på hvor mange gode ting man skulle snuse til og hvor længe vapsen bare skulle sidde og se på verden..:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Juni 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2012 Det er en labrador formoder jeg? Selvfølgelig følger den dig overalt. Brug det, istedetfor at se det som et problem. Det er noget nemmere allerede nu at få bygget den kontakt op man brokker sig over mangler om 1-2 års tid, hvis ikke man gør noget. At den piver når du går, læser jeg som når du går helt væk, og altså ikke bare ind i et andet rum? ALene hjemmetræning. Hvis det er det andet, altså at den piver når du bare flytter dig fra stuen til køkkenet eller lignende, så skal det nok komme. Den slags skal jo lige læres, men hvorfor må den ikke følge med rundt i huset? Og ja. Hvalpeflip er ganske normalt. Hvor langt må man gå med sådan én størrelse.. tja. som udgangspunkt har en hvalp jo ikke behov for at gå ret meget. Den har derimod behov for at komme ud, og få snust, tisset osv. EGentlige gåture er vist mest for menneskets skyld når det drejer sig om hvalpe. Der er nogen der snakker lidt om samme antal minutter som hvalpens alder i uger. Fair nok hvis man har behov for sådan en opskrift, men jeg mener nu at man skal slå fornuften lidt til istedet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Balder2552 Besvaret Juni 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2012 Okay. Men bare jeg er gået ud i køkkenet og lige lukker til døren til gangen (hvor han skal være alene hjemme) går der ikke mere end 30 sek før han piver, men går ikke ud til ham når han piver først når han er stoppet. Men ved ikke ellers hvad jeg skal gøre fordi vil da ikke mene 30 sek er meget og starte ud med eller?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juni 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2012 Hvis han piver ved 30 sekunder, er 30 sekunder for meget. Prøv med noget mindre og byg det langsomt men sikkert op. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Balder2552 Besvaret Juni 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2012 okay Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Balder2552 Besvaret Juni 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2012 Er det noget der tager lang tid eller? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juni 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2012 Er det noget der tager lang tid eller? Det er meget forskelligt fra hvalp til hvalp. Nogle har det meget svært med at være alene og skal bruge meget tid til at blive tryg ved at være alene hjemme, mens andre er hurtige om at lære det. Jeg har ikke selv haft problemet med mine to, men der er brugere herinde, som har kæmpet med det. Prøv at kigge i http://www.hunde-forum.dk/adfaerd/2235-tysons-alene-hjemme-traening-og-p-p-peros-og-andre-der-har-lyst-til-deltage.html Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Balder2552 Besvaret Juni 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2012 Okay tusind tak, har lige læst det det lyder bare til jeg går lidt for hurtigt frem Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Balder2552 Besvaret Juni 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2012 Har lige snakket med min onkel og det han gjorde var bare og gå i en time eller to, fordi han siger de ikke har noget tidsfornæmmelse. Er det okay og gøre sådan? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Juni 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2012 Har lige snakket med min onkel og det han gjorde var bare og gå i en time eller to, fordi han siger de ikke har noget tidsfornæmmelse. Er det okay og gøre sådan? Prøv at læs den anden tråd igen. Mon ikke du selv finder frem til svaret så. :blink: Nogen hunde kan man måske gøre det ved. ANdre hunde er det bestemt ikke anbefalelsesværdigt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juni 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2012 Har lige snakket med min onkel og det han gjorde var bare og gå i en time eller to, fordi han siger de ikke har noget tidsfornæmmelse. Er det okay og gøre sådan? Ej, hold nu op! Det er såmænd rigtig nok at hunde nok ikke har en tidsfornemmelse som vores, men kan hunden ikke være alene, bliver det jo ikke bedre af at gå i flere timer. Med mindre du ønsker at komme hjem til et hus der er splittet ad, fuld af tis og lort og en bundulykkelig hund! Tag det nu stille og roligt, og lad hunden få en god oplevelse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juni 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2012 Har lige snakket med min onkel og det han gjorde var bare og gå i en time eller to, fordi han siger de ikke har noget tidsfornæmmelse. Er det okay og gøre sådan? Nej, det er ikke ok. Hvis din hvalp allerede er utryg efter 30 sekunder, så forestil dig, hvor panisk den vil være efter en time. Og at hunde ikke har nogen tidsfornemmelse, er noget vrøvl - min hund har nærmest bedre tidsfornemmelse, end jeg har. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Christine-toft Besvaret Juni 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2012 Vi startede stille og roligt med August, først gik vi ud med skraldespanden, så gik vi ned og handlede og stille og roligt lærte han det. Det gik faktisk rigtig hurtigt med August, han piver de første 10 sekunder, man skal jo lige se om man kan få mor og far til at komme tilbage. Når han så har fundet ud af at det desværre ikke virker, lægger han sig bare til at sove, eller giver sig til at lege med sin aktivitetsbold(med godbider i) nu er han uden problemer alene hjemme i 3 timer om dagen, han ligger fint og sover når vi kommer og har hverken tisset eller skidt inde. - Tror nu bare vi har været heldige at få en hvalp som ikke tager det så tungt at være alene hjemme. :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lilje Besvaret Juni 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2012 Vores hvalp på nu 6 måneder kan være ene hjemme 6 timer (mens jeg er på arbejde). I starten pev hun også lidt for at tilkendegive, at dét ville hun så absolut ikke finde sig i "den behandling" (hun kommer i bur), når nu hun kunne høre mig, men nu har hun vænne sig så meget til det, at hun også smider sig og sover/hviler fra 7-13 de dage, jeg faktisk er hjemme.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts