Jaffa Skrevet Juni 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2012 Har lige siddet og kigget på en hjemmeside hvor avleren tilbyder, at de kan sørge for, at kastrere hvalpen inden man får den med hjem. Dvs. inden den er 8 uger. Det synes jeg lyder helt vildt og alt for tidligt. Er jeg gal på den når jeg mener det ikke er i orden? Gitte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret Juni 24, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2012 Jeg ved godt hvad det er for en side du har set. Opdrætteren som sådan har været diskuteret her i andre sammenhænge. Jeg gå rikke ind fo rkastration, men hvis nogen er fast overbevist om at deres hund skal kastreres synes jeg ligeså godt man kan se at få det overstået. Så kender hunden ikke til andet end at være kastrat. En voksen hanhund der kastreres skal til at vænne sig til en ny placering i et hieraki og at "være noget andet". Det tror jeg er sværere. Det der bekymrer mig lidt er at hvalpekastrationen tilbydes som værende væsentlig billigere (noget under halvdelen af prisen for kastration af en voksen hund). Spekulerer på om det bare er lidt bedøvelse og så "grisekastrering", eller en elastrator eller hvad? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jaffa Besvaret Juni 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2012 Jeg aner ikke hvordan de gør, og skal ikke ha' hund derfra, men faldt over det på et andet forum hvor der er en der skal ha' hvalp derfra. Mener bare, at hvis man kastrerer dem for tidligt, så vil mange han hunde opfatte dem som tæver da de lugter anderledes (Tager jeg fejl?) Gitte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret Juni 24, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2012 Der er mange lande hvor opdrætterne kastrerer/steriliserer hvalpene, inden at de kommer ud i private hjem, kun hvis du er opdrætter, kan du få en intakt hvalp, det gøres også i mange katterier, om jeg synes at det er en god idé, tjaa det ved jeg nu ikke, men det er ikke usædvanligt andre steder i verden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Juni 24, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2012 Tjae.. bum bum bum... Jeg ved intet om det fysisk skader hunden, men jeg tror faktisk ikke at det psykisk skader hunden... Jeg tror hvis jeg vidste at jeg 100% sikkert ville kastrere hunden, at så ville jeg nok faktisk sagtens mene at det ville være bedst at gøre så tidligt som muligt... Men jeg går ikke ind for at kastrere bare for at kastrere, så jeg ville aldrig vælge det... MEN dertil sagt jeg ved ikke om det har en indflydelse på væksten og den slags, har det det er det jo klart ikke smart at gøre... Men jeg ved ikke om der ligger nogle undersøgelser indenfor området? Men ja, jeg er enig med KimC.. Jeg tror desuden ikke at det er et problem med hensyn til om andre hanner tror det er en tæve, det vil man ret ofte opleve med kastreret hanner, uanset hvor gamle de har været når de blev kastreret.. Det kommer vidst an på den enkelte hund... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juni 24, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2012 Det vil vel uvilkærlig give en hanhund et mere feminint præg at kastrere så tidlig. Tror også nogle mener, at vækstzonerne i endeknoglerne lukker senerer, så hundene ofte vokser i længerer tid end en fertil med normal hormonproduktion,.Hvis det er korrekt er det i mine øjne ikke et gode. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jaffa Besvaret Juni 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2012 Det vil vel uvilkærlig give en hanhund et mere feminint præg at kastrere så tidlig. Tror også nogle mener, at vækstzonerne i endeknoglerne lukker senerer, så hundene ofte vokser i længerer tid end en fertil med normal hormonproduktion,.Hvis det er korrekt er det i mine øjne ikke et gode. Var inde og læse om det, og det var også hvad jeg kunne læse omkring det med at vokse mere. Gitte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juni 24, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2012 For mig er det lidt sådan, at hvis man ikke vil have hanhund, så køb en tæve, og hvis man ikke vil have løbetid, så vælg en hanhund. Og hvis alt naturligt skræmmer een, så køb en tøjhund. Jeg har så selv en kastrat, det var så hans liv på græsk internat eller et hjem under bedre forhold i DK. Jeg havde fertile tæver da han ankom hertil. Og så nu 3 steriliserede tæver. en pga falsk drægtighed med temmelig voldsomme stress problemer og 2 ældre pga livmoderbetændelse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts