Hop til indhold

Labrador retriever søger nyt hjem


Gæst mhoffmann
 Share

Recommended Posts

Gæst mhoffmann

Hej

 

Vi er en familie på 2 voksne og 3 børn. Vi er meget på rejser og ønsker derfor at finde et nyt hjem til vores Labrador retriever (Han) på 2 år. Han er af den "ægte" retriever race.

 

Pris kan forhandles,

 

Med venlig hilsen

 

Mads Hoffmann

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mhoffmann

Han er født i Schweiz og har schwizer pas, chip samt alle obligatoriske vaccinationer. Vi fik ham da han var 1 år gammel. Vi besidder også billeder af forældre samt adresse på opdrætter i Schweiz.

 

Mvh

 

Mads

Hunde 14.12.08 042.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilken klub er han stambogsført i ?

 

Når du ser formel 1 som mindre ægte, så må det være fordi du mener at din hund er af den tunge udstillingstype.

 

Begge typer kan være ægte. Og begge kan være papirløse og dermed uægte.

 

Og... hvad med at sætte et billede på af ham som han ser ud i dag? Du kendte ham jo ikke engang selv, da han så ud som på billedet. Alle hvalpe er yndige. Men det er ikke det, der kan sælge en 2 årig.

 

Det gør mig ondt, at en ung hund på bare 2 år allerede skal skifte hjem for 3. gang... :cry:

 

Jeg håber at du finder et godt og varigt hjem til ham.

 

Har du talt med opdrætter? Tit vil opdrætter tage en ung hund hjem og formidle den til et nyt hjem. Det giver jer sikkert ingen penge, men det kan måske give jer en vis tryghed for at hunden kommer til et sted, hvor man ikke er ligeglad med ham.....

 

Hvad siger jeres 3 børn til at I skiller jer af med jeres hund?? Tit fatter børnene det ikke rigtig før hunden er væk... Det kan blive en meget stor sorg..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mhoffmann

Hej

 

Nu er beslutningen taget og du kan stole på at alle overvejelser er taget og drøftet i familien. Så der er kun tilbage at finde et godt hjem som nævnt i mit første indlæg. Det kommer ikke på tale at rejse til CH for at finde ny familie.

 

Måske dette er det forkerte forum jeg er landet I.

 

Mvh

 

Mads

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

Nu er beslutningen taget og du kan stole på at alle overvejelser er taget og drøftet i familien. Så der er kun tilbage at finde et godt hjem som nævnt i mit første indlæg. Det kommer ikke på tale at rejse til CH for at finde ny familie.

 

Måske dette er det forkerte forum jeg er landet I.

 

Mvh

 

Mads

 

Det er i hvert fald et forum, der stiller sig kritisk til hvad der bliver skrevet. Og det er et forum med mange hundekendere og hundeelskere. Så hvis du ønsker en god familie til din hund, så ER det måske det rigtige sted, du er kommet. Men hvis du kun er ude på at slippe af med en besværlig hund inden I stikker af på sommerferie, så synes jeg at du skal prøve et internat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

Nu er beslutningen taget og du kan stole på at alle overvejelser er taget og drøftet i familien. Så der er kun tilbage at finde et godt hjem som nævnt i mit første indlæg. Det kommer ikke på tale at rejse til CH for at finde ny familie.

 

Måske dette er det forkerte forum jeg er landet I.

 

Mvh

 

Mads

 

Jeg ved ikke hvad du søger, men dette forum har nogle meget fornuftige, kyndige og seriøse brugere. Så hvis du er seriøst interesseret i at finde et godt hjem til din hund, er du landet det rigtige sted. Er du bare ude på at "komme af med den irriterende køter", så er du nok ikke...

Link til indlæg
Del på andre sites

Og begge kan være papirløse og dermed uægte.

Formel 1'ere eksisterer ikke uden papirer. Det er stamtavlen der fortæller om det er en formel 1'er eller ej.

 

 

Nåh. til tråden: Jeg formoder, ligesom Birgitta at dét du mener er at det er en bred, tungere type du har. En udstillingsmodel for at bruge en betegnesle man ligesom kan genkende. Er dette korrekt?

