Hop til indhold

Nej nej nej - ikke min lille hund...


Agnete87
 Share

Recommended Posts

Så er der godt nyt fra Emma, hun har været opppe og en hurtig tur ude og prutte og tisse lidt. Hun tager også selv foder og vand til sig nu:-)

 

Men de beholder hende alligevel fordi Dyrelægen han ikke syntes om at handes blodtal stadig er lidt lav, han vil gerne have det op inden hun kan komme hjem, hvilket jo er forståeligt nok...

 

Min mor render rundt nu derhjemme og hved ikke hvad hun skal gøre af sig selv, nu hendes lille hund heller ikke kommer hjem idag:( Hun kom først hjem kl 4 imorges fra en fest, og det ligner hende ikke, var der nogle der sagde at drikke sin sorger væk:blink:

 

Nårh, hvor er det godt, at Emma har det bedre..... Hvis Emma ikke er ret stor, så kan det være, at hun får en bodystocking på hos dyrlægen... Det er der nogen (lille bordercollie-blanding) her omkring, der har fået.

--Jeg er så lykkelig for, at min Silke er blevet steriliseret. For der er rigtig mange ældre tæver der får livmoderbetændelse hvis de ikke er blevet steriliseret. Og nogle gange dør de inden man opdager hvad der var galt...:megaked:

 

Silke havde sådan en oppustelig pølse om halsen da hun var blevet steriliseret, så hun ikke kunne slikke sig på maven. Den er ikke lige så generende som en krave. --Men det er jo nok lidt sent at skaffe sådan en nu.

http://www.4hotdogs.com/templates/product.asp?ProductGuid=195210&ProductName=Halsring+til+beskyttelse+af+s%E5r&GroupName=Tilbeh%F8r+til+hunden&GroupGuid=22

Link til indlæg
Del på andre sites

Av ja den er smart den "pølse" der, Emma er en større lab tæve af udstillingstypen på 28 kg, så jeg tror at en body vil være for lille til hende, men en af hendes hundevenner der også er blevet sterilliseret fik en hjemmelavet body på, det var hendes ejer der er brandmand der lavede den til hende, så huden kunne ånde og det hele...

Link til indlæg
Del på andre sites

Av ja den er smart den "pølse" der, Emma er en større lab tæve af udstillingstypen på 28 kg, så jeg tror at en body vil være for lille til hende, men en af hendes hundevenner der også er blevet sterilliseret fik en hjemmelavet body på, det var hendes ejer der er brandmand der lavede den til hende, så huden kunne ånde og det hele...

 

Jammen, en body bliver vel ikke slidt op af en enkelt sterilisation?

 

Hvor stor er brandmandens hund? Kunne I ikke låne hendes bodystocking?

Eller få en opskrift og lave én selv?

 

Måske kunne man egentlig bruge en baby-bodystocking, og så bare klippe hul til halen? Det er bare et spørgsmål om man kan få den stor nok...

 

http://www.trendybaby.dk/category/bodystocking/all

Link til indlæg
Del på andre sites

Jammen, en body bliver vel ikke slidt op af en enkelt sterilisation?

 

Hvor stor er brandmandens hund? Kunne I ikke låne hendes bodystocking?

Eller få en opskrift og lave én selv?

 

Måske kunne man egentlig bruge en baby-bodystocking, og så bare klippe hul til halen? Det er bare et spørgsmål om man kan få den stor nok...

 

http://www.trendybaby.dk/category/bodystocking/all

Brandmandens hund er en schæfer/lab blanding og er meget tynd i figuren, så jeg tror at den er for lille...

 

Babybodystocking?? fås de i så store størrelser, eller finde sder så store babyer:confused::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var jo dejlige nyheder.

Tak!

 

 

 

Det er da rart at dyrelægen ikke bare smider Emma ud, men holder lidt øje med hende inden hun kommer hjem.

Ja hun er jo en ældre dame så det går lidt langsommere med at komme ovenpå igen, så Dr. Dyr vil være 100% sikker på at hun er ok når hun bliver udskrevet fra dyrehospitalet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Emma kom hjem her igår aftes, hun er på en masse smertestillende og skal holdes i ro, altså ikke for mange trapper og ingen følge efter folk rundt i huset, hun skal ud lidt oftere nu for at tisse. Emma er også rykket op på 1 sal hos mine forældre så de kan holde øje med hende om natten, hun vil godt kunne være alene hjemme om dagen da hun nok vil sove det meste af tiden (pga. pillerne) men så er der lige blæren men min far sagde at det var sgu ligemeget med om hun pissede på gulvet, bare der var hul igennem...

 

Min mor fik lavet noget lækkert til Emmaen da hun kom hjem, men hun syntes ikke det er sjov at hendes lille hund render rundt og piver når hun skal lægge sig...

Link til indlæg
Del på andre sites

 

men hun syntes ikke det er sjov at hendes lille hund render rundt og piver når hun skal lægge sig...

 

Det tror jeg, jeg ville tale med dyrlægen om. Det kan jo være at hun kan få noget mere smertestillende, eller et andet præperat der virker bedre.

 

Selvfølgelig skal man ikke give for meget (så hunden kommer til at gøre ting, smerte ellers ville få den til ikke at gøre) men kroppen restituerer sig hurtigere hvis man ikke har smerter. Og så er det jo også synd for den lille Emma. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min mor har spurgt Dyrelægen til smertestillende grundet Emma´s ømhed når hun lægger sig. Hun fik svaret at det ville gå over efter en tid (2 dage ca.) og de helst ikke vil give smertastillende, da hun skal passe på når hun lægger sig og smertestillende vil kunne få hende til at blive overmodig, så det i værste fald kan springe lidt op, og de vil være noget avs...

 

Dog insisterer Emma på at hun gerne vil ligge i sin seng (menneskeseng) og får slæbt sig derop uden at sige en lyd. Hun sover stadig ved mine forædre om natten så de kan høre hvis hun vil ud og tisse. Hun har heller ikke slikket i såret, men der er krave i huset hvis det skulle ske. På mandag skal hun have fjernet stingne, det skulle have været på lørdag men Dr. Dyr siger at det kan vente til mandag, så kommer der nemlig ikke tillæg oveni og de skal ikke helt ud til jagtvej...

 

Min far er hjemme ved hende idag, min mor var igår så de prøver at finde en til at være ved hende eller bare se til hende. Men kan hun godt være alene imorgen og frem, hvis hun bare bliver afskærmet fra trapper og andre ting hun kan overanstrenge sig på???

Link til indlæg
Del på andre sites

nejjj jeg blev forskækket over din overskrift men når man når enden så bliver man helt glad over at det blev opdaget i tide og at hun nu snart kan blive fri for stængene... har de trænet med kraven, for det er nu hvor det heler at hun typisk vil(måske) begynde at slikke (det mine forældre fik afvide ved deres hundsopration. så hvis hun skulle være alene ville jeg være mest tryk ved at hun havde kraven på... det ville være noget rigtigt skidt hvis det var gået op når dine forældre kom hjem... bare min holdning :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...