tantemaier Skrevet Juni 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2012 Hvad er det her for nogle små sa*****? Jeg opdagede at hundene snuppede et par stykker i går. De står på græsplænen overalt. Jeg har ledt som en gal, men synes alle svampe ligner hinanden... Jeg er jo så bange for at de er giftige. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Franziska Besvaret Juni 21, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2012 Kiggede på google.. Prøv se på hjelmhatte og se om det ikke kunne ligne Hov eller Elledans-bruskhat.. (hihih på ingen måde en svampe- ekspert.) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Juni 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2012 Mest hjelmhat tror jeg, men det er sørme svært. Jeg har kigget rundt omkring og jeg synes jo de ligner hinanden Jeg har også kigget på høsletsvamp... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Franziska Besvaret Juni 21, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2012 Stakkels TS - ikke fordi vi lige frem hjælper med et klart svar.. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Juni 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2012 Ja, det er også den side jeg har været inde og kigge på... men er virkelig i tvivl og det vil jeg helst ikke være, når jeg ikke ved om den er giftig... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret Juni 21, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2012 Har du evt en biologilærer i omgangskredsen eller nabolaget? jeg synes de ser bekendte ud men det er jo ikke til at vide hvordan de ter sig i en hundemave.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juni 21, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2012 Ej altså... Hvad med at fjerne svampene? Hundene har bestemt ingen særlig glæde af at kunne gå og smånippe af dem. OG der er jo et andet dyr, der er mindst lige så begejstret for svampe, nemlig sneglene. Og DE er i hvert fald skadelige. Klip plænen tæt og tit. Og det kan også dæmpe svampevæksten at bruge en plænelufter. OG håb på en tør periode snart. Svampe har det med at brede sig.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Iben B Besvaret Juni 21, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2012 Psilosobinsvampe er ikke giftige ... men de sender dig godt afsted Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret Juni 21, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2012 Mine hunde elsker de hvide mark champignon der står i græsplænen, og støvbolde når de er helt faste, det lader jeg dem da spise. De rører ikke nogen af de andre spiselige, vi har på grunden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Juni 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2012 Tak for svar og gode råd... Vi har en KÆMPE plæne og hver gang jeg ser en svamp plukker jeg den og smider den væk. Vi klipper plænen en gang om ugen og ekstra kort på hundestykket. Men der er bare MANGE. Jeg tilmeldte mig et svampeforum og de siger det er høsletsvampe. Der står et sted derinde det her: Svampen på billedet er en Høsletsvamp. Den regnes normalt for ugiftig, men der findes også rapporter om, at den skulle indeholde det hallucinogene stof psilocybin. Foruden serotonin, det virksomme stof i lykkepiller. Man kan evt. forestille sig, at der kan være tale om en genetisk variant med højere indhold af virksomme stoffer. Det er en umådelig almindelig svamp i Danmark, findes i alle græsplæner, så det er omsonst at advare hundeejere mod den. Så det er bare med at holde ekstra øje. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Andre81 Besvaret Oktober 19, 2018 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2018 Vokser de også på plæner hvor der trænes hunde og skides og pisses konstant stor u plejet plæne Eller ska' det være ko el Hjort Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts