Hop til indhold

Tæve søges til Parring


Gæst Lukas2003
 Share

Recommended Posts

Tanten:

Hvis A har en lab (med tavle) og nabo B også har en lab (med tavle) de to mødes uden at have fået lov og der kommer hvalpe ud af det. Hverken A eller B har haft deres hund på udstilling så de er avlsgodkendte, ergo kan der ikke laves tavle på disse hvalpe.

 

Så er de ualmindeligt dumme, eftersom labber ikke kræver udstilling for at kunne avlsgodkendes ;-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 333
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Så er de ualmindeligt dumme, eftersom labber ikke kræver udstilling for at kunne avlsgodkendes ;-)

 

Jeg indrømmer gerne at jeg ikke har den store forstand på lab.

 

Er de så født med en avlsgodkendelse eller hva' :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg indrømmer gerne at jeg ikke har den store forstand på lab.

 

Er de så født med en avlsgodkendelse eller hva' :confused:

 

Korte svar: Ja. Næsten.

HD billeder, og øjenlysning er eneste krav.

 

udover dét er det eneste man skal, den sædvanlige procedure med at melde ind at der er kuld på vej og alt det der. dén del er jeg så ikek inde i, eftersom jeg ikke opdrætter, ejheller har påtænkt at gøre det nogensinde.

 

 

Labber hvor begge forældre er med tavle, men hvalpene uden, skyldes kun én ting: idioti.

ikke mindst eftersom labber uden tavle ligger fra 1000 kroner og op til en små 3500, og labber med tavle fåes fra 5000. normalpris for labber, sågar labber efter meget gode og højtpræmierede markprøvelinjer, koster i reglen sjældent meget mere end 6000 kroner.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvorfor tror du det. Jeg kender da et par stykker som ikke ville have stamtavlen med.

Vores Groa har heller ikke stamtavle.quote]

 

Gav du eller dem du kender samme pris som en stambogsført hund koster ? Næppe !

Det der er pointen er : Hvis en hund er med stamtavle følger den med hunden når man henter den - det med at den kan oprettes senere - eller du kan få hunden billigere hvis du ikke vil have stamtavlen med - forstå det nu - det er plat og svindel og noget hundehandlere bedriver

 

Nu har MIN hund slet ingen stamtavle.

OG NEJ, det behøver ikke at være plat og svindel fordi hunden ingen stamtavle har. Fordi DU synes det er plat og svindel behøver det jo ikke at være rigtigt. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Oki, så løber jeg seriøst sludder i det !!! Hvordan kan en hund være ægte uden den også er raceren...kommer vi så ikke ud i et eller andet med ægte rundkørsel og ægte raceren hund...simpelhen for at undgå ordene bastart, blanding, rundkørsel, uægte hund osv ?

 

Fordi en ægte hund har 4 ben, hale, snude, og siger vov.

 

Mennesker der er en blanding af to racer er vel også ægte, eller....?

Link til indlæg
Del på andre sites

Har aldrig forstået folks idé med at mene at deres blanding altså ER "ægte hund". :roll:

 

Gu er den ej. Den er et gadekryds, en blanding, en bastard, et kryds, en rundkørsel, en "hul-i-hæk-hund", a mongrol, a mixed-breed, ein mischling, osv osv osv.

 

Stå nu for pokker ved hvad man har.

 

Jeg havde en bastard, og jeg har endda stadig de enste stamtavlepapirer i verden der dokumenterer at han endda var af RACEN "bastard".

 

Så jeg er vel den eneste der kan tillade mig at kalde min bastard for "ægte". :mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi en ægte hund har 4 ben, hale, snude, og siger vov.

 

Mennesker der er en blanding af to racer er vel også ægte, eller....?

 

Så dvs, at du kalkulerer med den selvkomponerede opfattelse af ordet; ægte som vi muligvis kan blive enige om her på sitet, men som ikke er, hvad man normalvis forbinder med ordene ude i virkeligheden nemlig; ægte hund, dvs raceren med tavle ? I den forstand at når folk førhen spurgte mig: Er din Flatcoated Retriever ægte ?, så måtte jeg svare nej (han havde ingen tavle), mens når de i dag spørger: Er din Berner ægte ?, så må jeg svare ja (han har DKK-tavle).

