Gæst Puddi Skrevet Juni 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2012 Jer der har fået steriliseret jeres tæver, hvad har de fået fjernet? Jeg tænker på æggestokke, livmoder? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret Juni 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 26, 2012 Det hele. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juni 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 26, 2012 Luna fik fjernet hele motoren tilbage i 2006. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juni 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 26, 2012 Liva fik også fjernet det hele Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juni 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 26, 2012 Mine har også fået fjernet det hele, een pga voldsom falsk drægtighed og 2 ældre pga livemoderbetændelse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puddi Besvaret Juni 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 26, 2012 Hvad er fordele/ulemper ved kun at få fjernet æggestokke? Og hvad er fordele/ulemper ved at få fjernet det hele? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret Juni 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 26, 2012 Ninja fik vidst bare kappet lederne til æggestokkene. Idag tror jeg det er meget almindeligt at man lader livmoderen være, medmindre denne er betændt eller fejler noget. Det er et noget større indgreb at få fjernet 'det hele'. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juni 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 26, 2012 For mig synes jeg at det er en ulempe at lade noget blive derinde (det er så bare min personlige mening). Jeg har ikke haft nogle ulemper med at få fjernet det hele. Såret var ikke engang specielt stort. Jeg indsætter lige billeder, så folk, der er sarte mht sår (der er ikke noget blod altså), kig ikke længere ned!!! På dagen for operation (der sidder lidt vat): 3 dage efter: 4 dage efter: Sløret, men man kan godt se det alligevel Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puddi Besvaret Juni 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 26, 2012 Jeg har lige afleveret zera hos dyrlægen. Og fik da at vide at de kun fjerner livmoderen hvis de kan se den ikke ser god ud. Og så blev jeg pludselig i tvivl om det er godt nok. Hun sagde at man lige er begyndt at gå tilbage til kun at fjerne æggestokkene, hvor man ellers har fjernet begge dele før. Hun snakkede om at det er en ny måde man gør det på nu, hvor hunden så ikke er særlig medtaget bagefter. Jeg tror også bare jeg sidder og spekulerer, fordi jeg synes det er så svært at køre fra hende. Og det er jo næsten ikke til at holde ud at være her hjemme uden hende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juni 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 26, 2012 Jeg har lige afleveret zera hos dyrlægen. Og fik da at vide at de kun fjerner livmoderen hvis de kan se den ikke ser god ud. Og så blev jeg pludselig i tvivl om det er godt nok. Hun sagde at man lige er begyndt at gå tilbage til kun at fjerne æggestokkene, hvor man ellers har fjernet begge dele før. Hun snakkede om at det er en ny måde man gør det på nu, hvor hunden så ikke er særlig medtaget bagefter. Jeg tror også bare jeg sidder og spekulerer, fordi jeg synes det er så svært at køre fra hende. Og det er jo næsten ikke til at holde ud at være her hjemme uden hende. Min veninde's to labber har begge kun fået fjernet æggestokkene og de har det ganske fint:-D Den operation var i sin tid dyrere end den anden, det ved jeg ikke om det så stadig er. Men jeg kan godt følge dig.. Tankerne kører.. sørg for at holde dig selv beskæftiget i dag, så du ikke har tiden til at sidde og tænke hele tiden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puddi Besvaret Juni 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 26, 2012 Det ser da slet ikke så voldsomt ud. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puddi Besvaret Juni 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 26, 2012 Ja det er dyere. Men hva det er jo bare dyrt at ha hund uanset hvad:) Jeg tror jeg vil ud og købe hende en ny seng, til hun kommer hjem. Ej nu tuder jeg igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juni 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 26, 2012 Ja det er dyere. Men hva det er jo bare dyrt at ha hund uanset hvad:)Jeg tror jeg vil ud og købe hende en ny seng, til hun kommer hjem. Ej nu tuder jeg igen. Ud og lave noget istedet for at sidde her:-D Hun er snart hjemme igen:-D Og nej, det er ikke voldsomt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puddi Besvaret Juni 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 26, 2012 Du har ret, jeg må tage mig sammen:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret Juni 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 26, 2012 Op med humøret :blink: hun er snart tilbage og frisk igen, da min fik fjernet det hele (pga livmoderbetændelse), var hun frisk som en havørn igen efter en time. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juni 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 26, 2012 Op med humøret - og som de andre siger, skal du foretage dig et eller andet. Gør rent, powershop til Zera, bag en hundekage eller andet. Bella fik fjernet det hele, og var 100% frisk dagen efter operationen. Hun var på en masse medicin (hun var samtidig blevet opereret i poten), og skulle egentlig holdes i ro. Men vi var nødt til at overgive os og begynde at gå ture med hende to dage efter operationerne. Og Zera har jo været i narkose før, og tåler det fint, så du har ikke noget at være bekymret for:-) Giv lige et pip når i er kommet hjem, forresten. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juni 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 26, 2012 Det er et noget større indgreb at få fjernet 'det hele'. Petrine og Bastarden fik fjernet det hele, de fik hhv to og et sting, kan ikke forestille mig det ville være mindre, hvis livmoderen var blevet derinde - jeg ville klart få fjernet livmoderen også, der er intet at bruge den til, blot endnu en del, der kan blive syg. Derudover har jeg en fjern bekendt i Tyskland, hendes 9årige tæve har lige fået hvalpe, selvom hun blev steriliseret for 4 år siden - den ene hændelse er alt rigeligt til at skræmme mig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puddi Besvaret Juni 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 26, 2012 Alt er bare gået så fint:-) Nu ligger hun og sover i sin nye seng. Så det er bare dejligt det er overstået. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts