Hop til indhold

en skade sidder fast!


Gæst Puddi
 Share

Recommended Posts

Gæst Puddi

I et fodbold net i min have. Så nu sidder jeg og venter på at Falck kommer og hjælper den fri.

Og min søde hun lå bare ved siden af den og passede på den. Troede ellers godt nok at de fleste hunde vi gøre sådan en fugle ondt. Hmm.

Håber de kommer hurtigt, for det er da ikke rart for fuglen, og rundt om den flyver en masse skader og skriger!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Der er sikkert mange, der er rigtig uenige med mig i dette indlæg, men jeg kan simpelthen ikke bare bladre videre, for jeg harmes i den grad...

 

Håber ikke at det er det offentlige = os alle, der kommer til, at betale for den omgang, men at du selv hiver pungen op.

Har dog på fornemmelsen, at det ikke er noget, som du selv kommer til, at skulle betale - hvis det var, så hørte man nok ikke så tit om sådanne situationer, hvor der ringes efter hjælp til så små og umiddelbart nemme opgaver.

 

Jeg bliver lidt.. argh... når jeg læser sådanne indlæg og samtidig hører alle steder fra, hvor presset DK er på økonomien, skoler og hospitaler der lukker, ældre der ikke kan få hjælp osv osv - sådan en udkørsel fra Falck skal nok stå i et par tusinde...

 

Mht din hund der 'passer på' skaden - tænker du slet ikke på, at fuglen sandsynligvis er hunderæd for din hund og det derfor må stresse den helt vildt, at der er en hund så tæt på? :???:

 

Jeps - det var så morgenens sure opstød.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tog da selvfølgelig min hund ind så snart jeg så at fuglen sad fast. og hun kom ikke ud før den var fri igen.

Og så er det sådan at jeg er ret bange for fugle!! Jeg havde forsøgt at få naboen til at hjælpe, men han kunne ikke. Og med mange skader flyvende rundt om hovedet var det rigtig ubehageligt!!

Men fuglen skulle jo fri igen, og jeg havde så kun den mulighed at ringe efter Falck.

Skal vi til at diskutere hvornår det er ok at gå til lægen?? For det er der da også forskelligt syn på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Jeg tog da selvfølgelig min hund ind så snart jeg så at fuglen sad fast. og hun kom ikke ud før den var fri igen.

Og så er det sådan at jeg er ret bange for fugle!! Jeg havde forsøgt at få naboen til at hjælpe, men han kunne ikke. Og med mange skader flyvende rundt om hovedet var det rigtig ubehageligt!!

Men fuglen skulle jo fri igen, og jeg havde så kun den mulighed at ringe efter Falck.

Skal vi til at diskutere hvornår det er ok at gå til lægen?? For det er der da også forskelligt syn på.

 

Nu har jeg læst dit indlæg igen - og jeg opfatter det stadig som om, at hunden lå og 'passede' på fuglen, men jeg har heller ikke fået pudset læsebrillerne her til morgen ;-)

 

Jeg er ikke helt med på, hvorfor du vil til at blande evt lægebesøg ind i det her - hvad har det med Falck, evt unødige tilkald, fikserede skader og hunde at gøre, medmindre det er for at komme væk fra trådens startindlæg og det plejer de fleste trådstartere ikke, at være tilhængere af - men det er du? :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aarh det er sgu ikke helt fair det der.... Havde det været acceptabelt hvis man havde konstateret at fuglen sad fast, men var gået videre fordi det ville "koste samfundet" nogle penge at få fuglen fri?

Der er jo nogle mennesker der er ansat til den form for arbejde, så man må da tro det er meningen de skal bruges?

 

Og så må vi bare acceptere at der er forskel på hvad vi mennesker magter. Nogle kan aflive et stykke påkørt vildt, mange kan ikke. Nogle kan samle tudser, edderkopper og andet småkryb op med hænderne, mange kan ikke. Nogle kan frigøre en fastklemt fugl og nogle kan ikke. Der findes endda mennesker der fuldkommen irrationelt er bange for hunde, det fatter man jo ikke...