Link til indlæg
Del på andre sites

Har aldrig forstået folks idé med at mene at deres blanding altså ER "ægte hund". :roll:

 

Gu er den ej. Den er et gadekryds, en blanding, en bastard, et kryds, en rundkørsel, en "hul-i-hæk-hund", a mongrol, a mixed-breed, ein mischling, osv osv osv.

 

Stå nu for pokker ved hvad man har.

 

Jeg havde en bastard, og jeg har endda stadig de enste stamtavlepapirer i verden der dokumenterer at han endda var af RACEN "bastard".

 

Så jeg er vel den eneste der kan tillade mig at kalde min bastard for "ægte". :mrgreen:

 

Der er squ da også altid nogle, der skal forvirrer begreberne !!! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har aldrig forstået folks idé med at mene at deres blanding altså ER "ægte hund". :roll:

 

Gu er den ej. Den er et gadekryds, en blanding, en bastard, et kryds, en rundkørsel, en "hul-i-hæk-hund", a mongrol, a mixed-breed, ein mischling, osv osv osv.

 

Stå nu for pokker ved hvad man har.

 

Jeg havde en bastard, og jeg har endda stadig de enste stamtavlepapirer i verden der dokumenterer at han endda var af RACEN "bastard".

 

Så jeg er vel den eneste der kan tillade mig at kalde min bastard for "ægte". :mrgreen:

 

Endvidere...du er rigtig slem og mangler indlevelsesevne :mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Der er squ da også altid nogle, der skal forvirrer begreberne !!! :mrgreen:

 

Ja undskyld, men dengang syntes jeg det kunne være skægt med en vaskeægte raceren "bastard" :mrgreen:

 

Det syntes jeg stadig det er, og stamtavlen jeg har, tjener stadig udmærket som bevis for en specifik stamtavleklubs fuldstændige ubrugelighed.

 

(Faktisk endda flere end kun den ene klub, da de anerkender hinanden på kryds og tværs.)

 

Stambogsførende klub var CKC, og de anerkendes i DK af DDKC

 

Begge er jo i så fald helt og aldeles uanvendelige, siden de tillader dén slags fiksfakserier. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så dvs, at du kalkulerer med den selvkomponerede opfattelse af ordet; ægte som vi muligvis kan blive enige om her på sitet, men som ikke er, hvad man normalvis forbinder med ordene ude i virkeligheden nemlig; ægte hund, dvs raceren med tavle ? I den forstand at når folk førhen spurgte mig: Er din Flatcoated Retriever ægte ?, så måtte jeg svare nej (han havde ingen tavle), mens når de i dag spørger: Er din Berner ægte ?, så må jeg svare ja (han har DKK-tavle).

 

Har aldrig forstået folks idé med at mene at deres blanding altså ER "ægte hund". :roll:

 

Gu er den ej. Den er et gadekryds, en blanding, en bastard, et kryds, en rundkørsel, en "hul-i-hæk-hund", a mongrol, a mixed-breed, ein mischling, osv osv osv.

 

Stå nu for pokker ved hvad man har.

 

Jeg havde en bastard, og jeg har endda stadig de enste stamtavlepapirer i verden der dokumenterer at han endda var af RACEN "bastard".

 

Så jeg er vel den eneste der kan tillade mig at kalde min bastard for "ægte". :mrgreen:

 

Man kan da godt stå ved hvad man har, men jeg synes altså bedre om ordet raceren, og det har jeg vel lov til:confused:

Speedy var en blanding og det var jeg som ikke flov ved, hun var en ægte hund, men ikke raceren.

Groa har ikke papirer men i MINE øjne er hun en ægte Pudel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan da godt stå ved hvad man har, men jeg synes altså bedre om ordet raceren, og det har jeg vel lov til:confused:

Speedy var en blanding og det var jeg som ikke flov ved, hun var en ægte hund, men ikke raceren.