 

Som tillæg, så er den tunge type ikke mere oprindelig end labber af jagtlinjer. Det forholder sig snarere omvendt, men dét er så en anden sag, som næppe skal diskuteres i dén her tråd. Det var bare for at få klarlagt hvad du egenlig beskriver hunden som.

 

Bred, tung, kraftige benstammer, bredt hovede, den slags ting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mhoffmann

Hej igen

 

Jeg ønsker ikke at indgå i diskussion omkring race men kan dog oplyse at den oprindelige stammer fra New Foundland og blev brugt til at transportere fisk måske derfor den kraftige statur. Jeg lægger et nyt billede op senere idag, og ja det er den som lille og ja den er født den 28.10.2008 så 3 år men på vej til 4 :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen

 

Jeg ønsker ikke at indgå i diskussion omkring race men kan dog oplyse at den oprindelige stammer fra New Foundland og blev brugt til at transportere fisk måske derfor den kraftige statur. Jeg lægger et nyt billede op senere idag, og ja det er den som lille og ja den er født den 28.10.2008 så 3 år men på vej til 4 :)

 

Labradoren er renavlet ud fra hunde fra new foundland, ja. Men ikek som kraftige hunde, for så kunne de slet ikke udføre det arbejde de blev brugt til.

Lidt læsestof, hvis du vil lære lidt om udviklingen af racen igennem tiden: http://www.kennelfuglevig.dk/Wordpress3/wp-content/uploads/2010/12/Gammeldags-Lab.pdf

 

 

Det eneste jeg egentlig ville vide var om det var den kraftige type, et eller andet midt imellem, eller om der er tale om en hund af jagtlinjer. Der er så tale om den kraftige type (populært kaldet udstillingsmodellen)

FInt nok. Held og lykke med videreformidlingen. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Formel 1'ere eksisterer ikke uden papirer. Det er stamtavlen der fortæller om det er en formel 1'er eller ej..

 

Ingen racehunde eksisterer uden papirer. Men folk avler jo hunde uden papirer som de betegner ved et eller andet racenavn. Fordi både han og tæve er af den pågældende race.

 

Og den slags "papirløse racehunde" kan altså forekomme indenfor alle racer og alle typer.

Jeg kender da et par formel 1 labber, der fik et stort kuld hvalpe for 2-3 år siden.. Uden papirer. Selv om begge forældre havde stamtavler. De hvalpe blev da solgt som formel 1 hvalpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mhoffmann

Hej

 

Tak for information, ja det er af den kraftige type, hvorfor jeg også startede med at nævne dette, var fordi hver gang vi får besøg spørger alle "hvad er dog det for en race" så må jeg jo sige labrador retriever og så er svaret "jeg troede de var slankere og mindre" - jeg er ikke den store hunde kender men da vi boede i Schweiz fandt vi hurtigt ud af at den "kraftige" type var den mest udbredte på de kanter og jeg kan nævne at alle hunde i Schweiz har en eller anden form for stamtavle afhængig af om opdrætter er medlem af registrerede klubber eller ikke - det er en længere historie :-)

 

Jeg er ny på et forum som dette - så undskyld min uvidenhed :-) Jeg har oprettet et album håber at alle kan se de nyeste billeder nu

 

Mvh

 

Mads

Link til indlæg
Del på andre sites

Uden papirer. Selv om begge forældre havde stamtavler. De hvalpe blev da solgt som formel 1 hvalpe.

 

Det er muligt de blev solgt som værende. Det er de bare ikke. FOrmel 1'ere er hunde af rene engelsk irske jagt- og markprøvelinjer.

 

Det betyder at så snart avlen er foregået på andre præmisser og med andre "øjne" end de gør derovre, så er det ikke formel 1'ere.

Det betyder også at når der ikke er papirer på, så er det ikke en hund af jagt- og markprøvelinjer der kan fortsætte avlslinjen.