 

Der bruges penge på mangt og meget, ikke alt er for den enkelte lige forståeligt, men at en skalde frigøres af falck tror jeg ikke på slår bunden ud af budgettet og er årsag til at der ikke bliver råd til at holde Næstved Sygehus åbent.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps - det var så morgenens sure opstød.

 

Hvis jeg ikke havde besluttet mig til at gå ud af tråden uden at svare, da jeg så den første gang i går, var det nok sådan ca. det samme jeg havde skrevet.

Er der slet ingen grænser for hvor hjælpeløse vi har lov at være på det offentliges regning?

 

Fik skaden i det mindste noget hjælp?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja den fik hjælp! Og var ikke kommet noget til, så den ku flyve videre.

Jeg prøver lige igen. Jeg sad i min stue med døren åben. Min hund var i haven. Og så kan jeg pludselig Høre en masse fugle skratte, jeg går ud i haven for at se hvad der sker. Og ser min hund ligge ved siden at nettet hvor fuglen sidder fast. Jeg kalder hende ind med det samme og hun bliver inde til fuglen er kommet fri igen.

Det jeg undrede mig over var bare at hun ikke tog fuglen, men heldigvis gjorde hun ikke det.

Og det er jo dig der snakker om sygehus væsen osv. Og så tænkte jeg bare at hvis folk skal til at blande sig i om det er ok at ringe efter Falck for at få en fugl fri, skal vi så også til at blande os i om det er nødvendigt at folk går til læge?!?

Jeg tænker bare at folk gør hvad de selv synes er nødvendigt. Og jeg kunne ikke få fuglen fri, og fri skulle den jo.

Fint eks. Med edderkopper osv, det er jo forskelligt hvad man kan!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Aarh det er sgu ikke helt fair det der.... Havde det været acceptabelt hvis man havde konstateret at fuglen sad fast, men var gået videre fordi det ville "koste samfundet" nogle penge at få fuglen fri?

Der er jo nogle mennesker der er ansat til den form for arbejde, så man må da tro det er meningen de skal bruges?

 

Og så må vi bare acceptere at der er forskel på hvad vi mennesker magter. Nogle kan aflive et stykke påkørt vildt, mange kan ikke. Nogle kan samle tudser, edderkopper og andet småkryb op med hænderne, mange kan ikke. Nogle kan frigøre en fastklemt fugl og nogle kan ikke. Der findes endda mennesker der fuldkommen irrationelt er bange for hunde, det fatter man jo ikke...

 

Der bruges penge på mangt og meget, ikke alt er for den enkelte lige forståeligt, men at en skalde frigøres af falck tror jeg ikke på slår bunden ud af budgettet og er årsag til at der ikke bliver råd til at holde Næstved Sygehus åbent.

 

Jeg beklager da meget - jeg anede virkelig ikke, at Falck havde folk ansat til, at frigøre indviklede fugle, køre ud og fjerne den edderkop, der evt sidder på væggen på fru hansens toiletvæg og den tudse, som har valgt at placere sig i hr jensens blomsterbed, som han nu skal i gang med, at luge.

 

Det er helt sikkert ikke den ene udkørsel, der slår bunden ud af budgettet, men hvis det er almindeligt, at man kan ringe efter Falck i sådanne tilfælde, som du skriver, så undrer diverse lukninger og nedskæringer mig altså ikke.

 

Jeg troede vitterligt, at Falckfolk havde til opgave, at transportere syge og tilskadekommende mennesker fra a til b, køre ud til fru jensen der har fået et hjertestop, hive folk der er gået igennem isen op igen, redde folk ud af køretøjer, der er forulykket osv i den retning.

 

Jeg er godt klar over, at vi alle er forskelligt klædt på til diverse opgaver og det er vel derfor, at det er så dejligt, at man har venner, familie og naboer. Jeg er godt klar over, at man gør tingene forskelligt fra landsdel til landsdel, men stod jeg selv i en lign situation, som jeg ikke selv kunne håndtere, så ville min tanke aldrig falde på Falck, men nærmere på en nabo, en far, en bror eller den tilfældige person der kommer kørende forbi ude på vejen.

