Gæst Doggy Skrevet Juni 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2012 Hej alle. Så er vores hvalpe blevet 4 uger:) de er så dejlige. jeg vil spørge jer om hvor ofte jer der har hvalpe skifter bunden i deres område/kasse. I min ligger der aviser og håndklæder. Men de er jo meget våde hurtigt. Hm. De er også ude. Men de tisser jo pt. Hele tiden:) tænkte bare hvor ofte gør man det. Jeg har lyst til at gøre det hele tiden. Pga. Lugt osv. Stella Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juni 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2012 I min fødekasse ligger der et tykt lag aviser i bunden og ovenpå et Petbed, der lader urin trænge ned i aviserne og derfor forbliver tørt. Jeg skifter mindst 3 gange /dag. Både aviser og petbeds. Og har så daglig vask af mine petbeds. Og opsamler så også afføring. Dine hvalpe får forhåbenlig nu noget hvalpefoder og derfor fast afføring og tæven vil holde op med kasserengøring. Mine tæver tror jeg ikke, vil opholde sig på tissevåde håndklæder. Og så lige- 4 ugers hvalpe skal efter min mening ikke være i en fødekasse, de har brug for at få deres motorik igang og skal have plads til at røre sig, gå rundt og tillige have mulighed for at have et sovested , et spise/drikkested og et sted til at gøre sig ren, her også aviser. Og her skal tæven have et sted , hvor hun kan få lidt fred fra dem, hvis hun behøver det, altså hvor de ikke kan komme op. Man kan købe en sådan hvalpegård , men de er ofte for små til udfoldelse for de små. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Doggy Besvaret Juni 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2012 De er IKKE i en fødekasse!!!!!!!!!! De er en en KÆMPE kasse! Hvor de kan bevæge sig lige som de skal og moderen kan gå fra og til som det passer hende! Og de har alt det de skal i forhold til foder og andet. OG VED DU HVAD! Dit svar kan du til en anden gang bare holde for dig selv, hvis det skal være i den tone! Forstår ikke hvorfor du har behov for at svare på den måde! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Museklik Besvaret Juni 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2012 De er IKKE i en fødekasse!!!!!!!!!! De er en en KÆMPE kasse! Hvor de kan bevæge sig lige som de skal og moderen kan gå fra og til som det passer hende! Og de har alt det de skal i forhold til foder og andet. OG VED DU HVAD! Dit svar kan du til en anden gang bare holde for dig selv, hvis det skal være i den tone! Forstår ikke hvorfor du har behov for at svare på den måde! Den eneste med "en tone" her - er da dig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst chilli Besvaret Juni 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2012 De er IKKE i en fødekasse!!!!!!!!!! De er en en KÆMPE kasse! Hvor de kan bevæge sig lige som de skal og moderen kan gå fra og til som det passer hende! Og de har alt det de skal i forhold til foder og andet. OG VED DU HVAD! Dit svar kan du til en anden gang bare holde for dig selv, hvis det skal være i den tone! Forstår ikke hvorfor du har behov for at svare på den måde! jeg tror lige du skal læse hendes indlæg igen og dine egne når du er igang. Du har kun skrevet kasse og når jeg og andre læser kasse tænker vi fødekasse. Ulla H svarer ganske fornuftigt på dit spørgsmål og jeg ser ingen angreb i det hun skriver , den eneste der svare grimt er dig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snuseren Besvaret Juni 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2012 Al begyndelse er svær....meeen aligevel:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret Juni 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2012 De er IKKE i en fødekasse!!!!!!!!!! De er en en KÆMPE kasse! Hvor de kan bevæge sig lige som de skal og moderen kan gå fra og til som det passer hende! Og de har alt det de skal i forhold til foder og andet. OG VED DU HVAD! Dit svar kan du til en anden gang bare holde for dig selv, hvis det skal være i den tone! Forstår ikke hvorfor du har behov for at svare på den måde! Hov hov du, det sprog gider vi altså ikke her på forum! Der er blevet svaret ganske pænt og normalt på dit spørgsmål, ud fra de oplysninger du har givet, du behøver ikke at tage det som en personlig fornærmelse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juni 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2012 Jeg indskylder da gerne, hvis du har behov for det, men har virkelig svarer i en god mening, læst dit indlæg flere gange og svaret, som jeg mener der er behov for, til en 1 ste gangsopdrættere. Og det er da sket før, at min viden om opdræt har hjulpet nogle, der aldrig havde prøvet det før. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PMJ Besvaret Juni 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2012 Jeg sætter en rampe på fødekassen ved 4 ugers alderen så hvalpene kan tumle fra sove-/spisested til lege-/tissested. Det gør at wetbed med aviser under i fødekassen hurtigt bliver til et tørt sted hvor der ikke behøver andet end en daglig rengøring/skift og vask. I det store område finde hvalpene også deres favoritsted og på denne årstid finder de nok hurtigt udendørs så der kan afleveres stuerene hvalpe til køberne. Lege-/tissestedet rengør jeg løbende. dvs. våde aviser skiftes, afføring fjernes med det samme og gulvet vaskes mindst en gang dagligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juni 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2012 De er IKKE i en fødekasse!!!!!!!!!! De er en en KÆMPE kasse! Hvor de kan bevæge sig lige som de skal og moderen kan gå fra og til som det passer hende! Og de har alt det de skal i forhold til foder og andet. OG VED DU HVAD! Dit svar kan du til en anden gang bare holde for dig selv, hvis det skal være i den tone! Forstår ikke hvorfor du har behov for at svare på den måde! Du er da ikke så lidt fræk! Tænk dig om inden du skriver sådan noget sludder! Du spørger og Ulla svarer i en pæn og høflig tone. Herinde vil vi gerne forsøge at holde en god og ordentlig tone, og kan du ikke respektere det, er du velkommen til at finde svar andre steder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts