Hop til indhold

Aktivering af hund der skal holdes i ro.


Hope
 Share

Recommended Posts

Hej :)

Ville høre om i havde nogle gode bud på aktivering af hund der skal holdes i ro pga sygdom. Dvs. små gåture og ellers bare afslapning, i en periode skal han holdes i burro og kun lige ud.

Han er tynd så er ikke så bekymret for vægten. Har tænkt på at fylde en kong og putte den i fryseren, men hvad ellers? Han er ikke til feks. Dog Maze madskål. Han er kælen, men man kan jo ikke ansætte en til at kæle for ham :)

Nogle andre gode ideer?

På forhånd tak!

Katharina

Link til indlæg
Del på andre sites

Små ligeud godbidsspor (syntes jeg virkede allerbedst), lære hunden at dutte på hånd (prikke snuden mod håndfladen) hvis ikke hunden bliver vild under træningen, marvben med fyld, gæt en hånd (hvilken hånd er godbidden i), massage i nakke/skuldre, træne blive i stå, lære at dutte på/gø ad/stille sig foran en thepose (kan bruges senere i forløbet når hunden må lede efter og finde theposen), tyggeben.

Hvis han skal holdes i burro og kun ligeud vil jeg ikke anbefale tæppe med godbidder i lige foreløbig (der bliver ofte gravet og kan nemt opstå ukontrollerede bevægelser)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du bil eller cykeltrailer? Vi brugte meget det at køre til nye steder og så bare sidde og kigge på omgivelserne. Det trætter meget at skulle forholde sig til så mange nye indtryk. Og nu er det jo heldigvis sommer, så det er ikke koldt bare at sidde og glo.. Så kan man jo sagtens tage afsted 1½ time-2 timer som en rigtig god lang gåtur ellers snildt kan tage (medbringe en bog, tæppe og andre hyggeting).

 

Synes Dumles forslag om træning af bliv, afbinding og 'touch' og sådan nogle ting er tigtig gode forslag. Sådan noget som ekstra fokus på håndtering (børste tænder, rense ører, klippe negle og pillen alle vejne) kan du jo også bruge tid på.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har sådan en her...

 

Hundelegetøj & Tilbehør til hunde billigt hos zooplus: Hundelegetøj Dog Activity Poker Box

 

og så 2 træ bræder som jeg også har brugt meget... det var måske en ide at arbejde med sådan nogle mens der er burro???

 

ellers prøv at se denne side... der er noget til at blive inspireret af..

 

dog activity - Google-søgning

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...