 

Forleden dag tod naboens hund en vildand, der var landet i hendes have. Hun kunne ikke selv aflive anden, så hun ringede efter hendes far, der kom ud og gjorde det for hende - måske hun heller ikke ved det med Falck, eller også er hun også en af de personer, der er selvhjælpende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu snakker vi jo dyr der er i knibe!!

Og jeg havde kontaktet diverse familie medlemmer og nabo. Men folk var på arbejde!

Og så er det jo ikke den Falck bil der redder mennesker der kommer ud efter dyr! Det var igennem dyrenes beskyttelse at jeg fik nogen til at komme ud.

Men det er da dejligt at din nabo havde mulighed for at få hjælp til den and.

Du bruger måske aldrig nogle af de foranstandser vi har mulighed for i vores samfund?

Jeg synes stadig du drejer den over på hvad der er rimeligt og hvad der ikke er rimeligt. Men hvem er det der skal bestemme hvad der er rimeligt i forskellige situationer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes i er lidt stride. Og til info er det ikke "vores alle sammens skattepenge", men Falcks Dyreambulance - som er betalt af Dyrenes Beskyttelse. Og hvad nu hvis det havde været en kat eller hund der sad fast? Skulle den så også sidde og sulte ihjel? Og hvad pokker skal man ellers gøre når man ser et hjælpeløst dyr? Personligt kan jeg ikke engang slå en fugl ihjel, men jeg kan da heller ikke bare ignorere et dyr i nød.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg beklager da meget - jeg anede virkelig ikke, at Falck havde folk ansat til, at frigøre indviklede fugle, køre ud og fjerne den edderkop, der evt sidder på væggen på fru hansens toiletvæg og den tudse, som har valgt at placere sig i hr jensens blomsterbed, som han nu skal i gang med, at luge.

 

Det er helt sikkert ikke den ene udkørsel, der slår bunden ud af budgettet, men hvis det er almindeligt, at man kan ringe efter Falck i sådanne tilfælde, som du skriver, så undrer diverse lukninger og nedskæringer mig altså ikke.

 

Jeg troede vitterligt, at Falckfolk havde til opgave, at transportere syge og tilskadekommende mennesker fra a til b, køre ud til fru jensen der har fået et hjertestop, hive folk der er gået igennem isen op igen, redde folk ud af køretøjer, der er forulykket osv i den retning.

 

Jeg er godt klar over, at vi alle er forskelligt klædt på til diverse opgaver og det er vel derfor, at det er så dejligt, at man har venner, familie og naboer. Jeg er godt klar over, at man gør tingene forskelligt fra landsdel til landsdel, men stod jeg selv i en lign situation, som jeg ikke selv kunne håndtere, så ville min tanke aldrig falde på Falck, men nærmere på en nabo, en far, en bror eller den tilfældige person der kommer kørende forbi ude på vejen.

 

Forleden dag tod naboens hund en vildand, der var landet i hendes have. Hun kunne ikke selv aflive anden, så hun ringede efter hendes far, der kom ud og gjorde det for hende - måske hun heller ikke ved det med Falck, eller også er hun også en af de personer, der er selvhjælpende...

 

Men jeg håber da ikke at du er overvægtig, arbejdsløs, kronisk syg eller andet, for dét koster jo samfundet penge!

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

Jeg kan da sagtens sætte mig ind i at en flagrende stor fugl med stort næb ikke er noget alle har lyst til at komme i nærheden af.

 

og hvis man på forhånd ved at man risikerer at gøre mere skade end det gavner, så lad folk der kan sit kram gøre det.. eller folk der kan holde hovedet kold i situationen?

 

jeg bebrejder ikke ts.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Malene- hvis ikke du allerede ved det, så skal jeg gøre dig opmærksom på at det er falck via dyrenes beskyttelse der kommer ud til sådan opgaver. Det er folk der er ansat til at hjælpe netop med sådan noget. Til at vikle fugle ud, hive killinger op af kloaker, ukloge katte ned fra træer, hive kroge ud af næbbet på en svane, hive en allike op af en lukket skorsten eller ud fra en emhætte osv osv.

 

Det er jo ikke den samme falck der kommer og henter en når man er faldet af sin hest, faldet på badeværelset osv.

