Hop til indhold

DR1 kl. 18.30 - kemoterapi til dyr


Umulia
 Share

Recommended Posts

Man kan så spørge sig selv om, det er til hundens bedste. Nu har jeg heller ikke pengene til det, men ville aldrig vælge det.

Bare tænk på alle de gener kemo har og hvis den ikke kan helbredes alligevel, så hellere lade den få fred.

 

Jeg er enig.

Jeg er lige blevet den eneste voksne i familien, som endnu ikke er død eller syg af kræft (dejlig tanke :???:), og jeg har set hvor dårligt folk får det af kemo. Det ville jeg ikke byde en hund, med mindre der var en reel chance for fuldstændig helbredelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har set en ældre doberman blive hehandlet med kemo. Det er altså ikke noget liv for en hund, og jeg ville aldrig overveje det. Medmindre det var noget meget småt og helt lokaliseret og med 100% udsigt til et langt og sundt liv efterfølgende.

 

Men jeg synes tit, at hos hundene bliver kræften opdaget så sent, at omgående aflivning er det mest humane. At sætte igang med kemo er mere for menneskets end for hundens skyld, og der har vi altså pligt til at sætte egne følelser til side og gøre det bedste for hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig.

Jeg er lige blevet den eneste voksne i familien, som endnu ikke er død eller syg af kræft (dejlig tanke :???:), og jeg har set hvor dårligt folk får det af kemo. Det ville jeg ikke byde en hund, med mindre der var en reel chance for fuldstændig helbredelse.

 

 

Uha...nej, hvor skrækkeligt, at denne livsberøvende sygdom har ramt din familie :(..krydser fingre for, at du forbliver rask :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altid noget l*rt med kræft i familien. Vi har det også. Og de der er faldet væk er ikke blevet 40.

Jeg jubler hver gang jeg har fødselsdag og er blevet et år ældre. Bliver så 46 næste gang.

 

Hvis jeg rammes af kræft en dag ville jeg ønske jeg var en hund. Så kunne jeg få fred hurtigt. Det kan man desværre

ikke som menneske.

Link til indlæg
Del på andre sites

De siger i udsendelsen at kemo til dyr KUN er livsforlængende, kan ikke helbrede, men at de får i så små doser at der ikke er de gener og bivirkninger vi kender fra mennesker :vedikke:

 

Ja, det så/hørte jeg, og må indrømme at det gør det endnu sværere at forstå. Det er da godt at hunden ikke lider pga. kemoen, men hvor meget lider den pga. kræften, det er vel ikke sådan lige til at finde ud af :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min venindes hund fik kemo og levede i 5 mdr. efter at hun havde fået konstateret lumfekræft. Sille havde lidt kvalme og var lidt stille den dag om ugen hvor hun blev behandlet, men de andre 6 havde hun det tilsyneladende fint. Så kan man jo opveje om en dag om ugen, hvor hunden ikke har det så godt, kan opveje at den lever 4 mdr. længere. For en hund er 4 mdr. trods alt længe....:vedikke: Tror dog ikke jeg selv havde valgt det, selvom jeg har hørt om andre hunde der har levet i op til et år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg vidste med sikkerhed, at hunden bare havde lidt kvalme en dag om ugen, så kunne jeg sagtens leve med det, men kun hvis jeg var 100% sikker på, at den ikke havde smerter, angst, eller andet ubehag.

 

Den jeg kendte havde knoglekræft, som skulle være meget smertefuldt, og det var tydeligt, at den havde det elendigt og aldrig skulle have været sat i behandling. Ejeren fortryder det også i dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...