Groa har ikke papirer men i MINE øjne er hun en ægte Pudel.

 

Gryn, du har fuldstændig hægtet mig af :lol::lol::lol: Totalt sjov tråd det her :5up:

 

 

 

Ps.: Du mener da ikke seriøst at Speedy var en ægte hund, hvis hun var blandet af flere racer??? :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gryn, du har fuldstændig hægtet mig af :lol::lol::lol: Totalt sjov tråd det her :5up:

 

 

 

Ps.: Du mener da ikke seriøst at Speedy var en ægte hund, hvis hun var blandet af flere racer??? :shock:

 

Jo jeg gør, igen: hvorfor er en hund med 4 ben, en snude, en hale og den siger VOV ikke en ægte hund?:roll:

Er et menneske der ikke raceren så heller ikke et ægte menneske?

Speedy var en ægte hund, men hun var ikke raceren.

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Ih altså, det er da en værre omgang ordkløveri I har gang i herinde :-P Bare fordi der går begrebsforvirring i ordene 'ægte'/'rigtig'. Alle hunde er naturligvis rigtige hunde, tavle eller ej, men ikke alle er (race)ægte - hvis man bytter rundt på de to betegnelser, kommer det let til at opfattes nedladende, altså som om at en hund uden stamtavle ikke er en rigtig hund... det kan jeg sandelig godt forstå man kan blive stødt over, men mon dog det er det der menes? Jeg tvivler!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, helt ærligt Ascha...nu må du lige tage dig sammen. Det, der vel i store træk hersker konsensus om, når man taler hund, er vel at en ægte hund er en raceren hund med tavle og en uægte hund er en hund, hvor anerne ikke kan efterkontrolleres.

 

Jeg ser slet ingen grund til at bruge de ord (som fordrejer tingene). Man kan tale stambogsført eller ej, thats it,... i min verden.

 

Hvis en person køber uægte guld, hvad siger det så om den person?. Kan du se betydningen af ordet?.

 

At vi så her på siten nok kan blive enige om, at en ægte hund er et dyr, der opfylder de og de kreterier...tilhører canis familiaris etc er nok ikke den almene deffination på begrebet ægte / uægte hund...

Det bekymrer egentlig ikke mig hvad den almene opfattelse er. Man skal sgu bruge ordene rigtigt, så man ikke træder på folks følelser. Det kaldes vist med et fint ord: politisk korrekthed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Præcis som vi har labradoodles. Men er mulatter da ikke ægte mennesker?.

 

Jeg vil da mene at de mulatter jeg er stødt på fra tid til anden - har haft alle de basale livsfunktioner som alle andre :blink:

 

For min skyld må du kalde alle mennesker ægte (men husk på der også findes mange falske mennesker ;-)).

De fleste samfund betegner jo blot disse mennesker som blandinger (på lige fod med oplysning om at folk er fregnede, rødhårede eller har stritøre eller strittænder). Det betyder ikke at de ikke er ægte mennesker, blot et miks af forskellige "stammer" inden for menneskeracen.

 

Men vi ved jo alle godt hvad der menes med ægte/uægte hund :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil da mene at de mulatter jeg er stødt på fra tid til anden - har haft alle de basale livsfunktioner som alle andre :blink:

 

For min skyld må du kalde alle mennesker ægte (men husk på der også findes mange falske mennesker ;-)).

De fleste samfund betegner jo blot disse mennesker som blandinger (på lige fod med oplysning om at folk er fregnede, rødhårede eller har stritøre eller strittænder). Det betyder ikke at de ikke er ægte mennesker, blot et miks af forskellige "stammer" inden for menneskeracen.

 

Men vi ved jo alle godt hvad der menes med ægte/uægte hund :mrgreen:

 

Jeg troede racediskussionen - når der tales om mennesker - var afvist som ikke-eksisterende (altså ikke diskussionen, men begrebet race). Og jeg har da aldrig hørt mennesker betegnet som blandinger:confused:

 

Nå, det var vist off topic. Sorry

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...