 

Så synes måske lige du skulle tage og slappe lidt af, inden du fyrer sådan noget af. For jeg synes det er det væreste vrøvl at fyre af, og måske lige en ide at undersøge hvad der engenligt bliver talt om, ellers er det jo tilladt at spørge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Puddi- jeg synes det var helt fint du kontaktede falck og de fik den fri, så den kunne flyve igen.

 

Jeg kunne personligt godt selv hjælpe en fugl fri, det er ikke mere end et år siden jeg måtte stå på hovedet i en skorsten og hive en allike ud med hænderne. Men er hellere ikke bange for fugle, er vokset op med 250 høns og 300 duer og en del undulater.

 

Men en dyreambulance er jo netop til sådan et formål, som det du kom ud for, så godt du handlede og fuglen kom fri.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg syntes godt nok der er nogle unødige sure opstød der bliver gylpet op hist og her... jeg syntes TS gjorde det eneste rigtige hvis hun ikke selv er i stand til at hjælpe den stakkels fugl... jeg er selv a den tybe der kaster mig ud i sådanet opgaver uden at tænke på min egen sikkerhed... for et par år siden fanget jeg en musvåge med bræket vinge ind... og det var først da jeg stod med mine BARE HÆNDER direkte mod fuglens SKARPE KLØR og NÆP at jeg kom til at tænke over at den kunne flå mig til hakke kød... her blev falk også kaldt ud for at hente dette mæjestetiske dyr :LUX: og det var vildt livs fonden der betalte fra kasse 1... hvis i vil læse min musvågejagt kan i se den her

 

jeg har været på musvågejagt... - Slyngebarn

 

og i er mere end velkommen til at harmes og "skræppe op" men det ænder ikke på at jeg er stolt og glad for jeg gjorde det og ville gører det igen!!!!

 

til TS klap dig selv på skulderen... du gjorde det "for dig" rigtige... og du har ærer i at være medskyldig til at en skade så endnu endag...

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes godt nok også der kom nogle uretfærdige opstød mod TS som jeg synes i denne situation handlede super flot, ja måske kunne nogle selv fjerne fuglen og det er også fedt nok men hvis man ved at man vil gøre mere skade en gavn er det jo ikke ansvarligt at gøre forsøget.

 

Og som de andre siger så er det netop det falcks dyreambulance er til for.... synes seriøst nogle skulle tage og tænke sig lidt om inden de skriver sådan en omgang gylle...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg havde selv ringet til Falck hvis jeg havde oplevet at en fugl sad fast et eller andet sted. Ikke om jeg ville gribe til at begynde og lege "dyre redder" - jeg ville være ekstrem bange for at skade fuglen yderligere.

Syntes det er fint du fik tilkaldt nogen til hjælp :5up:

 

Hvis det er et spørgsmål om penge, så skylder jeg da samfundet en del penge nu - med alle de gange Falck har hentet katte på min grund :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er nu mere forarget over at man ikke hjælper den fri med det samme, og så ringer efter falck bagefter, end at man ringer til falck i det hele taget.

 

Der er jo ikke just tale om den store guldforchromede redningsaktion af dyreredder af første rang petersen. Det er en skade, der sidder fast i et fodboldnet!! Ikke en havørn i midten af en åleruse.

 

Kan man ikke få nettet listet fri af fuglen, så må saksen sku frem. Der er jo ikke tale om stålwirer viklet om en eller anden superskrøbelig pipfugl.

 

Der er sgu støre sandsynlighed for at fuglen kommer mere til skade af at sidde baksende fast i nettet, end ved at man hjælper den fri. Hvis ikke den bakser rundt længere, så er den temmelig udmattet, og også dét er en kritisk tilstand for en fugl.

 

Men jeg kan sagtens følge Malene i hvad hun skriver. Jeg er så ikek enig i at det er spild af penge, da pengene kommer fra en anden kasse end statens.

 

Men det ér altså ikke hjernekirurgi at få en lille fugl fri af et fodboldnet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå nå nå! Jeg gjorde hvad jeg synes var bedst. Alternativt ku jeg ha ladet fuglen blive siddende. Hvilket jeg synes var en dum ide.

Falck manden var også lang tid om at få den fri, men havde bare et bedre tarv på den, da det jo er hans job!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...