 

SÅ kort og godt. Uden tavle, ingen formel 1'er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

Tak for information, ja det er af den kraftige type, hvorfor jeg også startede med at nævne dette, var fordi hver gang vi får besøg spørger alle "hvad er dog det for en race" så må jeg jo sige labrador retriever og så er svaret "jeg troede de var slankere og mindre" - jeg er ikke den store hunde kender men da vi boede i Schweiz fandt vi hurtigt ud af at den "kraftige" type var den mest udbredte på de kanter og jeg kan nævne at alle hunde i Schweiz har en eller anden form for stamtavle afhængig af om opdrætter er medlem af registrerede klubber eller ikke - det er en længere historie :-)

 

Jeg er ny på et forum som dette - så undskyld min uvidenhed :-) Jeg har oprettet et album håber at alle kan se de nyeste billeder nu

 

Mvh

 

Mads

 

Jeg kan se, at du har oprettet et album "Sparky". Men det indeholder ingen billeder... :vedikke:

 

 

Du har et profilbillede, som jeg antager er af Sparky.

 

Han ser stor ud...... Men han har spinkle ben? Er han undersøgt for HD og AA? Ligner han sine forældre?

 

Jeg finder lige et billede af en gul udstillingslab:

gul lab e.jpg

 

Måske kan du se at hans ben er meget tykkere i forhold til hans krop end din hunds er. Denne hund er 4 år, altså på alder med din. Det er en hund, der ser sund og glad ud.

 

Din hund ser besværet ud. Jeg synes at I skulle få ham grundigt undersøgt hos en dyrlæge. Evt. også få ham fotograferet for HD og AA hvis han ikke er blevet det for nyligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har han fået røngtenfotograferet sine ben for HD og AA? Det er normalt i Danmark, at man ikke sælger sin hund uden at have papir på HD og AA status. Fordi det ER et stort problem hos de større racer. Og fordi det er et meget dyrt problem for ejerne når hunden bliver syg.

Hvis han er på kur fordi han har haltet og er for tung, så er der endnu mere grund til at få fotograferet de ben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Birgitta. Du er ude hvor du ikke kan bunde.

 

Det er normalt at teste på labber, hvis man vil lave hvalpe på lortet og sælge dem.

 

Men normalt på en hund der skal omplaceres? Nej. Nødvendigt? Med sikkerhed ikke, medmindre der har været indikationer på at der kunne være noget galt.

 

Billeder har jeg ikke set af hunden, men at benene ser tynder ud end det billede af en gul kaffebordslab kan ikke undre nogen som helst. Om den på dit indsatte billede ser sund og rask ud er ligeledes fuldstændigt ved siden af. Hvis du virkelig kan se dét ud fra dét billede, så tror jeg du skulle melde dig som bedømmer i DKK eller lignende. Dén gave må være guld værd.

 

 

Nå. Uanset hvad så bliver den hund omplaceret. Dén beslutning ér taget, man kan så diskuterer baggrunden herfor, men ændre på det kan ingen. Heller ikke ved at køre på med halve påstande.

 

MHoffmann: det ville nok være en fordel at starte en ny tråd, hvor du også har et billede eller 2 af hunden med, samt div. sundhedsoplysninger, og stambogsnavn og lignende. Lidt en øvelse i at samle sammen på de oplysninger du har givet indtil videre i denne tråd, men ikke desto mindre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Birgitta. Du er ude hvor du ikke kan bunde.

 

Det er normalt at teste på labber, hvis man vil lave hvalpe på lortet og sælge dem.

 

Men normalt på en hund der skal omplaceres? Nej. Nødvendigt? Med sikkerhed ikke, medmindre der har været indikationer på at der kunne være noget galt.

 

Billeder har jeg ikke set af hunden, men at benene ser tynder ud end det billede af en gul kaffebordslab kan ikke undre nogen som helst. Om den på dit indsatte billede ser sund og rask ud er ligeledes fuldstændigt ved siden af. Hvis du virkelig kan se dét ud fra dét billede, så tror jeg du skulle melde dig som bedømmer i DKK eller lignende. Dén gave må være guld værd.

 

 

Nå. Uanset hvad så bliver den hund omplaceret. Dén beslutning ér taget, man kan så diskuterer baggrunden herfor, men ændre på det kan ingen. Heller ikke ved at køre på med halve påstande.

 

MHoffmann: det ville nok være en fordel at starte en ny tråd, hvor du også har et billede eller 2 af hunden med, samt div. sundhedsoplysninger, og stambogsnavn og lignende. Lidt en øvelse i at samle sammen på de oplysninger du har givet indtil videre i denne tråd, men ikke desto mindre.

 

Jeg synes du skal kikke på billedet på profilen.

Det er en plaget hund, der har brug for mere end en omplacering.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...