Hop til indhold

Mine hunde spiser svampe i haven...


tantemaier
 Share

Recommended Posts

Hvad er det her for nogle små sa*****?

Jeg opdagede at hundene snuppede et par stykker i går. De står på græsplænen overalt.

 

Jeg har ledt som en gal, men synes alle svampe ligner hinanden...

Jeg er jo så bange for at de er giftige.

 

Svampe i haven 009a.jpg

Svampe i haven 010a.jpg

Svampe i haven 007a.jpg

Svampe i haven 008a.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej altså... Hvad med at fjerne svampene? Hundene har bestemt ingen særlig glæde af at kunne gå og smånippe af dem. OG der er jo et andet dyr, der er mindst lige så begejstret for svampe, nemlig sneglene. Og DE er i hvert fald skadelige.

 

Klip plænen tæt og tit. Og det kan også dæmpe svampevæksten at bruge en plænelufter. OG håb på en tør periode snart. Svampe har det med at brede sig..

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar og gode råd...

 

Vi har en KÆMPE plæne og hver gang jeg ser en svamp plukker jeg den og smider den væk. Vi klipper plænen en gang om ugen og ekstra kort på hundestykket. Men der er bare MANGE.

 

Jeg tilmeldte mig et svampeforum og de siger det er høsletsvampe. Der står et sted derinde det her:

 

Svampen på billedet er en Høsletsvamp. Den regnes normalt for ugiftig, men der findes også rapporter om, at den skulle indeholde det hallucinogene stof psilocybin. Foruden serotonin, det virksomme stof i lykkepiller. Man kan evt. forestille sig, at der kan være tale om en genetisk variant med højere indhold af virksomme stoffer. Det er en umådelig almindelig svamp i Danmark, findes i alle græsplæner, så det er omsonst at advare hundeejere mod den.

 

Så det er bare med at holde ekstra øje.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 6 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...