Hop til indhold

sterilisering.

Gæst Puddi
 Share

Recommended Posts

Gæst Puddi

Jer der har fået steriliseret jeres tæver, hvad har de fået fjernet?

Jeg tænker på æggestokke, livmoder?

Link til indlæg
Del på andre sites

For mig synes jeg at det er en ulempe at lade noget blive derinde (det er så bare min personlige mening). Jeg har ikke haft nogle ulemper med at få fjernet det hele. Såret var ikke engang specielt stort.

Jeg indsætter lige billeder, så folk, der er sarte mht sår (der er ikke noget blod altså), kig ikke længere ned!!!

På dagen for operation (der sidder lidt vat):

Lunatum0806062.jpg

Lunatum0806064.jpg

3 dage efter:

110606dag3efterop.jpg

4 dage efter:

120606.jpg

Sløret, men man kan godt se det alligevel

1206061.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige afleveret zera hos dyrlægen. Og fik da at vide at de kun fjerner livmoderen hvis de kan se den ikke ser god ud.

Og så blev jeg pludselig i tvivl om det er godt nok.

Hun sagde at man lige er begyndt at gå tilbage til kun at fjerne æggestokkene, hvor man ellers har fjernet begge dele før. Hun snakkede om at det er en ny måde man gør det på nu, hvor hunden så ikke er særlig medtaget bagefter.

Jeg tror også bare jeg sidder og spekulerer, fordi jeg synes det er så svært at køre fra hende. Og det er jo næsten ikke til at holde ud at være her hjemme uden hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige afleveret zera hos dyrlægen. Og fik da at vide at de kun fjerner livmoderen hvis de kan se den ikke ser god ud.

Og så blev jeg pludselig i tvivl om det er godt nok.

Hun sagde at man lige er begyndt at gå tilbage til kun at fjerne æggestokkene, hvor man ellers har fjernet begge dele før. Hun snakkede om at det er en ny måde man gør det på nu, hvor hunden så ikke er særlig medtaget bagefter.

Jeg tror også bare jeg sidder og spekulerer, fordi jeg synes det er så svært at køre fra hende. Og det er jo næsten ikke til at holde ud at være her hjemme uden hende.

Min veninde's to labber har begge kun fået fjernet æggestokkene og de har det ganske fint:-D Den operation var i sin tid dyrere end den anden, det ved jeg ikke om det så stadig er. Men jeg kan godt følge dig.. Tankerne kører.. sørg for at holde dig selv beskæftiget i dag, så du ikke har tiden til at sidde og tænke hele tiden

Link til indlæg
Del på andre sites

Op med humøret - og som de andre siger, skal du foretage dig et eller andet. Gør rent, powershop til Zera, bag en hundekage eller andet.

Bella fik fjernet det hele, og var 100% frisk dagen efter operationen. Hun var på en masse medicin (hun var samtidig blevet opereret i poten), og skulle egentlig holdes i ro. Men vi var nødt til at overgive os og begynde at gå ture med hende to dage efter operationerne.

Og Zera har jo været i narkose før, og tåler det fint, så du har ikke noget at være bekymret for:-)

Giv lige et pip når i er kommet hjem, forresten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er et noget større indgreb at få fjernet 'det hele'.

Petrine og Bastarden fik fjernet det hele, de fik hhv to og et sting, kan ikke forestille mig det ville være mindre, hvis livmoderen var blevet derinde - jeg ville klart få fjernet livmoderen også, der er intet at bruge den til, blot endnu en del, der kan blive syg.

Derudover har jeg en fjern bekendt i Tyskland, hendes 9årige tæve har lige fået hvalpe, selvom hun blev steriliseret for 4 år siden - den ene hændelse er alt rigeligt til at skræmme mig :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites